Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2019, 23:20   #1
josser2605
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Question Inhammen Finasteride

Hallo allemaal,

Ik ben 24 jaar en heb last van Alopecia Androgenetica sinds ongeveer mijn 18e/19e. Ik gebruik finasteride 1MG per dag nu 6 maanden. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van bijwerkingen en de haaruitval zeker gestopt is (na wel een enorme shedding trouwens) en er ook zeker meer haar is gegroeid vooral op de kruin.

Ik heb nog wel enorme inhammen en nu lijkt het erop dat er nieuwe haartjes op de inhammen aan het groeien zijn, maar deze zijn heel klein (2-5mm) en heel licht van kleur: eigenlijk bijna onzichtbaar. Deze groeien ook ontzettend langzaam voor mijn gevoel, want ze zitten er al zeker 3 maanden en ze lijken nu niet heel veel langer dan toen. Ik vraag me af wat dit kan betekenen? En ik hoop dat dit 'normale' haren worden. Heeft iemand hier ervaring mee? De haartjes zijn nu alleen waar te nemen als het licht er op een goede manier op schijnt

Of zou dit na 6 maanden gebruik niet meer gebeuren?

Ik hoop op reacties!
josser2605 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2019, 19:29   #2
leon78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Je haaruitval is niet van vandaag op morgen gegaan. Het terugkomen van het haar, in het meest gunstige geval, heeft ook tijd nodig. In mijn geval merkte ik echt pas na 2-3 jaar fina gebruik dat de inhammen dichter werden. Ook ik kreeg eerst lichte donshaartjes die later steeds dikker en donkerder werden. Kwam ook wel eens voor, in de fase dat ik er niet meer gericht naar keek, ik opeens een haar ontdekte die mm lager groeide dan m’n haargrens van toen. Was gemillimeterd.
leon78 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2019, 12:34   #3
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ik gebruik zelf Minoxidil (enkel inhammen) sinds februari en Finasteride sinds juli.

Met Minoxidil heb ik enige hergroei gerealiseerd, dit zijn vaak dunne, zwarte haartjes die op den duur langer en dikkerder worden. Sinds een paar weken merk ik ook, net als jij beschrijft, kleine, dunne, witte donshaartjes (vellus haartjes) op mijn inhammen. Denk dat dit ook van de finasteride komt.

Ik kan je adviseren om ook Minoxidil te gaan gebruiken aangezien je hiermee sowieso enige hergroei op de inhammen kan bereiken. Daarnaast is het een groei-stimulant, waardoor wellicht de donzige haartjes ook wat sneller groeien.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
androgenetica, finasteride, haaruitval, inhammen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.