Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2002, 14:52   #1
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
De Beperkingen Van Haartransplantatie

Haartransplantatie kan een goede oplossing zijn mits de beperkingen worden onderkend en gheaccepteerd.
Nog teveel wordt haartransplantatie geprezen (door de klinieken?) als een perfecte oplossing.
Een perfecte oplossing kan het niet zijn want je krijgt er niet je vroegere haardikte me terug. Het is een compromis dat mits goed begrepen behulpzaam kan zijn bij haarverlies.
Zeker bij vrouwen kan het verwachtingspatroon veel te hoog zijn. Zij komen soms een kliniek binnen met het haar waarmee mannen naar huis gaan na een geslaagde haartransplantatie.

Hans J.Diks
Ex-directeur Inst. Hairplus en ook client
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Diksy; 17 december 2002 om 17:30
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2002, 15:59   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Re: De Beperkingen Van Haartransplatatie

Beste Hans,

Welkom op HaarWeb.

Bedankt voor het eigenhandig vermelden van je achtergrond in je signature.
Daarnaast wil ik je graag wijzen op het feit dat het structurele gebruik van HOOFDLETTERS in berichten niet wenselijk is. Het continue gebruik van hoofdletters in electronische communicatie wordt op internet gezien als 'schreeuwen'. Dit geldt ook voor het HaarWeb Forum : het continue gebruik van hoofdletters werkt verstorend en maakt berichten lastiger leesbaar. Graag dus gebruik maken van het 'normale' lettertype: woorden of korte zinnen benadrukken dmv hoofdletters mag natuurlijk altijd.

Bedankt voor je medewerking.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2002, 19:51   #3
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Beste Diksy,

Geweldig dat een haarexpert zoals jij ook hier aanwezig is.

Wat vind jij nou eigenlijk van de medicijnen als propecia/dutasteride. Ben jij van mening dat elke getranpslanteerde aan deze medicijnen moet.

Nog een vraag : Jij hebt naar ik aanneem minsten duizend getransplanteerden gezien. Komt het regelmatig voor dat iemand een aantal jaren geleden een of meerdere transplantaties heeft ondergaan en doordat het kaalheidsproces zo hard doorgaat, ze er uiteindelijk onnatuurlijk/vreemd uit gaan zien. Zo ja, is daar nog wat tegen te doen (behalve een pruik dragen).
Ik heb zelf een transplantatie ondergaan drie jaar geleden, het proces is (denk ik door propecia) tot op heden gestabiliseerd, echter ik blijf de angst dat vorenstaand scenario bij mij zal optreden houden.

Graag je reactie,

Thomas

Laatst gewijzigd door thomas; 15 december 2002 om 19:54
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2002, 16:24   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Thomas

Beste Thomas,
Over het gebruik van propecia/dutasteride kan ik alleen maar zeggen dat je daar zelf je verantwoordelijkheid moet nemen.
Tot nu toe werd proscar(propecia) voorgeschreven aan oudere mannen met een prostaat probleem. Gezien hun leeftijd werd dat middel dan gemiddeld zo-n 10 jaren ingenomen.
Nu is hetzelfde middel, zij het in een lagere dosis, in gebruik bij jongeren van 18 jaar en ouder. Statistisch gezien moeten zij het middel dus zo-n 50 jaar slikken als ze de "gespaarde"haren niet willen verliezen. Dat zet mij te denken, zeker gezien het feit dat het hier een hormonaal middel betreft.

Wat betreft toekomstige haaruitval en er dan vreemd uiitzien kan ik alleen bedenken dat iemand op vroege leeftijde zijn inhammen heeft laten opvullen. Hij dient er dan rekening mee te houden dat bij verdergaande haaruitval een vervolgbehandeling noodzakelijk is. In de meeste andere gevallen kan ook bij verdere haaruitval een eerder geplaatste behandeling er redlijk uitzien, zonder een vervolgbehandeling.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.