Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2008, 12:05   #1
Flexxy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 4
Ruikende hoofdhuid

Beste lezers, Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik last van een ruikende (lees vies ruikende) hoofdhuid. Volgens de huisarts kan het een vorm van schimmel dan wel niet bacterie zijn. daar stem ik zelf ook mee in maar na het proberen van ketoconazol, koolteer, betadine en een anti-biotica kuur wil het probleem nog steeds niet oplossen. Wat ik nu wel merk is dat na de biotica kuur de geur geheel tot, vrijwel, geheel bij droog haar is verdwenen. Voorheen als ik met mijn vinger langs mijn hoofdhuid ging bleef de geur aan de vinger hangen. Nu is dat niet het geval meer maar merk nu wel dat kort na het doen van de haarstyling, gel of wax, de geur weer terug komt. Mijn idee, en de huisarts beaamde dat ook een beetje, is dat door vocht cq gel/wax de bacterien opnieuw geactiveerd worden. Kreeg ook te horen dan ik dan mijn haar maar niet meer moest doen.. en dat ik hier maar mee moet leren leven maar dat weiger ik te accepteren.

Hopelijk alsnog hier een antwoord te kunnen vinden verblijf ik met vriendelijke groet,

Alex.

(P.S - heb dit zowel in de mannelijke als vrouwelijk forums geplaatst in de hoop van beide een reactie te mogen ontvangen)
Flexxy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 12:57   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De lichaamsgeur hangt sterk af van wat je aan voedsel genuttigd hebt, denk maar aan knoflook en geitenkaas, waar je dagenlang naar kunt blijven stinken; vooral op het hoofd is dat dan goed te ruiken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 13:13   #3
Flexxy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De lichaamsgeur hangt sterk af van wat je aan voedsel genuttigd hebt, denk maar aan knoflook en geitenkaas, waar je dagenlang naar kunt blijven stinken; vooral op het hoofd is dat dan goed te ruiken.
Bedankt voor je reaktie maar weet zeker dat voedsel hier niets mee te maken heeft. Heb dat zelf namelijk al getest.
Flexxy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 19:11   #4
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hoi Flexxy,

Wat vervelend voor je ! Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar mijn dochter had veel last van jeuk en roos op haar hoofdhuid, en ze had vaak een soort laagje op haar hoofdhuid. Toen ze veel minder granen en brood at en geen suiker meer is het verdwenen. De theorie is dat schimmels op je hoofd worden gevoed door koolhydraten.


groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 22:16   #5
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flexxy Bekijk bericht
Beste lezers, Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik last van een ruikende (lees vies ruikende) hoofdhuid. Volgens de huisarts kan het een vorm van schimmel dan wel niet bacterie zijn. daar stem ik zelf ook mee in maar na het proberen van ketoconazol, koolteer, betadine en een anti-biotica kuur wil het probleem nog steeds niet oplossen. Wat ik nu wel merk is dat na de biotica kuur de geur geheel tot, vrijwel, geheel bij droog haar is verdwenen. Voorheen als ik met mijn vinger langs mijn hoofdhuid ging bleef de geur aan de vinger hangen. Nu is dat niet het geval meer maar merk nu wel dat kort na het doen van de haarstyling, gel of wax, de geur weer terug komt. Mijn idee, en de huisarts beaamde dat ook een beetje, is dat door vocht cq gel/wax de bacterien opnieuw geactiveerd worden. Kreeg ook te horen dan ik dan mijn haar maar niet meer moest doen.. en dat ik hier maar mee moet leren leven maar dat weiger ik te accepteren.



Hopelijk alsnog hier een antwoord te kunnen vinden verblijf ik met vriendelijke groet,

Alex.

(P.S - heb dit zowel in de mannelijke als vrouwelijk forums geplaatst in de hoop van beide een reactie te mogen ontvangen)

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...5014#post45014

Hallo, kijk eens naar nr 10 en 12 mischien kan je daar een antwoordt vinden.
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 15:47   #6
Flexxy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hoi Flexxy,

Wat vervelend voor je ! Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar mijn dochter had veel last van jeuk en roos op haar hoofdhuid, en ze had vaak een soort laagje op haar hoofdhuid. Toen ze veel minder granen en brood at en geen suiker meer is het verdwenen. De theorie is dat schimmels op je hoofd worden gevoed door koolhydraten.


groetjes
Concetta
Heb zelf een tijd op een laag koolhydraat voedingschema gezeten en toen rook het net zo erg als op een normaal koolhydraat niveau.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mama Bekijk bericht
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...5014#post45014

Hallo, kijk eens naar nr 10 en 12 mischien kan je daar een antwoordt vinden.
Ja, ik denk dat de volgende stap de dermatoloog zal zijn.

Alsnog bedankt voor jullie reacties.
Flexxy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2008, 00:15   #7
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Vet haar ontstaat door overmatige talgproductie Gebruik een shampoo zonder proteinen of vet, zoals olie of silikone.ze maken haar zwaar en nog vetter.
Het talgvet (sebum) wordt aangemaakt door de talgkliertjes. Dit vet komt terecht in het haarzakje waar het langs de haar naar de hoofdhuid gaat. Op de hoofdhuid vermengt dit vet zich met aanwezige stoffen op de hoofdhuid, zoals transpiratievocht
Door vermenging van talg en hoofdhuidvet kan een onaangename geur ontstaan. Door het haar te kammen, worden die vetten over het haar verspreid.
Vaak vreest men dat de hoofdhuid sneller vet wordt als men de haren vaak wast.
Het is belangrijk om de shampoo goed in te masseren, niet alleen in het haar, maar vooral in de hoofdhuid.
Let erop dat de shampoo substanties bevat, die het overtollige vet van de hoofdhuid en het haar aan zich binden. Zo'n inhoudsstof is bijvoorbeeld tenside. Ze staan vaak op de verpakking vermeld als "Sodium Laureth Sulfaat" of "Sulfosuccinaat
De shampoo twee minuten laten werken, zodat de vetoplossende substanties goed in kunnen werken. Daarna het haar goed uitspoelen.
Niet te veel kammen, probeer het wassen uit te stellen, om de drie tot vier dagen is genoeg. Vet haar wassen met koud water vermijdt dat de talgklieren uitzetten en remt de talgproductie af.
Regulerende en kalmerende kruiden voor vet haar en hoofdhuid zijn . Bijvoorbeeld: Rozemarijn, brandnetel of kamille.


Ik heb hier op het forum gelezen dat een afspraak met een dermatoloog in Nederland niet zo snel gaat.
Mischien is dit ondertussen een oplossing.
Groetjes

Bron:http://natuurlijkeschoonheid.web-log...ijn/index.html

Laatst gewijzigd door mama; 4 juli 2008 om 00:18
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 17:52   #8
masha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 1
hey!

ik vroeg me af of je ondertussen al een oplossing gevonden had voor je slecht ruikende hoofdhuid? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en ik schaam me er rot over... Ik ben ook al bij de huisarts geweest die me Nizoral voorschreef, bij mij werkte dit ook niet. Toen ben ik naar de dermatoloog gegaan. Hij zei me dat de oorzaak een verhoogde talgproductie was, hetgeen kon kloppen want ik heb ook zeer snel vettig haar. Dus hij heeft me een kleimasker voorgeschreven, maar dit geeft ook geen resultaat. Ik ben echt wanhopig aan het worden, want als een dermatoloog dit probleem zelfs niet kan oplossen denk ik dat we niet meer moeten gaan hopen op een oplossing...

Maar die antibiotica-kuur van jou, als je niets in je haar doet na het wassen en drogen, komt de geur dan ook terug?

groetjes, Masha
masha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
positief berichtje karina Haarproblemen bij vrouwen 7 20 oktober 2011 18:30
Schilfers (poeder) en extreem droge hoofdhuid en nu ook haaruitval Babsje Haarproblemen bij vrouwen 48 16 juni 2011 10:50
Ruikende hoofdhuid. Flexxy Overige (haar)discussies - Algemeen 0 26 juni 2008 12:05
Hoofdhuid problemen? Hoofdhuid Overige (haar)discussies - Algemeen 9 9 mei 2007 15:17
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.