Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 september 2005, 22:45   #61
Justagirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 64
Ik ben dus een hele tijd geleden gestopt met de diane-35, om toch maar iets te ondernemen tegen mijn haaruitval ( achteraf dus dunner wordend haar )
Mijn haar groeit nog steeds, maar blijft dun. Ik weet niet of er echt iets verdandert is door het stoppen met de diane....
Het gaat opzich beter, maar ik merk heel erg veel verschil als de menstruatie er weer aan komt, dan lijk ik weer terug bij af... ook al is het in minder erge mate.
Ik ben er wel van overtuigd dat het voor het grootste deel met de hormonen heeft te maken, en de andere bijzaken zijn zo goed als opgelost.
nu hier dus aan werken.

Ik had nu een vraagje, aangezien ik nu dus pil-loos door het leven ga, en ik toch graag wel weer wil beginnen.
maar ik vind het ontzettend eng, want ik weet niet of ik dan weer ellende aanricht, ik durf niet meer aan de diane te beginnen, ook al lees ik dat dit voor sommige mensen wel helpt.
Ik weet 99% zeker dat ik altijd de echte hebt gehad, als dit het roze doosje is waarop shering staat.......?
Maandag ga ik hiervoor naar de doker, maar graag zou ik informatie hebben over verschillende pil-soorten, dat de kans ietsje kleiner wordt weer de verkeerde te beginnen......
Ik hoop dat iemand me mischien wat advies kan geven

Alvast bedankt!
Liefs.
Justagirl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2005, 11:20   #62
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Justagirl,


op anticonceptie-online.nl onder bijwerkingen pil, "Pil en huidaandoeningen": http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

staat precies aangegeven welke pillen androgeen zijn. Die moet je dus niet hebben. Print het desnoods even, en neem het mee. Ik wilde het overzicht kopiëren naar dit bericht, maar dat kan vanaf die site helaas niet, kopiëren is geblokkeerd.

Ook de Yasmin is licht anti-androgeen, is dat niets voor jou als je niet meer aan de Diane zou willen.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 24 september 2005 om 11:23
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 22:08   #63
molly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 27
Ik heb begrepen dat het pas de goede is als er echt Diane 35 op staat.

Nog een vraag. Zijn er ook vrouwen die Finasteride gebruiken die helemaal niets merken van het gebruik. Geen verbetering/verslechtering???

Wat ik uit dit forum lees is dat als men als vrouw dan Finasteride gebruikt er toch wel steeds iets gebeurt. By the way....Ik heb geen aandelen hoor.
molly is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 14:07   #64
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
aansluiting bij molly

Hoi Molly en de anderen

Ook ik zou me graag aansluiten bij de vraag die Molly stelt. Zijn er vrouwen die finasteride gebruiken (ik weet het nog wel van Birgit) en die hun ervaringen willen delen.
Op de thread over finasteride lees ik allemaal "scary" shedding verhalen van mannnen, dit terwijl de dermatoloog me heeft gezegd dat ik dat niet zou moeten hoeven te verwachten.... maar ja dat hoorde ik ook over androcur en om die reden raadde hij me aan om te stoppen ermee toen bleek dat ik opeens veel meer haar verloor.

Omdat vrouwen nu eenmaal genetisch toch echt anders in elkaar zitten dan mannen en omdat ik een "mannen" haarmedicijn heb gekregen zou ik graag ervaringen lezen van vrouwen die het gebruiken of in het verleden gebruikt hebben..
Hoe zit het eigenlijk met vet haar, jeuk dan etc? (slik trouwens nog wel de diane)
Durf het doosje gewoon nog niet te openen en te beginnen met fina.
Dermatoloog is momenteel weg en pas vanaf de 7e of zo weer bereikbaar. Hem bel ik sowieso nog om alt. therapie door te spreken.. Denk ook aan spiro (evt. met minoxidil 5%).
Heb jullie discussie omtrent o.m. fina van 2 wk geleden of zo vernomen, maar wat me opviel was dat de studies waarnaar verwezen werd (fina werkt dus niet voor vrouwen was de concl. uit de discussie+studie) wel gericht waren op POST menopauzale vrouwen, dat geldt dus (nog)niet voor mij.


Kortom ik zou het ook fijn vinden om jullie ervaringen te vernemen.
Van een aantal vrouwen weet ik het al, maar veel ook nog niet.
Alvast bedankt
Kitty\
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:19   #65
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Kas,

zoek ook eens op buitenlandse fora, als heralopecia.com, of hairsite.com.
Daar ook even zoeken op Propecia en Proscar.

Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan de ervaringen van de weinige vrouwen op dit forum.

Over het algemeen wordt gesteld dat Fina veel minder goed werkt bij mannen dan bij vrouwen. Waarschijnlijk omdat er aan vrouwelijke haaruitval toch net wat andere mechanismen ten grondslag liggen dan aan de mannelijke.

In onderzoeken naar hirsutisme bleek het wel enigszins effectief, maar niet meer dan de Diane of Spironolactone.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 12:18   #66
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
Hoi allemaal,

Ik wil toch even een ervaring met jullie delen. Ik ben vorige week naar mijn huisarts geweest met het verzoek om finasteride te slikken. Ze heeft me daar helemaal vanaf geholpen. Ze vertelde dat er nog veel te weinig onderzoek is gedaan naar de gevolgen voor vrouwen op de langere termijn. Wettelijk gezien mag het helemaal niet voorgeschreven worden aan vrouwen. Zij is erg bang voor eventuele risico's op de langere termijn, denk aan 10 jaar. Ze noemde dingen als eierstokkanker als een van de risico's. Hier ben ik erg van geschrokken, ik heb 2 kleine kinderen van 5 en 2 dus kan zo'n risico niet nemen vind ik als moeder. Verder ben ik DES-dochter waardoor ik sowieso meer kans heb op kanker aan mijn geslachtsorganen.
Dus heb ik besloten om het niet te doen. Ze beloofde me trouwens wel dat als er iets wordt ontdekt wat ze mag voorschrijven, dat ik de eerste in haar praktijk ben die het krijgt...

liefs bouman60
__________________
Magnesium
Diane 35 doorslikken
Multivitamine
Mediceuticals shampoo, conditioner, follicle stimulator
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 13:34   #67
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
georgie

georgie,

Heralopecia heb ik gezien, goede info site. Maar heb je toevallig een " slip of the pen" gemaakt? In je reply aan me schrijf je dat fina bij vrouwen beter??? zou werken dan bij mannen? Ik lees eigenlijk overal dat het weinig zin heeft bij (postmenopauzale) vrouwen en juist bij mannen beter werkt.
Denk dat je dat bedoelt toch?

Ik heb sowieso besloten om te wachten tot Munte terug is eind volgende week en een telefonische afspr. te hebben met hem om evt. een (alternatief) regime te doen. Denk toch aan een aanvulling op gebied cyperonaatacetaat (geen androcur) maar misschien Spironolactone. Verder wil ik erg graag van hem weten waarom hij fina voorschrijft, hij gelooft nl wel in resultaten voor vrouwen. Wil graag van hem weten waarop dit is gebaseerd.
Ik heb van Munte toch een "goed en gevoel gekregen tijdens de 2 contacten inmiddels. Hij is meer dan gemiddeld op de hoogte van div. medicatie voor dit probleem en hij gaf ook aan dat het "zoeken is naar een regime dat "bij iem. past".
Groetjes en wederom hartstikke bedankt voor je reactie
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 14:19   #68
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
georgie,

Heralopecia heb ik gezien, goede info site. Maar heb je toevallig een " slip of the pen" gemaakt? In je reply aan me schrijf je dat fina bij vrouwen beter??? zou werken dan bij mannen? Ik lees eigenlijk overal dat het weinig zin heeft bij (postmenopauzale) vrouwen en juist bij mannen beter werkt.
Denk dat je dat bedoelt toch?

Je hebt helemaal gelijk! Ik bedoel inderdaad dat het juist slechter werkt...
Excuses!

Ik heb sowieso besloten om te wachten tot Munte terug is eind volgende week en een telefonische afspr. te hebben met hem om evt. een (alternatief) regime te doen. Denk toch aan een aanvulling op gebied cyperonaatacetaat (geen androcur) maar misschien Spironolactone. Verder wil ik erg graag van hem weten waarom hij fina voorschrijft, hij gelooft nl wel in resultaten voor vrouwen. Wil graag van hem weten waarop dit is gebaseerd.
Ik heb van Munte toch een "goed en gevoel gekregen tijdens de 2 contacten inmiddels. Hij is meer dan gemiddeld op de hoogte van div. medicatie voor dit probleem en hij gaf ook aan dat het "zoeken is naar een regime dat "bij iem. past".
Groetjes en wederom hartstikke bedankt voor je reactie
Kitty
Ik denk dat dat een goed idee is, Kitty. Het is wel fijn dat het een arts is waar je gewoon vertrouwen in hebt.
Ben ook benieuwd waar hij zijn mening op baseert, is toch altijd interessant om te weten!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 12:01   #69
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Georgie

Hoi Georgie
ja was ook inderdaad van plan om Munte's visie op fina aan dit forum door te geven. Heb nu telf. afspraak voor volg. week do-mid.
Wil je nog heel ff wat vragen over spiro. je regime schrijft 2% spiro per dag. Moet ik dit vergelijken met bijv. 2mg cyperonaatacetaat per dag dat je dan (uiteraard topisch) "binnen" krijgt? En is dit altijd of zijn er ook "stop dagen, zoals dit oraal is met androcur? Sorry als het wat simpele vragen lijken maar ik ken het goedje alleen van horen zeggen op dit forum.
Groetjes en fijn weekend.
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 14:16   #70
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Hoi Georgie
ja was ook inderdaad van plan om Munte's visie op fina aan dit forum door te geven. Heb nu telf. afspraak voor volg. week do-mid.
Wil je nog heel ff wat vragen over spiro. je regime schrijft 2% spiro per dag. Moet ik dit vergelijken met bijv. 2mg cyperonaatacetaat per dag dat je dan (uiteraard topisch) "binnen" krijgt? En is dit altijd of zijn er ook "stop dagen, zoals dit oraal is met androcur? Sorry als het wat simpele vragen lijken maar ik ken het goedje alleen van horen zeggen op dit forum.
Groetjes en fijn weekend.
Kitty

Hoy Kitty!

Fijn dat je al een afspraak hebt.
Ik weet niet of je Spiro mag vergelijken met cypro-enz. De 2% betekent dat er twee procent werkzaam bestanddeel in de oplossing zit, dus vertalen kun je dat niet. Het is ook geen hormoon, dus stopdagen zijn niet vereist.
Je kunt altijd alles vragen, ik heb ook veel kennis opgedaan door gewoon maar hier op het forum vragen te stellen!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2005, 09:01   #71
molly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 27
Je kunt het hebben over alle medische aspecten. Maar Fina is een al bestaand geneesmiddel dat al tijden wordt gebruikt tegen prostaatkanker. Voor vrouwen ongerschikt ivm met zwangerschap.

Ik kan me voorstellen dat er artsen zijn die dat niet voor durven schrijven en terecht zou ik zo zeggen.
Echter er zijn ook artsen die zich heel goed realiseren wat haaruitval voor psychische problemen oplevert. Wat laten we er al niet voor? Wat doen we niet meer?
Dan kan je samen met die arts bespreken wat je doet. Het blijft kiezen tussen twee kwaden.

En over alle testresultaten op internet versus de "testresultaten" op dit forum over het gebruik van Fina; wat is er nu beter dan persoonlijk contact met mensen die het middel daadwerkelijk gebruiken, in je eigen land, in je eigen taal.

Groeten
molly is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2005, 14:24   #72
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
molly

Molly,

Helemaal mee eens.... ieder mens is uniek als het werkt voor je (als vrouw) dan ben je er heel goed mee geholpen. De psychische klachten die je kunt krijgen van haarproblemen zijn soms ook heel groot en kunnen een mensenleven erg beinvloeden.
De bijwerkingen op de bijsluiter van fina (nee, ik slik ;m niet) zijn minder dan van androcur middel dat al jaren en jaren wordt voorgeschreven.
Je mag echt alleen zeer zeker niet zwanger worden als je fina slikt en volgens mij is echt alle commotie rondom dat middel daar aan gerelateerd. (wat ik overigens heel goed begrijp, maar wat als je dat sowieso niet meer wilt of de leeftijdsgrens gepasseerd bent?..)

Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 20:57   #73
boobeh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Locatie: utrecht
Berichten: 10
finastride

Hallo molly
je vroeg waarom weinig vrouwen finasteride gebruiken? Het is omdat Finasteride oorspronkelijk voor prostaat ziekte bij mannen werdt voorgegereven en is iets wat echt alleen door mannen gebruik mag worden.
boobeh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 16:30   #74
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
boobeh

Boobeh,

Het klopt dat fina voor prostaatproblemen bij de man werd voorgeschreven. doch dat is niet de enige reden dat het voor vrouwen niet voorgeschreven zou worden. (overigens doen een aantal artsen dat wel) De fabrikant zelf, die onderzoek heeft gedaan heeft aangegeven dat het middel niet zou werken bij (postmenopausale) vrouwen. Verder is het omstreden omdat vrouwen die een kinderwens hebben het niet mogen gebruiken. Het zou afwijkingen aan de geslachtsorganenen kunnen veroorzaken bij jongetjes. Tevens wordt ook afgeraden voor mannen (die uiteraard ook nog nodig zijn bij zwangerschappen) die een kinderwens in de nabije toekomst.
Zwangere vrouwen wordt afgeraden het pilletje aan te raken, vanwege eerdergenoemde problematiek.

Overigens zijn er wel vrouwen, ook op dit forum die baat te hebben bij het gebruik van fina.
Groetjes \
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 14:28   #75
Shannon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2005
Berichten: 23
microgynon 30 en haaruitval

Hai,

ik ben hier voor het eerst en heb toch een vraag... Weten jullie of er ook een verband is met haaruitval en microgynon?

Groetjes Shannon
Shannon is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.