Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 oktober 2004, 15:04   #16
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Hooikoorts begin oktober lijkt me nagenoeg uitgesloten. Dat seizoen is toch echt over. Ben het met Pizzacat eens, laat controleren of je haar bovenop je hoofd niet dunner wordt. Niet om je bang te maken, maar bij mij begon het net zo als bij jou. Rond mijn 21ste/ 22ste kreeg ik veel jeuk op mijn achterhoofd, twee jaar later begon mijn haar daar ook daadwerkelijk dunner te worden. Nog voor ik inhammen kreeg, eigenlijk. Dus hou het in de gaten!
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 12:58   #17
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
Ik heb ook enorme last van jeuk... Weet iemand een efficient middel tegen jeuk, want nizoral doet wel iets, maar toch niet genoeg vind ik...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 14:27   #18
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Hoorde laatst dat het homeopathische middel tea tree wellicht zou kunnen helpen. Heeft iemand hier ervaring mee?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 12:25   #19
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
HELP!! een hoofdhuid die je ruikt!!!

Heel ranzig, maar daar heb ik al een tijdje last van. Het heeft niets met hygiene te maken want ik was mijn haar heel regelmatig. (ongeveer vier keer per week) Ik heb geprobeerd mijn haar minder te wasssen vaker te wassen, verschillende shampoos, niets lijkt te helpen.
De dermatoloog zegt dat ik sebboroisch eczeem heb en dat geloof ik ook wel, maar zelfs wanneer ik het idee heb dat het iets beter gaat met mijn huid dan ruik ik het nog. Ik kan mijn hoofdhuid soms (hm...regelmatig) ruiken als de wind waait etc. Ik shaam me ervoor omdat ik verzorging en schoonheid altijd belangrijk heb gevonden, ik ben bang dat andere mensen me kunnen ruiken, ik bedoel ik zou het ook heel erg vies vinden als ik het bij iemand anders zou kunnen ruiken. Ik heb hier eerder nooit last van gehad. Het is begonnen nadat ik stopte met de pil: kreeg eczeem en ook haaruitval.

Weet iemand hoe het komt en belangrijker: wat ik eraan kan doen!
Ik baal er echt heel erg van!
Zijn het bacterieen die ik ruik? (maar vlak na het wassen hmm..) Komt het door het eczeem?
HHHHEEEEELLLLLPPPPPPP

Groetjes van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 12:28   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb dus net deze post geplaatst in een andere thread:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hallo Sigur,
Ik heb zelf geen last van een vette hoofdhuid. De naam "seborroisch eczeem" betekent eigenlijk "eczeem veroorzaakt door een vermeerdering van de talgproductie" (sebum = talg). Deze betekenis klopt echter niet altijd met het type eczeem: seborroisch eczeem kan ook voorkomen (meestal zelfs) zonder dat er een vermeerdering van de talgproductie plaatsvindt.

Jij ervaart duidelijk een hyperactiviteit van de talgklieren (aan ieder haarzakje zit een klein talgkliertje): er wordt overmatig talg geproduceerd wat leidt tot een vette hoofdhuid. De talg kan opdrogen waardoor er vieze stinkende plakken op de hoofdhuid kunnen ontstaan. De overproductie ontstaat inderdaad vaak na een verandering in je hormoonhuishouden.

Erg vervelend. Ik denk dat ik het niet ervaar doordat ik dutasteride slik. Bij de man wordt de talgproductie vooral bepaald door het hormoon DHT, en dat hormoon komt bij mij nauwelijks meer voor door duta. Duta zorgt voor een vermindering van DHT, een vermindering van DHT zorgt voor een vermindering van de activiteit van de talgklieren. Daarbij worden de talgklieren verkleind door de afname van DHT.

Er zijn wel wat dingen die je kan doen tegen overmatige talgproductie. Inderdaad zal ketoconazol wel helpen. Daarbij is tretinoine een optie. Dit is een derivaat van vitamine A. Zie het haarwoordenboekje voor meer info hierover.

Ik zou echter geen dingen gaan proberen zonder samenspraak met je huisarts.
Verder ga ik deze thread zo verplaatsen want deze rubriek lijkt me niet geschikt voor dit onderwerp.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 september 2007 om 12:59
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 18:06   #21
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Heel ranzig, maar daar heb ik al een tijdje last van. Het heeft niets met hygiene te maken want ik was mijn haar heel regelmatig. (ongeveer vier keer per week) Ik heb geprobeerd mijn haar minder te wasssen vaker te wassen, verschillende shampoos, niets lijkt te helpen.
De dermatoloog zegt dat ik sebboroisch eczeem heb en dat geloof ik ook wel, maar zelfs wanneer ik het idee heb dat het iets beter gaat met mijn huid dan ruik ik het nog. Ik kan mijn hoofdhuid soms (hm...regelmatig) ruiken als de wind waait etc. Ik shaam me ervoor omdat ik verzorging en schoonheid altijd belangrijk heb gevonden, ik ben bang dat andere mensen me kunnen ruiken, ik bedoel ik zou het ook heel erg vies vinden als ik het bij iemand anders zou kunnen ruiken. Ik heb hier eerder nooit last van gehad. Het is begonnen nadat ik stopte met de pil: kreeg eczeem en ook haaruitval.

Weet iemand hoe het komt en belangrijker: wat ik eraan kan doen!
Ik baal er echt heel erg van!
Zijn het bacterieen die ik ruik? (maar vlak na het wassen hmm..) Komt het door het eczeem?
HHHHEEEEELLLLLPPPPPPP

Groetjes van Sigur
Ik denk dat je de medicinale shampoo (en ook de gewone) extra goed moet laten intrekken om de mogelijke veroorzaker (eczeem)van die geur aan te pakken. Masseer je hoofdhuid extra goed (is trouwens ook nog goed voor de doorbloeding) met de shampoo, laat 't een tijdje intrekken en spoel 't vervolgens weg.

Ik denk dat die geur op zich helemaal niet vies is, je doucht en wast jezelf regelmatig, het zal gewoon een natuurlijke lucht zijn en het zal zeker niet ruiken zoals iemand die op straat leeft (zwerver).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 19:07   #22
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé DHTkiller!
Ik zal je advies opvolgen en hopen dat het helpt want ik vind het echt verschrikkelijk!

Tiuri,
Sorry dat ik mijn vraag in de verkeerde rubriek heb geplaatst. Ik wist niet zo goed waar ik hem dan wel plaatsen moest. Hoop dat je niet teveel extra werk hebt met het verhuizen van mijn tread.

Haarmannetje,
Jij had toch ook een keer last van een ruikende hoofdhuid? Kwam dat door het eczeem?

Groetjes van Sigur

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 september 2007 om 12:59
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 20:15   #23
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoi Sigur,

Ja inderdaad. Ook ik had er last van, ik schaamde me ook kapot. Bij iedere beweging van mijn hoofd kwam er zo'n walm mee zeg maar. Erg vervelend.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 20:50   #24
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Haarmannetje,

Hoe kwam je eraan? En hoelang duurde het voordat het weer weg ging? Had je ook sneller vet haar toen je hier last van had dan wanneer je er geen last van had? Die gel waar je het over had die je gebruikte hiertegen was dat ketoconazole?

Groetjes van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 20:56   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Heee Sigur ,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Hoe kwam je eraan?
Stress volgens de huisarts. Mijn zwakke plek bij stress is mijn hoofdhuid en toen ik op een gegeven moment zo ernstig veel stress had tijdens een stageperiode, kreeg ik dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
En hoelang duurde het voordat het weer weg ging?
Ik weet niet precies hoe lang het duurde voordat ik naar mijn huisarts ging, maar toen ik begon met die behandeling van Denorex en de keto-gel, was het binnen een week tot 14 dagen over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Had je ook sneller vet haar toen je hier last van had dan wanneer je er geen last van had?
Ik heb sowieso snel vet haar. Ik was mijn haar dagelijks. Ik heb ook een redelijk vette huid (voorhoofd, neus), maar ik moet zeggen dat het wel minder is geworden dan een jaartje of 2, 3 geleden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Die gel waar je het over had die je gebruikte hiertegen was dat ketoconazole?
Ja .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 20:58   #26
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
het klopt dat er een zeer duidelijke relatie is tussen stress en seborroïsch eczeem, dat is meer dan eens aangetoond.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:01   #27
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
het klopt dat er een zeer duidelijke relatie is tussen stress en seborroïsch eczeem, dat is meer dan eens aangetoond.
Maar bedoel je daarmee dat ik ook chronische seborroïsch eczeem heb op mijn hoofdhuid, maar dat die zoals nu gewoon niet de kop op steekt?

Maar inderdaad, ik heb wel vaak wat eczeem bij mijn neusvleugels en achter mijn oren. Vooral in tijden van stress. Een poosje geleden had ik zelfs echt van die rode plekken bij mijn neus, die gewoon brandden. Dat is toen ook weer gewoon weggegaan toen de stress voorbij ging.

Lekker allemaal hoor.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 september 2007 om 12:59
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:16   #28
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar bedoel je daarmee dat ik ook chronische seborroïsch eczeem heb op mijn hoofdhuid, maar dat die zoals nu gewoon niet de kop op steekt?

Maar inderdaad, ik heb wel vaak wat eczeem bij mijn neusvleugels en achter mijn oren. Vooral in tijden van stress. Een poosje geleden had ik zelfs echt van die rode plekken bij mijn neus, die gewoon brandden. Dat is toen ook weer gewoon weggegaan toen de stress voorbij ging.

Lekker allemaal hoor.
volgens mij is seborroïsch eczeem per definitie chronisch, en steekt het inderdaad de kop op als je je niet lekker voelt op de een of andere manier. de neusvleugels, oren, wenkbrauwen, schouders en rug zijn zeer typische plekken voor dit type eczeem.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:20   #29
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Haarmannetje,

Had je ook last van meer haaruitval tijdens zo'n eczeem aanval?
En jij Tiuri? Ik wel

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 20:59
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:34   #30
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Weet je, ik draag zo'n enorme boosheid met me mee!!
Ik heb altijd een enorme dikke bos krullen gehad en heb bovendien altijd heel droog haar gehad en een droge hoofdhuid, echt nooit last gehad van vet haar, ook niet voordat ik de pil slikte. En nu, het stoppen met de pil heeft mijn hele hormoonhuishouding op zijn kop gezet!!!! Ik heb de elende te danken aan zo'n rot pilletje!!! Inmiddels slik ik dezelfde pil alweer zo'n 1,5 jaar maar de elende houdt maar niet op!! Haaruitval, vet haar, ik stink, heb jeuk, heb pijn bla bla bla. Wacht nog steeds op een wonder. Weet je ben gewoon zo pissig! Stel je voor dat ik AGA heb en dat dit veroorzaakt is door die rot pil!!! In mijn familie zit geen kaalheid: vader en moeder beiden volle bos haar, oma's veel haar, opa's veel haar, zus veel haar en ook alemaal van dat droge pluizige haar, totaal geen talg afscheiding. Zo was het bij mij ook en zo hoorde het te zijn!! Vroeger zat ik bij de kapper voor een haar masker en nu loop ik rond met een vette kop!! Ik ben er behoorlijk verdrietig van geworden wat misschien wel de reden is dat het niet over gaat, maar ja zo blijf je in een circeltje zitten hé. Misschien, hmm, natuurlijk zal het beter met mijn haar gaan als ik wat positiever ben, maar ja als ik dan weer aan mijn haartjes denk, of foto's zie van nog geen half jaar geleden. Bla bla bla,
Sorry begon te typen en ik leek niet meer te kunnen stoppen.
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.