Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2014, 02:28   #1
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Finasteride (testosteron) verpest de haarlijn.

Het is me opgevallen dat heel veel mensen die Fina gebruiken verslechtering zien van de haarlijn (vooral mensen die dan ook nog is een vette huid krijgen als bijwerking) maar enorm succes boeken op de kruin.
De meeste mensen die overstappen van Finasteride naar Dutasterode zien een nog ergere verslechtering van de haarlijn (hogere testostijging).
Nu heb ik op heel veel forums gelezen dat dit waarschijnlijk met de Testostijging heeft te maken in het lichaam. Testosteron is volgens veel mensen de oorzaak van de verslechtering van de haarlijn, omdat testo hier dus een grote rol speelt en dht vooral een rol speelt bij de kruin.
Ik heb hier geen bronnen voor, maar het is me wel opgevallen dat veel mensen dit beweren. En dat het bij veel mensen de haarlijn verpest (vooral Duta)
Op google kan je hier heel veel over vinden. Duta hairline bijvoorbeeld of fina hairline worse.

Wat denken jullie hierover? Zou deze theorie kunnen kloppen?
zou een testoremmer dan bijvoorbeeld goed helpen? Ik heb het hier dan over een vermindering van testo naar het normale niveau (voor fina, duta) en niet naar 0 (overdreven).

Laatst gewijzigd door Janni; 1 april 2014 om 02:31
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 09:14   #2
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Volgens mij is in veel gevallen de haarlijn er gewoon slechter aan toe dan de kruin en is de haarlijn niet meer te redden. Vanaf dat de haren op de kruin dunner worden, valt dit hard op, bij de inhammen valt het minder hard op. Daarom denk ik dat het gewoon lijkt alsof je meer vooruitgang boekt op de kruin dan op de haarlijn.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 20:41   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Inderdaad, Jasse, ik heb ook het gevoel dat het eerder een kwestie van perceptie dan van hormonen is. Een dunner wordende haarlijn is veel zichtbaarder dan een dunner wordende kruin.

Vergelijk het met een bos. Kap 1 op de 5 bomen en vlieg er overheen. Dan staan er nog best veel bomen. Ga aan de rand staan en je kijkt ineens een stuk dieper het bos in.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 17:42   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janni Bekijk bericht
Het is me opgevallen dat heel veel mensen die Fina gebruiken verslechtering zien van de haarlijn (vooral mensen die dan ook nog is een vette huid krijgen als bijwerking) maar enorm succes boeken op de kruin.
De meeste mensen die overstappen van Finasteride naar Dutasterode zien een nog ergere verslechtering van de haarlijn (hogere testostijging).
Nu heb ik op heel veel forums gelezen dat dit waarschijnlijk met de Testostijging heeft te maken in het lichaam. Testosteron is volgens veel mensen de oorzaak van de verslechtering van de haarlijn, omdat testo hier dus een grote rol speelt en dht vooral een rol speelt bij de kruin.
Ik heb hier geen bronnen voor, maar het is me wel opgevallen dat veel mensen dit beweren. En dat het bij veel mensen de haarlijn verpest (vooral Duta)
Op google kan je hier heel veel over vinden. Duta hairline bijvoorbeeld of fina hairline worse.

Wat denken jullie hierover? Zou deze theorie kunnen kloppen?
zou een testoremmer dan bijvoorbeeld goed helpen? Ik heb het hier dan over een vermindering van testo naar het normale niveau (voor fina, duta) en niet naar 0 (overdreven).
Ik denk eerder dat het te maken heeft met herstellende/hergroeiende delen (top/kruin) van de schedel tov de haarlijn. Daardoor lijkt de haarlijn verslechterd omdat het effect daar minimum is.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 19:13   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Mijn haarlijn is niet veel verslechterd in de jaren, wel een beetje achetruitgang. Ik denk als je er vroeg bij bent, kruin en haarlijn, zal het op beide goed werken. Voor eventuele hergroei zal dit wellicht meer op de kruin zijn. Verder schuift de haarlijn altijd iets naar achter, dat is normaal
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.