Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2014, 22:35   #1
Fue-man
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
shedding

Beste lotgenoten,
shedding;
je weet hoe het gaat, weinig tijd en bij paniek meteen het internet/haarweb afschuimen.
13jr geleden 1e fut, 3jr geleden 1e Fue, wat een genot vergeleken bij Fut.
maar dus stoppen met fina tussendoor voor de kids en in eerste instantie tevreden ook na deFue. Maar na de laatse keer stoppen, 2jr ongeveer, ging het keihard achteruit.
dus toch weer beginnen, na keratene retard, met fina. Had soms wat bijwerkingen dus ook daarom af en toe gestopt.
Maar er moest wat gebeuren want 1,2,3 werden echt dun.
na zoeken Ru, minox, fina, retard, toch gestart met fina. Tesamen met kirkland, voor het eerst.
het werd een groot drama met elke dag haren checken, internet lezen, fotos maken pff you know.
Het al echt doorzichtuge 1,2,3, viel zo uit dat ik aan het kijken was naar tatoes en scheren en alles wat er tussen zit, of accepteren, wat er ook zeker een keer aan gaat komen.....
verschrikkelijk. Men zegt dan, je haar valt altijd uit, wel 100 haren per dag, maar het is een dooddoener want je weet zelf precies of de uitval afwijkt van je normale patroon en dat is volgens mij wat telt.
sommige plekken glommen er prachtig doorheen, drama!
dus fotos bekijken en dan kom je voor mij niet geloofwaardige fotos tegen op het net, van bijna kaal tot een optisch goede dekking.
maarrrr, mijn ervaring is nu dat het wel klopt. Je zakt dieper weg, wat soms beteknt als je beperkte dekking hebt je praktisch kaal bent op sommige plekken, maar het komtdus echt voller terug met de combi kirkland, fina.
nu zelf ervaren en wilde het even delen. Het is dus geen bullshit dat als het aanslaat je diverse sheddingen kan hebben waarna er meer, en sterker haar retiur komt.
nu hopen dat dit nog heel lang blijft zitten op dit level.
Periode tot goed herstel is wel 8 tot 12 mnd na start fina, minox.

groet
Fue man
euh, sorry verkeerde rubriek, ff kijken hoe ik dat omzet......

Laatst gewijzigd door Fue-man; 11 april 2014 om 22:40
Fue-man is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 09:11   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De rubriek lijkt me wel goed, de titel van je bericht dekt alleen de lading niet.

Suggesties:
Doorbijten bij een shedding!
Fina+minox werkt toch voor mij

Ik kan dat voor je aanpassen als je wilt. Maar ik kan je bericht eventueel ook verplaatsen, mocht je dat willen.

Overigens kunnen witregels (alinea's) helpen je verhaal iets beter leesbaar te maken, nu kost het wat moeite om de boodschap te vatten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 21:03   #3
Fue-man
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
He athonie,
helder, en ja wijzig maar.
op de tablet is t ff wennen om de juiste lay out te fabriceren.

thanks
david
Fue-man is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2014, 11:12   #4
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Fue-man, toevallig wat foto's van de verbeteringen? Ik ben nu 1,5 maand bezig met minox/fina. En heb dus ook dat gevoel bij de foto's op het internet dat zie niet echt geloofwaardig zijn.

thx
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 13:22   #5
Fue-man
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
Hoi Jan,
mm, had er wel wat genomen, maar ben bang dat deze reeds gewist zijn.
Zal ns op mn Iphone kijken.
Maar zoals ik al noemde als er net dekking is dan is een 30% vermindering van je haar door shedding al meteen rampzalig.
Dus als je deze foto neemt, zit je mi eigenlijk onder je 0 punt. Als daarna alles (en meer) terug komt is de verbetering extra zichtbaar.
Uit Eigen ervaring kan dit dus wel de waarheid worden, vandaar dat ik dit ook even wilde melden omdat ik hier geen helderheid over had.

gr
David
Fue-man is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 14:11   #6
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Ik hoop dat het een beetje goed uitpakt voor mij. Kan er uiteraard nog niet veel over vertellen. Zit nu +-1.5 aan de minox, en halve maand aan fina. Best veel uitval al gehad, ziet er niet uit goed uit. Zie overigens wel overal kleine zwarte haartjes komen, bij de haarlijn vooral. Bovenop het hoofd, achter. Kijken of dit doorzet.

We zullen zien hoe het verloopt. Foto's kunnen ook per pm hoor, mocht je er enige hebben gevonden.
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.