Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2014, 14:31   #1
winnieh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Alopecia Androgenetica en nu...?

Hallo Allemaal,

Ik ben een meid van 27 jaar en weet sinds een week dat ik Alopecia Androgenetica heb... Mijn haar werd het afgelopen jaar steeds minder en opeens kwam daar het moment dat ik in de spiegel keek en je mijn hoofdhuid er doorheen zag.. Vervolgens naar de huisarts welke mij meteen heeft doorgestuurd naar een dermatoloog waar AGA werd geconstateerd.
Deze klap kwam behoorlijk hard aan kan ik je vertellen. Ondertussen ben ik er ook wel een heel stuk rustiger onder en kan ik het een iets betere plek geven. En weet ik dat er genoeg mogelijkheden zijn in de trand van haarwerken, pruiken en dergelijke mocht het zover zijn.

Voor nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met Minoxidil? Dermatoloog geeft aan dat ik met 5% moet beginnen maar nadat ik allerlei zaken op internet heb gelezen vraag ik mij af of dit wel zo verstandig is en of het niet beter is om met de 2% te starten? Wat zijn jullie ervaringen?

Wat voor bijwerkingen hebben jullie allemaal? Heeft er ook iemand last van zijn gezichtsvermogen? Dit jaar wil ik namelijk lensimplantatie laten uitvoeren. Er wordt een specieke lens met sterkte gemaakt en ik heb geen zin dat ik dalijk een onjuiste sterkte heb of dat mijn zicht ineens slechter is.

Ik ben vooral bang voor het haar dat de eerste weken/maanden gaat uitvallen. Was dit bij iedereen het geval? Welke haren zijn dit uberhaupt? Zijn dit haren die al 'aangetast' zijn of zijn dit haren die zich in de fase bevinden welke binnenkort al uitvallen?

Ik wil ooit de aankomende jaren nog wel zwanger worden en dan mag je de minoxodil niet gebruiken.. Valt je haar dan snel weer uit? En vallen dan alleen de haren uit die door deze lotion zijn gegroeid? Kortom, zou ik er dan ongeveer weer hetzelfde uit komen te zien als hoe ik er nu uitzie? Of zou ik dan veel meer haarverlies hebben?

Hoe gaan je haren eruit zien met gebruik minoxidil? Wordt het vettig? Worden ze droog? enz

Heeft iemand van jullie ervaring met het overstappen van microgynon 30 naar de Yasmin? Ook hier zijn niet echt heel veel positieve verhalen over te lezen. Maar ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft?

Wat hebben jullie verder nog voor tips? Behalve minoxidil en andere pil? Denk aan shampoos of voedingssupplementen enz.

Hopelijk lezen jullie dit en ontvang ik wat tips en informatie. Hiervoor zou ik jullie erg dankbaar zijn!

Groetjes

Laatst gewijzigd door winnieh; 15 april 2014 om 14:42
winnieh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2014, 19:03   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Lijkt mij altijd te verstandig om eens te beginnen met 2%; en als dat goed gaat kun je altijd nog overstappen naar 5%.

Over algemeen vallen bijwerkingen mee, maar het is voor iedereen anders. Voorzichtigheid is altijd goed.

Dat uitvallen van haren heet shedding; en is met name toepasbaar op de reeds zwakke haren.

Wat betreft zwangerschap weet ik niet goed; maar er zijn hier veel dames die daar meer over weten. Als je stopt met minoxidil gaat na verloop van tijd je haar weer uitvallen.

Je haar zelf wordt, als het goed is, dikker, steviger en soms donkerder van kleur. De lotion kan vettig zijn, maar dit zou je haar zelf niet perse moeten beinvloeden. Je moet minoxidil op je hoofdhuid aanbrengen.

Shampoo zou je kunnen kijken naar Revita, Regenepure of Revivogen.
Ik raad je aan om eens op mijn blog te kijken, daar heb ik een heleboel producten gereviewd (minoxidil 2%, 5% en diverse shampoo's).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.