Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2007, 17:01   #76
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik zit er ook over te denken om met minox te beginnen, maar ik wil het alleen op de inhammen gebruiken, dus op de kale plekken, niet tussen het haar.

Niet tussen het haar omdat ik ook al een topical gebruik, en ik er 's morgens gewoon echt geen tijd voor heb, en ik erg bang ben voor eventuele sheddings.

De hoeveelheid zou dan ook niet echt veel worden, met een wattenstaafje wat verdelen, wat denken jullie wel of niet doen?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2007, 19:04   #77
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ik zit er ook over te denken om met minox te beginnen, maar ik wil het alleen op de inhammen gebruiken, dus op de kale plekken, niet tussen het haar.

Niet tussen het haar omdat ik ook al een topical gebruik, en ik er 's morgens gewoon echt geen tijd voor heb, en ik erg bang ben voor eventuele sheddings.

De hoeveelheid zou dan ook niet echt veel worden, met een wattenstaafje wat verdelen, wat denken jullie wel of niet doen?
Zonde van je geld. De meeste minox blijft in je wattenstaafje zitten en minoxidil werkt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet op die delen van je inhammen die al helemaal kaal zijn. Als je al enig effect haalt bij je inhammen, dan toch vooral op de rand, waar nog wat haren staan. En daar wil je het dus juist niet smeren.

Bij je angst voor sheddings kan ik me nog enigzins wat voorstellen (al zal dat met 2% minoxidil wel loslopen), maar je argument dat het te veel tijd zou kosten is pure onzin. Mij kost het 20 seconden en dan doe ik zelfs nog wat op mijn kruin!

Die 20 seconden haal je later op de dag wel weer in. Als je een spijkerbroek met ritssluiting koopt in plaats van eentje met knopen, dan heb je die winst al bereikt! En het verschil tussen mazzel hebben met stoplichten of pech is ook al snel een veelvoud van die 20 seconden, dus waar praat je helemaal over?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 19:08   #78
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Ik gebruik xandrox 15, maar als ik het over mn hele hoofdhuid verstuif, blijft er een plakkerige gloed opzitten, ik breng het 2 keer aan per dag, soms zonder ertussen te douchen.
Ik heb het gevoel dat dit niet goed is, omdat er continu een laagje op de hoofdhuid zit, hetgeen de haargroei belemmert.. Is die plakkerige laag slecht voor een gezonde haargroei, dus té veel X15 kan een averechtse werking hebben??
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 18:34   #79
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Minoxidil/wijze van gebruik

Hallo, is er iemand die mij kan vertellen hoe je minoxidil het beste kan gebruiken? Is het de bedoeling dat je de lotion op de kalende plekken aanbrengt of dien je het ook op de plekken aan te brengen waar je ook haar hebt? En..kun je de lotion met de vingers aanbrengen?

Misschien is deze discussie ooit gestart. Ik kon het niet zo snel vinden. Mocht het al een keer zijn gestart, excuses daarvoor.

Alvast bedankt!

Lisa
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 19:21   #80
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Aanbrengen over de hele hoofdhuid, niet alleen op de kale plekken. Met een pipetje gaat dat 't makkelijkst als je nog vrij veel haar hebt.
Je mag het met de vingers aanbrengen en inmasseren, als je maar niet vergeet je vingers daarna goed te wassen, vóórdat je er per ongeluk mee in je ogen wrijft.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 19:32   #81
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Aanbrengen over de hele hoofdhuid, niet alleen op de kale plekken. Met een pipetje gaat dat 't makkelijkst als je nog vrij veel haar hebt.
Je mag het met de vingers aanbrengen en inmasseren, als je maar niet vergeet je vingers daarna goed te wassen, vóórdat je er per ongeluk mee in je ogen wrijft.
Waarom over de gehele hoofdhuid?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 19:37   #82
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Omdat AGA-vrouwen bijna allemaal eveneens diffuse haaruitval hebben.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2008, 23:59   #83
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Minox en droog haar

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat minoxidil op droog haar dient te worden aangebracht. Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt en niet echt een antwooord gevonden op mijn vraag en weinig zin om de gehele minox thread door te ploeteren, dus bij deze.

Ik vind het persoonlijk gemakkelijker om de foam 's ochtends aan te brengen als mijn haar nog vochtig is, maar is er dus een reden om minoxidil op droog haar aan te brengen en zo ja, wat is deze reden?
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 08:53   #84
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Oke, laat maar, heb het antwoord al gevonden! Bedankt voor het verplaatsen naar de juiste thread.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 17:29   #85
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Oke, laat maar, heb het antwoord al gevonden! Bedankt voor het verplaatsen naar de juiste thread.

Mag ik het antwoord dan ook even weten??
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 17:48   #86
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Maar natuurlijk ! Ergens eerder in deze thread staat dat minoxidil aanbrengen op vochtige haar en hoofdhuid de opname ervan verbetert. In principe wat je wilt, alleen wil je niet dat er teveel in je bloed terecht komt.

Dus ik blijf het 's ochtends gewoon op een "vochtig" hoofd aanbrengen, aangezien ik geen last heb van een van de genoemde bijwerkingen en het aanbrengen voor mij wel veel gemakkelijker is omdat ik nog "redelijk wat" haar heb.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2009, 10:47   #87
DIM-001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 32
Hallo,

ik had graag met minoxidil willen straten maar had een vraag i.v.m. het aanbrengen,
kan ik bvb op de inhammen en bovenop het hoofd een aantal keren druppelen zonder het telkens te moeten inmasseren?
het handigste voor mij zou zijn om 's morgens en 's avonds een aantal keer te druppelen zonder verder in te masseren..

Dimitri
DIM-001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2009, 11:12   #88
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIM-001 Bekijk bericht
Hallo,

ik had graag met minoxidil willen straten maar had een vraag i.v.m. het aanbrengen,
kan ik bvb op de inhammen en bovenop het hoofd een aantal keren druppelen zonder het telkens te moeten inmasseren?
het handigste voor mij zou zijn om 's morgens en 's avonds een aantal keer te druppelen zonder verder in te masseren..

Dimitri
kan prima inderdaad.wel even klein beetje verdelen met je vinger bijvoorbeeld.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2009, 18:28   #89
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen Bekijk bericht
kan prima inderdaad.wel even klein beetje verdelen met je vinger bijvoorbeeld.
Inderdaad, echt inmasseren is totaal niet nodig. Beetje deppen met wijs- en middelvinger. Paar seconden werk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2009, 20:55   #90
DIM-001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 32
Ok perfect, hartelijk dank mensen

Dimitri
DIM-001 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 15:09
[minoxidil] Bijwerkingen den oli Medicijnen/haargroeimiddelen 225 5 juni 2021 12:14
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
Mag je gel gebruiken na het aanbrengen van Innovate? Biljartbal Medicijnen/haargroeimiddelen 6 23 februari 2004 10:13
hoe moet ik Innovate aanbrengen en hoeveel keer per dag? Jiptop Medicijnen/haargroeimiddelen 1 15 februari 2004 16:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.