Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2003, 15:21   #1
Flintstone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2002
Berichten: 19
AA & Vitiligo

Hoi,

Ik ben 25 jaar en ik heb sinds een aantal maanden AA Universalis. Tevens heb ik al zo'n 7 jaar Vitiligo. Ik was benieuwd of er toevallig iemand is die ook deze 2 ziektes heeft.

Nou tot horens!

Groetjes
Wilma
Flintstone is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2003, 18:00   #2
Flintstone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2002
Berichten: 19
Unhappy Mijn vorige berichtje

Hallo allemaal,

Jammer dat er nog niemand op mijn vorige berichtje heeft gereageerd. Nou ja, misschien dat de meeste nog lekker met vakantie zijn.

Groetjes
Wilma
Flintstone is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2003, 10:57   #3
Flintstone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2002
Berichten: 19
Question Ben ik de enige??

Beste lotgenoten,

Ik heb pas geleden een berichtje geplaatst over Alopecia Areata en Vitiligo (dit zijn witte plekken op de huid). Jammer genoeg heeft nog niemand hierop gereageerd. Ben ik de enige die deze 2 ziektes heeft? Volgens de dermatologen zijn het broertjes van elkaar, omdat het allebij auto-immuun ziektes zijn. Iemand met Vitiligo loopt vaak de kans om AA te krijgen. Ik hoor daar dus bij.

Nou ik hoop alsnog een reactie van iemand te krijgen.

Groetjes
Wilma
Flintstone is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 10:17   #4
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Berichten verplaatst.

Beste Wilma,

Je had 3 aparte berichten in de 'Haarproblemen bij vrouwen'-rubriek gezet. Ik heb deze 3 berichten samengevoegd (graag dezelfde onderwerpen bij elkaar houden en daar geen aparte 'threads' voor aanmaken) en ik heb ze verplaatst naar de Alopecia Areata-rubriek, aangezien de kans groter is dat je in deze rubriek een passend antwoord krijgt op je vraagstelling.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2003, 22:29   #5
rommeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: brabant
Berichten: 4
Ik ook...

Hoi Wilma,

Nou ik ben er donderdag achtergekomen dat ik beide heb. Maar ik weet er verder nog niets van. Behalve dat van beide gezegd wordt dat er weinig aan gedaan kan worden volgens mijn huisarts. Het is bij mij allemaal nog redelijk onder controle de witte plekjes op mijn huid zijn niet groter dan een mm of 3 in doorsnede. De kale plekjes op mijn hoofd zijn zo'n 3 cm in doorsnede en nog redelijk goed te bedekken. Het is wel schrikken allemaal dus ik weet nog niet goed hoe ik ermee om moet gaan. In de zin van wacht maar af tot het over gaat (alopecia) en als het maar niet erger wordt (beide).
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen.

groetjes Romy.
rommeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2003, 19:10   #6
Marjon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Locatie: overijssel
Berichten: 2
Exclamation me too

Hallo,

ik heb ook alletwee de ziektes en tot zover ik te horen heb gekregen van atrsen is er niks aan te doen..

Toen ik mijn eerste kale plek had ben ik na een tijdje naar de huisarts gegaan omdat het maar niet begon te groeien. Ik kreeg toen injecties in mijn hoofd huid (waar ik niet goed tegen kon, ivm angst voor prikken). Daarna groeide het wel weer aan...

Vorige week heb ik een 2e plek gekregen... Gelukkig een kleine en goed te verbergen. Omdat ik ook Vitiligo heb heb ik ook grijze plukken haar omdat ik daar geen pigment heb. Daarom verf ik altijd mijn haar.

Over het algemeen heb ik ook heel veel haaruitval als ik gewoon mijn haar kam. Het is dan iet op een plek maar verdeeld over mn hele hoofd. Gelukkig heb ik een hele dikke bos haar en kan ik het wel missen zonder dat het opvalt maar toch vind ik het erg vervelend... Daarbij komt ook nog dat mijn Vitiligo begon op 12 jarige leeftijd en AA 2 jaar later... Ik ben er dus ook mee gepest en ik werd raar aangekeken ivm. mijn vlekken!

Ik ben benieuwd hoe jullie ermee omgaan!


groetjes Marjon
Marjon is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2003, 14:30   #7
Flintstone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2002
Berichten: 19
Hoi Marjon,

Jij hebt dus ook al een tijdje vitiligo en AA. Hebben de artsen bij jou ooit een verband tussen deze 2 ziektes gelegd?

Ben je momenteel toevallig bezig met een behandeling voor AA en/of vitiligo? Ikzelf ben bezig met een UV-B behandeling en dit slaat heel goed aan. Vooral voor vitiligo maar het helpt ook wel wat voor AA. Ik krijg namelijk weer mijn wenkbrauwen terug. (Ik heb trouwens AA Universalis).

Nou, ik hoop nog eens iets van je te horen.

Groetjes
Wilma
Flintstone is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2003, 18:49   #8
Marjon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Locatie: overijssel
Berichten: 2
Hallo,

hier weer een berichtje van mij.
Artsen hebben bij mij nooit een verband gelegd.. Toen ik naar de huisarst ging met AA kreeg ik hormonen ingespoten in mijn hoofd. Een hele tijd daarvoor ben ik naar de huisarst geweest voor Vitiligo. De huisarst heeft dat toen geconstateerd en me door gestuurd naar een dermatoloog.. Echter, de dermatoloog gaf aan dat mijn huisarst fout zat en dat het geen Vitiligo is..

Ik zelf heb het idee dat wel dus wel Vitiligo is, alles komt overeen met de symtomen voor Vitiligo... Ik wil er heel graag vanaf maar de dermatoloog zei dat er geen manier was om er vanaf te komen. Maar nu ik wat meer op het web erover zoek, denk ik dat die dermatoloog me gewoon snel weg wou hebben want ik lees dat er meerdere methodes zijn om er iets aan te doen... Ik begin me een beetje bedonderd te voelen!!!

En in dit geval gaat het niet om een beetje geld ofzo, maar om een ziekte!!! Nou, ik zal het er eens met mijn moeder over hebben maar ik denk dat ik nog maar een keertje een dermatoloog ga bezoeken, maar dan wel een andere!!!


Wat gebeirt er precies met een UV-B behandeling??? Wji hebben namelijk een tijdje terug een zonnebank gekocht met UV-B lampen. Speciaal voor mijn huid, we hadden gehoord dat dat beter is. Ik heb het heel langzaam opgebouwd maar ik ga er nu regelmatig onder maar steeds verbrand ik mijn Vitiligo plekken... Ze worden dan roze en soms jeuken ze... Ik zie er verder niet echt kwaad in maar ik ben wel benieuwd wat er precies in jou behandeling gebeurt!!!! Laat je het even weten?


groetjes Marjon
Marjon is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 15:35   #9
Jansy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Berichten: 24
Hallo,

Ik ben sinds vorige week ook "haarweb-lid", ben net 40 en heb nu +- 1 jaar AA. Ik dacht zelf ook vitiligo te hebben (zit in mijn familie) maar mijn dokter zegt dat mijn (vele) witte vlekjes te klein zijn anders had ik allang ook grotere witte plekken moeten hebben, dus volgens hem geen vitiligo (gelukkig).

Maar wat ik hier eigenlijk even melden wou is dat mijn nichtje wel echt vitiligo heeft en heel veel grote witte plekken en sinds een paar maanden in behandelig is bij "Multicare in Hilversum" en haar pigment terug krijgt!

Misschien dat er iemand is die wat aan deze informatie heeft.

Groetjes,
Jansy,
Jansy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.