Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 augustus 2007, 16:47   #1
rooieterp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 5
2 soorten alopecia tegelijk?

Hallo
Ik ben Yvonne en ben nieuw hier.
Ongeveer 3 weken geleden is er bij mij AA vastgesteld; ik heb een kale plek ter grootte van een ei achter mijn oor.
Ik vind dat de rest van mijn haar ook behoorlijk uitdunt. De haaruitval is op zich niet ernstig(ca 80), maar er komt gewoon geen nieuw haar voor terug.
Kan het zijn dat ik op de rest van mijn haar de mannelijke vorm van alopecia heb of zijn dit het begin van nieuwe kale plekken.(AA) Ik voel af en toe overal op mijn hoofd een lichte kriebel. Als ik mijn handen dan voorzichtig door mijn haar haal op die plek, heb ik weer enkele haren los. De kriebel is dan weg.
Het is net of ik voel dat de haren losraken.
Ook vraag ik me af hoe een kale plek ontstaat, of het in een keer heel erg uitvalt op die plek, of komt er eerst een heel klein plekje die steeds groter wordt. Ik heb het idee dat op de randen van de kale plek alweer haartjes komen ( ik voel dat er heel licht wat stoppeltjes komen, (schuurpapier) kan de haargroei zich zo snel herstellen?
Ik heb trouwens dermofatecreme en lotion gekregen hebben jullie daar ervaring mee?

Laatst gewijzigd door rooieterp; 31 augustus 2007 om 09:48
rooieterp is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 21:47   #2
rooieterp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 5
jammer dat er niemand reageert....
rooieterp is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 23:19   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, jammer dat de deskundigen niet reageren. Ik heb er geen verstand van, maar die stoppeltjes klinken goed.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 12:51   #4
rooieterp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 5
Is er dan echt niemand die reageert?
Stel ik domme vragen ofzo?
rooieterp is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 18:00   #5
ambergirl
Ambergirl
 
ambergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 4
hoi Yvonne,

Ik weet er ook nog niet zo veel van.Mijn dochter van 10 heeft het
ook nog maar net gehoord zat ze AA heeft.Het begon met een brede scheiding,en later verschillende plekken.
Maar nu 2 maanden later is ze kaal.
Ze was eerst begonnen met Clareluxschuim,maar dat hielp maar een paar weken,daarna viel het weer af.Mijn dochter werdt doorverwezen naar het VU amsterdam,en daar kreeg ze ook dermovate-lotion.Ze is daar net 2 dagen mee bezig.Mijn dochter is ook al haar,haar op benen en armen kwijt. Moeilijk blijft de ziekte hé,je bent steeds aan het zoeken naar antwoorden.En je hoopt maar,alleen weet eigelijk niemand iets.Het is zo persoons gebonden merk ik wel,hier op het forum ook.
De ene regeert hier op,en de andere weer juist niet.Ik wens je ook sucses verder.En ik hoop dat iemand je meer kan vertellen.

groetjes
ambergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 19:47   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Rooieterp,

Ik heb even voor je gegoogled en je kunt inderdaad beide aandoeningen tegelijkertijd hebben, helaas. Hier is een stukje wat Dr. Richard Lee, MD erover heeft geschreven:

"Alopecia areata and alopecia androgenetica (perhaps more commonly known as male pattern baldness or MPB) are two distinct and separate disorders of the hair. The pathogenesis of either entity is quite different from the other and it is not unusual for a patient to have both alopecia areata and MPB. As compared to MPB, which is related to the male sex hormones and is progressive, alopecia areata is related to an impaired immunological response and often has periods of spontaneous remission. Alopecia areata can involve facial hair (beard, mustache, etc.), which never occurs in MPB. And, alopecia areata does not miniaturize the hair follicles as MPB does."
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2007, 14:47   #7
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
Hoi Yvonne,

sorry ik kijk niet meer zo heel vaak op deze site.
Ik denk dat het voor ons allemaal duidelijk is dat er nog maar weinig bekend is over de precise oorzaak van AA en hoe het proces verloopt. Dat is namelijk bij iedereen anders. Dat van die jeuk zou kunnen kloppen. Dat merk ik zelf ook. Als ik meer jeuk krijg vallen er meestal ook meer haren uit, al merk ik het soms ook andersom. Dat ik jeuk krijg en er daar weer haren gaan groeien.

De kleine stoppeltjes die je voelt kunnen inderdaad nieuwe haartjes zijn. Het kan zijn dat die wat lichter van kleur zijn dan de haren die je nu hebt. Zo is het bij mij in ieder geval meestal.

De creme die je gekregen hebt heb ik ook een aantal malen gebruikt maar ik kan niet echt zeggen dat het effect heeft. De haren kwamen inderdaad na een hele lange tijd terug maar volgens mij was dat ook gebeurd zonder de creme. De creme vind ik verder erg lastig want het spul gaat niet meer uit je kleren en je hoofhuid raakt op een gegeven moment wel erg geiriteerd.

Groetjes Judith

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rooieterp Bekijk bericht
Hallo
Ik ben Yvonne en ben nieuw hier.
Ongeveer 3 weken geleden is er bij mij AA vastgesteld; ik heb een kale plek ter grootte van een ei achter mijn oor.
Ik vind dat de rest van mijn haar ook behoorlijk uitdunt. De haaruitval is op zich niet ernstig(ca 80), maar er komt gewoon geen nieuw haar voor terug.
Kan het zijn dat ik op de rest van mijn haar de mannelijke vorm van alopecia heb of zijn dit het begin van nieuwe kale plekken.(AA) Ik voel af en toe overal op mijn hoofd een lichte kriebel. Als ik mijn handen dan voorzichtig door mijn haar haal op die plek, heb ik weer enkele haren los. De kriebel is dan weg.
Het is net of ik voel dat de haren losraken.
Ook vraag ik me af hoe een kale plek ontstaat, of het in een keer heel erg uitvalt op die plek, of komt er eerst een heel klein plekje die steeds groter wordt. Ik heb het idee dat op de randen van de kale plek alweer haartjes komen ( ik voel dat er heel licht wat stoppeltjes komen, (schuurpapier) kan de haargroei zich zo snel herstellen?
Ik heb trouwens dermofatecreme en lotion gekregen hebben jullie daar ervaring mee?
__________________
GOD BLESS YOU
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2007, 11:45   #8
Kik
How does it feels....
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 12
wat antwoorden....

Hallo,

Ik heb AA sinds mijn 6de jaar en ik ben nu 34 jaar, dus loop "helaas" al wat jaartjes mee in de wereld van haarverlies.
Ik zal proberen je vragen zo concreet mogelijk te beantwoorden. Stoppeltjes aan de randen van de kale plek geeft aan dat je AA hebt, dar hoort bij de ziekte. De haartje rondom de kale plekken breken af en lijken op stoppeltjes...
Je haar begint weer terug te groeien als je donshaartjes krijgt in het midden van je kale plekken maar teruggroei komt niet altijd gelijkmatig terug.
Het onvoorspelbare van deze ziekte is, is dat die op iedereen anders uitwerkt. Het is moeilijk een bepaald patroon te zien. Mensen noemen het een stress ziekte, anderen zeggen weer dat het erfelijk is (en dat geloof ik ook) maar je moet deze ziekte eerder zien als een aandoening (want je bent niet echt ziek) ipv een ziekte.
Met een handicap leren leven als haaruitval (wat voor een mens toch kenmerkend is) is mentaal een heftige strijd met jezelf...
Ik heb heel veel middelen geprobeerd te gebruiken en tijdelijk hielp het, maar als het daarna weer uitvalt is de klap steeds groter.
Nu heb ik nog maar 1 wenkbrauw (dus ga ik permanente make up laten plaatsen) en ben ik bijna kaal...terwijl ik 2 jaar geleden een volle bos had...
__________________
Greetz van Kick
Kik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2007, 11:46   #9
Kik
How does it feels....
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 12
antw..

En dat je een kriebel voelt wil alleen zeggen dat je haar loslaat....
Misschien niet leuk om te horen, maar het is wel een feit!!
__________________
Greetz van Kick
Kik is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oorzaak Van Alopecia Gevonden!!!!! JaRule17 AA - Algemeen 29 15 december 2012 11:58
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 16:02
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.