Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juli 2018, 12:18   #16
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Toevallig morgen weer een afspraak bij de huisarts met praktijkondersteuner GGZ. Ik ga maar even vragen of ze erop hebben getest. Zoniet dat ik dat wil.
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2018, 23:03   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Waarschijnlijk is het niks, je gewichtsschommelingen zijn marginaal en waarschijnlijk gaan ze je er niet apart voor laten testen, maar uitval van wenkbrauwharen en gewichtsverlies kan wijzen op een te actieve schildklier. Ik kan me minstens één eerder geval hier op HaarWeb herinneren waar dat (mede) oorzaak voor haaruitval op het hoofd was.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2018, 21:22   #18
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Heb het aangekaart bij de praktijkondersteuner, die zij dat je dan zou moeten afvallen terwijl je goed eet. Ik val al maanden niet meer af dus dat is het niet denkt zei. Ik ben er alleen wel goed klaar mee op dit moment en zou willen dat het nu een keer gaat stoppen met uitvallen. Ik ga niet aan de medicijnen of aan een haartransplantatie beginnen. Ik denk dat je het beste je kop kaal kan scheren als het echt zo dramatisch wordt haha. Alleen ben het inmiddels wel meer dan zat. Kan ik wijzer worden van ern dermatoloog? Kan die bijvoorbeeld zien of het door stress uitvalt of dat het mannelijke kaalheid is? Kut haar.
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2018, 08:18   #19
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Als je bezoek aan de dermatoloog geen therapeutische consequenties heeft dan moet je er niet naartoe gaan. Je wilt geen medicatie of wat dan ook. Je bezoek aan de dermatoloog gaat dat beleid niet veranderen en dan is het zonde van de dure zorg. Je moet er alleen naartoe gaan als je open staat voor beleid. Je kop kaalscheren of contact opnemen met een coach / therapeut voor omgang stress / kaalheid is dan wellicht een beter idee.

Groet,
Nicolaas

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 3 augustus 2018 om 08:23
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2018, 12:58   #20
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Dat is waar maar ik hoopte erop dat hij kan zien waar de haaruitval door komt. Door stress en dat het misschien nog gaat stoppen of bij trekken, of dst het gewoon mannelijke kaalheid is en dat het nog erger kan gaan worden. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2018, 12:22   #21
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Sinds een paar dagen, (een dag of 2) heb ik het idee dat ik minder haren verlies. Telkens als ik met mn hand door mn haar ga zit er 9 vd 10 keer niks aan. Is dat logisch dat het opeens minder kan worden? Ik ben blij maar ik ga zeker niet te vroeg juichen. Ik hoop alleen wel dat dit nu door zet. Misschien is het dan toch van de stress gekomen. Gaat stap voor stap wel wat beter met me namelijk.
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2018, 09:33   #22
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Ik heb ook het gevoel als ik over mn hoofdhuid wrijf dat ik over allemaal korte haartjes wrijf. Zo voelt het tenminste. Kan dit kloppen en is dit een teken van herstel?.

Gr

Laatst gewijzigd door Titatovenaar; 26 augustus 2018 om 09:51
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2018, 12:25   #23
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
heb dit topic niet helemaal gevolgd. Maar een eerste teken van hergroei is kleine vellushaartjes rondom de kale plekken. Wanneer deze haartjes weer wat sterker worden kan het voelen als stoppeltjes (bij zeer kort haar).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2018, 15:16   #24
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Oh oke manmanman ik hoop dat dat het is... dat het weer een beetje goedkomt
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2018, 19:47   #25
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Ik heb het idee dat mn haar uitval wat is afgenomen, vergelijk met de periode voor augustus, alleen ik merk nogsteeds dat mn haarlijn een beetje veranderd. Ik kan het voelen..., of misschien maak ik het mezelf wijs. Ik denk continu aan hoe ik AGA zou kunnen hebben... mijn vader had echt tot zn 40e bijna een kinder haarlijn en een bos vol haar... ook nu op zn bijna 60e heeft ie nog een bod haar waar je u tegen zegt. Ook als ik fotos zie van me opa aan me moeders kant heeft die op zijn 30e een goede bos haar en een prima haarlijn. Wel hebben mijn ooms aan me moeders kant er wel last van, maar hun vader had dat dus weer niet.Ik snap dus niet dat ik het wel lichtelijk heb Ook als ik terug denk aan afgelopen april/mei, had ik vaak jeuk en rare steek op mn hoofdhuid af en toe. Hier heb ik nu geen last meer van. Ik snap dus niet dat ik het wel lichtelijk heb.... nogsteeds zit het me nog wel dwars dus...

Laatst gewijzigd door Titatovenaar; 28 november 2018 om 20:04
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2018, 17:45   #26
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Ik zit nog met een vraag:
Als ik mijn haren kam na het douchen, dan vallen er misschien 3 haren uit. Die zie ik dan in de wasbak liggen, ik doe het express recht boven de wasbak met mn hoofd naar beneden. Toch merk ik dat mijn haarlijn in de hoeken wat terug trekt. Ik vind dit toch vreemd. Kan dit een vertekenend beeld geven? Mijn haar is ook dunner bij mn inhammen. Ik snap het alleen niet want ook bij douchen heb ik bijna geen haar aan mijn had, (misschien 5 als ik heeel goed zoek). Kan iemand mij helpen?

Gr.
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2018, 00:33   #27
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.303
Het uitvallen van het haar is vrij normaal en zal ook heel wat meer zijn als die paar haren die je in de wasbak ziet vallen. Het is een van de tekenen die haarproblemen aan het licht brengen maar nog niet alles zeggend. Je kunt ook zo goed als ongemerkt steeds dunner wordend haar krijgen. Elk haartje valt uit en komt enkele maanden later telkens dunner terug. Uiteindelijk komt het niet meer terug.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2018, 12:55   #28
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Het uitvallen van het haar is vrij normaal en zal ook heel wat meer zijn als die paar haren die je in de wasbak ziet vallen. Het is een van de tekenen die haarproblemen aan het licht brengen maar nog niet alles zeggend. Je kunt ook zo goed als ongemerkt steeds dunner wordend haar krijgen. Elk haartje valt uit en komt enkele maanden later telkens dunner terug. Uiteindelijk komt het niet meer terug.
Ik begrijp dat een mens elke dag meer als 3 haren verliest. Ik merk alleen dat mijn haarlijn slechter wordt. Ik heb alleen nooit dat ik ervan schrik hoeveel haar ik verlies, ik merk dus niet dat ik veel haar verlies, ik heb t idee dat mijn haar uitval een 7 maanden geleden erger was. Ik dacht ook dat het gestopt was alleen mn haarlijn lijkt zich desondanks terug te trekken....,
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2018, 19:33   #29
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Titatovenaar Bekijk bericht
Kan iemand mij helpen?

welke hulp wil je precies? uitgevallen haren tellen is verschrikkelijk onbetrouwbaar. een normaal mens verliest 100 haren op een dag; als jij er met moeite vijf kan vinden onder de douche, betekent niet dat jij geen haar verliest, maar dat jij de overige pakweg 95 op een andere plek verliest, in bed, op de fiets, op je werk. daarnaast, het probleem van haarverlies is niet wat uitvalt, maar wat niet meer terug komt.

ik kan het niet beoordelen maar het klinkt alsof je vrij obsessief bezig bent met je haarverlies, terwijl je daarnaast hebt besloten er niets aan te willen doen. dat lijkt me geen erg fijne combo voor jezelf. een tip: neem de eerste van de maand gedetailleerde foto's onder vergelijkbaar licht, en vergelijk die elke maand. neem jezelf voor er de rest van de maand niet mee bezig te zijn op die ene dag per maand na; je kan er toch niets aan doen.

Laatst gewijzigd door minten; 20 december 2018 om 19:35
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dunner haar, haaruitval, maagklachten, stress

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.