Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juli 2017, 15:00   #1
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Is hier nog iets aan te doen ?

Hallo allemaal,

Ik spray al een tiental jaar Minoxidil 2 % maar de laatste jaren verlies ik zeer veel haar. Ik heb de indruk dat het niet werkt of in elk geval de haren die ik een 4 jaar geleden nog had niet behoudt.

Is hier nog iets aan te doen met een chirurgische ingreep ? Of een andere optie zoals bijvoorbeeld http://www.haardecor.be/werkwijze-ha...al-haarwerken/

Leeftijd is 44 en heb altijd al zeer dun en heel licht haar gehad.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6159.jpg‎ (36,9 KB, 330x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6160.jpg‎ (24,2 KB, 260x gelezen)

Laatst gewijzigd door ssg; 16 juli 2017 om 16:45
ssg is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 17:14   #2
Damian.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 31
Geslacht:
Minoxidil stopt het proces van kaal gaan niet, dat doet finasteride.

Ik zou persoonlijk voor een haarwerk gaan kijken in jouw situatie.

Kan je een foto schieten van je donor gebied?
__________________
BHR Clinic /// https://hairtransplantelite.com
Youtube /// https://www.youtube.com/channel/UCRk..._pcGSrH6J7FlJw
E-mail (consult) /// damian@bhrclinic.com
Damian. is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 02:13   #3
Pietpiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2016
Locatie: Amsterdam bijlmer
Berichten: 50
Geslacht:
Heb je een foto van jouw haar van 4 jaar terug? Nu lijkt het erop dat je wel kan kappen met Minoxidil.
Pietpiet is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 13:18   #4
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietpiet Bekijk bericht
Heb je een foto van jouw haar van 4 jaar terug? Nu lijkt het erop dat je wel kan kappen met Minoxidil.
Dat was ietsje meer toch... gebruik nu Minoxidil 5 %
Heb altijd al zeer dun haar gehad..... Ik vermoed dat een haartransplantatie daar niets bij oplost... achteraan wel nog voldoende haar....

haarwerk dan maar zoals ook Damian voorstelt ? Alleen wil ik geen bos haar op mijn hoofd... ongeveer zoals vroeger, pakweg 6 jaar geleden... maar ik vermoed dat dat niet mogelijk is....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMAG0256.jpg‎ (27,9 KB, 132x gelezen)

Laatst gewijzigd door ssg; 25 juli 2017 om 13:24
ssg is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 13:46   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ssg Bekijk bericht
Dat was ietsje meer toch... gebruik nu Minoxidil 5 %
Heb altijd al zeer dun haar gehad..... Ik vermoed dat een haartransplantatie daar niets bij oplost... achteraan wel nog voldoende haar....

haarwerk dan maar zoals ook Damian voorstelt ? Alleen wil ik geen bos haar op mijn hoofd... ongeveer zoals vroeger, pakweg 6 jaar geleden... maar ik vermoed dat dat niet mogelijk is....
Je kan nu gewoon eens kijken wat je terugkrijgt aan haar als je start met Finasteride of Dutasteride, Minox 5% en Ketoconazol shampoo (The Big 3). Stel je reageert goed omdat er veel haartjes terugkeren en bestaande haren dikker worden. Dan kun je nog altijd een haartransplantatie overwegen.. Het is het proberen waard. Wellicht ben je een goede medicamenteuze responder!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 13:50   #6
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Je kan nu gewoon eens kijken wat je terugkrijgt aan haar als je start met Finasteride of Dutasteride, Minox 5% en Ketoconazol shampoo (The Big 3). Stel je reageert goed omdat er veel haartjes terugkeren en bestaande haren dikker worden. Dan kun je nog altijd een haartransplantatie overwegen.. Het is het proberen waard. Wellicht ben je een goede medicamenteuze responder!
Dank u Nicolaas voor de goede tip. De foto is van 6 jaar geleden evenwel....
ssg is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 14:21   #7
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Het is absoluut het proberen waard!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 14:52   #8
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Je kan nu gewoon eens kijken wat je terugkrijgt aan haar als je start met Finasteride of Dutasteride, Minox 5% en Ketoconazol shampoo (The Big 3). Stel je reageert goed omdat er veel haartjes terugkeren en bestaande haren dikker worden. Dan kun je nog altijd een haartransplantatie overwegen.. Het is het proberen waard. Wellicht ben je een goede medicamenteuze responder!
Hij gebruikt minox 2% al een jaar of 10 zonder hele geweldige resultaten. Ik verwacht dan niet dat minox 5% nog heel veel gaat doen. Finasteride / dutasteride zijn met name effectief in het tegengaan van haaruitval en niet per se in het hergroeien van haar. En zelfs als er een paar haren bij komen, dan nog moet je dat spul, dat je gehele hormoonhuishouding op de kop zet, blijven slikken voor de rest van je leven.

Als je vrij weinig en dun haar in de donor hebt, is er chirurgisch natuurlijk niet super veel mogelijk, maar als ts aangeeft dat het zijn doel is om de situatie van 6 jaar geleden na te bootsen denk ik dat dat erin zit. Het is dan de keuze tussen nu een zak geld op tafel gooien, de operatie te laten doen, een weekje downtime en dan klaar te zijn of eindeloos aankloten met middeltjes, pilletjes en zalfjes met betrekkelijk weinig kans op resultaat en kans op bijwerkingen. Voor mij zou die keuze zo gemaakt zijn.

Een haarwerk kan natuurlijk ook. Maar zou je dat als man echt willen? Mij lijkt het namelijk echt niks, maar goed, dat is aan een ieder om dat voor zichzelf te bepalen.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 15:29   #9
Damian.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ssg Bekijk bericht
Dat was ietsje meer toch... gebruik nu Minoxidil 5 %
Heb altijd al zeer dun haar gehad..... Ik vermoed dat een haartransplantatie daar niets bij oplost... achteraan wel nog voldoende haar....

haarwerk dan maar zoals ook Damian voorstelt ? Alleen wil ik geen bos haar op mijn hoofd... ongeveer zoals vroeger, pakweg 6 jaar geleden... maar ik vermoed dat dat niet mogelijk is....
Als dit je doel is dan is dat hoogstwaarschijnlijk wel mogelijk via een haar transplantatie. Als je even een goede foto stuurt van je donor gebied (van achter dus) dan laat ik het even aan Dr. Bisanga zien (als je dat wilt, natuurlijk).
__________________
BHR Clinic /// https://hairtransplantelite.com
Youtube /// https://www.youtube.com/channel/UCRk..._pcGSrH6J7FlJw
E-mail (consult) /// damian@bhrclinic.com
Damian. is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 15:30   #10
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dat is juist het bijzondere aan synergie. Middelen die als monotherapie normaliter weinig effect hebben kunnen een versterkt effect geven wanneer de therapie wordt gecombineerd met andere middelen. De BIG 3 doet het als totaalpakket beter dan de som van de individuele middelen los bij elkaar opgeteld. Nogmaals, het is het proberen waard
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 17:44   #11
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damian. Bekijk bericht
Als dit je doel is dan is dat hoogstwaarschijnlijk wel mogelijk via een haar transplantatie. Als je even een goede foto stuurt van je donor gebied (van achter dus) dan laat ik het even aan Dr. Bisanga zien (als je dat wilt, natuurlijk).
Hallo Damian

Haar nu wel afgeschoren... 1 week.
Laat gerust zien !

S
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3506.jpg‎ (144,0 KB, 173x gelezen)
ssg is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 17:45   #12
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Hij gebruikt minox 2% al een jaar of 10 zonder hele geweldige resultaten. Ik verwacht dan niet dat minox 5% nog heel veel gaat doen. Finasteride / dutasteride zijn met name effectief in het tegengaan van haaruitval en niet per se in het hergroeien van haar. En zelfs als er een paar haren bij komen, dan nog moet je dat spul, dat je gehele hormoonhuishouding op de kop zet, blijven slikken voor de rest van je leven.

Als je vrij weinig en dun haar in de donor hebt, is er chirurgisch natuurlijk niet super veel mogelijk, maar als ts aangeeft dat het zijn doel is om de situatie van 6 jaar geleden na te bootsen denk ik dat dat erin zit. Het is dan de keuze tussen nu een zak geld op tafel gooien, de operatie te laten doen, een weekje downtime en dan klaar te zijn of eindeloos aankloten met middeltjes, pilletjes en zalfjes met betrekkelijk weinig kans op resultaat en kans op bijwerkingen. Voor mij zou die keuze zo gemaakt zijn.

Een haarwerk kan natuurlijk ook. Maar zou je dat als man echt willen? Mij lijkt het namelijk echt niks, maar goed, dat is aan een ieder om dat voor zichzelf te bepalen.
Dank u voor je mening. Ik weet het zelf niet meer.... ik heb wat schrik van dat haarwerk want dat ga je toch wel zien als het geen volle haarbos is (bedoel dat wil ik zeker niet).
ssg is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 17:46   #13
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dat is juist het bijzondere aan synergie. Middelen die als monotherapie normaliter weinig effect hebben kunnen een versterkt effect geven wanneer de therapie wordt gecombineerd met andere middelen. De BIG 3 doet het als totaalpakket beter dan de som van de individuele middelen los bij elkaar opgeteld. Nogmaals, het is het proberen waard
Dank u Nicolaas. Ik heb Minoxidil 5 % nu en ik probeer aan finasteride te geraken inclusief shampoo... ik weet het ook niet meer wat nog mogelijk is.
ssg is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 18:09   #14
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dat is juist het bijzondere aan synergie. Middelen die als monotherapie normaliter weinig effect hebben kunnen een versterkt effect geven wanneer de therapie wordt gecombineerd met andere middelen. De BIG 3 doet het als totaalpakket beter dan de som van de individuele middelen los bij elkaar opgeteld. Nogmaals, het is het proberen waard
Ik vind dat je er dan wel heel erg makkelijk aan voorbij gaat dat finasteride en zeker dutasteride geen snoepgoed zijn, het zijn serieuze medicaties met serieuze gevolgen. Voor iemand die een bos haar als Elvis heeft die begint uit te dunnen snap ik dat ze zo'n regime pakken om dat te behouden, maar iemand die al helemaal kaal is en op een paar haar erbij hoopt...ik zie het nut niet. En mocht het onverhoopt wel een beetje werken zit ts vast aan dat regime voor de rest van zn leven.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 18:46   #15
ssg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Ik vind dat je er dan wel heel erg makkelijk aan voorbij gaat dat finasteride en zeker dutasteride geen snoepgoed zijn, het zijn serieuze medicaties met serieuze gevolgen. Voor iemand die een bos haar als Elvis heeft die begint uit te dunnen snap ik dat ze zo'n regime pakken om dat te behouden, maar iemand die al helemaal kaal is en op een paar haar erbij hoopt...ik zie het nut niet. En mocht het onverhoopt wel een beetje werken zit ts vast aan dat regime voor de rest van zn leven.
Als ik je dan volg is er echt geen oplossing... geen haarwerk en ook geen medicijnen. Ik kan je begrijpen, maar ergens wil ik toch meer haar op mijn hoofd, alleen zie je zo weinig van haarwerken..... ik wil geen volle bos haar en dat is denk ik wel mijn probleem.
ssg is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.