Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 oktober 2004, 11:40   #1
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hoeveel haren zijn normaal?

Hey!

Ik heb een vraagje...ik heb al een tijdje last van haaruitval ..al is het wel iets geminderd naar mijn idee. Missschien dat dit ligt aan de diane pil waarmee ik begonnen ben of dat het ergens anders aan ligt. Nu weet ik dat het normaal is zo'n 100 haren per dag te verliesen..maar mijjn vraag was..als je haaruitval stabiel is, is het dan ook normaal om na het douchen zo'n 200 haren te verliezen? (Ik heb namelijk wel eens gelezen dat je na het douchen best 200 haren mag verliezen) Want das immers veel meer dan die 100 haren per dag. En als je dan zo'n 3 keer per week doucht..loopt het haren aantal toch best wel op...

gr. Marsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2004, 20:54   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Marscha,

Hoeveel haren verlies je als je je haar niet wast?

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2004, 21:02   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Haren tellen moet je niet aan beginnen. Het maakt je depressief en zonder reden. Per dag verliest een mens gemiddeld 100 haren inderdaad, maar dat zegt niets over hoeveel haren je daadwerkelijk ziet uitvallen tijdens een wasbeurt bijvoorbeeld. Vaak zitten er ook haren tussen die reeds waren uitgevallen en tijdens het haar wassen pas tussen de andere haren uitvallen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2004, 23:15   #4
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey,

Bedankt voor jullie reacties...maar ik tel geen haren om het tellen, maar om te kijken of er verbetering is. En volgens mij is me haaruitval wel iets verminderd, maar ik heb geen idee hoeveel haren ik vroeger verloor. In ieder geval wel veeeel minder als het aantal dat ik nu verlies. Ik weet niet hoeveel haren ik op een normale dag verlies...ik denk iets boven de honderd maar kan dat neit met zekerheid zeggen.

gr. marsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2004, 23:26   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marsha
Hey,

Bedankt voor jullie reacties...maar ik tel geen haren om het tellen, maar om te kijken of er verbetering is. En volgens mij is me haaruitval wel iets verminderd, maar ik heb geen idee hoeveel haren ik vroeger verloor. In ieder geval wel veeeel minder als het aantal dat ik nu verlies. Ik weet niet hoeveel haren ik op een normale dag verlies...ik denk iets boven de honderd maar kan dat neit met zekerheid zeggen.

gr. marsha
Hallo Marsha,

Maar ook haartellingen zeggen niet per definitie iets over het wel of niet verminderd zijn van haaruitval. Haaruitval (de normale vorm die ieder mens ervaart) is ook aan schommelingen onderhevig. De ene keer heb je meer haaruitval dan de andere keer. Dat kan met zoveel dingen te maken hebben, zoals bijvoorbeeld het weer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 10:56   #6
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey Haarmannetje en anderen,

Ik sta voor een lastige beslissing. Ik weet niet of ik nu na 3 test manadne diane door moet gaan of moet stoppen. De dermatoloog denkt dat me haaruitval komt door een periode van ziekte die ik gehad heb. Maar ik blijf zelf ook denken aan AGA,aangezien ik toch veel kenmerken ervan heb. Zoals een lichte overbeharing, lichte acne, vet haar (maar dat had ik ook voor me haaruitval), jeuk, schilvertjes etc. Verder zag ik gisteren op discovery een docu over testosteron enzo. En werd onderandere ingegaan op het verband tussen de vingerlengte en testosteronproductie. Het klinkt allemaal heel vaag als ik dit zo zeg, maar geloof me het is waar. Het was wetenschappelijk goed onderbouwd en de testen kwamen overeen met de hypotheses. Het kwam erop neer dat hoe meer testosteron je produceerd, hoe langer je ringvinger is t.o.v je wijsvinger. Bij voruwen hoort de wijsvinger langer te zijn dan de ringvinger. Bij mij is me ringvinger langer dan me wijsvinger...weer een aanwijzing op een teveel aan testosteron productie. Als de diane werkelijk mijn haaruitval tegen gaat wil ik er zeker mee doorgaan....maar stell....het is wel TE dan slik ik die nare pil...met gevolgen op langere termijn voor niks....lastig dus...wie heeft advies???

gr. Marsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 13:08   #7
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé marsha,

Wat een moeilijke beslissing he?!! Als je denkt dat er iets verbetering is dankzij de Diane, dan is het misschien een idee om het nog één maandje te proberen, om te kijken of het nog meer de goede kant op gaat. Ik denk dat het voor de gevolgen met het stoppen niet uitmaakt als je het drie of vier maanden hebt geslikt.
Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 13:09   #8
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé, dat programma heb ik trouwens ook gezien!! Jeetje wat veranderde die vrouw zeg, na het toedienen van testosteron!!

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 13:09   #9
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey Sigur,

Ik denk er ook over om nog ff door te gaan, ik binnenkort wel ff heen voor een herhalingsrecept..ik heb nog voor een week op mijn strip. Dan heb ik ze in ieder geval alvast maar in huis.

gr. marsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 13:18   #10
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 419
Hoe stellig werd dat gezegd met de wijsvinger en testeron, want mijn wijsvinger is een stuk kleiner dan mijn ringvinger iekkkkss?
Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 13:23   #11
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé lief febmaatje,

Niet te snel ongerust maken hoor! Het is in onderzoek en het werd verondersteld door nog maar slechts 1 wetenschapper, als ik het goed begrepen heb.

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 17:05   #12
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey allemaal,

Er was ene complete docu over op discovery waar dit onderwerp bij an de orde kwam...Het is dus niet een klein verhaaltje dat ik 'ergens' gelezen heb...Wel verontrustend vind ik het..:S:S:S

gr. Marsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 17:15   #13
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi meiden,

Ik heb net even rondgekeken en gevraagt over dat ene van discovery want ik schrok er nogal van. en er zijn meerdere vrouwen die ik ken die een kortere wijsvinger hebben dan een ringvinger en die helemaal geen last hebben van haaruitval of overbeharing enz enz. Dus ik weet niet of het waar is.
groetjes Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 23:34   #14
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Maar ik blijf zelf ook denken aan AGA,aangezien ik toch veel kenmerken ervan heb. Zoals een lichte overbeharing, lichte acne
Overbeharing en acne zijn geen kenmerken van AGA, maar van een teveel aan mannelijke hormonen. AGA wil niet noodzakelijk zeggen dat je hormonen uit balans zijn.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2006, 19:18   #15
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Maar is het ook zo dat als je meer haar hebt op je hoofd,ook meer haaruitval hebt?Want met dat gemiddelde 50 tot 100 per dag zijn ze uitgegaan van iemand met 100.000 haren.
Dus heeft bijvoorbeeld een persoon met 160.000 haren elke dag meer haaruitval dan iemand met 100.000 haren?Of is dat ook gewoon logica?
josephguy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe weet je hoeveel haren je verliest? SjonKanon AGA - Algemeen 5 24 april 2004 13:37
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 20:36
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 23 november 2002 00:21
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 01:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.