Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 januari 2008, 14:33   #1
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
na 2 maanden...

gebruik van de lasercomb en 1 maand minox 2 procent heb ik redelijk wat hergroei. Niet alleen dunne haartje maar ook wat dikke en zelf één hele dikke stugge stoppel die eruit steekt. Over de hergroei ben ik dus dik tevreden..maaaar : mijn haar wil niet stoppen met uitvallen !! Het is weliswaar IETS verminderd, maar ik verlies nog steeds hele bossen.

Wat zal ik aan mijn laser en minx regime moeten toevoegen wil ik de uitval kunnen stoppen..? Ben 20 jaar eN heb sinds ong 2,5 jaar last van AGA.
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2008, 14:53   #2
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
een paar dingen

Hallo Caroline,

Vervelend voor je dat de haaruitval niet wil stoppen.
Er zijn nog wel een paar dingen die je kunt doen:

-ijzerferritine gehalte laten controleren (moet boven de 40/50 zijn om uitval te stoppen en 70 om hergroei te krijgen.
-diane pil
-minoxidil 5 %
-voedingssupplmenten zoals vitamine B, zink, biotine, aminozuren enz (er staat een lijst op deze site)

Blijf geloven in verbetering van de situatie.
sterkte
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2008, 15:06   #3
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hoi Caroline,

Haaruitval zal nooit stoppen met welk middel dan ook. Haaruitval is namelijk de normaalste zaak van de wereld, ook bij mensen zonder aga. Jij zegt dat je over de hergroei dik tevreden bent, dat is mooi ant je moet ook naar de status kijken van je haar en niet hoeveel eruit valt.

Succes
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2008, 16:31   #4
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
De status van mijn haar is in 2 jaar tijd met ong 30% afgenomen...maar ik denk idd zink en vitame B wellciht IETS kunnen bijdragen aan het stoppen van de haaruitval.
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2008, 16:39   #5
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
haaruitval normaal ?

Hallo Cees,

Ik begrijp je nuchtere reactie,
natuurlijk is haaruitval normaal, maar als je zelf het gevoel hebt dat je meer haaruitval hebt dan normaal dan is dat ook zo.
Doktoren zeggen ook altijd dat het normaal is, maar ondertussen verlies je wel teveel haar. Als ongeveer 10 % van je haar in de uitvalfase zit is dat genoeg. Is het meer dan is er sprake van abnormale haaruitval.
Deze uitval is heel erg beangstigend, omdat je niet weet hoe het komt meestal en hoe je het kunt laten stoppen.
Het is wel zaak iets te ondernemen om te proberen het te stoppen.

groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2008, 16:45   #6
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
ijzer en andere voedingssupplementen

Hallo Carolien,

Het lijkt me een goed idee om te beginnen met voedingssupplementen. Als je AGA hebt helpt dit waarschijnlijk voor een bepaald percentage.
B vitamines, biotine, zink, en er is nog veel meer.
Op de Amerikaanse site van hairsite women forum heb ik ook veel gelezen over ijzerferritine, een te laag ferritine gehalte werkt haaruitval in de hand.

groetjes en sterkte
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2008, 01:28   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Carolien,
Ga niet klakkeloos allerlei vitaminen en mineralen slikken, maar laat eerst je bloed onderzoeken op eventuele tekorten.
Misschien neemt je lichaam geen ijzer of vitamine B12 op, ook al krijg je daar genoeg van binnen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2008, 11:33   #8
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Carolien,

Het lijkt me een goed idee om te beginnen met voedingssupplementen. Als je AGA hebt helpt dit waarschijnlijk voor een bepaald percentage.
B vitamines, biotine, zink, en er is nog veel meer.
Op de Amerikaanse site van hairsite women forum heb ik ook veel gelezen over ijzerferritine, een te laag ferritine gehalte werkt haaruitval in de hand.

groetjes en sterkte
Concetta
ik denk dat je gelijk hebt...alle beetjes helpen. Ik ga vanmiddag ga om een multivitamine van A-Z. En ik zal vooral letten op de B's en de zink.
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2008, 11:49   #9
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carolien21 Bekijk bericht
ik denk dat je gelijk hebt...alle beetjes helpen. Ik ga vanmiddag ga om een multivitamine van A-Z. En ik zal vooral letten op de B's en de zink.
Kijk ook even naar het advies van Hanna hierboven. Lijkt me niet verkeerd.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2008, 13:29   #10
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo Carolien en Hanna,


Ik nam de moeite om Carolien te adviseren om extra vitamines te nemen, een multi en vooral B en zink. bv Plantina. Een bloedonderzoek naar tekorten op dit gebied kun je niet makkelijk krijgen bij een gewone arts. Bovendien is dit iets dat door iedereen wordt aangeraden ook op haarweb. B vitamines kun je niet snel teveel innnemen. Waarom zo voorzichtig hiermee ? en waarom reageer je op deze manier Hannah ? Wat is hier behulpzaam aan ?
Ijzer moet je pas gaan slikken als je ijzerferritine is onderzocht en te laag bevonden.

groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2008, 13:57   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Concetta,

Jij had inderdaad ook al gezegd eerst het bloed te laten onderzoeken op eventueel ijzertekort, prima.
Dat het lastig zou zijn om andere tekorten te laten vaststellen, is echter niet zo, vooral niet als de arts inziet dat er serieus iets aan de hand is.
Het komt nogal eens voor dat het lichaam geen ijzer of geen vitamine B12 opneemt.
Voorts denkt menigeen helaas nog steeds dat een overmaat aan vitaminen en mineralen niet schadelijk is.
Ik heb er op dit forum al aardig wat over geschreven, wat je o.a. kunt lezen in deze thread:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...2012&page=2#22


Groetjes,
Hanna
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval sinds 2 maanden ThinkVision AGA - Algemeen 13 8 oktober 2007 23:16
Regaine gekregen, 2.5 maanden gebruikt nu: damnnnnn nevret Medicijnen/haargroeimiddelen 1 10 september 2006 09:31
haarverlies na 6 maanden fina klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 5 22 mei 2004 13:28
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
teleurstellend resultaat fina na 14 maanden Alessandro Medicijnen/haargroeimiddelen 8 9 april 2003 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.