Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2006, 19:29   #46
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Hmm I don't get it...Waarom staat het dan bij het haarwoorden boekje aangeschreven als : "Middelen met dit symbool hebben een onomstotelijk bewezen werking (in goed uitgevoerde wetenschappelijke studies) tegen AGA." Ik weet wel dat de haren minixidil afhankelijk blijven, maar het is toch een middel dat tijdelijk (zolang je minixidil gebruikt) werkt?
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 19:35   #47
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Zucht..Nee door Minox alleen is GEEN stabilisatie te breiken doordat het simpelweg de haren niet beschermt tegen DHT.
Hoe kom je aan al die wijsheid Kevinme? Bij sommige mensen kan minoxidil WEL voor stabilisatie zorgen omdat minoxidil de haren in de anagene fase behoud.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 20:20   #48
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Hoe kom je aan al die wijsheid Kevinme? Bij sommige mensen kan minoxidil WEL voor stabilisatie zorgen omdat minoxidil de haren in de anagene fase behoud.
Dan spreek je nog niet van stabilisatie? Elk haar MOET uitvallen, dat hoort bij de haarcycles. Ook al wordt het haartje in de anagene fase gehouden, het wordt nog steeds aangetast door DHT, dus verschrompelt het. Minox gaat dit niet tegen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 21:12   #49
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Zolang het in de anagene fase verkeerd, valt het niet uit. En dat blijft net zo lang duren totdat er gestopt word met minoxidil. Dit geldt natuurlijk alleen voor mensen waarbij minoxidil aanslaat.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 22:46   #50
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Zolang het in de anagene fase verkeerd, valt het niet uit. En dat blijft net zo lang duren totdat er gestopt word met minoxidil. Dit geldt natuurlijk alleen voor mensen waarbij minoxidil aanslaat.
Dan sterft het uiteindelijk wel af..
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 23:01   #51
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
En stel dat je voordat je stopt aan de fina gaat. Sterft het dan ook af?
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 23:04   #52
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
En stel dat je voordat je stopt aan de fina gaat. Sterft het dan ook af?
Ja, omdat het MINOX afhankelijk blijft.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 08:35   #53
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dan sterft het uiteindelijk wel af..
Ja als je ermee STOPT! Dat geldt ook voor fina, duta etc.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 10:42   #54
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Minox houdt haren niet voor altijd in de anagene fase. Het houdt haren alleen langer in de anagene fase. Uiteindelijk vallen ze dus gewoon uit.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 18:19   #55
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ja als je ermee STOPT! Dat geldt ook voor fina, duta etc.
Volgens mij snap je het niet. Je weet toch dat DHT de haartje vernietigd als je er niks tegen doet? Als je Minxodil op je hoofd smeerd en het werkt, worden de haartje in de anagene fase gehouden, MAAR ze worden nog wel aangevallen door DHT, dus het kaalingsproces gaat verder.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 23:02   #56
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Volgens mij snap je het niet. Je weet toch dat DHT de haartje vernietigd als je er niks tegen doet? Als je Minxodil op je hoofd smeerd en het werkt, worden de haartje in de anagene fase gehouden, MAAR ze worden nog wel aangevallen door DHT, dus het kaalingsproces gaat verder.
Jep, Xandrox zou dit dus moeten verkomen in theorie dan omdat er azelaic acid bij zit wat dth volledig zou blokken, ik heb Xandrox15 inmiddels besteld en ik zie wel wat ik ervan kan verwachten... Ben wel een goede responder van minox en wil gewoon stoppen met fina dus het is een gok maar die neem ik dan maar...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 09:46   #57
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Jep, Xandrox zou dit dus moeten verkomen in theorie dan omdat er azelaic acid bij zit wat dth volledig zou blokken, ik heb Xandrox15 inmiddels besteld en ik zie wel wat ik ervan kan verwachten... Ben wel een goede responder van minox en wil gewoon stoppen met fina dus het is een gok maar die neem ik dan maar...
Azelaic Acid zal je niet veel helpen, omdat het alleen type 1 blokkeert van DHT, terwijl type 2 juist veel wordt gevonden bij de haren.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 14:57   #58
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Jep, Xandrox zou dit dus moeten verkomen in theorie dan omdat er azelaic acid bij zit wat dth volledig zou blokken, ik heb Xandrox15 inmiddels besteld en ik zie wel wat ik ervan kan verwachten... Ben wel een goede responder van minox en wil gewoon stoppen met fina dus het is een gok maar die neem ik dan maar...
Morientes, waarom stop je eigenlijk met fina?! dat is me ontgaan.. jij was toch juist een van de mensen met een goed resultaat!
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 16:44   #59
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Morientes, waarom stop je eigenlijk met fina?! dat is me ontgaan.. jij was toch juist een van de mensen met een goed resultaat!
Ik heb een goed resultaat behaald met fina en minoxidil dus je kan dan nooit zeggen dat fina goed werkt... Bovendien is het een middel die ik toch niet graag gebruik omdat systematisch wordt opgenomen en met je hormonen rommelt... Liever een topic die ik gewoon 1 x per dag hoef te gebruiken, bye the way kevin kun jij me de bron geven die aangeeft dat Azelaic Acid alleen type 1 blokt?
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 16:54   #60
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Ik heb een goed resultaat behaald met fina en minoxidil dus je kan dan nooit zeggen dat fina goed werkt... Bovendien is het een middel die ik toch niet graag gebruik omdat systematisch wordt opgenomen en met je hormonen rommelt... Liever een topic die ik gewoon 1 x per dag hoef te gebruiken, bye the way kevin kun jij me de bron geven die aangeeft dat Azelaic Acid alleen type 1 blokt?
Als Fina niet goed had gewerkt had je minder haar gehad, dus het resultaat lijkt mij eerder aan een middel toe te kennen die de haren van DHT bescherm dan een middel die haren in de anagene fase houdt...

Bron? Misschien in het haarwoordenboekje en anders moet je even bij Tiuri zijn, die kan je waarschijnlijk meer vertellen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
xandrox 15% en spiro wboy Medicijnen/haargroeimiddelen 1 17 maart 2005 21:08
Minoxidil of Xandrox Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 22 februari 2004 14:42
Minoxidil en haar stylen, xandrox verkrijgbaar? melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 2 12 juni 2003 21:10
Minoxidil/ Xandrox Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 0 30 januari 2003 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.