Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 januari 2006, 17:07   #61
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Als Fina niet goed had gewerkt had je minder haar gehad, dus het resultaat lijkt mij eerder aan een middel toe te kennen die de haren van DHT bescherm dan een middel die haren in de anagene fase houdt...

Bron? Misschien in het haarwoordenboekje en anders moet je even bij Tiuri zijn, die kan je waarschijnlijk meer vertellen.
Misschien, misschien niet... daar is gewoon niet goed over te oordelen... nou Tiuri ik ben zeer benieuwd naar een eventuele studie, in het haarwordenboekje is die niet te vinden alleen dat het geen invloed heeft op de talgproductie...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 17:15   #62
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Als Fina niet goed had gewerkt had je minder haar gehad, dus het resultaat lijkt mij eerder aan een middel toe te kennen die de haren van DHT bescherm dan een middel die haren in de anagene fase houdt...

Bron? Misschien in het haarwoordenboekje en anders moet je even bij Tiuri zijn, die kan je waarschijnlijk meer vertellen.
Even een tip hoor Kevin. Ik hoor jou nogal vaak loze opmerkingen maken, die je niet kunt bewijzen. Zeg pas iets als je het aan kan tonen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 17:21   #63
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Even een tip hoor Kevin. Ik hoor jou nogal vaak loze opmerkingen maken, die je niet kunt bewijzen. Zeg pas iets als je het aan kan tonen.
Jaapie denk verdomme nou is na. Tuurlijk is er niks te bewijzen, maar daarom is het wel meer dan logisch hierbij. Is het zo moeilijk om een keer wat aan te nemen in plaats van elke keer als ik post nutteloos commentaar te plaatsen?.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 17:34   #64
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Jaapie denk verdomme nou is na. Tuurlijk is er niks te bewijzen, maar daarom is het wel meer dan logisch hierbij. Is het zo moeilijk om een keer wat aan te nemen in plaats van elke keer als ik post nutteloos commentaar te plaatsen?.
Hoezo is er niks te bewijzen? Waarom zeg je het dan? Waarom zou ik iets aannemen wat je niet kan bewijzen.
Ik geef nooit nutteloos commentaar.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 18:51   #65
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Hoezo is er niks te bewijzen? Waarom zeg je het dan? Waarom zou ik iets aannemen wat je niet kan bewijzen.
Ik geef nooit nutteloos commentaar.
Nou je scoort er weer 1 bij. Je zegt nu als ik dus niks kan bewijzen, ik niks kan of mag zeggen over de werking van Finasteride i.c.m. Minoxidil. Sorry hoor, maar zo simpel ben ik niet en kennelijk jij wel.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 18:59   #66
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Nou je scoort er weer 1 bij. Je zegt nu als ik dus niks kan bewijzen, ik niks kan of mag zeggen over de werking van Finasteride i.c.m. Minoxidil. Sorry hoor, maar zo simpel ben ik niet en kennelijk jij wel.
Ik simpel? Haha, ik ben niet degene die ongefundeerde uitspraken doet.
Je moet het niet zo persoonlijk opvatten man.
Chill out.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 19:12   #67
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik simpel? Haha, ik ben niet degene die ongefundeerde uitspraken doet.
Je moet het niet zo persoonlijk opvatten man.
Chill out.
Je praat toch tegen mij? Hoe is dat niet persoonlijk?

De hele wereld draait niet om de wetenschap en zijn bewijzen Jaapie...
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 19:19   #68
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Je praat toch tegen mij? Hoe is dat niet persoonlijk?

De hele wereld draait niet om de wetenschap en zijn bewijzen Jaapie...
Haha is goed kevin, blijf jij maar lekker in je eigen wereldje leven.
Kunnen we nu ontopic verder?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 20:02   #69
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Misschien, misschien niet... daar is gewoon niet goed over te oordelen... nou Tiuri ik ben zeer benieuwd naar een eventuele studie, in het haarwordenboekje is die niet te vinden alleen dat het geen invloed heeft op de talgproductie...
Ik weet niet of het type 1 of 2 remt... ik weet zelfs niet of het überhaupt wel 5AR remt.

Je moet dit effe in een historisch kader zien. Dr Lee was altijd de bikkel op het gebied van haargroeimiddelen met zijn minox. Totdat propecia ineens op de markt kwam. Dr Lee heeft overwogen dit ook te gaan verkopen, dit mocht niet van Merck en dus heeft hij besloten om finasteride verder af te kraken (zie overal op zijn website).

Helaas voor hem werden de woorden 'antiandrogeen' en '5 alpha reductase' toch de nieuwe toverwoorden in de haarwereld en dus moest hij mee met deze hype. Hij heeft toen besloten om een minox te ontwikkelen die ook de mogelijkheid zou hebben 5AR te blocken.

Het lijkt erop dat hij gewoon lukraak in de archieven is gedoken om een ingrediënt te vinden dat wel 5AR zou remmen, maar dat tegelijkertijd natuurlijk en legaal is (om gedonder met de FDA te voorkomen). Hij vond toen waarschijnlijk deze studie. Puur omdat Dr Lee met deze studie aankwam is azelaic acid op de kaart gezet als middel tegen AGA, als hij dat niet had gedaan had er waarschijnlijk nooit iemand over gesproken.

Dit is bij mijn weten de ENIGE studie die het effect van azelaic acid op 5AR onderzoekt. Er wordt hier geen onderscheid gemaakt tussen de twee types 5AR, wat waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat de studie uit 1988 komt. Toen was dat nog nauwelijks bekend en werden de 2 types allebei gewoon met 5AR aangeduid.

Dus dat betekent dat het onbekend is welk type 5AR azelaic acid eigenlijk remt. Dat is een probleem want bij een haargroeimiddel is dat juist erg handig om te weten: type 2 is nuttig, type 1 niet. Ik zie dat in het haarwoordenboekje staat dat het type 1 remt, maar dat klopt dus niet. Ik heb dat toentertijd opgeschreven omdat Sonofsam dat zei, in de tijd dat hij nog niet door de mand was gevallen als pathalogische leugenaar. Ik zal dat binnenkort effe veranderen.

Ik denk zelf trouwens dat het eerder type 1 zal remmen dan type 2. Dit omdat in dat onderzoekje uit 1988 ook wordt gesproken over zink, en zink remt ook alleen type 1. Er zijn veel meer middelen die type 1 remmen dan type 2.

Bryan, de haarexpert van de Amerikaanse forums, betwijfelt zelfs of azelaic acid überhaupt wel 5AR remt. Zijn argumentatie is hier te vinden.

De papieren van azelaic acid zijn dus heel slecht: er is te weinig onderzoek naar gedaan, het onderzoek dat er wel naar gedaan is is oud en alleen in vitro (reageerbuis en niet op mensen) uitgevoerd en er is daarbij geen onderscheid gemaakt tussen de twee types 5AR. Ten slotte zijn er zelfs aanwijzingen dat het helemaal niets doet.

Ik zou dan ook nooit Xandrox kopen, waste of money. De gewone minox is het beste wat Dr Lee in de aanbieding heeft.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 januari 2006 om 20:16
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 20:36   #70
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik weet niet of het type 1 of 2 remt... ik weet zelfs niet of het überhaupt wel 5AR remt.

Je moet dit effe in een historisch kader zien. Dr Lee was altijd de bikkel op het gebied van haargroeimiddelen met zijn minox. Totdat propecia ineens op de markt kwam. Dr Lee heeft overwogen dit ook te gaan verkopen, dit mocht niet van Merck en dus heeft hij besloten om finasteride verder af te kraken (zie overal op zijn website).

Helaas voor hem werden de woorden 'antiandrogeen' en '5 alpha reductase' toch de nieuwe toverwoorden in de haarwereld en dus moest hij mee met deze hype. Hij heeft toen besloten om een minox te ontwikkelen die ook de mogelijkheid zou hebben 5AR te blocken.

Het lijkt erop dat hij gewoon lukraak in de archieven is gedoken om een ingrediënt te vinden dat wel 5AR zou remmen, maar dat tegelijkertijd natuurlijk en legaal is (om gedonder met de FDA te voorkomen). Hij vond toen waarschijnlijk deze studie. Puur omdat Dr Lee met deze studie aankwam is azelaic acid op de kaart gezet als middel tegen AGA, als hij dat niet had gedaan had er waarschijnlijk nooit iemand over gesproken.

Dit is bij mijn weten de ENIGE studie die het effect van azelaic acid op 5AR onderzoekt. Er wordt hier geen onderscheid gemaakt tussen de twee types 5AR, wat waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat de studie uit 1988 komt. Toen was dat nog nauwelijks bekend en werden de 2 types allebei gewoon met 5AR aangeduid.

Dus dat betekent dat het onbekend is welk type 5AR azelaic acid eigenlijk remt. Dat is een probleem want bij een haargroeimiddel is dat juist erg handig om te weten: type 2 is nuttig, type 1 niet. Ik zie dat in het haarwoordenboekje staat dat het type 1 remt, maar dat klopt dus niet. Ik heb dat toentertijd opgeschreven omdat Sonofsam dat zei, in de tijd dat hij nog niet door de mand was gevallen als pathalogische leugenaar. Ik zal dat binnenkort effe veranderen.

Ik denk zelf trouwens dat het eerder type 1 zal remmen dan type 2. Dit omdat in dat onderzoekje uit 1988 ook wordt gesproken over zink, en zink remt ook alleen type 1. Er zijn veel meer middelen die type 1 remmen dan type 2.

Bryan, de haarexpert van de Amerikaanse forums, betwijfelt zelfs of azelaic acid überhaupt wel 5AR remt. Zijn argumentatie is hier te vinden.

De papieren van azelaic acid zijn dus heel slecht: er is te weinig onderzoek naar gedaan, het onderzoek dat er wel naar gedaan is is oud en alleen in vitro (reageerbuis en niet op mensen) uitgevoerd en er is daarbij geen onderscheid gemaakt tussen de twee types 5AR. Ten slotte zijn er zelfs aanwijzingen dat het helemaal niets doet.

Ik zou dan ook nooit Xandrox kopen, waste of money. De gewone minox is het beste wat Dr Lee in de aanbieding heeft.
Goed onderbouwde post. Maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Xandrox15 erg goed werkt! Of het nou door de hoge minoxidil percentage, of door de azeleic acid komt durf ik niet te zeggen. Ik heb al veel soorten minoxidil gebruikt, maar xandrox15 blijft toch mijn favoriet.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2006, 13:03   #71
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Goed onderbouwde post. Maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Xandrox15 erg goed werkt! Of het nou door de hoge minoxidil percentage, of door de azeleic acid komt durf ik niet te zeggen. Ik heb al veel soorten minoxidil gebruikt, maar xandrox15 blijft toch mijn favoriet.
Gebruik je nou nog steeds de Xandrox15 Jaapie? Er is dus niet echt bewijs dat azelaic acid niet werkt maar ik ben met je eens dat het bewijs dat het wel werkt zeer gering is... Toch wil ik het gaan proberen, ik zie wel hoe het uitpakt, ben een goede responder van minoxidil gebleken dus hopen dat zich dat doorzet met Xandrox15...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2006, 13:45   #72
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Gebruik je nou nog steeds de Xandrox15 Jaapie? Er is dus niet echt bewijs dat azelaic acid niet werkt maar ik ben met je eens dat het bewijs dat het wel werkt zeer gering is... Toch wil ik het gaan proberen, ik zie wel hoe het uitpakt, ben een goede responder van minoxidil gebleken dus hopen dat zich dat doorzet met Xandrox15...
Nope, ik gebruik het nu niet. Momenteel gebruik ik minoxidil 5%. Ik denk wel dat ik binnenkort weer een flesje xandrox15 ga bestellen. Het nadeel is alleen dat ik nogal ongewenste haargroei op armen en benen krijg van de xandrox :S.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 22:24   #73
Tekkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 32
huh, hoe kan dat dan? Je gebruikt het toch op je hoofd en niet op je armen?

Verder heb ik ergens gelezen (weet helaas niet meer waar precies) dat je van Minox net als van alcohol problemen met autorijden en zien kan krijgen. Ergens lijkt me dat raar, want het is een smeersel en komt dus niet in je bloed, toch?

Tenslotte was ik nieuwsgierig naar het volgende: als Minox zo vettig is als jullie zeggen, kun je het dan niet quasi als gel gebruiken? Zeg maar een beetje een wet-look creëren?

Ik overweeg nl. om dit en Fina te gaan gebruiken, maar weet het nog niet zeker, gezien het bovenstaande en omdat ik toch nog huiverig ben aangaande fina.
__________________
------------------
3x 210 mg Saw Palmetto
1 beker sojamelk
Rooscure
groene thee
ijzer + zink
ietsje minder vlees
ietsje minder alcohol
****
Denk over: Propecia

Tekkel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 09:45   #74
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
[QUOTE=Tekkel]huh, hoe kan dat dan? Je gebruikt het toch op je hoofd en niet op je armen?

Verder heb ik ergens gelezen (weet helaas niet meer waar precies) dat je van Minox net als van alcohol problemen met autorijden en zien kan krijgen. Ergens lijkt me dat raar, want het is een smeersel en komt dus niet in je bloed, toch?

Minox wordt via de huid in je bloed opgenomen, en kan zich zo door het lichaam verspreiden. Meestal is die absorptie maar gering.

Tenslotte was ik nieuwsgierig naar het volgende: als Minox zo vettig is als jullie zeggen, kun je het dan niet quasi als gel gebruiken? Zeg maar een beetje een wet-look creëren?

Dat heeft geen enkele zin: zo vet is het niet, en het is niet de bedoeling dat je op het haar smeert, maar op je hoofdhuid. Als je het helemaal over je haar gaat smeren heb je ook wel heel veel nodig...

Ik overweeg nl. om dit en Fina te gaan gebruiken, maar weet het nog niet zeker, gezien het bovenstaande en omdat ik toch nog huiverig ben aangaande fina.

Over het algemeen zijn er weinig gebruikers met bijwerkingen van Minox. Ik gebruik zelf ook de 5%, en uitgezonderd iets dikkere wimpers en wenkbrauwen heb ik er verder geen 'last' van. Wel meer haargroei op het hoofd, gelukkig.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2006, 13:28   #75
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Zijn er hier tevreden Xandrox gebruikers?
Mensen die uitsluitend Xandrox gebruiken en die even goede resulten hebben als met ander DHT-remmers?

Ik heb van de week een proeffles Xandrox 5% besteld omdat ik de lucht van de Spironolactone niet te harden vond. Ook mijn man raadde me aan om maar een andere hobby te kiezen omdat de badkamer vergeven was van de stank. Ik neem dit zeer ernstig op (als hij het ruikt dan ook anderen) en vandaar de Xandrox.

Ik heb het geprobeerd en de toepassing valt tegen omdat het een kleverige laag op je hoofdhuid achterlaat. Het lijkt alsof ik suikerwater op mijn hoofd heb gesmeerd wat opgedroogd en uitgehard is. Als ik aan mijn hoofd zit kleven mijn vingers. Ook als ik er niet aankom voelt het aan alsof mijn poriën verstopt zijn. Als ik de kam door mijn haar haalt dan ruist het.

Toch geef ik hier de voorkeur aan boven een stinkend hoofd (nee, ik heb Spiro en Minox niet gelijktijdig toegepast maar toch stinkt het). Een andere mogelijkheid is om Spiro eruit te wassen een uur nadat ik het opgebracht heb maar zelfs dan stinkt het nog uit je poriën. En twee keer per dag je haar wassen doe je ook niet voor je lol.

Vandaar mijn vraag. Is het effectief?
Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
xandrox 15% en spiro wboy Medicijnen/haargroeimiddelen 1 17 maart 2005 21:08
Minoxidil of Xandrox Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 22 februari 2004 14:42
Minoxidil en haar stylen, xandrox verkrijgbaar? melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 2 12 juni 2003 21:10
Minoxidil/ Xandrox Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 0 30 januari 2003 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.