Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 september 2006, 14:14   #76
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
hey cory welke spiro gebruikte je? Die van dr.lee? Ik zat er ook over te denken om spiro te gaan gebruiken (al een tijdje eigenlijk).
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2006, 14:57   #77
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Zijn er hier tevreden Xandrox gebruikers?
Mensen die uitsluitend Xandrox gebruiken en die even goede resulten hebben als met ander DHT-remmers?

Ik heb van de week een proeffles Xandrox 5% besteld omdat ik de lucht van de Spironolactone niet te harden vond. Ook mijn man raadde me aan om maar een andere hobby te kiezen omdat de badkamer vergeven was van de stank. Ik neem dit zeer ernstig op (als hij het ruikt dan ook anderen) en vandaar de Xandrox.

Ik heb het geprobeerd en de toepassing valt tegen omdat het een kleverige laag op je hoofdhuid achterlaat. Het lijkt alsof ik suikerwater op mijn hoofd heb gesmeerd wat opgedroogd en uitgehard is. Als ik aan mijn hoofd zit kleven mijn vingers. Ook als ik er niet aankom voelt het aan alsof mijn poriën verstopt zijn. Als ik de kam door mijn haar haalt dan ruist het.

Toch geef ik hier de voorkeur aan boven een stinkend hoofd (nee, ik heb Spiro en Minox niet gelijktijdig toegepast maar toch stinkt het). Een andere mogelijkheid is om Spiro eruit te wassen een uur nadat ik het opgebracht heb maar zelfs dan stinkt het nog uit je poriën. En twee keer per dag je haar wassen doe je ook niet voor je lol.

Vandaar mijn vraag. Is het effectief?
Cory, wat DOE je met dat spul? De enige die er hier ook last van had, was iemand die 3-4 uur tussen spiro en Minox liet zitten. Dat is ook precies de periode die het nodig heeft om op elkaar te gaan reageren.

Eerst spiro aanbrengen, tien minuten later de Minox, bij voorkeur op ongeveer dezelfde plaatsen. Geen tijden ertussen laten zitten!
En als ik het zo hoor, breng je het veel te veel op het haar zelf aan. TUSSEN DE HAREN HOORT HET, OP DE HOOFDHUID (ik roep maar even harder). Gebruik daar desnoods een pipetje voor.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2006, 16:23   #78
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Georgie - niks bijzonders. Na het haarwassen verdeel ik 1 ml over mijn hoofdhuid. Zodra het opgedroogd is, dus al voordat de Minoxidil moet worden aangebracht, stinkt het al.

Ik ruik het vooral als ik voorover buig en dan weer overeind kom.
De eerste keer dat ik ging slapen nadat ik het had aangebracht werd ik 's nachts wakker. Ik had er zó'n hinder van dat ik niet meer kon slapen en midden in de nacht mijn haar ben gaan wassen.

Er zijn drie mogelijkheden:

1. Het spul gaat een reactie aan met iets in mijn huid, mogelijk Minoxidil residuen van een half etmaal geleden
2. Ik ben overgevoelig voor rare luchtjes en toevallig ook mijn man
3. Andere gebruikers dan ik zijn minder gevoelig voor geuren, mogelijk omdat ze andere geurende cosmetica gebruiken, zoals parfum, cremes, after shave, haarlak of -olie enz. Ik gebruik nooit geurende cosmetica.

En mogelijk is het een combinatie van die drie dingen.
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2006, 10:05   #79
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Georgie - niks bijzonders. Na het haarwassen verdeel ik 1 ml over mijn hoofdhuid. Zodra het opgedroogd is, dus al voordat de Minoxidil moet worden aangebracht, stinkt het al.

Ik ruik het vooral als ik voorover buig en dan weer overeind kom.
De eerste keer dat ik ging slapen nadat ik het had aangebracht werd ik 's nachts wakker. Ik had er zó'n hinder van dat ik niet meer kon slapen en midden in de nacht mijn haar ben gaan wassen.

Er zijn drie mogelijkheden:

1. Het spul gaat een reactie aan met iets in mijn huid, mogelijk Minoxidil residuen van een half etmaal geleden
2. Ik ben overgevoelig voor rare luchtjes en toevallig ook mijn man
3. Andere gebruikers dan ik zijn minder gevoelig voor geuren, mogelijk omdat ze andere geurende cosmetica gebruiken, zoals parfum, cremes, after shave, haarlak of -olie enz. Ik gebruik nooit geurende cosmetica.

En mogelijk is het een combinatie van die drie dingen.
Vervelend, Cory! Ik heb er zelf nooit last van gehad, hoewel ik gerust drie dagen mijn haren niet was, en dan toch ook residuen van Minoxidil zou moeten hebben...
En er gaan bij mij dagen voorbij dat ik verder niets geurends gebruik. Echt nog nooit iets geroken...
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2008, 11:20   #80
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Xandrox

Ben een tijdje weggeweest van het forum. Ik gebruik al jaren fina maar wil nu voor mijn inhammen iets voor de hergroei.
Heb door de jaren heen alles al geprobeerd zonder resultaat. (Aminixil, minoxidil, innovate enz.)
Nu wil ik xandrox proberen omdat minox 5% nog het beste werkte. (donshaartjes)
Moet ik dan xandrox 12,5 of 15% nemen?
En is het ook in Nederland te koop?

alvast bedankt,

gr. Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
xandrox 15% en spiro wboy Medicijnen/haargroeimiddelen 1 17 maart 2005 21:08
Minoxidil of Xandrox Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 22 februari 2004 14:42
Minoxidil en haar stylen, xandrox verkrijgbaar? melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 2 12 juni 2003 21:10
Minoxidil/ Xandrox Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 0 30 januari 2003 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.