Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2015, 20:41   #1
BrendaTol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Extreme haaruitval i.c.m ''putjes'' in de nagels

Ik heb me hier net geregistreerd in de hoop dat iemand hier dit bericht leest en het herkent. Ongeveer drie maanden geleden begon mijn haar opeens gigantisch uit te vallen. Ik was een paar weken daarvoor begonnen met een nieuwe shampoo (shampoo tegen vet haar van Lush) dus dacht dat het misschien daar mee te maken had. Meteen die shampoo niet meer gaan gebruiken maar het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. In de nagels van mijn duimen en pinken heb ik inmiddels allemaal ''putjes''. De nagels zitten er helemaal vol mee. Ik denk dat dit met de haaruitval heeft te maken. Ik ben er al mee langs de dokter geweest maar die heeft enkel bloed laten prikken en dat was volgens de assistente allemaal in orde. Ik moet woensdag opnieuw naar de dokter. Ik weet me echt geen raad meer.. Ik heb al zitten googelen en kom dan steeds psoriasis tegen. Hierbij zouden er ook putjes in de nagels ontstaan. Verder jeukt mijn hoofdhuid echt als de malle en heb ik ontdekt dat m'n hoofdhuid vol zit met kleine witte schilfertjes. Een vriendin van me zei vorige week dat ze het echt begon te zien dat ik veel minder haar had, dus heb ik de schaar erin gezet. Het valt het ergste op aan de zijkanten. Hier zie je m'n huid echt erdoor heen komen. Ik heb zelf niet het idee dat alles bij een bepaalde plek uitvalt. Het is meer over de gehele hoofdhuid. Ik heb nu de Sealine Dandruff shampoo besteld bij de Tuinen. Deze zou goed werken tegen jeuk, haaruitval en schilfers. Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen? Ik schrik me elke keer een ongeluk van de haren in de borstel en het doucheputje.. Ik ben bang als het zo doorgaat, dat ik binnenkort echt kaal ben.

Groetjes,
Brenda
BrendaTol is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2015, 23:33   #2
ilse123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2014
Berichten: 97
Geslacht:
putjes

Brenda dit herken ik zeer zeker. Heb zelf artritis psoriatica.
Mijn hand en teennagels vertonen ook putjes af en aan en vooral bepaalde teennagels zijn erg dik geworden en lijken op kalknagels.
Op de hoofdhuid heb ik ook af en aan witte schilfers met jeuk. In de periode dat je hoofdhuid schilfert heb je vaak ook erg dof haar en kan idd. dun worden. Voor de jeuk en schilfers zijn goede middelen voor en wrs. is het een goed idee dat jouw huisarts je doorstuurt naar de dermatoloog voor een diagnose.
Heel veel sterkte.
ilse123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.