Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2011, 22:39   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Hair mousse e.d.

Beste,

Ik gebruik al maanden (jaren?) bijna dagelijks hair mousse van het Kruidvat merk omdat mijn haar er hierdoor voller uitziet en een mooiere glans krijgt. Nu vroeg ik mij af wat de laatste heersende opinie is in haaruitvalland? Zijn gels, wax, haarmousse schadelijk voor de haren? Kunnen ze de haaruitval versnellen / op gang werken? Of hebben dit soort producten geen invloed op (de snelheid van) AGA?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 01:15   #2
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
^ Dat laatste vraag ik me ook af, hoe schadelijk zulk soort producten op lange termijn zijn.

Ik zoek eigenlijk ook iets wat mijn haar iets voller kan laten lijken. Nu las ik ook ergens over haar mousse, zijn er nog meer mensen die dat vaak gebruiken? Is dat even plakkerig als wax of gel?
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 01:36   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Over een bump gesproken..

Geen enkel uitwendig middel doet AGA versnellen. AGA is enkel afhankelijk van de concentratie androgenen in je lichaam.
Mousse, gel, .. kan hooguit je haarkwaliteit wat ondermijnen. Tijdelijk toch.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 23:46   #4
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Over een bump gesproken..

Geen enkel uitwendig middel doet AGA versnellen. AGA is enkel afhankelijk van de concentratie androgenen in je lichaam.
Mousse, gel, .. kan hooguit je haarkwaliteit wat ondermijnen. Tijdelijk toch.
Ja ik weet het, maar ik kwam dit topic tegen toen ik zocht op 'mousse', ik zag dat nog niemand gereageerd had op ts, dus dacht waarom ook niet ..

Oke AGA versnellen niet, maar wat het haar/hoofdhuid betreft, kan het haar breekbaarder worden en hoofdhuid schilferiger door die mousse op lange termijn? Ik ben altijd een beetje terughoudend met zulke dingen, want mijn hoofdhuid jeukt en schilfert al genoeg nu, dus wil het zeker niet erger maken. Maar als dat niet het geval is zou ik het toch eens overwegen om te gebruiken.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2015, 17:08   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Ja ik weet het, maar ik kwam dit topic tegen toen ik zocht op 'mousse', ik zag dat nog niemand gereageerd had op ts, dus dacht waarom ook niet ..

Oke AGA versnellen niet, maar wat het haar/hoofdhuid betreft, kan het haar breekbaarder worden en hoofdhuid schilferiger door die mousse op lange termijn? Ik ben altijd een beetje terughoudend met zulke dingen, want mijn hoofdhuid jeukt en schilfert al genoeg nu, dus wil het zeker niet erger maken. Maar als dat niet het geval is zou ik het toch eens overwegen om te gebruiken.
Gel en mousse smeer je op je haar en niet op je hoofdhuid, en de molecuulgrootte is te groot om opgenomen te kunnen worden door je huid. Het 'ergste' wat er kan gebeuren is dat de gel/mousse bij bijvoorbeeld regen of overmatig zweten op je hoofdhuid gaat vastkoeken en hierdoor wat kan schilferen.
Gel en mousse maken je haar niet breekbaarder (tenzij je het nooit moest uitwassen).

Kortom: je achterdocht/paranoia is nergens voor nodig, want die producten zijn compleet veilig.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2015, 23:17   #6
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Gel en mousse smeer je op je haar en niet op je hoofdhuid, en de molecuulgrootte is te groot om opgenomen te kunnen worden door je huid. Het 'ergste' wat er kan gebeuren is dat de gel/mousse bij bijvoorbeeld regen of overmatig zweten op je hoofdhuid gaat vastkoeken en hierdoor wat kan schilferen.
Gel en mousse maken je haar niet breekbaarder (tenzij je het nooit moest uitwassen).

Kortom: je achterdocht/paranoia is nergens voor nodig, want die producten zijn compleet veilig.
Bedankt voor je reactie. Ik hoef dus niet bang te zijn dat het mijn hoofdhuid nog meer irriteert. Misschien moet ik het toch maar eens proberen.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.