Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2013, 09:49   #1
emmyonline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2013
Berichten: 2
Voorstellen en haaruitval na narcose en verder

Hai, ik ben Emmy, 50 jaar , 1 dochter en alleengaand.
Vorig jaar maart heb ik een gastric bypass gehad om drastisch te kunnen afvallen.
Algemene waarschuwing was dat er haaruitval kon optreden.
Maar geen paniek, het zou in de meeste gevallen teruggroeien.
Ik maakte me heel stoer 'geen zorgen' want ik had dan wel fijn haar, maar gelukkig ook wel veel. Toen het uitvallen dan ook echt begon tilde ik er dan ook niet zwaar aan.
Na 2 maanden begon de haaruitval eng te worden. Iedere dag verloor ik zo'n vijftienhonderd haren die ik tot een stevige golfbal kon vormen.
Na iets meer dan 3 maanden was ik 35 kilo kwijt, maar zag er uit als een zieke vrouw, terwijl ik juist zo blij was.
De gang naar de kapper om mijn haar eraf te laten halen was niet prettig. Daar gingen mijn krullen. En oh wat schrok ik... had ik t maar niet gedaan...
Na verloop van tijd zag ik ineens bij mijn haarlijn heel vrolijke jonge hdonzige fijne haartjes staan. Na nu 8 maanden zijn die 5 cm ongeveer. Geweldig voelde ik me en heb mijn oude haar ook tot die lengte terug laten snoeien... staat wel grappig, oud wijffie met een pittig kapsel. Hihi
Tot 3 weken terug.
Ineens veel jeuk. Je gaat wrijven en voeln... je krabbelt wat en je haalt ineens korsten van je hoofd. Het lijken wel eilandjes, bergjes.
Nou had ik dat heeeeeel vroeger ook wel eens gehad, dus geen paniek.
Totdat mijn huid inens ging 'zweten', ik kreeg een soort aanslag op de hoofdhuid en veeeel bergjes. Ik kon er niet afblijven. Het ging branden en ik dacht wel s gehoord te hebben dat je je hoofd met olie kon insmeren. Zo gezegd zo gedaan. Daar zat er al een kopje zonnebloemolie in en ik ben ermee gaan slapen. Moet zeggen.... de huid kalmeerde wel. Smorgens vervelend gevoel natuurlijk en wassen. Nou sinds dat moment is het drama hier.
Ik heb continue het gevoel een strakke keihsrde helm op mijn hoofd te dragen. De hoofdhuid lijkt wel van steen. Alle soepelheid is weg. Hrt brand. In mijn haarrand op het schterhoofd zitten een soort jeukbulten lijkt het wel. Het zet ook op, dik gevoel, maar is niet zichtbaar. Het lijkt of iemand prikkeldraad heeft gespeeld met mijn hoofd.
Ook lijkt het alsof er steeds water over mijn hoofd loopt, is niet zo, maar zo voelt het.
Ik was zelf dure shampoo gaan kopen om mijn huid te kalmeren, maar het wordt alsmaar erger.
In bed hou ik t amper meer uit. Op een kussen gelegen fikt mijn huid echt op t hood en in de nek. Verkoeling lijkt iets te helpen.
Maandag heb ik een afspraak bij dokter, ik wil naar dermatoloog, wat hij ook zegt.
Kan wel janken... 50 kilo lichter zou me zoooo fijn moeten hebben doen voelen, maar dit lijkt veel belangrijker.
Sorry dat t een zo lang verhaal werd, maar moest het ff kwijt en lezen is ter vrije keus voor iedereen he.
Groetjes Emmy

Even ter aanvulling... 5 maanden na operatie stopte de haaruitval, maar dat is nu weer zachtjesaan aan het vermeerderen..... en nu dus WEL paniekerig.

Iedereen hier met een haar- en/of huidprobleem.....een opsteker van mij...sterkte!

Laatst gewijzigd door emmyonline; 12 februari 2013 om 10:03
emmyonline is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2013, 16:56   #2
Kruimeltje1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 32
Hoe is het gegaan?

Hoe is het gegaan bij de huisarts?
Kruimeltje1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 13:36   #3
Hellen1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Dit is een oude discussie, maar ik ben wel benieuwd of de TS al bekend was met alopecia!
Hellen1971 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.