Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2012, 23:19   #1
SharonV_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 3
Extreme haaruitval..

Hoi,

Ik ben Sharon en ik ben 18 jaar. Sinds ongeveer een halfjaar heb ik, naar mijn mening, last van extreme haaruitval. Ik heb nooit heel dik haar gehad, maar ik hou steeds minder haar over.
Mijn kussen ligt vol, de doucheput kan ik leeg trekken na het douchen en als ik me borstel leeg haal word ik al helemaal ongelukkig. Sinds 3 maanden merk ik nu echt dat het heel erg achteruit gaat. Ik hoef maar met mijn hand door mijn haar te gaan of ik heb alweer haren aan me hand.
Ik heb (nog) niet echt last van kale plekken, maar het wordt als maar dunner en ik ben echt bang dat ik over een halfjaar geen haar meer op mijn hoofd heb zitten. Mensen in me omgeving zeggen van ajoh, dat komt wel weer goed, maar als ik die verhalen zo lees heb ik er weinig vertrouwen in..
Verder heb ik ook niet echt een gebeurtenis achter de rug waarvan ik zou zeggen dat die stressvol is. Het enige waar ik me zorgen om maak is me haar, dus misschien dat ik daar stress van krijg.. Ik slik de pil, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken..

Een vriendin van me die heeft haar haar echt heel erg verpest door blonderen enzo, en die slikt nu de Super Haar Formule pillen van de Tuinen. Ik slik die nu ook sinds anderhalve maand, maar volgens mij helpt het niet echt tegen haaruitval, maar moet het zorgen voor een goede verzorging van je haar, de benodigde vitamine. Iemand anders die hier ervaring mee heeft?

Ik ben er laatst, met veel tegenzin, mee naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat het mogelijk het gevolg kan zijn van een schimmelinfectie. Ongeveer 4 maanden geleden had ik een raar plekje bij m'n oor en volgens haar zou dat in contact kunnen staan met m'n hoofdhuid en daardoor haaruitval veroorzaken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En of je haar weer herselt hier na? Ik weet namelijk niet of dit wel echt de oorzaak is..

Ik word er gewoon echt een beetje moedeloos van.. Ik overweeg om naar de dermatoloog te gaan, maar wat ik allemaal lees is dat die ook niet echt met een oplossing komt?


Ik moest echt even zeuren, dus dit leek me wel een geschikte plek haha.
Bedankt voor jullie tijd!
SharonV_ is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2012, 23:44   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Dit klinkt echt dramatisch voor een 18 jarige, maar is het echt zo erg zoals je hier omschrijft. Maar het lijkt mij stug dat al je haaruitval door SE (Seborroïsch Eczeem) veroorzaakt wordt, maar mijn eigen ervaring leert dat haaruitval door (chemische) stress en SE zich in het algemeen weer goed hersteld.

Trouwens hoeveel haren verlies je gemiddeld genomen dan de laatste tijd per dag?

Hier ben ik wel benieuwd naar.

Je mag hier gerrust 'zeuren' hoor!

Edit/Aanvulling: Super haar formule is niks anders dan een voedingssupplement waarvan je totaal geen hoge verwachtingen moet hebben (heb ze zelf ook ruim 1 jaar geslikt) , er zijn betere middelen die net zo duur kosten maar beter werken.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 31 mei 2012 om 23:48
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 23:32   #3
SharonV_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 3
Ja naar mijn beleving is het wel echt zo erg. Als ik fotos van mezelf zie van afgelopen februari en nu, dat is echt een wereld van verschil. Als ik nu een staartje in heb ziet het er zo lullig uit.

Ik heb toevallig anderhalve week terug uitgevallen haar geteld. De haren uit het doucheputje en die uit de borstel, en geloof het of niet maar het waren er rond de 140.. Ik denk wel dat het na het douchen en vooral haren wassen erger is want als ik het niet heb gewassen zitten er veel minder haren in mijn borstel.

Ik heb dus zelf ook niet echt het idee dat het door dat exzeem komt. Voorheen had ik wek vaak jeukende plekjes op mijn hoofdhuid, maar daar heb ik nu al veel minder last van. Ik kan me niet voorstellen dat dat komt doordat ik die shampoo nu net twee weken gebruik. Echter zei mijn huisarts wel dat haaruitval hiervan een gevolg is wat later in kan treden.. En dat plekje had ik rond februari, dus wie weet..
Maar heb jij dat dan ook gehad? Want mijn huisarts zei dat de haaruitval als gevolg van dat exzeem wel weer over kan gaan, maar dat dat nog zomaar een halfjaar kan duren..

Hoe is het nu met jou haar dan? Ook nog haaruitval? Welke middelen zou je me echt aanraden dan?

Groetjes
SharonV_ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 16:11   #4
esmeeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 5
Ik ben 15 en heb ook last van extreme haaruitval, alles wat je zegt komt me bekend voor. volgens de dermatoloog komt het bij mij vanwege een zware antibioticakuur van een paar maanden geleden, komt dus allemaal goed. mijn haar wordt met de week dunner, eerst had ik lang, redelijk vol haar, het is nu zo dun dat je er in feite doorheen kunt kijken.

het is nu een paar maanden later en ik vraag me af hoe het nu is, is je haar al snel gegroeid? zoja, heb je er iets speciaals voor gedaan?

groetjes!
esmeeee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2012, 13:49   #5
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hi Esmee en Sharon, even een antwoord aan jullie beiden.



“Komt dus allemaal goed?” zegt je dermatoloog, Esmeee? Ik vind dat een beetje koffiedik kijken. Ik heb, lang lang geleden ook eens een meervoudige antibioticakuur gehad en daarna vijfentwintig jaar chronisch vermoeidheidssyndroom. Regulier al die jaren aan het shoppen geweest, maar het zat blijkbaar tussen de oren. Zo ben ik in mijn huidige beroep terecht gekomen: als je na vijfentwintig jaar het heft in eigen handen neemt en binnen twee weken wél van je klachten afkomt, dan doet het wat met je. Het bleek dat de antibiotica een fatale invloed hadden gehad op de toestand van mijn ingewanden en die heb ik met natuurgeneeskundige middelen weer op de rit gekregen. Methoden waar de gemiddelde arts niets mee heeft omdat ze niet in een pilletje te persen zijn.

Jullie zijn allebei op een leeftijd waar je een voedingsstoffen-verslindende groeiperiode achter de rug hebt, vaak een niet al te regelmatig leef- en eetpatroon hebt, een hormonale ontwikkeling achter de rug hebt en in onze huidige wereld blootgestel wordt aan een enorm aantal toxische stoffen (hormonale verstoorders of hormonal disruptors, zoals in plastics en pesticiden bijvoorbeeld). Het is dan niet gek dat je ontregeld raakt. Ik was ook een jaar of zeventien toen het mij overkwam. Het is ook een periode met veel opgroeistress. Vertrouw er daarom niet op dat het ‘wel goed komt’, maar zoek intensieve begeleiding in de natuurgeneeskunde- en voedingshoek.

Een beetje ‘Schijf van Vijf’ en Tuinen-supplementen gaat het niet doen, er is meer voor nodig. De synthetische vitamines en slecht opneembare mineralen in de meeste populaire winkelketen-multi’s kunnen de situatie soms alleen maar verergeren. Ik ben het daarin wel met Hakuna eens. Het gaat daarnaast ook om de balans tussen deze voedingsstoffen.

Waarom treedt telogeen effluvium voornamelijk op bij vrouwen? Omdat de hormoonhuishouding van vrouwen véél complexer is dan bij mannen en daardoor veel makkelijker uit balans te brengen is. Daarnaast hebben de hormonale verstoorders die ik noemde, vaker wél dan niet een oestrogeenwerking, waardoor de huishouding van de geslachtshormonen helemaal moeilijker gezond te houden is. Ze werken vaak sterker en ook langer omdat ze door ons immuunsysteem moeilijker af te breken zijn.

Ingewikkeld allemaal misschien, maar de werkelijkheid is nou eenmaal niet eenvoudiger. Vul alleen tekorten aan daar waar ze ook geconstateerd zijn; laat het onderzoeken. Deze week nog een patiënt gehad die ziek was van een véél te hoog calciumgehalte. Bleek ook een absurd hoge vitamine D spiegel te hebben. Je kunt jezelf met de beste bedoelingen dus behoorlijk ziek maken. Telogeen effluvium kán tijdelijk zijn, maar net zo goed chronisch. Tijdelijk is het alleen als je ook de omstandigheden aanbiedt, waarbij het haar zich kan herstellen.

Hoe is het intussen, na een aantal maanden, resp. weken? Zien jullie al verbetering?

Groetjes

Ron
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2013, 15:39   #6
esmeeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 5
Beste Ron,
De dermatoloog heeft me tijdens de afspraak verteld dat rond Pasen al mijn haar weer aangegroeid zou zijn, die is inmiddels verstreken en gelukkig heeft hij gelijk gehad. Ik heb weer haar ! Het is aan het bijgroeien en van goede structuur. Soms verbaas ik me hoe veel verandering je in korte tijd ziet.

ik vraag me nu wel af of het mogelijk is extra gevoelig te zijn voor TE, en dit sneller te krijgen dan anderen.

Bedankt voor de serieuze reactie, groetjes
esmeeee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.