Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2012, 16:27   #1
esmeeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 5
telogeen effluvium bij tiener

Hallo allemaal,

sinds een maand of 2 heb ik extreme haaruitval, zoals ik bij velen lees zit mijn borstel dagelijks vol, durf ik mijn haar niet meer los te dragen en was ik het liever niet meer. Ik ben de afgelopen tijd in een soort emotionele cirkel terechtgekomen, dit houd me dagelijks bezig. Ik ben paar dagen terug naar de dermatoloog geweest en die wees me op telogeen effluvium. volgens hem ben ik bijna 80 % van mijn haar kwijt en verwacht hij dat het nu op zn dieptepunt gekomen is allemaal. het maakt me ontzettend blij om te merken dat het tijdelijk is. ik ben 16 jaar oud en zit dus midden in een fase dat je zoiets als dit helemaal niet kan gebruiken.

op dit moment slik ik dagelijks vitamine B pillen en pillen tegen de stress. Is er iemand die nog meer tips heeft voor zo snel mogelijk herstel van mijn haar? ik durf er niet van die spullen in te smeren omdat ik zo ontzettend bang ben dat alles nog veel meer uit gaat vallen?

alvast bedankt,
esmeeee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 08:38   #2
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Hay esmee, wat erg voor je, ben je al is bij een huisarts geweest? Misschien even wat bloed waardes laten prikken? Sterkte!
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2012, 23:44   #3
esmeeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 5
Talking

Ja dat heb ik inderdaad al gedaan, het is echt enkel alleen omdat ik paar maanden geleden antibiotica heb geslikt. Ben nu alweer een maand verder dan m'n vorige post en merk dat m'n haar alweer begint te groeien op de bovenkant ( ik denk met name door vitamine b pillen ). Ben er zo blij mee
esmeeee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2013, 19:08   #4
yulia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 4
Ik heb dat ook,ik dacht dat ik echt kaal werd ik had het bij m'n kruin was ongeveer 3 maanden geleden naar de dokter geweest en die vertelde me dat mn haar in rustfase is en dat het vanzelf groeit zonder iets te gebruiken!Nu ben ik al 2/3 maanden verder en ik merk dat er veel gegroeit is de dokter vertelde me dat het ongeveer 6 maanden kan duren soms langer geduld ik weet dat het vervelend is!
yulia is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2013, 20:08   #5
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Bij mij duurde het herstel ook 6 maanden. Doe zoveel mogelijk dat gezond voor je is! Het regime dat ik nu heb heeft mij zoveel geholpen! Ga ook lekker sporten en hou weer van je haar zoals het nu is en heb mega super de super mega heel erg veel GEDULD! Ik ben nu 6 maanden verder en mijn haar is nog steeds niet wat het was maar als ik foto's zie van 2 jaar geleden en hoe het er nu uit ziet heb ik niks meer te klagen Succes allemaal met deze reis die haaruitval heet en enorm ellendig is voor je spirit en mind.... maar je kan er uit komen, mij is het na 2 jaar gelukt ! Nog een tip was het zo weinig mogelijk (2 a 3x per week) en als je het gaat wassen doe dan de nacht er voor natuurlijke olie erin zoals jojoba olie of kokos olie, dit heeft wonderen gedaan voor mijn haar.
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.