Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 februari 2014, 22:04   #211
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Na al die jaren Propecia was de koek op. Zelfde had ik met Dutasteride. Ben toen op advies van dermatoloog overgestapt naar Finasteride. Zou ongeveer na een jaar weer terug kunnen naar Dutasteride. Maar na een half jaar ben ik uit soort van paniek maar weer teruggegaan naar Dutasteride en het gaat goed. Dus als je niet bent gestopt om hevige bijwerkingen ofzo maar gewoon omdat het zijn werk niet meer deed kun je ook tijdelijk overstappen naar Dutasteride. Of gewoon definitief als het bevalt.
oke bedank voor je hulp..
maar Dutasteride ik weet daar eigenlijk niks van (en hoor daar ook niet zo veel over) maar wat is het? en waar kun je het krijgen?
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 22:46   #212
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Heel kort door de bocht: het is een soort sterke versie van fina die niet op 1 mechanisme maar op 2 manieren werkt, waardoor het een sterkere werking heeft.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 22:49   #213
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Dutasteride is krachtiger als Finasteride. Het remt behoorlijk meer de omzetting naar DHT af, tot wel over de 90% waar Finasteride tot 70% komt. Waarom het minder bekend als Finasteride is weet ik niet? Het bestaat toch al bijna 20 jaar(?) en is uitvoerig getest als middel tegen haaruitval en positief bevonden. Zelfs FDA goedgekeurd. Mijn dermatoloog kwam er zelf een keer mee aanzetten jaaaaaaren geleden. Het is net als Finasteride van origine een middel tegen prostaatvergroting. Mijn ervaring: Dutasteride is beste middel dat er is.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 23:21   #214
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Oke super! ik ga me er in verdiepen en ik wil ook m'n bloed eens laten testen.
voor en na het middel het is prijzig ik weet het.
En volgens mij doen maar heel weinig mensen dat op het haarweb..
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 23:47   #215
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Dit is niet perse waar ? Ligt er ook aan waar de bijwerkingen door ontstaan...

Finasteride heeft een bepaalde methode om DHT te verlagen. Maar een ander middel kan een andere methode hebben (receptoren blokkeren, stof verminderen etc.).
Maar goed, ben het wel met je eens dat kans groot is dat dezelfde bijwerkingen optreden (maar dus niet perse)
groot gelijk denk ik toch. fina gaat de DHT concentratie verlagen waardoor dit ook een impact heeft op het testosterongehalte, terwlijl keratene hierop geen effect heeft. correct me if i'm wrong...

donniedarko: in het begin ervaarde ik enkel wat vermoeidheid. deze bijwerking stond ook vermeld op de bijsluiter. alsook las ik deze bijwerking bij anderen maar deze verdween dan ook. bij mij verdween deze bijwerking ook na enkele weken al snel.

velen breken dit product af door te zeggen dat het nep is en niet werkt. volgens mij is het heel moeilijk om dit te concluderen vanuit ons perspectief. wij gaan vooral af uit veranderingen die we via het oog waarnemen. ik geloof er in met als reden dat dit getest is via de universiteit van Gent (lijkt me toch wel een redelijk betrouwbare bron), alsook dat het aangeraden wordt door prohair...

Buiten deze 2 redenen, die buiten mijn waarneming liggen, merk ik toch enige vorm van stabilisatie. voor het gebruik van minox had ik vaak erge vorm van jeuk (welke ik bijna zeker beschouw als inflammation) tijdens het gebruik van minox had ik hier ook nog heel erg last van. (zo bij het slapen gaan harde jeuk op de kruin en rond inhammen, zelfs overdag ook). deze jeuk deed mij constant herinneren en bang worden aan verder kaal worden. nadat ik een jaar minox nam (ik neem dit nog steeds) en begon met keratene, stopte deze jeuk al vanaf het begin. na ruim 6 maanden zie ik geen achteruitgang en heb ik in deze periode zelden nog jeuk gehad.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 12:15   #216
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Ja (H)appy er gaan ook zo veel verhalen de ronde op het Haarweb je weet op een gegeven moment niet meer wat nu het beste of verstandigst is.
Maar ik denk dat je met Kerantine niet de fout in kan gaan kwa heftige bijwerkingen of andere 'kwalen'.
En Dutasteride is misschien een ander verhaal..
Ik ga weer ergens mee beginnen dat staat vast, ik wil mijn bosje behouden.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 13:49   #217
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
ik geloof er in met als reden dat dit getest is via de universiteit van Gent (lijkt me toch wel een redelijk betrouwbare bron), alsook dat het aangeraden wordt door prohair...
Sorry hoor maar hoe naïef kan je zijn...

Tja dat onderzoek... ja in opdracht van de fabrikant, veel te kort, met veel te weinig testpersonen en twijfelachtige testmethoden. In mijn ogen niet betrouwbaar en onafhankelijk genoeg.

En dan hebben we nog Prohair... heeft duidelijk een enorme vinger in de pap, groot commercieel belang, samen met de fabrikant een monopoliepositie in de verkoop en dus totaal onbetrouwbaar als graadmeter voor de werkzaamheid van dit product.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 15:32   #218
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Sorry hoor maar hoe naïef kan je zijn...

Tja dat onderzoek... ja in opdracht van de fabrikant, veel te kort, met veel te weinig testpersonen en twijfelachtige testmethoden. In mijn ogen niet betrouwbaar en onafhankelijk genoeg.

En dan hebben we nog Prohair... heeft duidelijk een enorme vinger in de pap, groot commercieel belang, samen met de fabrikant een monopoliepositie in de verkoop en dus totaal onbetrouwbaar als graadmeter voor de werkzaamheid van dit product.
ferry, hopelijk heb je mijn hele reactie gelezen. ik zeg dat dit mij een betrouwbare bron lijkt... . daarnaast schrijf ik dat ik dit product blijf nemen om de ervaring die ik ermee heb. moest ik geen goeie ervaring hebben met dit product zou ik het geen 6 maanden nemen. het zou inderdaad heel naïef zijn moest ik het product enkel nemen op basis van de testen uit Gent en de aanbeveling van prohair... . het leek mij alvast veelbelovend dus heb ik het geprobeerd, zeker omdat iedereen schreef dat ze geen bijwerkingen ervaren. wat voor mij heel belangrijk is. Daarom dat ik vraag indien je alles gelezen hebt, ik blijf het product immers nemen om mijn persoonlijke (goeie) ervaring ...
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 17:16   #219
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
ik zeg dat dit mij een betrouwbare bron lijkt
Nou bij dezen... dat is het dus niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
Daarom dat ik vraag indien je alles gelezen hebt, ik blijf het product immers nemen om mijn persoonlijke (goeie) ervaring.
Ik bedoel het ook niet lullig naar jou hoor, het is meer dat ik slecht tegen al die bedrijven kan die iets op de markt brengen dat niet werkt. Het is absoluut niet gezegd dat ik gelijk heb, misschien is dit wel de positieve uitzondering en als het voor jou werkt (al was het maar om het placebo-effect), dan geef ik je 100% gelijk dat je het blijft gebruiken! ;-)
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 27 februari 2014 om 17:18
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.