Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 april 2006, 14:25   #166
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ganescha

Hoi,
Toen ik startte met androcur in sept. 2005 met de 50mg versie (x10dgn) kreeg ik vrijwel direct shedding.... jawel door androcur!
Kai Munte adviseerde me toen ook finasteride en ik heb het zelfs in huis gehaald. Toch ben ik er nooit mee begonnen...
Munte was zelf wel positief over het effect van fina bij vrouwen (pre-menopausaal) maar was ook erg aan het waarschuwen omtrent het niet zwanger mogen worden gezien de bekende gevaren...
Nu is dat op zich niet zo'n issue voor me. Ik heb 2 kinderen en ben 41 jr. inmiddels. Wat de doorslag gaf om het niet te doen is toch het feit dat het een hormonaal middel is waarvan langere termijn effecten absoluut nog niet duidelijk zijn. Dat is met androcur anders, dat wordt al 40j voorgeschreven aan vrouwen.

Jij bent veel jonger dan ik en wil misschien ook nog wel kinderen....


Ben overigens zelf ook afgelopen di bij Munte geweest.. Vind zijn betrokkenheid en het serieus nemen van dit probleem altijd wel heel erg prettig om te ervaren.
Omdat sinds androcur bij mij spataderen (ook niet geheel ongevaarlijk op termijn) verergerd zijn ben ik doorgestuurd naar een fleboloog om het gehele veneuze stelsel 'door te lichten'.

In het voorjaar/zomer krijgen sommige mensen last van wat meer haaruitval alleen stopt dat weer na een maand of 2/3 en komt er weer nieuw haar terug
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 27 april 2006 om 14:28
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2006, 17:15   #167
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Kitty

Hi Kitty!

Bedankt voor je reactie. Ja ik wil idd nog kinderen en heb nu ook besloten niet aan de fina te gaan. Sterker nog, over en maand of 3 wil ik stoppen met androcur. Ik vind het zulke troep en ik ben liever gezond met een haarwerk, dan dat ik allerlei bijwerkingen heb en een mooie bos haar heb. Begin het zo te relativeren, met af en toe zware rotdagen ertussen, dat ik het leer accepteren.

Een goede zaak dat je naar de fleboloog gaat! Ik heb ook last van spataderen en het is idd wel goed om dat veneuze stelsel eens na te laten kijken. Ben benieuwd wat er uit komt.

Helaas van de voorjaarshaaruitval, als het dat is bij mij dan. Twee a drie maand vind ik trouwens behoorlijk lang. Ik zie totaal geen hergroei, alleen maar achteruitgang. Eerst shedding van minox, toen androcur en nu van het voorjaar..Wanneer houd het dan op denk ik.

In ieder geval mega bedankt voor je respons
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 08:55   #168
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ganescha

Hoi,
Ik denk eerlijk gezegd dat jouw haaruitval niet zo veel met het voorjaar te maken heeft maar eerder met shedding en toch ook het voortgaan van aga dmv het stoppen met medicatie. Ik had het ook toen ik nog geen androcur had... bleef gewoon maar doorgaan dacht ook aan voorjaar- najaar etc. etc. maar uiteindelijk is het gewoon aga die het veroorzaakt.
Ik begrijp erg goed dat je overweegt te stoppen met alle medicatie ook ik zit steeds meer op die lijn.. en het nemen van de stap zelf kost nog tijd maar ik denk, zeker geen jaar meer. Denk voor mezelf ook dat ik e.e.a. met een mooi haarwerk beter kan laten rusten op deze manier blijf je er mee bezig... haren in de gaten houden, medicijnen slikken of minox. doen elke dag opnieuw. Anders is het als je medicijnen moet slikken voor een (levens)bedreigende ziekte, dat is dit dus niet en er zijn gewoon hele mooie oplossingen......

Het adergebeuren is gisteren nagekeken en ter plaatse behandeld dmv inspuiting van medicijnen die de spataders doen verdwijnen. nu dus 6 wk met supersexy steunkousen (lekker, wordt vandaag hier 25 gr. in brabant) maar dan zou het weg moeten zijn.

Groetjes en tot hoors.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 10:57   #169
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Denk voor mezelf ook dat ik e.e.a. met een mooi haarwerk beter kan laten rusten op deze manier blijf je er mee bezig... haren in de gaten houden, medicijnen slikken of minox. doen elke dag opnieuw.
Zolang je je haren niet hoeft te bedekken met Toppik of andere hair fibers, dan heb je zeker nog redelijk veel haar. Een haarwerk is volgens mij alleen te overwegen als medicatie en cosmetische middelen niet veel meer voor je kunnen doen. Tenzij je natuurlijk ernstige bijwerkingen ondervindt met medicatie, dan ben je wel genoodzaakt om te stoppen, maar dat is bij jou volgens mij niet het geval, toch?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 17:52   #170
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dht killer

Niet helemaal mee eens.... als besluit om te stoppen feit is kun je wachten op een 'inhaalrace' van haaruitval...voor mij is dat zeker een gegeven omdat ik ong. een maand of 7 heb moeten wachten op 'aanslaan' androcur en veel van mijn erg volle bos heb ingeleverd. Die trossen haar die er dan uit komen zetten wil ik niet zien... zou dan ook overwegen met stoppen van medicatie direct haarwerk te gaan dragen en het haar eronder af te laten knippen..
Ik vind persoonlijk het camoufleren met toppik en/of sjaaltjes een trieste boel... zo blijf je bezig met je dunner wordende haar...zou dan zelf liever kiezen voor de rigoureuze weg.
Bijwerkingen van medicatie heb ik idd niet maar angst voor andere aandoeningen erdoor op langere termijn wel... het zijn uiteindelijk hormonale middelen die niet ongevaarlijk zijn...bovendien moet je ze blijven gebruiken.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 20:50   #171
muriel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 29
al bij al vind ik toch dat wij allemaal wel een aantal klachten delen, buiten dan de haarproblemen. zo heb ik ook last van spataderen en heb regelmatig flebitis gehad in mijn rechterbeen. oa toen ik zwanger was. ik wil gerust beginnen met een lijstje maken van mijn klachten, misschien kunnen we wel een patroon vinden. Niet in chronologische volgorde:
1/ ik was zeker heel jong toen ik de eerste keer ongesteld werd, amper 11 jaar. ik was wel snel groot maar ben niet groter geworden dan 1.64m. ik was altijd een kloeke meid
2/ maar sinds mijn afstuderen ben ik bepaald zwaarlijvig, schommelt tussen 72 en 85 kg, nu 75 sinds vorig jaar
3/ ik heb slechte aders zoals boven gezegd
4/ ik heb een mirenaspiraal maar nu al een aantal weken last van constante bloedingen (niet veel), het zou kunnen dat het uitgewerkt is - bijna 5 jaar
5/ ik zit met chronische longembolen sinds ik diana kreeg voorgeschreven voor mijn haarproblemen en mocht onder geen beding androcuur nemen. ik verloor bijna het leven door mijn haarproblemen.
6/ ik raakte moeilijk zwanger maar meer dan clomid heb ik niet moeten doen (en dan nog een inspuiting om de eisprong te stimuleren)
7/ ik heb een vorm van accné in mijn haar, die nu echter al sterk verbeterd is sinds ik rooscure gebruik (nog maar twee keer)
8/ ik heb regelmatig last van blaasontstekingen wat zeer ergelijk is
9/ ik moet dagelijks marcoumar = bloedverdunners slikken owv de longembolen die mijn longen verstopt hebben

had ik niet beter een nieuwe thread begonnen?
__________________
tot nu:
dagelijks 2 * minoxidil 4mg, gemaakt door apotheker
dagelijks haarwassen met Vichy Dercos haaruitval (rode fles)
vanaf nu:
rooscure: niet meer
American Crew: nog niet
Guhl Antiroos: dagelijks (kruidvat)
minoxidil 5%: 2* daags (minoxidil.com)
spiro 2%: 's avonds (niet langer dan slechts 10 min voor de minox, om onaangename geuren te vermijden)
muriel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2006, 07:50   #172
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
muriel

Fijn dat rooscure je hoofdhuidprobleem verbetert! Ik weet maar al te goed wat jeuk en hoofdhuidirritatie met iem. doet. Ik werd er gek van...

Ik herken het spataderprobleem, waarvan de dermatoloog overigens nadrukkelijk zei dat primair een erfelijk verhaal is. In mijn geval klopt dat wel. Verder is overgewicht voor het verergeren van deze aandoening zeker een issue, maar dat heb ik helemaal niet.
Hormonale anticonceptie heeft idd invloed op het ontstaan/verergeren van spataderen. Op zich vind ik wat spatadertjes helemaal niet erg, reden waarom ik alert erop ben is de verergering ervan sinds androcur en daarmee het verhoogde risico op trombose.
De andere aandoeningen die je aanhaalt heb ik niet. Ik heb eigelijk nooit last van bijwerkingen gehad van diane en nu ook niet van androcur.
Het mirenaspiraal heb ik niet gebruikt en zal dat ook niet doen omdat die androgeen is hetgeen aga bevorderend werkt.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 4 mei 2006 om 07:53
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2006, 15:51   #173
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
flutamide

Hallo allemaal,

Misschien stel ik nu eenronduit domme vraag, maar hoe zit dat nou met flutamide? Daar zouden volgens een onderzoek wel goede resultaten mee geboekt kunnen worden bij vrouwen, maar ik lees er eigenlijk helemaal niks over?

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2006, 10:37   #174
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
Hallo allemaal,

Misschien stel ik nu eenronduit domme vraag, maar hoe zit dat nou met flutamide? Daar zouden volgens een onderzoek wel goede resultaten mee geboekt kunnen worden bij vrouwen, maar ik lees er eigenlijk helemaal niks over?

Groet, Sammy
Naar Flutamide is, zoals je zegt, wel onderzoek gedaan, maar het middel heeft behoorlijke bijwerkinge, waaronder soms ernstige leverstoornissen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 10:56   #175
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Het effect van dutasteride bij vrouwen met AGA:

http://findarticles.com/p/articles/m...4/ai_n15396470

Klik op ''continue article'' om verder door te gaan.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2006, 18:10   #176
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
duta -vrouwen

Interessant... er stond alleen niet vermeld of de vrouw (al) in de overgang is. Dat is nl. wel een gegeven van invloed althans bij fina en daarvan uitgaand kan me voorstellen dat dit ook voor duta geldt.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 10:45   #177
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het gaat helaas ook maar om één vrouw. Dit kan hoopgevend zijn, maar ik zie toch liever een onderzoek dat degelijk opgezet is. Dat zal er nog wel niet zijn.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 12:00   #178
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ja, het is inderdaad jammer dat er geen grootschalige onderzoeken worden gedaan naar het behandelen van female androgenetic alopecia mbv dutasteride.

Het is een feit dat er veel, veel meer kale mannen in de wereld zijn dan kale vrouwen. Daarnaast is de pattern van kaalheid ook verschillend tussen mannen en vrouwen. Vrouwen hebben, las ik gisteren, 3 tot 3,5 × minder 5 ar type 1 & II in hun haarwortels dan mannen. Natuurlijk speelt ook het enzym aromatase een grote rol, vrouwen hebben meer aromatase-activiteit in hun lichaam (dus ook in de hoofdhuid) dan mannen. Deze verschillen zijn verantwoordelijk voor de verschillende patterns van kaalheid tussen beide seksen.

http://www.hairtransplantadvice.com/...estoration.php

En natuurlijk dit: (was ik vergeten bij te zetten, sorry )

http://www.hairtransplantadvice.com/...estoration.php

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 27 mei 2006 om 13:25
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 21:13   #179
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
aga verschil - mannen tov vrouwen

Dermatoloog heeft me ook altijd gezegd dat vrouwen met aga in principe nooit helemaal kaal worden, zoals mannen dat wel kunnen hebben.
Vind dat overigens maar een schrale troost, liever helemaal kaal dan zo'n transparant kapsel denk ik dan maar....
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 09:34   #180
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Dermatoloog heeft me ook altijd gezegd dat vrouwen met aga in principe nooit helemaal kaal worden, zoals mannen dat wel kunnen hebben.
Vind dat overigens maar een schrale troost, liever helemaal kaal dan zo'n transparant kapsel denk ik dan maar....
Sluit ik me helemaal bij aan! Ik heb liever een prachtig haarwerk, dan doorschijnend haar en dan blij moet zijn dat ik nog een paar honderd haartjes heb! Mooi niet!
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13
Finasteride en vrouwen Mattie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 24 januari 2004 12:38
Finasteride bij vrouwen Nicky Medicijnen/haargroeimiddelen 8 7 juli 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.