Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 6 januari 2014, 15:02   #1486
jehan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SC456 Bekijk bericht
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.
Ik zou heel erg uitkijken om zelf te experimenteren met UV-lampen, overleg dit tenminste eerst met een dermatoloog.
jehan is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2014, 23:19   #1487
Zonnetjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 2
Geslacht:
Haarstuk

Ik heb van de dermatoloog het middel xamiol gekregen om op mijn hoofdhuid te smeren heeft iemand daar ervaring mee?
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ik psoriasis had, maar na een tijdje kwam ik erachter dat dat het SE is. Ik heb namelijk ook veel last van haar uitval. Dat is gelijk mijn tweede vraag heeft iemand ervaring met haarstukken om de kale plekken op te vullen....
Zonnetjes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2014, 18:47   #1488
valentijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SC456 Bekijk bericht
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.
Bij mij helpt het enigszins om een keer per week onder de zonnehemel te gaan. Meeste effect zal je bereiken als je de haren zo kort mogelijk hebt.

Ik heb nu zo'n 8 jaar deze aandoening, helaas nooit een oplossing gevonden. Het wordt gelukkig niet erger. Ik kan maar weinig factoren vinden die bij mij samen lijken te hangen met de ernst van de aandoening.
valentijn is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 15:59   #1489
wjm68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Berichten: 2
Geslacht:
hallo allemaal
met grote interesse heb ik een aantal pagina`s gelezen van deze discussie.het gaat bij mij om mijn zoon van net 9 jaar.

toen hij geboren werd had hij een ruwe huid op zijn benen en armen met kleine rode puntjes, dit is tot op de dag van vandaag zo, hij heeft hier echter geen last van.volgens de huisarts hoort een ruwe huid erbij.
op zijn hoofd had hij last van ,berg, zoals dat dan bij baby`s heet. dit is ook altijd gebleven, vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en zij constateerde seborrisch eczeem.
ik kreeg keto- shampoo mee om te proberen, dit heb ik 2 keer gedaan maar we vonden dat het alleen maar erger werd, in elk geval mijn zoon begon steeds meer te krabben, tot bloedens toe.
nu heeft hij sinds een maandje ook plekken in zijn gezicht. langs de neus en op de wangen.

mijn vraag aan jullie is, eigenlijk vind ik hem te jong om te gaan smeren met allerlei middeltjes voorgeschreven door de huisarts, ik wil proberen zoveel mogelijk met natuurlijke middelen een beetje de zaak onder controle te houden.
ik las al dat iemand geprobeerd had met azijn op de hoofdhuid de plekken weg te krijgen, dit ga ik zeker proberen.
misschien weten jullie nog veel meer.
ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven.
alvast bedankt.
wjm68 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2014, 22:59   #1490
Chris2211
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 7
Geslacht:
Geen koemelk gebruiken, niks met tarwe geven en een goede probiotica geven voor kinderen. Dit zal een positief effect hebben op zijn huid :-)
Chris2211 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2014, 21:10   #1491
SC456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wjm68 Bekijk bericht
hallo allemaal
met grote interesse heb ik een aantal pagina`s gelezen van deze discussie.het gaat bij mij om mijn zoon van net 9 jaar.

toen hij geboren werd had hij een ruwe huid op zijn benen en armen met kleine rode puntjes, dit is tot op de dag van vandaag zo, hij heeft hier echter geen last van.volgens de huisarts hoort een ruwe huid erbij.
op zijn hoofd had hij last van ,berg, zoals dat dan bij baby`s heet. dit is ook altijd gebleven, vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en zij constateerde seborrisch eczeem.
ik kreeg keto- shampoo mee om te proberen, dit heb ik 2 keer gedaan maar we vonden dat het alleen maar erger werd, in elk geval mijn zoon begon steeds meer te krabben, tot bloedens toe.
nu heeft hij sinds een maandje ook plekken in zijn gezicht. langs de neus en op de wangen.

mijn vraag aan jullie is, eigenlijk vind ik hem te jong om te gaan smeren met allerlei middeltjes voorgeschreven door de huisarts, ik wil proberen zoveel mogelijk met natuurlijke middelen een beetje de zaak onder controle te houden.
ik las al dat iemand geprobeerd had met azijn op de hoofdhuid de plekken weg te krijgen, dit ga ik zeker proberen.
misschien weten jullie nog veel meer.
ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven.
alvast bedankt.

Met keto-shampoo werd het ook alleen maar erger bij mij , het begon vooral meer te jeuken en te irriteren. Misschien is dat bij de meeste mensen niet zo maar ik had hier toch serieus last van. Seb. eczeem wordt vooral veroorzaakt door een te vettige huid, ik zou eens naar een dermatoloog gaan voor zekerheid te scheppen vooraleer met dingen te experimenteren, want dat kan het juist erger maken.

Ik neem nu roaccutane pillen die m'n huid minder vettig maken en heb er bijna of geen last meer van nu, maar het droogt ook uit dus je kunt last hebben van droge lippen etc. Ook minder douchen en/of minder zeep gebruiken kan enorm veel helpen.
SC456 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 10:24   #1492
wjm68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Berichten: 2
Geslacht:
dankjewel voor jullie reacties, de link leggen met voeding had ik zelf ook al eens aangedacht, ga ik zeker proberen.
en wat zijn hoofdhuid betreft, ik heb vorige week een avond bio olie op zijn hoofd ingemasseerd en de dag daarna zijn hoofd met azijn behandeld. niet alleen zijn de korsten eraf, hij heeft ook geen jeuk meer, voor hem even een verademing.
groetjes
wjm68 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2014, 23:19   #1493
ZeynepA
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Thumbs down

Hey allemaal,

Ik heb ook al jaren, namelijk meer dan 10 jaar, last van sebh. eczeem.
Verschillende shampoos, crèmes, lotions gebruikt niets maar dan ook niets geholpen! Daarna aan de antibiotica gezeten. Ook geen uitkomst.

Ik gebruik nu al een jaar de ROACCUTANE en dat werkt prima! maar tis wel een zwaar medicijn (bijv. je mag niet zwanger raken, elke keer als je herhalingsrecept krijgt bloed laten prikken, etc).

Alleen wil ik dit niet meer gebruiken, omdat ik ook gewoon kinderen wil krijgen, etc. Zodra ik ermee stop komt het terug. Heel sneu want ik heb het eczeem op mijn hoofdhuid
ZeynepA is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2014, 10:01   #1494
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hopelijk zal het idee van kinderen de last een beetje verlichten; en zullen de kinderen zelf het geheel doen vergeten !

Wat voor shampoo's en lotions heb je allemaal al geprobeerd?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2014, 15:40   #1495
natal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2014
Berichten: 4
Geslacht:
trustnature

Hallo lotgenoten,

Ik ben tegen een website tegen gekomen die voor ons nuttig kan zijn:
www.trustnature.com

Hier kun je een natuurlijke middel tegen SD bestellen: Derm-essentials, die vrij efficient blijkt te zijn (zie talloze referenties van de gebruikers). Ik heb besteld, zal jullie op de hoogte houden.
De prijs valt mee, maar het wordt verzonden uit VS, kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op de postkantoor.
Wordt vervolgd.
natal is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2014, 08:13   #1496
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Ik heb gisteren dus ook 2 gezichtsrollertjes besteld via die Trust Nature site. (Ik zal mijn bevindingen hier ook posten al het over +- 10 d. binnen is)

Voor mijn zeer lichte vorm van ''SE'' die af en toe wat heftiger is.

Maar sins ik 31/2 j. bijna 100% Biologisch eet veel ''Raw-Foods'' etc. Geen koffie meer geen *chocolade/cacao (*wat bij mij echt een ''trigger'' is!!)

Geen koffie omdat dit vocht onttrekt maar vooral ook ''mineralen'' uit je systeem! Ik dronk ''slechts'' 1 á 2 bakjes p.d. maar toch...

Is deze toen ''lichte vorm'' van toen, echt met ''90/95''% afgenomen met name in de ''vlambaarheid'' periodes bij met name kunstmatige droge warmte , met daardoor overmatig transpireren daarbij.

Ik kreeg dan geregeld van die ontsierende schilferende ''bultjes'' ''papels'' ''mesthoopjes'' noemde de ''Huidarts'' (lees: vertegenwoordiger van de pharmaceutische industrie!, chemische smeersels aan smeren!! waarom zouden ze je ook vertellen waar de oorzaak zit laat de kass$ maar rinkelen!) dat toen.. met soms echt van die kleine sneetjes erin..

Zeer ''beurs''/ruw waren die plekjes ook.
Als ik dan ging zweten werd het daarom omheen knalrood! (dat rood worden vond ik dan nog het ergste!!

Was net of ik van die ''mega-muggenbulten'' had!!
En branden het zoute zweet in die sneetjes.

Ik heb deze ''SE'' alleen in me gezicht. (had ik het maar ''elders''.. en juist niet daar Als die ''mesthoopjes'' opkomen zijn het ook altijd bijna de zelfde plaatsen. Plaatsen als onder de ogen/wang gebied langs de neusvleugel(s) en en de zijkant(en) naast het/de ogen op je ''slapen'' zeg maar voor het haar gebied nog.

Het trekt ook altijd wel weer helemaal weg zonder ooit litteken(s) te hebben achter gelaten gelukkig maar verder jeukt het ook nooit!
Als het komt ''opzetten'' ben dan altijd wel +- 1,5 w. ''zoet'' met deze ''SE-spots'' Maar ik gebruik dan ook helemaal niets meer Ja licht een natuurlijke huidcrème van het merk ''Weleda '' via de Natuurwinkel(s)

Maar het komt niet meer zo vaak voor als voorheen.

En ook niet op alle plaatsen tegelijk, wat dus wel eens het geval was!

Ondanks dat de Dermatoloog toen zei, dat het een lichte variant was...
Wondt ik het toen wel heel heftig! Door de ''SE'' werden toen echt mijn gezichtsuitdrukkingen contouren vervaagt ondermijnd vondt dit niet mijn ''favoriete visitekaartje'' toen.

''Ik weet'' het is allemaal maar.. esthetisch (ef: Volgens de schoonheidsleer En er zijn malen ergere dingen! En daar ben ik me zeker van bewust! Maar het is wel je gezicht/zelfbeeld!

Daar mijn gezichtshuid normaal zeer mooi en egaal is.
Met nog geen ''sproet moedervlekje'' of wat dan ook Met de ''sproet en moedervlek'' is overigens niets mis hoor Is maar om een ''beeld'' te geven.

Het ergste van dit alles toen, vond ik toen eigenlijk toen ik nog niet wist. Waar het nu door zou komen. Dit was toen in '10 toen ik net aan die chemische cremé zooi was begonnen en daar over begon te lezen!

Later leerde ik zeker mijn ''triggers'' in kaart te krijgen hierdoor kwam het steeds vaker heftig op. Mede natuurlijk ook door de enorme veranderingen in mijn voedingsgewoontes! Eerst was het vullen!.. Nu voeden

Chemische sh#t van de Dermatoloog gebruik ik allang niet meer.
Heb toen in '10 wel eens die lichtste cortisone zooi gebruikt is echt troep voor je inmuumsysteem! Las ik later pas

Het werkte dan wel maar is alleen symptoom bestrijding en gaan aanpak bij te ''root''/kern is is slecht daar waar ''het eruit komt weer erin stoppen'' onderdrukken dus..

Die enkele spot die ik nu nog soms heb is goed te handelen zo
Door dit hele ''gebeuren'', G@@P.. ben ik dus wel me in ''Natuurvoeding'' gaan verdiepen. En heb toen ook wel eens als test een week of zou ''expres geëxperimenteerd'' met ''junk-food'' en al het ''verboden voedsel''

Met uitzondering van chocolade dus en koffie.
''En wonder boven wonder'' kwam er geen ''SE opwelling''

Ben toen wel gelijk weer gaan voeden/Bio-food i.p.v. ''vullen'' ''Monsant-''Food''... Was meteen weer veel energieker! met minder te eten echter veel en veel hoogwaardiger!!

Wat anderen er ook vaak van vinden, voor velen met mij werkt dit!
Zoals Hippocrates al zei > ''Laat voeding uw medicijn zijn!''
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 23:02   #1497
VapoChill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2010
Berichten: 7
In de medicijnwijzer van de consumentenbond stond nog een uitgebreid artikel over Seborroïsch eczeem.
Wel interessant om te lezen.
En een lijst met middelen.

http://212.204.195.57/medicijn/html/...tof&#par10.2.3
VapoChill is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2014, 11:54   #1498
natal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2014
Berichten: 4
Geslacht:
dermessentials

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door natal Bekijk bericht
Hallo lotgenoten,

Ik ben tegen een website tegen gekomen die voor ons nuttig kan zijn:
www.trustnature.com

Hier kun je een natuurlijke middel tegen SD bestellen: Derm-essentials, die vrij efficient blijkt te zijn (zie talloze referenties van de gebruikers). Ik heb besteld, zal jullie op de hoogte houden.
De prijs valt mee, maar het wordt verzonden uit VS, kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op de postkantoor.
Wordt vervolgd.
Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. Ook goed om in het hoofdhuid in te smeren, tegen haar uitval en roosvorming.
natal is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2014, 23:38   #1499
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je gaat jezelf citeren?

Ziet er uit als een typisch gevalletje google translate...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 09:40   #1500
SC456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door natal Bekijk bericht
Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. Ook goed om in het hoofdhuid in te smeren, tegen haar uitval en roosvorming.
Weer iemand met het ei van columbus, en die hele zever lijkt ook nog eens vertaald te zijn met een een of ander programma. Ik hoop in de grond van m'n hart dat deze gebruiker ook eens een echte chronische ziekte krijgt en daar ook voor misbruikt wordt voor commerciële doeleinden. Aan de gebruiker, have fun translating this...
SC456 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.