Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 6 december 2013, 17:31   #1471
NancyK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 5
Hallo allemaal,

Normaal ben ik een meelezer, maar heb me expres aangemeld omdat ik jullie even wil vertellen over mijn ervaringen met vochard dermacare. Ik moet zeggen dat die zeer positief zijn. Geen loze beloften. Beweren niet dat het bij iedereen voor altijd werkt. Zij zeggen ook gewoon dat SE niet voorgoed te genezen is, maar wel de klachten aangepakt kunnen worden.

Ik was heel wantrouwend zoals de meeste van ons, maar goed je bent ten einde raad dus probeer je weer eens wat. Na wat googlen ben ik bij hen terecht gekomen. HQ Exfolliate en Nourishing Recovery Concentaat tegen SE besteld (beetje lastige naam).

28 flesjes krijg je waaraan je water moet toevoegen. (denk er wel aan om het startpakket te nemen! die applicator heb je nodig).
De eerste paar dagen leken de schilfer erger te worden (en de jeuk misschien ook , maar dat wisselde zowieso al). Ik heb ze toen een email gestuurt en ben geholpen door ene Leon. Hij neemt je heel serieus en lijkt echt te begrijpen hoe vervelend het is.
Hij stelde mij enigszins gerust en gaf mij persoonlijk advies. Inmiddels ben ik een van de gelukkigen die van de klachten af is. Jippie!
Echte aanrader, ik heb daar ook een review achter gelaten.

groetjes Nancy
NancyK is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 21:09   #1472
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Thumbs down

Ben ook heel wantrouwend wat betreft Tell Sell reclames waarvan het ervan afdruipt dat men zieltjes wilt winnen voor hun product,it is al about the money aint it?

Maar fijn dat je dit even in je 1e Post nadrukkelijk komt berichten!

Misschien een baantje bij Tellsell?
Wedden dat ze je aannemen! :p
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2013, 11:36   #1473
NancyK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 5
@Jord-y
Sorry dat je het zo opvat. Maar ik begrijp je helaas wel. Doe met de informatie wat je wil. Ik heb gepost omdat sc456 en stephan (wanhoopnabij) erom vroegen.
NancyK is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2013, 11:46   #1474
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ik doe inderdaad met deze Tellsell informatie wat ik wil, nogmaals dan:



Gisteren 21:09jord-yBen ook heel wantrouwend wat betreft Tell Sell reclames waarvan het ervan afdruipt dat men zieltjes wilt winnen voor hun product,it is al about the money aint it?

Maar fijn dat je dit even in je 1e Post nadrukkelijk komt berichten!

Misschien een baantje bij Tellsell?
Wedden dat ze je aannemen! :p
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 01:36   #1475
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NancyK Bekijk bericht

Ik was heel wantrouwend zoals de meeste van ons, maar goed je bent ten einde raad dus probeer je weer eens wat.
Niemand hier is wantrouwend over jou ik hoop dat je ooit hopeloos ziek wordt/ (ipv gebruik te maken van hopeloze, ten einde raad zijnde mensen)
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 11:07   #1476
NancyK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 5
Wow, ik zal nog eens wat voor anderen doen.
ik hoop dat er mensen zijn die de moeite die ik gedaan om heb deze reactie te plaatsen wel waarderen.
De 1e reactie van Jordy begreep ik, de 2e...ach. Maar ik vind het deze reactie van noob heel erg. Dat wens je mensen niet toe. Dat doe je gewoon niet.

Ik hoop echt dat je dit niet meent, want ik heb 20 jaar last gehad van die kutziekte! Op mijn hoofdhuid waarbij mijn haar uitviel, neus, bij mijn oren, wenkbrouwen. Ik sta nu op huilens toe ik dat iemand mij nu enge ziektes toewenst om een goedbedoelde opmerking. Dit kwetst mij ontzettend. Ik vind dit heeel erg. Als je dit meent dan ben je echt een bekrompen &**#@.
NancyK is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 14:42   #1477
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Nancy dit forum is bedoeld om elkaar te helpen en tips te geven. Niet om je eigen commerciële handel (lees troep) over de rug van hulpzoekende te verkopen. Ga nu maar weer weg.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 17:46   #1478
NancyK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 5
Noob, ik verkoop niks. Ik weet niet waarom je dat denkt, maar je moet je ogen uit je kop schamen met jij met jouw uitspraken. Probeer je eens serieus in anderen te verplaatsen voordat je iemand veroordeelt en dingen toewenst. Ik ben in mijn leven al genoeg naar beneden gehaald en gepest om mijn eczeem.
NancyK is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 20:07   #1479
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Thumbs down

Altijd dezelfde beloftes Nancy of wie je ook mag wezen.
Elke keer personen hier met 1 of weinig berichten [net aangemeldt zijn] die weer even vol lof zijn over een bepaalde product wat hun probleem natuurlijk even opgelost heeft waar tig mensen al jaren zo niet hun hele leven mee kampen.
Zijn wij dan zo dom en onwetend dat wij nog nooit van dit product hebben gehoord?
Blijkbaar zit het jou/hun zo dwars dat men dit gelijk even moeten melden, want je hebt zoveel compassie met je medemens.
Ik en andere blijkbaar ook gelukkig geloven niet in Sinterklaas, dus ook niet in zogenaamde wondermiddelen.

Neigt naar een zeer slechte TellSell-aftreksel reclame zelfs die vind ik nog aangenamer om aan te horen.

Je verwijt Noob en mij dingen, maar mensen die over lijken gaan en met zo n geweten nog kunnen slapen...dat noem ik pas naar.

Een crimineel/boef weet dat die verkeerd zit [Meestal], maar geniepige mensen die zulke trucjes zoals deze uithalen zijn nog veel erger als je het mij vraagt.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 8 december 2013 om 20:14
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 21:25   #1480
NancyK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 5
@Jordy: Zoals ik al zei in mijn eerste reactie op jou: Dat je mij niet gelooft begrijp ik. En respecteer ik.

Alleen de reacties daarna van Noob (jouw 2e reactie begrijp ik eerlijk gezegt niet zo goed maar dat maakt niet zoveel uit) die gericht zijn op mij als persoon zijn schaamteloos, ongegrond en onredelijk. Ik ben daar enorm mee gekwetst! Ik heb in mijn leven nog nooit iemand iets kwaads aangedaan. En dan wordt naar mijn hoofd geslingerd dat ik maar een erge ziekte moet krijgen. Terwijl ik net heb uitgelegd dat ik er 1 heb! Dat doe je niet. Naar niemand niet. Er wordt totaal ongegrond aangenomen dat ik een slecht mens ben. En vervolgens de grond ingeboord.
Ik heb maar 1 ding gedaan: 2 mensen waren benieuwd, en ik heb ze mijn ervaringen vertelt. In mijn ogen is dat helpen. Ik heb geen enkele belofte gedaan. Ik zeg ook niet dat het het probleem even oplost. Ik zeg zelfs dat se niet te genezen is.
Dat het mijn eerste bericht is zal mijn pech misschien zijn maar dat is toch geen reden om mij meteen met mijn hoofd onder het hakblok te leggen? Zo horen wij toch niet met elkaar om te gaan?
Er zijn nog eerlijke mensen op deze wereld die het echt goed bedoelen en
het spijt mij als mensen het toch als een verkoopverhaal op hebben gevat.
NancyK is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2013, 00:48   #1481
Conditio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Berichten: 1
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal aangemeld om met jullie een wondermiddel te delen dat seborroisch eczeem in een korte periode de nek omdraait...

Nee, was het maar zo.
Ik ben een jongen van twintig jaar en heb inmiddels ook al twee jaar met pieken en dalen last van deze kwaal, begon op mijn neusvleugels spreidde zich vervolgens uit over de gehele zijkant van mijn neus en heeft zich, een half jaar later, tevens op mijn hoofdhuid ontwikkeld. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar je went er aan (daarnaast zijn er een heleboel spullen die je op je gezicht kunt smeren). Op mijn hoofdhuid daarentegen is het wat vervelender omdat er niet echt iets is dat helpt en het jeukt verschrikkelijk bij inspanning.
Ik bespaar jullie mijn levensverhaal dus ik hou het kort. Een aantal middelen hebben bij mij, in sommige gevallen weliswaar tijdelijk, geholpen.
  • La Roche-Posay DS creme (gezicht)
  • Vaseline Cetomacrogolcreme FNA (gezicht)
  • Guhl anti-roos rozemarijn (hoofdhuid)
  • Neutral shampoo (hoofdhuid)
  • ...natuurlijk, helaas... ketoconazol Sandoz (hoofdhuid)
Ik ben sinds kort met een nieuw 'middel' begonnen voor mijn gezicht namelijk rauwe honing, en dan niet het suikerwater met een honingsmaakje van de supermarkt maar zelfgemaakte honing van de imker, heeft al goede resultaten laten zien.
Daarnaast vertik ik het simpelweg om hormoonmiddelen te gebruiken.
Conditio is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2013, 01:16   #1482
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conditio Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal aangemeld om met jullie een wondermiddel te delen dat seborroisch eczeem in een korte periode de nek omdraait... Nee, was het maar zo.

Ik ben een jongen van twintig jaar en heb inmiddels ook al twee jaar met pieken en dalen last van deze kwaal, begon op mijn neusvleugels spreidde zich vervolgens uit over de gehele zijkant van mijn neus en heeft zich, een half jaar later, tevens op mijn hoofdhuid ontwikkeld. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar je went er aan (daarnaast zijn er een heleboel spullen die je op je gezicht kunt smeren). Op mijn hoofdhuid daarentegen is het wat vervelender omdat er niet echt iets is dat helpt en het jeukt verschrikkelijk bij inspanning.
Ik bespaar jullie mijn levensverhaal dus ik hou het kort. Een aantal middelen hebben bij mij, in sommige gevallen weliswaar tijdelijk, geholpen.
  • La Roche-Posay DS creme (gezicht)
  • Vaseline Cetomacrogolcreme FNA (gezicht)
  • Guhl anti-roos rozemarijn (hoofdhuid)
  • Neutral shampoo (hoofdhuid)
  • ...natuurlijk, helaas... ketoconazol Sandoz (hoofdhuid)
Ik ben sinds kort met een nieuw 'middel' begonnen voor mijn gezicht namelijk rauwe honing, en dan niet het suikerwater met een honingsmaakje van de supermarkt maar zelfgemaakte honing van de imker, heeft al goede resultaten laten zien.
Daarnaast vertik ik het simpelweg om hormoonmiddelen te gebruiken.
Waarom geen apart topic aangemaakt voor dit bericht?
Waarom ga je niet naar een dermatoloog voor een betere diagnose en behandeling?
Gebruik je geen ketoconazol-crème op je gezicht? Waarom niet? En wel keto-shampoo op je behaarde hoofdhuid?
Heb je al geprobeerd om je hoofdhuid onder je haar te behandelen met azijn? Bijvoorbeeld een half uur in laten trekken en dan uitspoelen met schoon water.
Kan stress een mede-oorzaak zijn?
In noodgeval kun je je hoofdhaar afscheren en de huid dagelijks behandelen met ketoconazol-crème.
Hydrocortison-crème kun je wel veilig op je huid gebruiken, als je het beperkt tot uitzonderingen, bijvoorbeeld als je een feestje hebt en ketoconazol-crème niet genoeg helpt.
Een corticosteroïde-lotion is meestal verantwoord op de behaarde hoofdhuid, als je het slechts af en toe gebruikt, indien andere middelen niet helpen, en je anders littekens gaat krabben.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2013, 16:32   #1483
jehan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 29
Sinds 6 weken gebruik ik Calcitriol (Silkis) en voor mij is dit voorlopig DE oplossing. De rode plekken in mijn gezicht zijn langs de haargrens en tussen mijn wenkbrauwen helemaal weg en langs de neus en ook in mijn hals grotendeels weg. Het enige nadeel is dat de zalf vrij vet is en je dus een beetje glimt.
Voordeel is dat het geen bijwerkingen heeft (geen corticosteroiden) en je het kunt blijven gebruiken.
Je moet daarvoor wel naar de dermatoloog en ik durf niet te stellen dat dit bij iedereen helpt, waarschijnlijk gaat het bij mij namelijk om een (lichte) vorm van psoriasis.
jehan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2014, 12:31   #1484
LavenderRose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Ik ben een vrouw, 29 jaar, heb 15 jaar Seborroïsch eczeem. In begin periode dokters, dermatologen etc. Veel standaard ziekenhuismiddeltjes gebruikt. Het beste hielp bij mij de Topicorte. Gewoon even smeren en klaar. Helaas is dit niet iets wat je altijd maar kunt gebruiken. De stoffen zijn niet zo goed voor je gezondheid, dus ik gebruik het maximaal 1x per maand als het eczeem op zichtbare plekken te voorschijn komt. Vooral achter mijn oren, want dat is zo'n stom gezicht.

Hoewel ik vroeger veel stress had, ben ik nu een erg rustig persoon, slaap ontzettend veel, en ga er vanuit dat stress nu dus geen factor meer speelt. Ik heb er ook geen moeite mee om over straat te gaan met mijn eczeem. Alleen bij de kapper heb ik soms wat uit te leggen. Ik heb overigens heel lang dik blond haar met krullen. Ik verlies bij iedere wasbeurt veel haren, maar die groeien altijd wel weer aan (de haarzakjes zitten er immers nog), het zijn alleen de haren die klem komen te zitten tussen de schilfers, die ik samen met de schilfers onder de douche verlies. Zodra ik een rustige periode heb groeit het zo weer aan.

Mijn slechte dingen zijn: te vaak mijn haar wassen, te veel shampoo, te heet water, te veel suiker eten. Het is nu 2 januari 2014 en mijn goede voornemens zijn dus minder douchen en minder suikers..Ook krijg ik erg weinig vlees en vis binnen omdat ik dat niet veel eet. Meer visolie is dan ook een voornemen.

Ik ben erg dankbaar voor de vele verhalen op dit forum, geeft weer nieuwe hoop. Vandaag ga ik eens op zoek naar een aantal producten. Ik ben benieuwd naar de Guhl Shampoo, de Tea Tree oils, azijn, olijfolies etc etc. Het heeft me 4 uur gekost maar het is wel de moeite waard om alle 99 pagina's even te lezen vind ik. Ik zal niet alles tegelijk proberen, ben benieuwd naar het heksenmiddel

Nog twee puntjes: Je hoeft je niet te schamen, want in deze maatschappij mankeert iedereen wel wat. Er over praten en een oplossing zoeken is beter.

En als tweede: heeft er iemand ervaring met het effect van koffie op het eczeem? En ik bedoel niet het inademen van de geur zoals iemand eerder voorstelde. Ik merk dat als ik koffie gedronken heb ik de volgende dag meer last heb. Maar ik weet niet of dit echt van de koffie is of dat het stom toeval is. Ik hou zo veel van koffie en van suiker... :p

Ik zal proberen om de resultaten over een aantal weken/maanden te posten.

Edit: P.S. Ik vergat nog even te vermelden:
- Ik heb de ziekte van Crohn, hoewel ik dat het laatste jaar behoorlijk onder controle heb. (Gebruik weinig medicijnen meer, wel speciale vitamine B12 injecties)
- Mijn familie heeft veel eczeem roos en darm problemen, grootouders gebruikten dagelijks Klitwortel, dit is een olie van de drogist waarmee ze iedere dag hun hoofdhuid masseerden. Ik werd zelf behoorlijk gek van dat lelijke vette haar dat je er van krijgt....
- Ik heb teershampoo's gebruikt maar ben gestopt omdat mijn haar onhandelbaar werd. Zoveel klitten dat ik het niet meer kon kammen. Moest er dan weer een hoop shampoo doorheen doen, wat niet goed is voor je huid.
- Ik heb de pil gebruikt, maar ben daar na iets van 10 jaar mee gestopt
- Heb al enkele periodes gehad waarin ik absoluut geen suiker, koffie, alcohol nam en toen verdween het eczeem voor ongeveer 50% zonder speciale shampoo of medicijnen

Laatst gewijzigd door LavenderRose; 2 januari 2014 om 13:01
LavenderRose is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2014, 20:38   #1485
SC456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 6
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.
SC456 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.