Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2011, 13:46   #16
Patricia85
TTM-er
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 27
Geslacht:
Hoi allemaal,

Wat fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn hè? Ik trek al sinds mijn 12e denk ik: hoofdharen, schaamharen, wimpers, wenkbrauwen. En ook ik bijt nagels, bijt de velletjes van mijn lippen etc. etc. Ook pulk ik de hele tijd aan mijn gezicht, maar probeer met de juiste cremes mijn huid wat vettig te houden, zodat dat pulken geen succes is.

Groetjes, Patricia.
Patricia85 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2011, 15:25   #17
Tealeaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 7
Goh, ruim een jaar geleden had ik mijn laatste berichtje gepost. Deze week moest ik in 1x weer aan deze site denken, nu kijk ik ff en ik zie dat dit topic (weer) bovenaan staat.

Tsja, hoe het met mij gaat....
Vorige week heb ik weer een slechte week gehad M'n linkerooglid gaat gelukkig enigzins goed, maar aan m'n rechterooglid heb ik weer een gapend gat....
Van beide oogleden is de onderste wimperrand eigenlijk compleet weg, rechts zit dus een behoorlijk gat en bij beide ogen ontbreken de 'nieuwe' haartjes...

Ik ben zo bang dat ik nu al zooooo lang aan het trekken ben, dat er een moment zal komen dat er geen nieuwe wimpers zullen groeien en ik voor altijd met kale ogen door het leven moet gaan. Ik kan al merken dat het steeds langer duurt voor mijn ogen/wimpers herstelt zijn van een plukbeurt.

Mijn vriend weet trouwens van niets (1 jaar een relatie), en telkens twijfel ik of ik het hem moet vertellen of niet...
Tealeaf is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 19:44   #18
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Vertellen of niet...ik lees dat het de meeste mensen oplucht om het te kunnen vertellen, maar ik heb zelf de ervaring dat de mensen waaraan je het vertelt het nooit zo zullen voelen als jijzelf, en het dus ook niet kunnen begrijpen. Vervolgens ga je extra je best doen om ook voor degene die het weet verborgen te houden dat je trekt.
Hou het maar voor jezelf en deel het met ons...
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 23:16   #19
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
Heey heey! Da`s lang geleden zeg!! Hoe is het nu met iedereen hier???
Ben best wel nieuwsgierig!

Met mij gaat het super, qua ttm! Ik heb nu echte dreads, van ongeveer 20 cm lang!
Wel nog dunne, korte plekken, ik trek nog af & toe wel hoor.
Maar die echte dreads kan ik (moet ik) draaien, dus dan doe ik dat ipv ze uit te trekken.
Mijn wimpers zijn nu al een hele tijd weer de oude!

Ik ben gestopt met mijn therapie voor de boderline en dat heeft me zó goed gedaan hè!


ik hoop dat jullie nog eens wat hier achter laten hoe het nu met jullie is?!
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2012, 22:31   #20
Aethereality
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patricia85 Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Nou dat heb ik dus ook allemaal... nagelbijten.. wimpers trekken... wenkbrauwen trekken... hoofdhaar trekken... velletjes van mijn lippen bijten en ik zit continue aan mijn gezicht te pulken. Ver-schrik-ke-lijk vind ik het. Net zoals jullie is het iets waar ik ook echt vanaf wil. Maar het is zoo lastig. Afgelopen november/december zag ik er eindelijk weer een beetje normaal uit. Ik had weer volle wimpers (na maanden wachten en afblijven......), mijn hoofdhaar begon weer een beetje dicht te groeien. Ook had ik, weliswaar korte, maar wel mooie nagels. Maar helaas... Ben per 1 februari begonnen met afstuderen en de stress sloeg weer toe. Onbekende omgeving, nieuwe werkzaamheden, ander dagritme, noem maar op. Dus ik heb aan ieder ooglid misschien nog 3 wimpers hangen en ik heb een GIGA kale plek op mijn hoofd... Mijn nagels zijn weer aan gort... Bah!

En dan komt het volgende probleem weer: mensen gaan het zien en vragen je inderdaad waarom je geen wimpers hebt... Nou ik moet zeggen: als je aangeeft dat je een nieuwe mascare/make-up geprobeerd hebt en dat je er allergisch voor bleek te zijn.. Dan gelooft men je vaak wel! Heel vervelend om te moeten liegen, maar ja... Wat anders?

Sterkte allemaal! Liefs!
Ik ken het. Die make-up leugen heb ik ook regelmatig verteld. Was het niet allergisch dan vertelde ik wel dat ik goedkope make-up had geprobeerd wat ontzettend jeukte en daardoor wimpers aftrok. nagelbijten heb ik zelf geen problemen mee, lipbijten weer wel. Verder heb ik de rest ook hoofdharen uittrekken, wenkbrauwen en wimpers plukken. Wat leidt tot kale plekken en veel onzekerheid. Ben altijd al onzeker geweest over mijn uiterlijk, maar ik ga nu ook zelden op stap, omdat ik extra bewust ben op mijn kale plekken. Ik ga nooit meer de deur uit zonder op zijn minst een beetje oogpotlood om mijn korte/kale wimpers te verbergen.
__________________
Sing what you can't say
Forget what you can't play
Hasten to drown into beautiful eyes
Walk within my poetry, this dying music
- My loveletter to nobody

Aethereality is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2012, 10:08   #21
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
hoooi! hier ben ik weer!!
ik wist mijn gebruikersnaam hier niet meer, maar net viel ie me in!!!
Hoe is het met jullie?
met mij goed hoor. Tegen kerst moet ik mezelf wel ervanaf houden wimpers te trekken...
heel gek, maar rond kerst trek ik het ergst...
met mijn hoofdhaar gaat het goed. ik merk idd ook, dat vele kale plekken, héél langzaam teruggroeien.
maar zodra er een plukje ontstaat, zet ik er een dread-elastiekje in. van die pluk blijf ik dan helemaal af.
ik heb nu een stuk of 25 echte dreads op mijn hoofd, waar ik errrrrug trots op ben. Na bijna 20 jaar ttm te hebben, moest het eindelijk eens afgelopen zijn!!
plekken waar nog heel kort haar staat, waar dus nog geen dread-elastiekje in past, daar trek ik nog wel heel soms.
maar ik ben allang trots dat ik nu langer haar heb.
ik hoop dat ik jullie hiermee een hart onder de riem kan steken, dat ttm vrijwel over kan gaan.
vraag jezelf telkens af: "waarom doe ik het eigenlijk?"
"Wat zit me diep vanbinnen dwars?".... "kan ik hier een oplossing voor zoeken?"
Vooral positief denken helpt!
Ik wens julllie veel geluk!!!!!!!!!!
succes!!

PS. ook nmijn wenkbrauwen teken ik niet meer!! Ik heb nu echte wenkbrauwen en echte nagels!!!

Laatst gewijzigd door punky1982; 23 november 2012 om 10:11
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2012, 00:12   #22
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Goed nieuws! Proficiat.
Ik hoop dat ik ook wat positiever kan zijn
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2013, 09:42   #23
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halla Bekijk bericht
Goed nieuws! Proficiat.
Ik hoop dat ik ook wat positiever kan zijn

hoihoi hallah! gewoon mee beginnen positieve gedachten te produceren en de negatieve vaarwel te zeggen!! helpt echt! ik trek nog wel eens hoor, maar dat is nu zo minimaal, dat het geen kale plekken meer met zich meebrengt...
ik wens jou en de rest veel succes! liefs!
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
modellen gezocht permanente make-up; wenkbrauwen en wimpers vaantje Camouflage 5 19 februari 2009 21:59
Op zoek naar nepwimpers Elsa Camouflage 31 23 januari 2008 14:27
Hallo medeplukkers jish TTM - Algemeen 9 23 mei 2007 14:36
wenkbrauwen Giessen TTM - Algemeen 10 10 juni 2005 17:57
Ik vind geen oorzaak van't trekken! ringba TTM - Algemeen 5 22 februari 2005 22:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.