Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2005, 23:16   #16
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ha, goede actie!! Ik trek ondertussen niet meer sinds 12 juni (zieopnieuw stoppen maar dat valt niet mee hoor. Zelf gebruik ik trouwens geen pincetten of spiegels, ik doe alles op gevoel...
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 23:18   #17
karinnetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 56
ik dus ook op gevoel, pincet weg, trigger schaamhaar weg
is een beetje te kort om te trekken
__________________
freak on a leash
karinnetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 21:09   #18
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Ik dacht juist dat er geen/weinig mensen hier waren die trichofagie hadden. Opluchting dat dit wel zo is en ik niet de enige ben.

Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 13:24   #19
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Smile ben nieuw hier

Heel toevallig ben ik op deze website terecht gekomen en heb echt met heel veel verbazing het onderwerp trichofagie gelezen.
Ik doe precies hetzelfde,ik trek een haar ,haal hem langs mn lippen en eet de haarwortel eraf.Ik heb altijd gedacht dat ik de enigste was op de hele wereld die dit deed.

Ik trek al vanaf mn 14e jaar aan mn haar (ik ben nu 31) Het begon bij mij toen ik straatvrees kreeg (ook in winkels)
Ik was in een supermarkt en stond bij de lektuur te kijken,ik was ontzettend onrustig en begon aan mn haar te frunniken en toen trok ik er 1 uit.
Vanaf dat moment ben ik heel erg gaan trekken.

Vanaf 1 januari 2006 ben ik gestopt met mn antidepressiva (ter ondersteuning van mn straatvrees) maar was niet het goede moment want door omstandigheden ging mn relatie uit,we woonden samen,ik had geen werk.Inmiddels is mn relatie weer aan en heb ik een baan,alleen door al die spanningen ben ik weer hevig aan mn haar gaan trekken.Daarvoor deed ik het met mate,dat ik af en toe een klein kaal plekje had,maar nu is het echt heel heftig,ik kan het gelukkig door mn lange haar aardig afdekken.
Ik hoop dat ik hier steun krijg en ik hoop jullie ook te kunnen steunen.
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 14:59   #20
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
nog even dit

O ja,wat ik nog even kwijt wilde,ik trok ook aan mn haar toen ik 2 jaar oud was.

Laatst gewijzigd door miry; 3 maart 2006 om 01:02
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2006, 15:09   #21
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hallo Myri,

Goed dat je op dit forum terecht bent gekomen. Ik ben nu zo'n 6 weken ook hier regelmatig te vinden, Vind hier dan ook veel steun en herkenning, met het resultaat dat ik al 6 weken niet aan mijn haar getrokken heb. Het terug groeien duurt lang, maar het idee alleen al dat ik anders veel kaler was geweest doet mij goed, ook probeer ik meer openheid te geven over mijn TTM naar mijn omgeving.
Ik hoop voor jouw dat dit ook het geval zal zijn, we hebben te veel in de schaduw gestaan, het wordt tijd dat we opbloeien, althans dat geld voor mij zeker.

Heel veel kracht met je strijd .Je staat niet alleen.
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2006, 12:09   #22
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hoi Myri,je zegt dat je op je 2de ook al aan je haar trok,en op je 14de begonnen bent met plukken? Is dat stoppen met plukken snel na je 2de gebeurd? Hebben je ouders daar een rol in gespeelt,of is dat vanzelf opgehouden? Zelf ben ik ook op mijn 2de gaan plukken,en het is nooit meer opgehouden. Bij mij begon het,toen ik in het ziekenhuis lag. Dat was waarschijnlijk zo'n traumatische ervaring dat het zich ging uiten in TTM. Inmiddels ben ik 36,en er zijn tijden dat ik de TTM onder controle heb,maar ook dat is nooit blijvend. Met 'onder controle' bedoel ik,dat ik minimaal pluk,verdeelt over mijn hoofd zodat ik zo weinig mogelijk zichtbare kale plekken heb.
Groetjes,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2006, 15:20   #23
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Dankjewel AThone,Wat goed zeg dat het trekken bij jou over is.
Bij mij is het op dit moment nog absoluut niet over,wat ik mezelf ook zeg of beloof...het helpt niet.
Ik loop sinds 2 weken bij een psycholoog (voor een ander probleem) en ik heb het haar verteld over mn haartrekken.
Ik schaam me er verschrikkelijk vooor en durf er met niemand over te praten.
Heb jij misschien tips voor me? Of eventueel iemand anders?
Ik wens jou ook heel veel sterkte en kracht en ik hoop voor jou dat het haartrekken voorgoed over is.

Laatst gewijzigd door miry; 9 maart 2006 om 21:21
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2006, 15:28   #24
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Hallo Marly,
Ik heb even bij mijn moeder geinformeerd hoe het haartrekken bij mij is ontstaan op mn 2e jaar.
Het is voor mn moeder een raadsel,er zijn niet echt,volgens haar,traumatische dingen gebeurt.Het heeft ongeveer een jaar geduurt en opeens was het over.
Bij mij was het voorheen ook periodes dat ik kleine kale plekjes trok,wat voor de buitenwereld niet zichtbaar is.
Maar op dit moment zit ik met stress enz. en is het heel heftig het haartrekken(het word al minder) Ik heb echt eeen zichtbare grote kale plek die ik gelukkig met mn lange haar kan bedekken(met behulp van haarlak).Als je nog meer wilt weten dan merk ik het wel.
Heel veel sterkte en kracht.

Laatst gewijzigd door miry; 9 maart 2006 om 21:22
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2006, 15:33   #25
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Thumbs up Tip

Ik heb net een uitvinding voor mezelf gedaan wat misschien ook een tip is voor anderen.
Ik heb een soort doek wat je in je haar kan doen en ook als riem kan gebruiken,ik heb hem om mn hoofd gedaan en mn haar in een staart,dus nu kan ik niet bij mn haar.Ik hoop dat dat goed gaat.
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2006, 12:44   #26
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Ik heb tot nu toe niet meer aan mn haar getrokken vanaf gisteravond,ook al heb ik die doek niet om mn hoofd.Ik hoop dat ik het volhou.Duim voor me.
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 14:19   #27
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Ik heb tot nu toe nog steeds niet aan mn haar getrokken,al 3 dagen dus niet.
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 15:22   #28
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He super zeg, al drie dagen niet getrokken!
doe zo voort meid! heel veel succes!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 19:34   #29
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
dankjewel
miry is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2006, 18:18   #30
miry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: aalsmeer
Berichten: 10
Er is nu een week voorbij en het gaat nog steeds hartstikke goed,nog geen haar getrokken.
Ik ben echt trots op mezelf.
miry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.