Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 maart 2006, 19:07   #31
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi Miry,

Fijn voor je dat je al een week plukvrij bent, Ik hoop voor je dat je het volhoud,voor mijzelf helpt het dat ik er veel over lees hier op het forum en dat ik het geheim eindelijk begin te delen met mensen in mijn omgeving, dit is niet makkelijk, er komen geregeld heftige emoties los, maar ik heb nu al zo'n 7 a 8 weken niet getrokken op drie haren na dan in een stress situatie, d3e reakties van de omgeving is trouwens helemaal niet zo erg als ik altijd gedacht had, Ik denk nu Was ik er maar eerder mee begonnen om te gaan praten,
Ik wens je sterkte met het niet plukken!!!!! en houd ons op de hoogte.
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 13:09   #32
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Thumbs up Hier nog een met trichfagie...

Wat herkenbaar allemaal zeg. zit hier te janken achter mijn computer.
IK kan er nog steeds niet bij dat er meer mensen zijn die zo met de haarwortels omgaan en ze opeten, de ene 'beter' en lekkerder vinden dan de ander..enz.
Is echt zoooooo raar om te lezen. Ik bekijk ze ook, knaag erop, eet ze op en krab ook idd de korstjes van de wondjes die het geeft en eet deze ook op.
Sommige haarwortels knarsen meer en vind ik lekkerder. Ook haarwortels met een rode pigment die dikker zijn of die van de witte haren zijn 'lekkerder'. Ook die waar ik een extreme prikkel voel, dan ga ik net zolang door tot ik DIE ENE lekkere haar heb. Meestal een dikke met rode pigment. Ik geniet dan zo van het opknagen. Als ik hem per ongeluk laat vallen bijvoorbeeld dan dan word ik echt helemaal gek en agressief.
Ik voel me zo weird nu ik dit opschrijf. Zeker omdat mijn man nu ook mee zit te lezen. Dat is echt heel erg moeilijk maar ik wil het zo.
Ondanks dat ik nu veel lees dat meer mensen dit zo doen, blijf ik me er onwijs voor schamen dat ik dit opeet. Ik doe het inderdaad ook met schaamhaar (schaam.... ). Jeetje, ik vind dit echt moeilijk zeg.
Mijn man loopt nu ook weg van de comp, die denkt...laat ze maar even..hihi
lieverd.

Mijn tranen zijn weer een beetje gedroogd nu.
Ga maar even mee boodschappen doen nu.

Groetjes
Poema
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 14:50   #33
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
dit ondek ik dus net... ja, ook ik eet een deel van mijn haar op, de uiteindes, ik wist niet dat dat nog n aparte naam had, en vooral: ik wist niet dat er nog zoveel anderen waren die het ook doen!
wat een opluchting!
...
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 19:07   #34
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Haai Inge,


Ik had dat dus ook, dat ik echt dat dat ik gek was dat ik zoiets raars en onsmakelijks deed! Je bent dus niet alleen !!
Ik neem aan dat jij ook het haarzakje dus opeet?


xxx
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 20:31   #35
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
hoi inge,

nee, ik knabbel altijd op de andere kant. zoek meestal haren die een beetje "verdikt" zijn aan het uiteinde en dat eet ik dan op.... brrrr, vind t zo bevreemdend om dit op te schrijven!! moet mezelf constant inprenten dat jullie het snappen en NIET vies vinden! alleen mijn man weet van mijn TTM, maar ik weet niet of hij al heeft gezien/gemerkt dat ik stukken opeet..

dag!

inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 21:26   #36
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
herkenbaar

ojee wat herkenbaar, ik dacht nog wel dat het opeten erg vreemd was, maar weer een ontdekking dat ik dus echt niet te enige ben..
net als paar jaar geleden bleek dat het ttm heet ! het beestje kreeg een naam..

zal me nog eens kort voorstellen ik kom nl af en toe hier :
ben susanne 33 jaar en moeder van 1 jarige kindje...werk 24 uur in de kinderopvang en trek en eet ! het liefst de dikke, en nog beter de witte haren, lekker stug zijn ze...
ik trek (meestal op mijn kruin) als ik onrustig ben en wil ontspannen, ik trek, trek de haar langs mijn lippen tussen mijn tanden, maak er een kkrul van en trek als laatste de wortel eraf en eet deze op...

ik heb ooit hier gelezen dat die witte haren komen door beschadigde haarzakjes en de kans bestaat dat de haarzak zich hersteld later en weer pigment krijgt...

Ennuh een oplossing tjjaaa was die er maar zo...
Meestal gaat het redelijk goed met me, depressief nooit geweest, maar wil me graag ontspannen, in bad gaan wil ooit wel eens helpen en dan mijn haren nat maken want dat maakt het trekken minder makkelijk..
tot snel weer
gr susa33, 30 ben ik niet meer !
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 16:44   #37
forfiwen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 9
Ben zo blij dat ik hier wat herkenning kan vinden. Oook ik streel eerst de wortel van het haartje over mijn lippen, hoe dikker de wortel hoe beter. Daarna bijt ik deze eraf om vervolgens het gehele haartje op te eten. Walgelijk vind ik het, schaam me er dood voor, niemand die dat gedeelte ook van me weet. Bedoel de meesten vallen al bijna om als je ze verteld dat je je wimpers eruit trekt, laat staan als je verteld dat je ze ook nog eens op eet.

Maar ik ben in ieder geval blij dat er meer mensen zijn die dit doen, of nee blij is niet het goede woord, de herkenning is gewoon fijn.

groetjes forfiwen
forfiwen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 22:43   #38
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Merkwaardig dat iedereen zo hetzelfde patroon heeft zonder het van elkaar te weten. Ik eet ook wimpers, meestal trek ik er heel zacht aan tot ze echt pijn gaan doen en loskomen want als ze niet pijn doen bij het uittrekken vind ik het minder interessant ofzo. Als ik er een laat vallen ga ik er naar op zoek. Djiez als je erover nadenkt... dan denk ik dat ik van een andere planeet kom ofzo.
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 10:23   #39
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Ha, herkenbaar, maar dan niet met wimpers maar met hoofdhaar...als ik er een heb getrokken met een superhaarwortel (dik, groot enz) en die laat ik per ongeluk vallen, dan WORDT IK GEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als of ik een miljoen verlies...
pffffffffff....
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 18:17   #40
mimi2404
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2006
Berichten: 11
bad hair days

ik deed net hetzelfde soms trok ik zo veel haren op dezelfde plek dat ik smorgens pijn zou voelen op mijn hoofd,de wortel at ik ook soms op maar gewoon heel mijn haar opeten dat deed ik niet ik heb nogal dik haar...Toen ik ouder werd,begon ik het zo erg te vinden en raakte het niet meer aan,aangezien mijn haren mijn handelsmerk was vroeger hoe ironisch,het heeft me veel tijd gekost om mijn haren terug te krijgen en eindelijk heb ik ze terug.Maar mijn wenkbrauwen en wimpers trek ik nog altijd af,als ik ze dan allemaal heb uitgetrokken steek ik ze allemaal tegelijkertijd in mijn mond en bijt ik erop.En WAT IK HET ERGSTE VIND?IS DAT IK ER ECHT VAN GENIET ...tot het voorbij is..en dan huil ik of begin ik te panikeren of ben ik gewoon diep teleurgesteld omdat ze weer weg zijn...en dan begin ik opnieuw met het niet- aanraken- plan en soms was me het echt gelukt maar dat duurde nooit echt lang.Wat een vicieuze cirkel zeg...Wat doen jullie eigenlijk om het te verbergen,want ik gebruik bijna elke dag valse wimpers maar soms wordt ik het zo beu...
mimi2404 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2006, 14:58   #41
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Red face buikpijn

ja, dat haren eten is wel een genante gewoonte. Maar waar ik pas een tijdje geleden achter kwam is dat ik daardoor zo veel last heb van opstopping. In de vakanties heb k dat nooit. En ik maar denken dat dat door de franse hurktoiletten komt, waar de houding zo veel natuurlijker is. Maar het is veel simpeler: op vakantie trek ik haast niet.
Als het zo erg is dat ik er buikpijn van krijg stop ik met haren eten. En als ik ze niet eet hoef ik ze ook niet te trekken, want weggooien is zonde.
Hoe zit dat bij jullie? Wel eens gemerkt dat het invloed heeft op de stoelgang ( ahum, over rare onderwerpen gesproken)

Pip
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 08:46   #42
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
PIp, ik merk dat wel ja, als ik heeeeeeeeel veeeel heb geplukt en ´gegeten´ dat ik dan meer lucht in mijn darmen heb. Logisch want je hapt natuurlijk ook een berg lucht mee die je mee doorslikt. Daar krijg je ook buikpijn en krampen van. IK merk dat dus wel. Daarnaast heb ik een spastische prikkelbare darm en die zet ook meer op als ik stress heb en na het plukken heb je veel stress....dus...

Ik had gister weer last van mijn voortanden, gewoon door het ´wortel eraf bijten´ en de tanden die dan tegen elkaar schuren. OOk merk ik door het knagen last van mijn kaak te krijgen soms.
Wat doen we onszelf toch aan he ??
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 09:12   #43
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
[QUOTE] Als het zo erg is dat ik er buikpijn van krijg stop ik met haren eten.

Hoe ga je dat dan juist doen en waarom stop je nu dan niet, als dat zo simpel is?
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 09:28   #44
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
hoi Oililly, ik ben nu ook bijna gestopt. Ik trek nog wel eens een gewoontehaartje, maar omdat ik die dan vervolgens naar de prullenbak moet brengen ben ik me er heel bewust van. Echt zo'n precies goeie haar er uit trekken en vervolgens aan kleine stukjes bijten doe ik al een tijdje niet meer. (als ik dit schrijf voel ik het wel kriebelen) Ik ben benieuwd wat er gebeurt als dat zware gevoel weer uit mijn buik verdwenen is, want, ik moet toegeven, dat is wel de motivatie om te stoppen. Ik kan jullie toch moeilijk allemaal buikpijn toewensen. Maar het helpt wel!
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 11:46   #45
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Wink

Tja, het blijft toch apart hoe we allemaal op onze eigen manier met onze haren bezig zijn; 'rare' haren zoeken, ermee langs lippen strijken, wortel afbijten, haar in stukjes bijten, doorslikken, ervan genieten en tegelijkertijd er gruwelijk van balen, eraan trekken/voelen tot ze los komen, het 'plopje' wat je voelt/hoort als je de wortel eruit trekt etc.
Ikzelf eet ze niet op, maar ben wel vaak geobsedeerd door de wortel. Die plet ik fijn tussen mijn nagels zodat ie zeg maar kapot springt, dan is het goed ofzo.... en kan ik door naar de volgende haar. Ook dikke en witte haren zijn interressant, die moeten eruit! Tja, waar zijn we mee bezig, he?

Mimi 2404 een vraagje;
Hoe doe jij valse wimpers op, want die moet je toch 'op' je echt wimpers plakken. Ik zou ook wel eens valse wimpers op willen doen, misschien dat dat helpt om niet te voelen en plukken. Maar ik heb momenteel geeneen wimper meer, dus hoe moet ik dan de valse opplakken??
Groet Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.