Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2012, 15:58   #1
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Haaruitval door Creatine?

Beste mede collega's,

Ik heb gelezen dat men vermoedt dat creatine wat je kunt kopen in elke reform en sportwinkel, je dht spiegel verhoogt en dus de kans op haaruitval bevordert.

Creatine wordt veel gebruikt door sporters die op een legale manier een zetje in de rug nodig hebben.

Hebben jullie dat ook weleens gehoord dat creatine haaruitval kan bevorderen?
Zou dat waar zijn of is dat weer speculatief?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2012, 16:46   #2
Pe84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 54
klopt inderdaad, maar je kan perfect zonder creatine supplementen trainen.
Pe84 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2012, 13:58   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het is nooit 100% bewezen, en is er nogal wat tegenspraak in. Ik heb hier zelf destijds ook veel over gelezen en besloten om het op safe te spelen geen creatine meer te gebruiken.

Er is overigens ook een andere vorm van creatine die dit geen problemen zou opleveren, maar dat betwijfel ik dan ook weer...

Oftewel, er zijn geen harde bewijzen, maar als je op safe speelt gebruik je het niet. Gewoon een beetje extra trainen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2012, 22:40   #4
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
En op eiwitshakes? Of is daar ook niks over te zeggen? Lijkt mij namelijk geen probleem, maar misschien is hier al eens onderzoek naar gedaan..
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2012, 23:31   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Kwalitatief goede eiwitshakes zijn niet slecht voor je haar, er is zelfs indicatie dat ze goed ervoor zijn (wegens de ondersteunende eiwitten).

Goede eiwitshakes bevatten geen (of verwaarloosbare) chemische resten en zijn uiterst zuiver. Let hier wel op bij aankoop. Het valt me op de producten die je in de winkel ziet vaak niet de beste zijn.. Zoek eens op internet of informeer je goed.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2012, 13:46   #6
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Heb je wellicht een voorbeeld van een goede eiwit shake/ product. Ik heb begrepen dat wei eiwit beter is en zag dat ze die bij de tuinen verkopen, is deze dan goed?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2012, 17:22   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
zelf bestel ik al jaren bij http://www.powersupplements.nl/.
Het is wel iets duurder, maar het is tenminste zuiver en kwalitatief. Ik gebruik niet super veel dus de kosten vallen wel mee voor mij.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2012, 18:11   #8
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
zelf bestel ik al jaren bij http://www.powersupplements.nl/.
Het is wel iets duurder, maar het is tenminste zuiver en kwalitatief. Ik gebruik niet super veel dus de kosten vallen wel mee voor mij.

www.bodyenfitshop.nl

goede kwaliteit tegen een zeer goede prijs!

Doe je aan fitness of aan bodybuilding?
Welke creatine bedoel je? die veilig zijn voor de haargrens?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2012, 21:21   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Van schijten, roken, kijken, lopen of film kijken krijg je ook haaruitval. Als je om elke ding stil gaat staan voor je haar dan heb je echt een ongelofelijk somber en kut leven vrees ik. Doe eens normaal jongens. Heb zelf heel lang creatine gebruikt, zonder haaruitval. Je eet toch ook rood vlees? '

Daar zit ook natuurlijke creatine in. Blijf lekker sporten, gebruik die zooi als je het nodig acht en lekker op gaat. Maak je niet druk om elk klein ding wat toevallig haaruitval ZOU kunnen veroorzaken.

Iets wat helemaal niet zeker is bij creatine overigens. En dan kan je zeggen dat ik makkelijk kan praten. Bekijk het ook even van de andere kant.. ik heb hetzelfde probleem als de rest van de leden op haarweb.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2012, 14:49   #10
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
thanks dZinee, wil deze gaan bestellen: http://www.powersupplements.nl/pure-...late-2000g-108

Heb jij die ook?

Ik weet dat dit geen fitness forum is, maar toch een vraagje. Hoe vaak en wanneer gebruik jij het? Wat is je resultaat hiermee?

Ik fitness nu zo een drie keer per week en een keer per week cardio.

Thanks
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2012, 15:19   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@Memeber.
Je zegt hetzelfde als ik zeg, maar in een erg negatieve en pessimistische houding.

Creatine is geen klein ding, maar een synthetisch geproduceerd product dat invloed heeft op de energie huishouding in het lichaam en er een kans aanwezig is dat het ook de testosteron huishouding beïnvloed. Als iemand daar vragen over heeft is het beter om hier serieus op in te gaan dan het af te doen als een klein ding.

@cees
Ja die heb ik inderdaad. Zelf vind ik vanille en ananas het lekkerste.
Hoe vaak en wanneer ik het gebruik hangt van mijn week af.

Voorheen sporte ik zeer regelmatig 3x per week, en als het kon 4 keer.
Voor het sporten een halve schep met water of niks.
Na het sporten een hele schep in een shake met fruit (banaan/ananas/bessen) en kwark en wat water. Best lekker overigens.
Ik kreeg hiermee een paar kilo extra spier met een zeer laag vet percentage (droog).

De laatste tijd sport ik wat minder wegens omstandigheden, maar het principe blijft hezelfde. Als jij flink gaat fitnessen zonder voldoende eiwitten, heeft dit vrijwel geen zin en kan het zelfs tegenwerken! je maakt scheurtjes in je spieren die zich dan niet (goed) kunnen herstellen. Overigens is er verschil tussen whey-eiwitten en eiwitten die langzamer worden opgenomen (zoals caseine). Die laatste vind je ook in kwark en kun je na een zware training voor het slapen nog eten...

succes
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2012, 19:51   #12
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Van schijten, roken, kijken, lopen of film kijken krijg je ook haaruitval. Als je om elke ding stil gaat staan voor je haar dan heb je echt een ongelofelijk somber en kut leven vrees ik. Doe eens normaal jongens. Heb zelf heel lang creatine gebruikt, zonder haaruitval. Je eet toch ook rood vlees? '

Daar zit ook natuurlijke creatine in. Blijf lekker sporten, gebruik die zooi als je het nodig acht en lekker op gaat. Maak je niet druk om elk klein ding wat toevallig haaruitval ZOU kunnen veroorzaken.

Iets wat helemaal niet zeker is bij creatine overigens. En dan kan je zeggen dat ik makkelijk kan praten. Bekijk het ook even van de andere kant.. ik heb hetzelfde probleem als de rest van de leden op haarweb.
Waarom dan geen gewoon anabolen gebruiken?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 18:09   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Waarom dan geen gewoon anabolen gebruiken?
Hoe kom je er dan bij dat wanneer je creatine kunt gebruiken net zo goed aas kunt nemen? Blijf zoveel mogelijk van androgene middelen af zoals o.a. mast, winstrol, tren etc.

Zoals ik al eerder zei. Kijk ook even rond op dbb. Er zijn mensen die aan de aas zitten en ook finasteride erbij nemen. Met heel veel resultaat. Ik kom zelf al enige tijd niet meer op dbb, maar met een beetje zoeken kun je het zo terug vinden.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2012, 18:52   #14
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Hoe kom je er dan bij dat wanneer je creatine kunt gebruiken net zo goed aas kunt nemen? Blijf zoveel mogelijk van androgene middelen af zoals o.a. mast, winstrol, tren etc.

Zoals ik al eerder zei. Kijk ook even rond op dbb. Er zijn mensen die aan de aas zitten en ook finasteride erbij nemen. Met heel veel resultaat. Ik kom zelf al enige tijd niet meer op dbb, maar met een beetje zoeken kun je het zo terug vinden.

Ik bedoelde ermee dat als je van creatine en van AAS haaruitval krijgt je beter AAS kunt gebruiken omdat je daarmee nog echt spieren mee kunt kweken.

Ik was al begonnen met creatine en mentaal of niet, ik had meer jeuk op mijn kop en het leek erop dat ik kaler werd.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2012, 18:32   #15
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
thanks dZinee, wil deze gaan bestellen: http://www.powersupplements.nl/pure-...late-2000g-108

Heb jij die ook?

Ik weet dat dit geen fitness forum is, maar toch een vraagje. Hoe vaak en wanneer gebruik jij het? Wat is je resultaat hiermee?

Ik fitness nu zo een drie keer per week en een keer per week cardio.

Thanks

Als creatine al link is hoe zit het dan met (natuurlijke) testosteron boosters vraag ik me af?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.