Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 september 2006, 12:41   #61
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Misschien, maar grijs zal je niet worden .
Mwa ze weten de lange termijn effecten van XTC ook echt 100% zeker. En af en toe een keertje kan geen kwaad lijkt mij.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 12:48   #62
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Cool Haarkruidenlijst? THC en haargroei!

Volgens de nieuwe haarkunde van Holger Sonnenwald zorgen Trennungen voor overmatige haaruitval! In een periode waarin men afscheid neemt van ex(vrouw) of partner of bij een overlijden van familielid of vriend is er vaak overmatige haaruitval en stress? Trennungen van geliefden zorgd in het algemeen voor de eerste haaruitval(denk terug toen 't ooit begon!), het ergste voor haaruitval zorgt een in het Duits zogenoemde Schlammschlacht, waarbij dierbaren elkaar het leven behoorlijk zuur maken na het uit elkaar gaan, in het algemeen gezegd is er vaak een gebeurtenis die zorgd voor de ineens opkomende overmatige haaruitval, het is géén toeval! Trennungen gaan gepaard met spanningen(stress) die volgens mij wetenschap wel degelijk zorgden voor mijn haaruitval destijds, omdat ik al sinds mijn jeugd af&toe een jointje rook heb ik destijds ontdekt dat deze relaxmakende soft-drugs wel degelijk van invloed is op het zenuwsysteem en deze krachtig kalmeert, je kunt beter omgaan met stress, het geeft ontspanning! Men zegd ookwel een blow in de morgen een dag zonder zorgen, na mijn ervaring houdt blowen je jong en houdt het de veroudering van huid & haar tegen, dit is mijn ervaring! Natuurlijk is teveel weer niet goed maar dat zal wel duidelijk zijn..

Lijst met kalmerende haarkruiden!
http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACDfrmGu.html



Mvg. The Hairobservator
Haarexpert met meerdere strip- & fue haartransplantaties

Laatst gewijzigd door hairobservator; 10 september 2006 om 13:00
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 13:50   #63
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dan zoek je de bronnen zelf maar op als je mij niet gelooft.
Nee, het is jouw taak om zorgvuldig te formuleren. Het valt me vaker op dat jij gewaagde uitspraken doet zonder onderbouwing. Heb bij jou geloof ik wel 100x om bronnen moeten vragen en vaak blijken die dan helemaal niet te bestaan/te vinden. Zomaar wat roepen kan iedereen. Vandaar mijn vriendelijke verzoek om dit in de toekomst wat anders aan te pakken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 10 september 2006 om 13:52
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 13:50   #64
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Van een paar XTC pillen per jaar word je echt niet kaal.
Tuurlijk niet .
Maar het is brol.

Euhm als je weed in een verdamper doet kan het wel goed zijn alleen niet voor labiele mensen.
Maar in een jointje, goed voor huid en haar? Kan niet.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 13:53   #65
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Mwa ze weten de lange termijn effecten van XTC ook echt 100% zeker. En af en toe een keertje kan geen kwaad lijkt mij.
Ik ben alleen maar voor expirementeren omdat het 100% aanvaard is dat je na 50 pillen hersenschade oploopt. En omdat het nog niet gezegt is geweest dat die schade wordt hersteld.
Oke het zijn dan wel 50 pillen maar dat ging over aantoonbare schade onder de 50 is er denk ik wel schade maar niet goed aantoonbaar.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 13:57   #66
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Nee, het is jouw taak om zorgvuldig te formuleren. Het valt me vaker op dat jij gewaagde uitspraken doet zonder onderbouwing. Heb bij jou geloof ik wel 100x om bronnen moeten vragen en vaak blijken die dan helemaal niet te bestaan/te vinden. Zomaar wat roepen kan iedereen. Vandaar mijn vriendelijke verzoek om dit in de toekomst wat anders aan te pakken.
Dat is niet mijn taak, ik mag mijn mening geven. En je zit wel altijd tegen mij te zeiken dat ik een bronvermelding erbij moet zetten, maar ik ben niet de enige. Ik ben niks verplicht en als ik er geen bronvermelding bij zet, so be it. Pak google er maar eens bij.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 10 september 2006 om 14:00
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 13:58   #67
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ik ben alleen maar voor expirementeren omdat het 100% aanvaard is dat je na 50 pillen hersenschade oploopt. En omdat het nog niet gezegt is geweest dat die schade wordt hersteld.
Oke het zijn dan wel 50 pillen maar dat ging over aantoonbare schade onder de 50 is er denk ik wel schade maar niet goed aantoonbaar.
50 pillen in totaal? Hoe kom je daar bij dan?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 14:02   #68
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Mja je moet niks maar het is toch veel leuker en gemakkelijker voor andere mensen om te zien waar je die info vandaan haalt.
Zo bespaar je mensen de tijd voor het zoeken. Je zou toch graag hetzelfde willen zien.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 14:02   #69
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Zoek maar eens...
Neen 'k zal eens kijken.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 14:08   #70
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Dit zijn geen onderzoeken maar wel goeie site dus ik denk niet dat er gezeverd wordt.
Bron
Citaat:
Uit recent onderzoek blijkt verder dat hersenschade in ieder geval aantoonbaar is na het slikken van ongeveer 50 pillen verdeeld over een periode van gemiddeld tweeënhalf jaar
Nog een site:
http://drugsweb.phono.nl/displayarticle12.html
Nog een:
www.drugs-test.nl/Downloads/Drugs_testen/Communicatieproduct%20site%20voorstelling.pps
Nog een:
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoo...ect.php?id=4#8
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 10 september 2006 om 14:18
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 14:24   #71
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Leuk zulke onderzoeken, maar ik zie liever iets van pubmed
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 15:05   #72
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dat is niet mijn taak, ik mag mijn mening geven. En je zit wel altijd tegen mij te zeiken dat ik een bronvermelding erbij moet zetten, maar ik ben niet de enige. Ik ben niks verplicht en als ik er geen bronvermelding bij zet, so be it. Pak google er maar eens bij.
Voor het geven van een mening is idd geen bronvermelding nodig. Maar voor het doen van medisch-wetenschappelijke uitspraken wel. Jij stelt in deze thread dat XTC haaruitval tegen kan gaan, en komt met een reeks redeneringen om dat te onderbouwen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
XTC zou theoretisch postitief kunnen zijn voor AGA lijdende mensen. Prozac, een anti-depressie middel zorgt ervoor dat 3-Alpha HSD gestimuleert wordt en hierdoor neemt de Beta af. De Alpha zet DHT om in een minder actieve vorm. Volgens mij werkt XTC een beetje hetzelfde als Prozac, alleen in veel sterkere mate. Duuuuus XTC voor haargroei
Als je dit allemaal weet, dan heb je dat neem ik aan ergens gelezen? Of zit je het allemaal ter plekke te verzinnen? Zo niet, dan is het heel normaal om een bron te geven om aan te tonen:
- dat Prozac 3a-HSD stimuleert en 3b-HSD afremt;
- dat 3a-HSD DHT metaboliseert tot minder actieve vormen;
- dat XTC soortgelijk werkt.
En het liefst sluit je dan af door te zeggen wat de invloed is voor mensen met AGA: gaat het hier om studies die hier echt iets over zeggen of is het alleen nog maar speculatie gebaseerd op bijv. enkele vage dierproeven?

Jij doet niets van dat al maar sluit je post wel af met het advies om XTC te gaan gebruiken. Dat vind ik dus heel erg slordig, onzorgvuldig en bovendien onethisch.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 15:11   #73
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Voor het geven van een mening is idd geen bronvermelding nodig. Maar voor het doen van medisch-wetenschappelijke uitspraken wel. Jij stelt in deze thread dat XTC haaruitval tegen kan gaan, en komt met een reeks redeneringen om dat te onderbouwen:


Als je dit allemaal weet, dan heb je dat neem ik aan ergens gelezen? Of zit je het allemaal ter plekke te verzinnen? Zo niet, dan is het heel normaal om een bron te geven om aan te tonen:
- dat Prozac 3a-HSD stimuleert en 3b-HSD afremt;
- dat 3a-HSD DHT metaboliseert tot minder actieve vormen;
- dat XTC soortgelijk werkt.
En het liefst sluit je dan af door te zeggen wat de invloed is voor mensen met AGA: gaat het hier om studies die hier echt iets over zeggen of is het alleen nog maar speculatie gebaseerd op bijv. enkele vage dierproeven?

Jij doet niets van dat al maar sluit je post wel af met het advies om XTC te gaan gebruiken. Dat vind ik dus heel erg slordig, onzorgvuldig en bovendien onethisch.
Advies om XTC te gebruiken? Volgens mij moet jij eens van de XTC afblijven voordat je zulke domme uitspraken doet. Als jij niet kan opmaken uit de manier van schrijven en de smiley dat het niet serieus bedoelt is, is dat jou probleem. En voor de zoveelste keer, val mij niet altijd als enige aan. Als iets je ergert pm je maar.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 15:11   #74
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik denk niet dat jellinek zomaar iets zal overnemen...
Hier heb je er een paar ze liggen er voor het rapen op pubmed.
bron 1
bron 2
bron 3
bron 4
bron 5
En ga zomaar door...
Het staat vast xtc is vette brol hoe leuk het ook kan zijn .
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 10 september 2006 om 15:23
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 18:20   #75
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Advies om XTC te gebruiken? Volgens mij moet jij eens van de XTC afblijven voordat je zulke domme uitspraken doet. Als jij niet kan opmaken uit de manier van schrijven en de smiley dat het niet serieus bedoelt is, is dat jou probleem. En voor de zoveelste keer, val mij niet altijd als enige aan. Als iets je ergert pm je maar.
Is die hele post dan als grap bedoeld? Ook dat XTC haaruitval tegengaat? Dat vind ik er helemaal niet duidelijk uit blijken.

Ik val jou helemaal niet als enige aan, ik zeg dit ook heel vaak tegen anderen. En ik ben ookvaak positief over jou. Maar jij bent wel de enige die vrij geregeld hele grote medische uitspraken doet zonder een bron te vermelden. Je moet beseffen dat je enige invloed hebt als oud-lid op de vele honderden lezers hier op HaarWeb, al is het maar omdat je post counter zo hoog staat. En ik vind dat je daarmee voorzichtiger om moet springen, en dat je niet meer dingen als een kip zonder kop kunt roepen zonder enige wetenschappelijke backing, en dan daarna zeggen dat het een grapje was.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
word ik kaal of niet? stef_vd AGA - Algemeen 7 28 september 2007 15:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.