Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2005, 23:02   #1
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Question even jullie mening a.u.b!

Hallo allemaal,

Na aanleiding van "mijn" artikel in tijdschrift Vriendin vraag ik me de volgende dingen af en misschien kunnen jullie me laten weten wat jullie er van vinden en of jullie misschien zelf suggesties hebben.

Ik heb de indruk dat het best nog steeds van belang kan zijn om TTM nog steeds wat meer onder de aandacht te brengen bij de medemensen.

ik zat me af te vragen of het een idee is om zelf tijdschriften aan te schrijven over ttm en wat dit betekent in het dagelijkse leven, wat het is en dat er meer mensen zijn die dit doen en dat ze beslist niet alleen zijn met hun probleem of problemen.
maar ook voor ouders die kinderen hebben die ttm hebben dat ze zich misschien wat minder hoeven te verdedigen tegen over hun omgeving dat hun kind een probleem heeft en dat dat niets met een verkeerde opvoeding of wat dan ook te maken heeft.

Ik wil dat best doen en wil er best wel energie insteken als dat nodig is.
Kunnen jullie me laten weten wat jullie ervan vinden?

Ik denk dan aan tijdschriften als:
Psychologie
Viva
Flair
Esta
Libelle
Margriet
senza
Yes
tijdschriften voor tieners of jonger
ouders van nu
enz enz.

en verder het volgende. vraag ik me af of het een idee is om nog een boek te wijden aan ttm.
We hebben natuurlijk het boek van Daniela( een zeer goed boek een echte aanrader), maar dat is over haar leven en hoe zij het ervaart of ervaren heeft.
Ik zit dan te denken aan een boek met ervaringsverhalen en achtergrond informatie van mensen met ttm uit alle leeftijdscategorieen en levensfases, maar ook mensen met trichfagie en ook wat het betekent als man om het tehebben en over ouders van enz enz. eigenlijk over iedereen die er aan kunnen lijden en wat dat betekent enz, maar ook de achtergrond informatie over TTM en wat er evt. aan gedaan kan worden.

Kunnen jullie me ook dit laten weten wat jullie hier van vinden?
Het zijn maar ideeen en ik wil bovenstaande ideeen best wel gaan uitvoeren. Het lijkt me ook best leuk om te doen.

Ik lees het wel.

Liefs Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 08:20   #2
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Lies

ik vind het denk ik wel een goed idee maar laten we er even met ons allen over brainstormen dan inderdaad. Het aanschrijven van tijdschriften heb ik ook al eens bedacht maar er verder niks mee gedaan. Ik heb wel ondertussen mijn eigen site aangemeld bij gezondheidspleininl en daar is ie na lange tijd geaccepteerd. Maar dit even terzijde. Wat betreft boeken, tja, goed idee, maar er moet dan wel eerst een uitgeven gevonden worden denk ik, misschien kan Bolleke er meer over zeggen op dat vlak?

Nuja, ik hoop dat er veel reacties komen, voor zover ik kan en tijd heb wil ik wel meewerken in elk geval.

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 10:15   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dat zijn goede ideeën. Zelf schrijf en reviseer ik ook heel graag (is ook een beetje mijn opleiding), dus zou ik hier graag aan mee willen helpen.
Over de technische kant van de zaak (uitgeven, hoe je tijdschriften benadert, e.d.) weet ik niks, helaas.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 10:28   #4
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
we kunnen ook proberen of we een al bestaand boek kunnen vertalen...? Ik heb een ontzettend goed boek, van Stein met de veelzeggende titel Trichotillomania, maar die is in het Engels en niet iedereen leest makkelijk in een andere taal.
Of zat je meer te denken aan een boek voor andere mensen zodat die weten wat TTM is? Al weet ik niet of dat een succes zal worden... Ik lees graag, maar koop zelf nooit een boek over een ziekte die ik/iemand in mijn omgeving niet heeft... (niet dat ik nou zoveel boeken over ziektes koop...)
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 10:42   #5
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Vertalen doe ik ook graag en is ook een stuk van mijn opleiding, heb er zelfs een extra cursus voor gevolgd, dus daar wil ik ook wel aan meewerken. Maar je moet er wel rekening mee houden dat vertalen moeilijker is dan het lijkt en dat het dan echt een lange termijn-project wordt. Zeker als er niet fulltime aan gewerkt kan worden (dat geldt voor mij in elk geval).
Maar da's met een eigengeschreven boek natuurlijk ook zo; dat kost ook hopen tijd.
Een combinatie van beide kan ook. Het informatieve deel kunnen we baseren op dat Engelse boek (waar ik overigens wel benieuwd naar ben!), mits we er natuurlijk genoeg naar verwijzen. Het 'ervaringen'-deel kunnen we zelf bij mekaar schrijven/plakken. Of je brengt de twee samen. Je deelt in in hoofdstukken, bv. een hoofdstuk trichofagie; in een informatieve inleiding leg je uit wat dat is, en in een gedeelte 'ervaringen' laat je iemand (of een paar mensen) aan het woord. Een hoofdstuk 'hoe het allemaal begint', een hoofdstuk 'samengaan met andere dwanghandelingen', een hoofdstuk 'schaamte/camoufleren', enzovoort. Ik denk dat er wel wat van te maken valt.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 11:06   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
En een hoofdstuk 'persoonlijkheidskenmerken', he Fara. Dan breng je je scriptie meteen onder de aandacht : )
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 13:11   #7
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Mij lijkt het ook wel een leuk idee.
Om alles even op een rijtje te zetten, van verschillende mensen, met ook een technische kant en dit samenbundelen in een boek.
Maar misschien is het ook al interessant om dat woordenboek waar Karin over sprak op te bouwen, das misschien ook een goede start.

Ook ik ben wel benieuwd naar dat boek in Engels, maar ik ben ook geen super goede lezer in Engels.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 16:47   #8
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Ik heb dat boek via Amazon gekocht. Ik zal eens kijken of ik een link kan vinden...
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 16:50   #9
eva2001
HaarWeb lid
 
eva2001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2005
Locatie: gelderland
Berichten: 34
zeker een goed idee
in mijn geval dan ouders met ttm kinderen.

Ik loop elke keer overal dat dit een onbekend verschijnsel is, en wat je er aan kan doen,waar moet je er mee heen , etc etc
eva2001 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 16:51   #10
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=books

Is alleen niet goedkoop... 67 dollar... en dan komen er nog verzendkosten bij. Kan me niet herinneren dat ik zoveel kwijt was, ik dacht in totaal rond de 50 euro... Maargoed, misschien kan je er iets mee. Ik vond het echt een superboek!
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 18:52   #11
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hey, ik vind het een goed idee! het blijft belangrijk om ttm in de openbaarheid te brengen,en daar is de media uitermate geschikt voor! zelf zou ik niet weten hoe of wat,maar ik wil graag helpen als er concrete plannen zijn.
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 23:01   #12
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
hallo! bedank voor het meedenken en jullie reacties

hallo allmaal,

bedankt voor juliie reacties en suggesties. Het is dus overwegend positief de reacties.
Janika, ik denk dat we je creatieve hulp nog wel kunnen gebruiken. en van de rest ook uiteraard.
Fara Ik heb daar nog niet zo over na gedacht, maar i kdacht het kan best uttig zijn en een bestseller hoeft het echt niet te worden.
Dat zal dat boek wat jij ons aanbeveelt ook niet zijn, maar het is er wel en het word dus ook gelezen en je hebt er wat aan. Dat lijkt mij he belangrijkste eigenlijk.

Inmiddels heb ik vandaag de Viva gebeld,want die zijn begonnen met de serie tussen de oren en nee ze hadden het niet als onderwerp in de serie en ja het was absoluut een goed idee omdat wel te doen.
En ik word er deze week waarschijnlijk over terug gebeld of geemaild. ( kan ook nooit een goed nederlands woord zijn trouwens). of ze het onderwerp in de redactievergadering met algemene stemmen word aangenomen. Dat laat ik jullie nog wel weten als ik meer weet.

Ik vind het idee va nJanika wel een hele goede hoe je het boek er wil uit laten zien. Ik vind het wel een goede suggestie.
Ik ga er even verder over denken en peinzen en hier neerzetten.
Ik vind namelijk dat het wel een beetje tijd word voor actie eigenlijk. op watvoor manier dan ook.
En dat zo'n boek een hele hoop tijd kost dat begrijp ik ook, maar dat heb ik wel voor over om te doen eigenlijk. ik denk dat het best heel nuttig kan zijn.

maar beste mensen ik ga slapen. ik kom er morgen of overmorgen wat uitgebreider op terug. Ik ben wel blij dat de reacties positief zijn

Liefs Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 10:06   #13
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Lies, je hebt wel gelijk dat het tijd is voor actie. Er zijn nu een aantal voorstellen geweest (zelfhulp, veranderingen aan Haarweb, en nu dit), en iedere keer spring ik daar enthousiast op (samen met anderen) en hebben we allerlei ideeën... maar we moeten ook eens echt iets gaan DOEN.
Jij bent al goed begonnen en hebt meteen de Viva gebeld!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 21:13   #14
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
hallo allemaal,

Ik vind het wel jammer dat er nier meer reacties zijn. Zijn dit de enige mensen die vinden dat dit wel goede ideeen zijn? en vind de rest dit niet?
Want mij valt het op dat eigenlijk alleen dezelfde mensen reageren en de rest niet en dat vind ik op zich wel jammer. Ook reacties die niet positief zijn mogen gemeld worden, want daar kunnen we ook wat mee.
Aangezen het iets is wat ons allemaal aangaat vind ik de reacties wel erg weinig.
En i kvind het leuk dat er mensen zijn die er positief tegenover staan, maar ook van andere zijn sugessties welkom.
Als jullie het niet nodig vinden dat we ttm een beetje uit de vergeethoek proberen te halen dan is daar ook niets mis mee, maar het is wel handig om dat te weten.

Inmiddels heb ik ook tijdschrift Psychologie gebeld en daar hoor ik morgen of overmorgen meer over.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 08:22   #15
leen5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 31
Hallo Lies,
ik ben moeder van een ttm-puber en zou graag willen meewerken .Ik vind het een geweldig initiatief. Het is inderdaad zo dat hier veel leden zijn en toch nog maar weinig reacties. Stellen ze zich misschien vragen ivm. anoniemiteit ? 't Ligt natuurlijk zéér gevoelig om ermee naar buiten te komen hé? Hier is dat minder moeilijk omdat iedereen met hetzelfde 'probleem' en dikwijls ook dezelfde gevoelens en emoties zit. Ik wil je zeker helpen !
Liefs, Leen
leen5 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
saw palmetto, jullie mening over dit interessante stukje van hairlosshelp Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 5 1 maart 2004 14:18
Jullie mening aub bverotti Chirurgische behandelingen 7 13 februari 2004 11:28
Graag jullie mening....! pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 7 oktober 2003 19:53
benieuwd naar jullie mening Diana Hirsutisme - Algemeen 25 3 september 2002 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.