Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 juni 2007, 12:11   #166
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Nou, pfff!! Na vier telefoontjes hoop ik dan dat ik vanmiddag de Diane op kan halen. Apotheek werkte niet mee...totaal niet!!!

Groetjes Allemaal
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 15:03   #167
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
wat het kankerprobleem en de bijwerkingen, je dient gewoon voorzichtig te zijn, veel te bewegen (hoe meer beweging(niet roken) en gezond eten, hoe minder kans op trombose en verkleinde kans op kanker). En ga regelmatig naar de gynecologe. Hetgeen er in de diane 35 zit valt nog goed mee. (ik slik bijna het 5dubbele aan hormonen vanwege de overbeharing.) Ben je bewust van de risico's en probeer je leven zo in te richten dat de risico's op bijwerkingen daardoor ook verkleind worden.

En wat die keuze betreft; dat begrijp ik ,en in zekere zin heb je daar ook gelijk in, alleen heeft niet iedereen een keus tussen twee gelijke aspecten; ik slik bijvoorbeeld vrij veel hormonen, met vrij veel bijwerkingen tot gevolg, maar heb de keuze tussen binnen een (paar )jaar een complete vacht als een tijger(ik overdrijf niet, en kan het evenmin met blijvende ontharingsbehandelingen weg laten halen) te hebben, of het toch een misschien 5 a 10tal jaar uit te kunnen stellen.

Ik begrijp je reactie, alleen is het evenwicht tussen beide mogelijkheden en opties niet altijd even evenredig en gelijk. Waardoor de keuze een keuze is die bij voorbaat al gemaakt is.

Neemt niet weg dat natuurlijk een gelukkig leven leiden ipv lijden boven alles staat(als de diane of andere medicatie je dat verhindert, ...)
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 23:06   #168
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Overstap naar originele Diana

Hoi,

Sinds 3 dagen ben k overgestapt van een generiek naar de originele Diane 35. De afgelopen 2 dagen is mijn hoofdhuid erg gevoelig (tinteling en branderig en een paar rode bultjes).

Heeft iemand hier ervaring mee? Denken jullie dat het door de overstap komt?

Greetz,
M.
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2007, 11:30   #169
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Hoi,

Sinds 3 dagen ben k overgestapt van een generiek naar de originele Diane 35. De afgelopen 2 dagen is mijn hoofdhuid erg gevoelig (tinteling en branderig en een paar rode bultjes).

Heeft iemand hier ervaring mee? Denken jullie dat het door de overstap komt?

Greetz,
M.
Moorea,

Ik kreeg juist last van de generieke versie (sandoz) dus ik zou het echt niet weten of dit hierdoor komt. Kijk het nog even aan, wordt het na een paar wk niet minder dan ff naar je huisarts misschien.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 18:07   #170
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Ik ben nu een weekje verder en volgens mij is het wel minder geworden, misschien moest het gewoon even wennen..
Bedankt!
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2007, 23:28   #171
marije-judith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2007
Berichten: 2
diane 35??? niet dus!!!!

hallo allemaal,
ik heb hier even snel alle berichten van jullie gelezen, en ik ben toch ook wel geschrokken hoor.
ik ging gisteren weer na drie jaar(heb een kindje gekregen in die tijd) naar de huisarts voor de pil. maar voor mijn acne, nog niet eens voor anticonceptie. ik vertelde over mijn verleden met diane 35 en dat dat voor mij hét middel is. oke zei mijn arts, dat krijg je dan ook. maar ik kwam thuis met cyproteronacetaat/E. ik ging de bijsluiter lezen, wat naar mijn idee veeeeeeeeel langer is dan die bij de diane 35, en ik dacht er toch het mijne van.
ik ben blij dat ik deze site heb gevonden. ik vraag nu aan jullie, moet ik hier mee beginnen, ja of nee? zal ik mijn huisarts maar weer bellen?
ik hoop op antwoord.
groetjes, judith
marije-judith is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2007, 11:00   #172
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
De bijsluiter zou in principe hetzelfde moeten zijn, de generieken zijn geregistreerd op basis van de (grondige) tests van de originele Diane. Omdat de werkzame stoffen gelijk zijn, hoeft voor een generiek veel minder getest te worden voordat deze op de markt gaat.
Als jij hierop anders reageert dan op de originele Diane moet je teruggaan en die vragen, anders is er niets aan de hand.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2007, 18:32   #173
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
hoi marije

als ik jou was zou ik het niet gebruiken.
Volgens de fabrikant van de echte diane
namelijk Schering is de diane 35 niet gelijk aan die van fabrikant Sandoz.
Ik ben in september met de sandoz versie gestopt en mijn haar is nog steeds
abominabel van kwaliteit.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 18:49   #174
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Dat is dus te kort door de bocht. Ik heb voor beide middelen de samenstellingslijsten gezien en ze hebben dezelfde hulpstoffen. Hierop staat niet aangegeven in welke concentraties deze hulpstoffen gebruikt zijn, dus dat kan nog verschillen.

Er zijn veel meer generieken dan alleen Sandoz, een aantal daarvan hebben wel andere hulpstoffen. Minerva is ook een generiek, maar dat wordt op de markt gezet door een dochter van Schering.

Eerder in deze thread heb ik een linkje geplaatst, waarin wordt gezegd (door een 'insider') dat Sandoz exact dezelfde concentraties hulpstoffen bevat als de Diane van 2004.

Het probleem is niet dat er 1 naamloze Diane is waar vrouwen verkeerd op kunnen reageren, maar dat er veel generieken zijn waarvan niet altijd duidelijk is of ze dezelfde samenstelling qua hulpstoffen hebben als de Diane. Als dezelfde werkzame stof in een medicijn aanwezig is, hoeft er niet uitgebreid getest te worden. Dat betekent winst voor de fabrikant over de ruggen van (in dit geval) vrouwen.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 19:01   #175
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Loveli,

Zou je op een rijtje willen zetten welke pillen en van welk merk (Schering, Merck, Sandoz, etc.) exact dezelfde samenstelling hebben, óók wat betreft hulpmiddelen?
Je zou er heel wat meiden mee kunnen helpen die echt door de bomen het bos niet meer zien.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 20:02   #176
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Ik zal proberen alles een beetje overzichtelijk bij elkaar te zetten. Ik kan alleen niet zien wat de concentraties hulpstoffen zijn van de meeste middelen. Alleen over Sandoz stond op dat andere forum duidelijk uitgelegd dat het overeen kwam met de oude Diane.

Geef me even wat tijd, dan zet ik het onder elkaar
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 21:14   #177
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
ik weet allang dat er meerdere versies van de echte diane zijn.
Maar aangezien ze het had over `cyproteronacetaat/E´
lijkt me dat zeer ws de sandoz versie.
En uiteraard hoeft het niet zo te zijn dat als ik slecht er op reageer zij er ook slecht op zal reageren.

Dat de twee pillen niet het zelfde zijn daarmee wil ik niet zeggen dat de stoffen niet het zelfde zijn.
Het kan op diverse manieren van elkaar verschillen en daar ben ik van overtuigd gezien de hele andere uitwerking en effecten op mijn haar en huid.
Ws maakt het verschil in concentratie heel wat uit.
Daarnaast gebruik ik liever het echte middel wat uitgebreid getest is dan een nepvariant wat maar kort getest is
zelfde (hulp)stoffen of niet.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2007, 22:29   #178
supie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2007
Berichten: 5
Ik ben net nieuw hier en las de berichtjes over de naamloze Diane. Ik geloof best dat je verschillen merkt tussen die pillen, maar het verhaal dat de apotheker er veel meer aan verdiend wil ik even uit de wereld helpen. Dit klopt gewoon niet. Als er merkloze Diane wordt afgeleverd, wordt ook de merkloze gedeclareerd aan de verzekering en krijgt de apotheker er dus niet meer voor. Het is inderdaad zo dat je, als je het perse wilt, altijd de originele Diane kunt krijgen.Logisch dat de Schering, de fabrikant van de originele Diane zegt dat het het beste is om te nemen. Die is bang dat zijn inkomsten zullen kelderen. Volgens mij maakt het helemaal niets uit welke je neemt
supie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2007, 23:28   #179
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Supie,

Je zegt dat je de originele Diane altijd kunt krijgen, als je dat per sé wilt. Bedoel je, zonder dat je 't dan zelf moet betalen?

Werk jij bij een apotheek?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:12   #180
supie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2007
Berichten: 5
Hoi Hanna

Ik werk inderdaad bij een apotheek en kom heel erg veel tegen dat mensen wantrouwend zijn voor zogenaamde goedkope, merkloze medicijnen, terwijl dat niet nodig is. Ik zal proberen je een lang verhaal besparen, maar de reden dat ze goedkoper zijn dan het origineel is dat de fabrikant van het originele medicijn eerst veel onderzoek moet doen voor hij een geneesmiddel op de markt brengt. Hij heeft dan wel voor een periode het alleenrecht om het te maken, dus niemand anders mag dat doen. Na een aantal jaar vervalt dat recht en mag iedere fabrikant het middel maken, alleen niet met de originele naam. Die is beschermd en mag alleen door de originele fabrikant gebruikt worden. De andere fabrikanten hoeven niet zoveel onderzoek te doen naar de werking enzo, want dat is al gedaan door de originele fabrikant. Zij kunnen het middel dan goedkoper aanbieden, want ze hebben niet zoveel onderzoekskosten. Zulke middelen worden ook gewoon door een commissie beoordeeld en zijn veilig te gebruiken.

Als je normaal verzekerd bent krijg je Diane gewoon vergoed. Het kan zijn dat je het eerst moet voorschieten bij de apotheek, maar dan kun je de rekening zelf opsturen naar je verzekering.

Zegt jouw apotheek dat je de originele Diane niet vergoed krijgt, maar de merkloze wel?

Ik heb zelf 2 jaar geleden te horen gekregen dat ik Alopecia heb en ik baal ervan.Dat is nog licht uitgedrukt en ik hoop dat ik hier een beetje steun kan vinden bij mensen die hetzelfde meemaken. Ik wist echt niet dat het zo veel voorkwam.
supie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
weet iemand als dit kan? ivm de diane pil schrik Haarproblemen bij vrouwen 4 6 mei 2010 01:59
Hoeveel haaruitval bij Diane 35 agatha Haarproblemen bij vrouwen 31 14 januari 2008 13:41
Besluit, resultaat na stoppen Diane en Androcur Tilly Haarproblemen bij vrouwen 5 12 juni 2006 13:36
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.