Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 maart 2006, 14:55   #1
frank94
frank94
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Locatie: achterhoek
Berichten: 2
nieuw lid

hallo,
ik ben Hanny, moeder van 3 jongens. Zelf heb ik geen aa, maar mijn 2e zoon van 11 jaar, Frank.
Enkele weken geleden begon bij Frank het haar aan de zijkant van z'n hoofd heel dun te worden. Vorige week heeft hij in een paar dagen tijd midden op zijn hoofd een kale plek gekregen.
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Het is wat wij al dachten, alopecia areata. Wij hopen dat hij de milde vorm heeft, en er niet veel haar meer uitvalt. Maar dat moeten we nog afwachten. Wel raar hoor zo ineens eigenlijk van een lekkere bos haren, naar zoiets. Maar wat het allerbelangrijkste is, dat Frank zich er niet voor schaamt. Dat hij er niet mee gepest wordt.
Op school hebben ze het er ook over gehad. Want hij werd dus wel gepest voor kale en of hij kanker had. Heel verdrietig, maar hopenlijk gebeurt dat niet meer.

Ik lees met aandacht al jullie stukken op het forum, fijn dat er zoiets is.

Groeten Frank en Hanny
frank94 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 19:41   #2
Mrs.Donut
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 3
Beste Frank en Hanny,

Heel goed dat Frank zich niet schaamt voor alopecia areata, want hij kan er helemaal niks aan doen. Het is inderdaad wel belangrijk als de kinderen op zijn school weten wat AA is, zodat ze begrip kunnen kweken voor zijn situatie.

Ikzelf heb geen AA, maar mijn moeder wel, zij is een stuk ouder (55) en heeft het zomaar ineens gekregen. En als je dan ineens haar mist, merk je wel dat ook haren de man of de vrouw maken. Gelukkig kun je er goed mee leven en hopelijk zal je jezelf nooit schamen, want AA is niet jouw keus Frank.

Ga zo door!

Groetjes,
Ron en Mrs. Donut
Mrs.Donut is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 20:17   #3
Margreet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Berichten: 3
Talking

Ej Frank,
Hartstikke goed dat je t zo opvat! Zonder haar ben je net zo mooi. En als mensen t niet willen zien kijken ze de andere kant wel op! 'k Hoop dat je haar niet verder uitvalt! Maar je bent nog steeds t zelfde hoor. Ben ik ook nog steeds, en ik ben voor 85% kaal. Mn haar begint wel weer te groeien, al heb ik nog kale plekken. Of je haar hebt of niet, je blijft toch hetzelfde. En als je r goed mee om kan gaan, ben je gewoon alleen stoer!
Groetjes Margreet


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank94
hallo,
ik ben Hanny, moeder van 3 jongens. Zelf heb ik geen aa, maar mijn 2e zoon van 11 jaar, Frank.
Enkele weken geleden begon bij Frank het haar aan de zijkant van z'n hoofd heel dun te worden. Vorige week heeft hij in een paar dagen tijd midden op zijn hoofd een kale plek gekregen.
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Het is wat wij al dachten, alopecia areata. Wij hopen dat hij de milde vorm heeft, en er niet veel haar meer uitvalt. Maar dat moeten we nog afwachten. Wel raar hoor zo ineens eigenlijk van een lekkere bos haren, naar zoiets. Maar wat het allerbelangrijkste is, dat Frank zich er niet voor schaamt. Dat hij er niet mee gepest wordt.
Op school hebben ze het er ook over gehad. Want hij werd dus wel gepest voor kale en of hij kanker had. Heel verdrietig, maar hopenlijk gebeurt dat niet meer.

Ik lees met aandacht al jullie stukken op het forum, fijn dat er zoiets is.

Groeten Frank en Hanny
Margreet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Een nieuw jaar, een nieuw begin... bolleke TTM - Algemeen 36 23 januari 2006 12:52
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.