Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2013, 13:22   #1
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
Question Halflang haar en finasteride

Goedemiddag lotgenoten!

ik ben 22 en heb sinds een maand echt duidelijke haaruitval. De dokter heeft reeds een genetische vorm van haaruitval geconstateerd. Nu dan mijn vraag:

ik heb zelf al jaren halflang haar, omdat andere kapsels op de één of andere manier niet staan. Wanneer ik mijn haren omhoog doe verschijnt een zeer groot voorhoofd en er is mij al menigmaal versteld dat ik heel erg lelijk zou zijn als ik kaal wordt. Het schommelt nu ergens tussen een bloempot en een Justin Bieber kapsel, haha. Toen ik eenmaal merkte dat mijn haarlijn zich begon terug te trekken en de uitval zo duidelijk werd dat ik elke keer als ik mijn handen door mijn haar haal ik minimaal één haar meenam, heb ik besloten te beginnen met finasteride. De dokter had gelukkig geen probleem met het voorschrijven van het medicijn. Ben inmiddels twee weken bezig en voel me nog kiplekker, dus dat is in ieder geval een goed teken.

Mijn vraag is echter of, na de stabilisatie, de haren die terug groeien ook weer dezelfde lengte kunnen krijgen? In dit tempo kan ik tegen augustus mijn voorhoofd in ieder geval niet meer bedekken.. Heb nog nergens iets gelezen over halflang haar.

Bij voorbaat dank,

B
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2013, 17:46   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Ik ben ook Fina begonnen te slikken toen mijn haar half lang was, zoek en kijk maar eens naar de foto's op dit forum hoe lang mijn haar nu gegroeit is.

Dankzij mijn regime.

Op volledige hergroei op die plekken die jij aangeeft moet je niet op rekenen, wel stabilisatie of misschien lichte hergroei. En dat is al heel wat!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2013, 18:15   #3
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
He Hakuna!

bedankt voor je snelle respons. Ik zie dat je ook minoxidil gebruikt. Ben ook van plan het te bestellen, maar twijfel tussen vloeibaar en foam. Lees dat vloeibaar vaak beter werkt, maar dat foam juist weer gemakkelijker is..

Hoe breng je dan aan op langer haar?

Is het overigens zo dat je op dit moment bent op het niveau van wanneer je startte met de fina?

nogmaals bedankt!

B

Laatst gewijzigd door Bestian91; 22 juni 2013 om 18:29
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.