Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 mei 2010, 20:32   #1
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Help!! vragen over minoxidil !!

Hoi allemaal,

Nu ik na 6jr. fina te gebruiken weet dat mijn hergroei (bij de inhammen) weer verdwenen is vraag ik mij het volgende af.

1. Zou minoxidil kunnen helpen bij het terugkeren van mijn hergoei?
2. Stel dat ik implantaten heb laten zetten en vervolgens weer hergroei krijg kan dit gevolgen hebben voor mijn implantaten?
3. Hoe effectief is minox over het algemeen?
4. Welke 5% minox kan ik het best gebruiken en waar kan ik deze verkijgen?

Alle vragen zullen vast wel is aanbod gekomen zijn maar is moeilijk om alles terug te vinden. Ik hoop dat er mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 21:01   #2
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
1) Weet niet of het de oude hergroei weer kan laten groeien, maar minoxidil kan ieder geval voor hergroei zorgen.
2) ?
3) Het is een beetje een kwestie van hoeveel je ervan verwacht. Minoxidil kan zeker voor hergroei zorgen, maar je moet er niet van verwachten dat duizend haren terugkrijgt. In de regel zorgt het zo'n 2 jaar voor hergroei/stabilisatie, daarna neemt de werking langzaam af.
4) Rogaine foam heeft bij 85% van de testgebruikers voor positieve resultaten gezorgd na 4 maanden van gebruik, ik koop deze zelf op ebay.

Ik gebruik nu zelf iets meer dan 2 maanden rogaine foam en heb geen enkele irritatie op de hoofdhuid, het is redelijk makkelijk aan te brengen, mijn haren worden er niet vettig van, het ruikt best wel lekker en ik zie sinds 2-3 dagen frontaal en in de inhammen een stel nieuwe donkere haren.
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 21:30   #3
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThinkVision Bekijk bericht
1) Weet niet of het de oude hergroei weer kan laten groeien, maar minoxidil kan ieder geval voor hergroei zorgen.
2) ?
3) Het is een beetje een kwestie van hoeveel je ervan verwacht. Minoxidil kan zeker voor hergroei zorgen, maar je moet er niet van verwachten dat duizend haren terugkrijgt. In de regel zorgt het zo'n 2 jaar voor hergroei/stabilisatie, daarna neemt de werking langzaam af.
4) Rogaine foam heeft bij 85% van de testgebruikers voor positieve resultaten gezorgd na 4 maanden van gebruik, ik koop deze zelf op ebay.

Ik gebruik nu zelf iets meer dan 2 maanden rogaine foam en heb geen enkele irritatie op de hoofdhuid, het is redelijk makkelijk aan te brengen, mijn haren worden er niet vettig van, het ruikt best wel lekker en ik zie sinds 2-3 dagen frontaal en in de inhammen een stel nieuwe donkere haren.
Dankjewel voor je reactie ik heb erg veel aan je antwoorden.

Dus na twee jaar heeft minoxidil hetzelfde effecte als fina. Bij fina neemt de werking ook na +/- 5 jr. af en dit is dus ook zo bij Minox. Kan je dan na 2 jr. net zo goed stoppen of dat niet?
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 21:42   #4
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Je kan altijd van 2% overstappen naar 5%, en van 5% overstappen naar 12%. Overigs is minoxidil naar mijn mening een veiliger middel dan finasteride, omdat het niets met je hormonen doet.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 22:12   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Dus na twee jaar heeft minoxidil hetzelfde effecte als fina. Bij fina neemt de werking ook na +/- 5 jr. af en dit is dus ook zo bij Minox. Kan je dan na 2 jr. net zo goed stoppen of dat niet?
Stel, je koopt een nieuw huis aan de rand van de Sahara, met een kalig grasveld. Je voedt het af en toe bij met wat kunstmest en je geeft het regelmatig goed water. Na twee jaar ligt het er weer prima bij.

Je kunt dan net zo goed stoppen met water geven en bijmesten, of toch niet?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 23:20   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Plaatje uit onderzoek:

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 23:50   #7
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Hmm dus na ongeveer 6 jaar zou je weer op dezelfde status zitten als voor je begon met medicatie? Valt mee te leven

Normaal zeggen mensen, stilstand is achteruitgang. Maar met haaruitval is stilstand is VOORuitgang!
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 06:51   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Plaatje uit onderzoek:

Dit plaatje is maar deels op onderzoek gebaseerd. Het is eerder een grafische weergave van waarschijnlijke scenario's. De lichtblauwe dalende lijn kan al enorm van persoon tot persoon verschillen. Bij sommigen is ie heel stijl, bij anderen bijna vlak.

Maar wat je ziet weergegeven is dat zowel finasteride als minoxidil de eerste twee jaar winst geven. Bij minoxidil gaat de kaling daarna even snel door als voorheen (zelfde helling als blauwe lijn). Bij finasteride gaat kaling daarna langzamer verder. Gebruik je ze samen, dan is de winst groter en de helling blijft flauw.

Het plaatje is vooral ook gemaakt om het effect van stoppen met minox weer te geven. Je haar zal sneller uitvallen daarna, tot alle winst is opgespoupeerd en je weer op de blauwe lijn zit. Waarschijnlijk schiet het iets door, omdat veel meer haren tegelijk eerst nog even in de rustfase moeten, maar het netto effect is uiteindelijk (vergeleken met niks doen) nul.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Hmm dus na ongeveer 6 jaar zou je weer op dezelfde status zitten als voor je begon met medicatie? Valt mee te leven

Normaal zeggen mensen, stilstand is achteruitgang. Maar met haaruitval is stilstand is VOORuitgang!
Die 6 jaar haal je uit de lijn voor alleen minoxidil. Als je de rode stippellijn van gecombineerd gebruik doortrekt, dan kom je veel later op de nullijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 08:36   #9
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Dus je zou na 2 jaar met minoxidil en finasteride dubbel het aantal haren hebben dan voor je begon??

Hoe zeker zijn jullie van deze tekening Hanna en Anthonie?
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 10:03   #10
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
Het plaatje komt absoluut niet uit een onderzoek, het is door iemand gemaakt van een forum. Het is dus zeer ideaaltypisch en meer om een idee te krijgen van de onderlinge werkingen tussen de verschillende middelen dan een absolute leidraad wat een middel voor jou kan doen.

In deze post staat de link naar het originele forumbericht: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...light=grafisch
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 10:18   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Dus je zou na 2 jaar met minoxidil en finasteride dubbel het aantal haren hebben dan voor je begon??

Hoe zeker zijn jullie van deze tekening Hanna en Anthonie?
De X-as is niet de nullijn. Er is gewoon een willekeurige hoogte aangegeven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 10:37   #12
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Minox gelijk aanschaffen.

Beste allemaal,

Deze reacties helpen mij erg bij de vraagtekens die ik had. Ik wordt steeds gelukkiger naar mate ik meer op de forum actief ben hahahha. Ik denk dat ik naats mijn fina gebruik ook met minox ga beginnen. Misschien vinden de meesten het hier raar dat ik dat niet eerder gedaan heb maar ik dacht aan alleen fina genoeg te hebben. Ook wits ik niet dat die combi goed samen ging.

Als je een HT laat doen dan is het toch aangeraden om een bepaalde tijd voor de HT te stoppen met de minox en na hoelang mag je het weer gaan gebruiken. Ik wil nml op erg kort termijn een Nieuwe HT doen dus daarom deze vraag.

Nogmaals hartsitkke bedankt allemaal voor jullie reactie.
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 10:40   #13
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Stel, je koopt een nieuw huis aan de rand van de Sahara, met een kalig grasveld. Je voedt het af en toe bij met wat kunstmest en je geeft het regelmatig goed water. Na twee jaar ligt het er weer prima bij.

Je kunt dan net zo goed stoppen met water geven en bijmesten, of toch niet?
Ik snap wat je hiermee bedoel Anthonieh. Maar zou je na die 2jr. nadat je gazon op zijn best geweest is ooit nog hetzelfde gazon terugkrijgen of is het meer ieder grasprietje redden dat er te redden valt? hahahha
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 12:52   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThinkVision Bekijk bericht
Het plaatje komt absoluut niet uit een onderzoek
SORRY!!!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 15:25   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Ik snap wat je hiermee bedoel Anthonieh. Maar zou je na die 2jr. nadat je gazon op zijn best geweest is ooit nog hetzelfde gazon terugkrijgen of is het meer ieder grasprietje redden dat er te redden valt? hahahha
Nou ja, zolang je niet zaait zullen de kale plekken met alleen water en kunstmest niet dichtgroeien. Maar allicht zullen een aantal sprieten die je doodgewaand had toch nog wat leven blijken te bevatten.

Twee jaar voor een grasprietje is lang, een verdrogend sprietje is dan wel echt grondig dood. Tot stof vergaan. Voor een kreperende AGA-haar is dat anders. Na twee jaar is er misschien alleen nog een dun vellushaartje over, maar dat is tenminste nog een haartje en wellicht kan die nog in kracht toenemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
6% Minoxidil Plus (Dr. Lee) HairCoach Koopjeshoek 0 23 januari 2010 17:50
Belangrijke MINOXIDIL vragen !! wXh Medicijnen/haargroeimiddelen 36 19 november 2009 02:08
minoxidil, vragen detroit09 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 21 december 2008 17:42
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.