Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juli 2010, 17:20   #76
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Misschien zijn mn vergelijkingen niet zo goed Strider, maar kan jij mij vertellen of iemand dood is gegaan aan marihuana (dus niet tabak, maar puur marihuana)? Probeer dat maar eens te googlen Wel rechtsstreeks relateren aan de drug zelf en niet een gevolg ervan...bijv. roken van een blow en gevolg daarvan een ongeluk.
Iets hoeft toch niet perse meteen dodelijk te zijn om slecht te zijn? Marihuana verstoort je cognitieve en psychomotorische functies. Het kan leiden tot paranoia en paniekaanvallen, ademhalingsproblemen en er kan geheugenverlies optreden. En als je al enige aanleg hebt, dan kan het de trigger tot psychoses, halucinaties en schizofrenie zijn. Depressiviteit kan erdoor worden versterkt. Ik haal dat even van wikipedia, maar een serieuze zoektocht zal vast ook serieuze onderzoeken opleveren om het te bevestigen.

Maar vrees niet, je vergelijkt nergens appels met peren. Je komt met de typische jij-bakken die echte verslaafden ook gebruiken. Misschien stiekem toch een teken dat je met 4 jointjes per jaar wel degelijk verslaafd kunt zijn?

Wijzen naar andere zaken die ook slecht zijn. Dat maakt de eigen gewoonte geen klap gezonder of beter! Waarom zou een ander moeten stoppen met alcohol zuipen voordat jij stopt met blowen omdat marihuana slecht is? Waarom zou ik niks over jouw marihuanaverslaving mogen zeggen als ik iedere avond een bakje paprikachips eet? Struisvogelgedrag. Je wil gewoon niet horen dat het slecht is

En over 1% CO2 als redelijk kleine hoeveelheid. Besef je hoeveel dat wel niet is? 25 keer zo veel als er van nature in de lucht zit. En nou ja, je wordt er suf van na een paar uur. 1 minuut in de frisse buitenlucht en het is over zonder enig nadelig effect te hebben. Bij 20% is het wel heel snel dodelijk. Maar dan zit je dus al op 500 keer zoveel! Dus ga vooral niet snuiven aan een brandblusser in een afgesloten bezemkast. Ik weet eigenlijk niet meer wat dit in de discussie doet, wat heeft het met verslavingen of haaruitval te maken?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:21   #77
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht

Verder no offence, maar toen ik als kind tegen mijn oom zei waarom stop je niet gewoon met roken, dat is toch slecht? Kreeg ik altijd als reactie terug, jij snoept toch ook dat is ook ongezond? ieder zijn ding.
Typische verslavingsuitspraken, het goed praten van je eigen verslavingsgewoontes door het te vergelijken met andere dingen. Wat jij dus ook doet door het te vergelijken met drank, pasta, groente en het lopen over straat.
Zo gaat het toch de hele tijd al? Zal ook altijd wel zo blijven gaan ook. Ik heb volgens sommigen geen recht van spreken omdat ik verslaafd zou zijn aan sport of gezonde voeding, discussiëren en omdat ik met haaien duik.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:27   #78
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht


Ik snap je punt Strider. Maar we kunnen zo uren doorgaan. Ik geloof niet (mate = max. 1 glas per dag) gezond voor je is. http://alcoholengezondheid.nl/alcohol_info_(kopie)

"Er is geen eenduidige internationale definitie van wat onder ‘matige alcoholconsumptie’ wordt verstaan. Als je níet drinkt, wordt niet aanbevolen om (om gezondheidsredenen) te gáán drinken. "

Op diezelfde site zie je dus dat met mate 2x per dag is en voor een vrouw 1x per dag. Maar ik vind die laatste zin erg opvallend En in sommige gevallen wordt het zelfs afgeraden, de voordehand liggende gevallen als kinderen, zwangerschap, medicatie etc
Bekijk anders eens de volgende hits

http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...&gs_rfai=&fp=1
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:31   #79
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je wil gewoon niet horen dat het slecht is

Kom op...ik had ondertussen beter verwacht AnthonieH. Ik weet niet hoe vaak ik nu al heb aangegeven hoe slecht het wel niet is en hoe onverstandig. Ik weet het al vanaf het begin toen ik aan deze discussie begon. En ik heb het al meerdere malen aagegeven....en nu zeg je dat nog steeds.

Weet wat ik niet wil horen? Dat anderen mij vertellen hoe ik moet leven. Dus wellicht is hier miscommunicatie. Het werkt averechts wanneer je mensen juist dingen gaan verbieden of continu advies opdringen dat het ongezond voor je is. Kijk maar hoe pubers daarop reageren


Ja, laat dat CO2 maar zitten hahahahahaha.

Dus nog steeds blijf ik erbij, die paar keer kan nooit een verslaving zijn gezien ik noch lichamelijk noch geestelijk verslaafd ben. Dat zijn toch de officiele betekenissen en nu gaan we een discussie voeren of VanDale wel gelijk heeft of niet? Ik laat die discussie graag achterwege

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 20 juli 2010 om 17:35
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:33   #80
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Je vind jezelf niet verslaafd, stop er dan gewoon mee
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:33   #81
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
@Strider:
Je doet nu precies hetzelfde als ik doe. Verdedigen dat alcohol zogenaamd wel goed is. (Althans....ik probeer niet te zeggen dat een blowtje gezodn is, maar het kan gewoon geen kwaad) Dus jij zou alle niet alcohol gebruikers aanraden om 1x per dag wijn te drinken?

Ik niet!


Citaat:
Je vind jezelf niet verslaafd, stop er dan gewoon mee
Die besluit neem ik zelf wel. Ik ga jouw toch ook niet vertellen dat je moet stoppen met alcohol? Heb je de jeugd van tegenwoordig wel eens gezien met dat comazuipen?! Die kunnen die adviezen veel harder gebruiken

Overigens als ik me leven zo liet beinvloeden door Jan en alleman, dan lag ik nu in een psychiatrisch centrum.

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 20 juli 2010 om 17:36
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:39   #82
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Weet wat ik niet wil horen? Dat anderen mij vertellen hoe ik moet leven. Dus wellicht is hier miscommunicatie. Het werkt averechts wanneer je mensen juist dingen gaat verbieden of continu raad opdringen dat het ongezond voor je is. Kijk maar hoe pubers daarop reageren
Niemand vertelt jou, hoe je moet leven. Dat haal je er helemaal zelf uit.
De enige die jou iets kan verbieden, ben jij zelf. Als jij met volle overtuiging achter je standpunt staat, doet dit soort uitspraken je niets. Dan accepteer je gewoon dat anderen een andere mening hebben dan jij. Maar wat doe jij? Je gaat rare vergelijkingen maken, wordt kwaad en sleept er van alles bij.

En pubers? Ben je nog een puber dan?

En matige alcoholconsumptie wordt aanbevolen door veel artsen, geheelonthouders zijn ongezonder dan matige drinkers. Kijk hier maar even:
http://www.depers.nl/wetenschap/3026...ngezonder.html

Heeft in veel kranten gestaan.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:42   #83
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
@Strider:
Je doet nu precies hetzelfde als ik doe. Verdedigen dat alcohol zogenaamd wel goed is. (Althans....ik probeer niet te zeggen dat een blowtje gezodn is, maar het kan gewoon geen kwaad) Dus jij zou alle niet alcohol gebruikers aanraden om 1x per dag wijn te drinken?

Ik niet!

Die besluit neem ik zelf wel. Ik ga jouw toch ook niet vertellen dat je moet stoppen met alcohol? Heb je de jeugd van tegenwoordig wel eens gezien met dat comazuipen?! Die kunnen die adviezen veel harder gebruiken

Overigens als ik me leven zo liet beinvloeden door Jan en alleman, dan lag ik nu in een psychiatrisch centrum.
Ik verdedig mijn standpunt omdat ik kan aantonen waarom een glas wijn per dag wel gezond is, en ja hoor bij deze raad ik iedereen aan om 1x per dag een glas wijn te drinken, mits er geen andere alcoholische dranken genuttigd worden

Maar bij blowen raad ik het nog steeds iedereen af.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:44   #84
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Georgie, je begrijpt me verkeerd. Ik ben al een tijdje niet boos :s of kwaad :s waar haal je het vandaan?

Overigens, vrijheid van meningsuiting en vrijheid op informatie ligt er hoog in het vaandel bij mij. Dus graag mij daar niet op aanvallen. Ik respecteer ieder zn mening, maar respecteer dan ook de mijne. Stel ik vind een blowtje gezond (ik heb al meerdere malen gezegd dat het niet zo is) dan is dat mijn mening, maar laat mij dan ook in waarde. Jij probeert dat ook continu onderuit te halen.

@Strider:
We verschillen daar in mening Ik kon aantonen dat alcohol niet gezond is als je er aan begint...

Hoe dan ook zie ik verschillende paradoxen. Vooral op lange termijn. Ook bij matig gebruik.

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...13&c=191&d=192

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 20 juli 2010 om 17:48
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:48   #85
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
@Strider:
We verschillen daar in mening Ik kon aantonen dat alcohol niet gezond is als je er aan begint...
En wanneer is het niet gezond, als je meer drinkt dan met mate, iig in dit geval met wijn

Trouwens hoeveel blow je eigenlijk? Gemiddeld gezien
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:50   #86
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
"Drinken heeft invloed op alle hersenfuncties. Na het drinken van 1 à 2 glazen werken de hersenen al minder goed dan normaal."

Ja ja, gezond! hahahah
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:51   #87
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
En wanneer is het niet gezond, als je meer drinkt dan met mate, iig in dit geval met wijn

Trouwens hoeveel blow je eigenlijk? Gemiddeld gezien
Aha, ik kreeg al het gevoel dat je niet alles had gelezen.

Maar ik denk gemiddeld in heel mn leven....komt misschien uit op 3 of 4 per jaar ofzo? Ook wel eens een jaar gehad dat ik niets deed, vanwege werk naar het buitenland etc.

Ik denk er NOOIT aan....
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:52   #88
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Georgie, je begrijpt me verkeerd. Ik ben al een tijdje niet boos :s of kwaad :s waar haal je het vandaan?

Lees je eigen posts nog eens, zou ik zeggen. n.

Overigens, vrijheid van meningsuiting en vrijheid op informatie ligt er hoog in het vaandel bij mij. Dus graag mij daar niet op aanvallen. Ik respecteer ieder zn mening, maar respecteer dan ook de mijne. Stel ik vind een blowtje gezond (ik heb al meerdere malen gezegd dat het niet zo is) dan is dat mijn mening, maar laat mij dan ook in waarde. Jij probeert dat ook continu onderuit te halen.

Geef dat dan ook gewoon als je mening. Sleep er niet van alles bij: net weer comazuipen, dan weer vergelijkingen met het eten van pasta en spinazie, etc. etc. Nu wil je weer niet horen dat andere vertellen hoe jij moet leven. Dat doet niemand. Dat dat jouw conclusie is, is heel wat anders. Ik zie overigens nergens, waar ik jouw vrijheid van meningsuiting zou aantasten. Integendeel.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:54   #89
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
"Drinken heeft invloed op alle hersenfuncties. Na het drinken van 1 à 2 glazen werken de hersenen al minder goed dan normaal."

Ja ja, gezond! hahahah
En is dat gezond? Sterven er hersencellen af na het nuttigen van 1 glas wijn? Dat je hersens tijdelijk minder goed werken dan normaal is logisch, maar dat betekend niet dat het ongezond is!

Kom dan met een wetenschappelijke bron dat 1 glas wel degelijk ongezond is?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 20 juli 2010 om 17:59
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 18:00   #90
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Georgie, doe eens normaal. Ik bepaal zelf wel of ik vergelijkingen erbij haal, je geeft nu aan dat ik dat niet moet doen, wil je mijn mond snoeren? Jij bent degene die nu heftig reageert, niet ik.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 18:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 16:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.