Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 september 2007, 20:39   #1
wondertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2007
Berichten: 2
1,5 jaar haaruitval, amandelen en schildklier

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het haarweb forum. Ik heb al ruim 1,5 jaar last van diffuus haaruitval, heb geen kale plekken maar ben ruim de helft van mijn haar kwijt, vooral onderaan is het een dorre boel
Na een tijdje van alles bijgehouden te hebben heb ik het idee dat het verergert op het moment dat ik mij niet lekker voel, ik heb veel last van mijn keel, heb mijn amandelen nog.
Ik heb ook een bezoek aan een dermatoloog gehad mijn bloed is toen onderzocht en dit was allemaal goed.
Nu is mijn bloed vorige week maar weer eens getest en nu blijkt dat mijn schildklier iets te snel werkt, ik heb hier nu medicijnen voor. Dit zou ook haaruitval kunnen veroorzaken...
Ik heb op het forum ook iets gelezen over flossen en een bericht van iemand gelezen die haar amandelen had laten verwijderen waarvan het haar nu niet meer uitviel.
Wie herkent iets van zichzelf in mijn verhaal en kan mij verder helpen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben echt een beetje ten einde raad....

Liefs, Wondertje
wondertje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 21:40   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Wondertje,

Je zult ook berichten vinden van mensen waarbij de amandelen al op jonge leeftijd zijn verwijderd, maar desondanks kregen zij alopecia, dus hebben die zaken niets met elkaar te maken.
Flossen is goed voor je gebit, maar ik geloof niet dat je er ook maar één haartje mee helpt.
Je hebt een grote kans dat de haaruitval alleen maar veroorzaakt wordt door de werking van de schildklier en dat je haaruitval straks stopt door het slikken van de medicijnen, maar je moet wel heel erg veel geduld hebben voordat hergroei zal plaats vinden.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2007, 11:35   #3
wondertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2007
Berichten: 2
Reactie op Hanna

Hoi Hanna,

De reden dat ik mijn amandelen noem is dat ik daar heel vaak last van heb.
Ik heb echt het idee dat als ik niet lekker wordt de haaruitval verergerd, dus als mijn weerstand afneemt, ik heb dit ongeveer 3 a 4 keer per jaar.
Misschien raakt mijn schildklier daardoor wel van slag en gaan de medicijnen mij daar mee helpen.
De haaruitval wordt soms na een aantal maanden minder, totdat ik dan weer niet lekker wordt en het weer van voren af aan begint.

Bedankt voor je reactie.

De reden dat ik het flossen en de amandelen noemde is omdat ik hier een bericht over vond op haarweb...ik was benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hadden.

Groetjes,
Wondertje
wondertje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door diane-35? luigi Haarproblemen bij vrouwen 5 18 september 2007 20:07
Na 2,5 jaar proscar ineens veel haaruitval Vegas Medicijnen/haargroeimiddelen 1 16 september 2007 19:12
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
Hey ben 17 en al 1,5 jaar haaruitval Rosalinde Haarproblemen bij vrouwen 2 10 december 2004 18:02
17 en al 2 jaar haaruitval wordt steeds erger??!!! Rosalinde AGA - Algemeen 2 8 december 2004 21:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.