Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 juli 2017, 01:20   #16
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Morientes,

Zoals eerder al gezegd mooie niet te lage haarlijn!
Jou dikke haarstructuur zal icm het hoge aantal grafts en de expertise van Prohair (PH) wellicht wel tot een mooi resultaat komen.

Ik lees dat dr de Reys nu daadwerkelijk terug is bij PH. Toen ik mijn 2e HT behandeling bij PH had toen kwam hij ook een kijkje nemen bij mijn HT maar werkzaam was hij bij hun toen niet.

Mijn eigen ervaring met dr de Reys was niet super. Hij schatte het aantal grafts toen (hij nog voor zichzelf werkte) veels te laag in. Gelukkig heb ik dit toen niet gedaan (dat was een drama geworden met de helft minder grafts). Ik heb toen dan ook voor Prohair gekozen waar ik nooit spijt van gehad heb!

In mijn ogen was het team zonder de Reys al top. Sabine die het team leid is zo ervaren. Als zij de moeilijkste dingen doet zoals grafts oogsten, de slits maken en implanteren dan kan ze net zo goed iets simpels als die 3 prikjes op het begin doen. Ik voelde amper iets vd prikjes toen zij dit deed. Ik snap dan ook niet zo goed waarom Prohair weer met dr de Reys is gaan samen werken? Ze leverde al top kwaliteit.

Even voor de duidelijkheid ik heb helemaal niks tegen dr Rudi de Reys ik vind het een vriendelijke man. Ik vraag me dit alleen gewoon af.

Morientes vraagje hebben ze nog iets gezegd of er veel meer harige (3tjes of 4tjes) zijn verplaatst, mocht dit zo zijn dan heb je nog meer kans op een top resultaat.

Heel veel succes gewenst met de hergroei! Ik ga het zeker volgen!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 01:50   #17
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Hoi Morientes,

Zoals eerder al gezegd mooie niet te lage haarlijn!
Jou dikke haarstructuur zal icm het hoge aantal grafts en de expertise van Prohair (PH) wellicht wel tot een mooi resultaat komen.

Ik lees dat dr de Reys nu daadwerkelijk terug is bij PH. Toen ik mijn 2e HT behandeling bij PH had toen kwam hij ook een kijkje nemen bij mijn HT maar werkzaam was hij bij hun toen niet.

Mijn eigen ervaring met dr de Reys was niet super. Hij schatte het aantal grafts toen (hij nog voor zichzelf werkte) veels te laag in. Gelukkig heb ik dit toen niet gedaan (dat was een drama geworden met de helft minder grafts). Ik heb toen dan ook voor Prohair gekozen waar ik nooit spijt van gehad heb!

In mijn ogen was het team zonder de Reys al top. Sabine die het team leid is zo ervaren. Als zij de moeilijkste dingen doet zoals grafts oogsten, de slits maken en implanteren dan kan ze net zo goed iets simpels als die 3 prikjes op het begin doen. Ik voelde amper iets vd prikjes toen zij dit deed. Ik snap dan ook niet zo goed waarom Prohair weer met dr de Reys is gaan samen werken? Ze leverde al top kwaliteit.

Even voor de duidelijkheid ik heb helemaal niks tegen dr Rudi de Reys ik vind het een vriendelijke man. Ik vraag me dit alleen gewoon af.

Morientes vraagje hebben ze nog iets gezegd of er veel meer harige (3tjes of 4tjes) zijn verplaatst, mocht dit zo zijn dan heb je nog meer kans op een top resultaat.

Heel veel succes gewenst met de hergroei! Ik ga het zeker volgen!

Groet Markr32
Ik denk dat dat er altijd een uitvoerend arts aanwezig moet zijn voor de verdovingen. Sabine heeft de haarlijn getekend, de grafts geoogst samen met nog een assistent en de slits gemaakt. De twee assistentes hebben de haren daarna geďmplanteerd.

Dr De Reys was er zoals gezegd bij mij puur en alleen voor de verdovingen en om even de getekende haarlijn te controleren. Er was nog iemand die op dezelfde dagen behandeld werd en ik geloof dat over dat team Dr De Reys de leiding had, en bij mij Sabine en haar team.

Ik denk dat ik met deze eerste behandeling geen hele hoge dichtheid behaal, maar ik zal weer een "vooraanzicht" hebben. Ik zal eens vragen hoeveel meerharige grafts er verplaats zijn.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 19:56   #18
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Update dag 4

Zo, het is nu dag 4 na de HT en weer tijd voor een kleine update.

Bijgevoegd 2 foto's van de huidige situatie. Het donorgebied hersteld al mooi, en ook het implantatiegebied is in roodheid wat afgenomen. Bij de haarlijn is wat meer roodheid en korstvorming, waarschijnlijk omdat hier een hogere dichtheid geďmplanteerd is.

Vanochtend heel iets last gehad van zwellingen bij de ogen, echter is dit inmiddels weer weggezakt. Omdat het lekker weer is besloten niet de hele dag binnen te blijven, maar te wandelen en af en toe in de zon te zitten met een petje op.

Hieronder nog de graftcounts die ik van Prohair doorgestuurd heb gekregen.

540*1
2070*2
302*3
88*4

Totaal dus 5938 haartjes.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 4 Donor.jpg‎ (139,9 KB, 432x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 4 Implantatiegebied.jpg‎ (143,7 KB, 543x gelezen)
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 22:49   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Maar vertel eens.....

Hoe gaan die verdovingen en hoe voelt dat??
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 22:56   #20
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Maar vertel eens.....

Hoe gaan die verdovingen en hoe voelt dat??
Gewoon een lokale verdoving zoals je die ook bijvoorbeeld bij de tandarts kan krijgen. Kanttekening erbij dat het in de mond veel pijnlijker is als bij deze ingreep.

De arts brengt met een spuitje een verdovingsvloeistof in de huid over het gehele gebied. Het is een wat onaangenaam gevoel maar ik vond het erg meevallen.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 08:30   #21
sparge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Zo, het is nu dag 4 na de HT en weer tijd voor een kleine update.

Bijgevoegd 2 foto's van de huidige situatie. Het donorgebied hersteld al mooi, en ook het implantatiegebied is in roodheid wat afgenomen. Bij de haarlijn is wat meer roodheid en korstvorming, waarschijnlijk omdat hier een hogere dichtheid geďmplanteerd is.

Vanochtend heel iets last gehad van zwellingen bij de ogen, echter is dit inmiddels weer weggezakt. Omdat het lekker weer is besloten niet de hele dag binnen te blijven, maar te wandelen en af en toe in de zon te zitten met een petje op.

Hieronder nog de graftcounts die ik van Prohair doorgestuurd heb gekregen.

540*1
2070*2
302*3
88*4

Totaal dus 5938 haartjes.
Ziet er heel netjes uit. Herkenbare look :-), ook met de extra roodheid en korstvorming aan de voorzijde. Ik zie uit naar vrijdag dat we het ontvangstgebied ook wat kunnen wassen, dan zal het snel gaan.
sparge is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 22:47   #22
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Gewoon een lokale verdoving zoals je die ook bijvoorbeeld bij de tandarts kan krijgen. Kanttekening erbij dat het in de mond veel pijnlijker is als bij deze ingreep.

De arts brengt met een spuitje een verdovingsvloeistof in de huid over het gehele gebied. Het is een wat onaangenaam gevoel maar ik vond het erg meevallen.
Nou. Ik heb twee keer verstandskiezen weg laten halen. Spuitje voelde ik nauwelijks iets van en de vloeistof lijkt t doen voelen als een balonnetje wat wordt opgeblazen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 13:10   #23
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Update dag 7

Inmiddels al weer bij dag 7 aangekomen. Vandaag voor het eerst het implantatiegebied gewassen. Ik heb ongeveer een half uur onder de douche gestaan en het gebied gemasseerd, waarbij ongeveer 95% van de korstjes wel zijn losgekomen. De roodheid valt me mee, had verwacht dat dit erger zou zijn.

Verder geen last van zwellingen gehad, eigenlijk is alles makkelijk verlopen en laat ik me niet afremmen door de haartransplantatie. Elke dag wel naar buiten geweest om te wandelen of een terrasje te pakken, uiteraard met petje op.

Minoxidil/Fina (Essengen 6%) gebruik ik al weer een paar dagen, op het gebied waar niks gebeurd is. Ben tot dusver erg tevreden, heb alleen maandag een sollicitatiegesprek dus even kijken hoe ik het kan camoufleren. Nog tips?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 7 Bovenop.jpg‎ (124,3 KB, 527x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 7 Donor.jpg‎ (105,0 KB, 421x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 7 Vooraanzicht.jpg‎ (65,6 KB, 374x gelezen)
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 15:28   #24
sparge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 98
Geslacht:
Netjes hoor, gaat snel bij je zie ik. Wordt een mooie volle bos haar zo te zien.

Waarom gebruik je die middelen als Fina, is dat om haaruitval af te remmen?
sparge is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 18:01   #25
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparge Bekijk bericht
Netjes hoor, gaat snel bij je zie ik. Wordt een mooie volle bos haar zo te zien.

Waarom gebruik je die middelen als Fina, is dat om haaruitval af te remmen?
Als je dat niet gebruikt, gaat je haaruitval uiteindelijk verder. Bij mij is het nu ongeveer 3 jaren stabiel gebleven.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 18:20   #26
sparge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Als je dat niet gebruikt, gaat je haaruitval uiteindelijk verder. Bij mij is het nu ongeveer 3 jaren stabiel gebleven.
Ik heb dutasteride voorgeschreven gekregen van de behandelende arts. Heeft dat eenzelfde werking?
sparge is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 18:31   #27
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparge Bekijk bericht
Ik heb dutasteride voorgeschreven gekregen van de behandelende arts. Heeft dat eenzelfde werking?
Dutasteride is zeg maar de sterkere variant van finasteride, dus dat zou prima moeten werken.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 16:04   #28
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Getransplanteerde haren zijn niet gevoelig voor DHT aangezien ze worden geoogst uit de eeuwige haarkrans.

Dus theoretisch vallen die niet meer uit
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 16:59   #29
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Getransplanteerde haren zijn niet gevoelig voor DHT aangezien ze worden geoogst uit de eeuwige haarkrans.

Dus theoretisch vallen die niet meer uit
De rest van je haar eromheen wel, vandaar dat medicatie nodig is
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 18:09   #30
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Thumbs up

Klopt.

Daarom is het advies ook om enigzins te wachten met een HT tot het stabiel is
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.