Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2016, 21:04   #1
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Na lang twijfelen, overstappen minox op finasteride

Dag allen,

Sinds mei 2014 ben ik - met wisselende intensiteit - bezoeker van dit forum. Ik ben 31 jaar, ben (helaas) nooit gezegend geweest met een volle bos (dik) haar maar heb van meet af aan een hoge inplant (inclusief inhammen) gehad.

Geen probleem op zichzelf, maar sinds begin jaren 20 is het allemaal minder geworden. Sinds het moment van registratie op dit forum ging het proces van kalen echter in rap tempo. Vooral aan de voorzijde (haargrens en inhammen).

Uiteindelijk ben ik (lichtelijk in paniek) naar de dermatoloog gegaan omdat ik de contouren van een "eilandje" op mijn voorhoofd begon waar te nemen. Dit is in juni 2014 geweest. Ik had op dat moment inmiddels al aardig wat informatie vergaard (minoxidil en finasteride) over mogelijke medicatie.

Uiteindelijk heb ik via de dermatoloog minoxidil (2 %) en propecia voorgeschreven gekregen met het advies om eerst minoxidil te proberen en vervolgens (wellicht) complementair propecia te testen. Bij het ophalen van die medicijnen bij de apotheek, kreeg ik min of meer te horen dat ik wel gek moest zijn om "het zware" medicijn propecia te willen proberen. Hoewel ik toch al mijn twijfels had over het nemen van die pillen, werd ik daardoor toch afgeschrikt.

Enfin, minoxidil dan! Ik had vrij snel bevredigende resultaten. Uiteindelijk via internet 5 % besteld en het resultaat was - na een aantal maanden gebruik -eigenlijk boven verwachting.

Inmiddels ben ik ruim 1,5 jaar verder en heb ik het idee dat het effect minder wordt. Ik heb thuis nog een pakje propecia staan (nog niet over datum), en de verleiding om het toch te gaan proberen wordt groter en groter...

Nu lees ik hier echter best wel veel horrorverhalen over. Het lijkt wel of iedereen in meer of mindere maanden bijwerkingen ervaart.

Ik ben een hoogopgeleide jongen met een gezonde libido en geen potentieproblemen. Dit wil ik graag zo houden, maar enge termijn als "brainfog", "borstvorming", "depressie" en " impotentie" schrikken mij af.

Enerzijds denk ik: gewoon een maandje proberen, wie niet waagt wie niet wint, terwijl ik anderzijds bang ben dat ik net tot het kleine groepje mensen hoor dat na gebruik nooit meer de oude wordt.

Graag zou ik reactie krijgen van mensen die geen enkele bijwerking bij het gebruik van finasteride (hebben) ervaren. Met name de mensen die het al langdurig gebruiken.

Daarnaast heb ik inmiddels een aardige hoeveelheid "minoxidil-haren" (andere textuur, donkerder kleurtje) opgebouwd. Graag wil ik - zodra finasteride lijkt "aan te slaan" - stoppen met minoxidil (no offense: het elke dag klooien met een pipetje vind ik erger/meer kneuzig dan het innemen van een pilletje ;-) Nu weet ik dat het stoppen van minoxidil ertoe leidt dat de "gekweekte" minoxidl-haren uitvallen. Kun je echter met finasteride het stoppen met het gebruik van minoxidil "opvangen"/"overnemen" zodat de minoxidil-haren behouden blijven?

Tot slot ben ik benieuwd naar websites waar je goede kwaliteit proscar kunt bestellen. Kunnen jullie mij iets aanbevelen?

Ben zeer benieuwd naar jullie reactie! Dank daarvoor alvast.

Laatst gewijzigd door Flap; 12 februari 2016 om 21:27 Reden: spelfout
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2016, 21:11   #2
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Gewoon nemen ..

99% vd zogenaamde bijwerkingen zit in t hoofd.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2016, 23:00   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik gebruikte ook een bepaalde tijd finasteride, was er dik tevreden mee. Ben overgestapt op dutasteride dat sterker is, omdat ik gewoon voor het beste van het beste wil gaan Ik voel me er prima bij, ook seksueel helemaal top

finasteride en minoxidil zijn samen een goede combinatie. Finasteride is echter wel de basis om erfelijke kaalheid tegen te gaan (pakt het bij de ballen aan). Minoxidil steunt de haargroeimedicatie met een duwtje in de rug. Als je met minoxidil stopt, dan zijn (zoals ik begreep) de haartjes die van minoxidil gingen groeien degene die weer langzaamaan minder worden. Beter is niet te stoppen maar beide te nemen. Of in ieder geval eerst een tijdje (jaar minimaal) finasteride laten inwerken. Daarnaast heeft ook iedereen zijn privé dingen en bij mij is dat het druppelen.

Ik begrijp dat je het kneuzig vind om te druppelen. Ik druppel dus ook en houd dit ook geheim omdat ik mij schaam hiervoor, het klinkt gewoon zo stom. Al zou ik een pilletje slikken niet zo'n ramp vinden.. Vrouwen slikken een pil voor hun dingen en mannen slikken ook weer een pil voor hun eigen dingen. Niet alle mannen en vrouwen slikken uiteraard en pil, velen inderdaad ook niet. Ik wel!

Gewoon nemen die fina Ik was ook jou leeftijd toen ik eraan begon. Ben inmiddels bijna 33
Kun je niet via de huisarts of dermatoloog gewoon aan de 5 mg finasteride komen? dit zou je een heel hoop moeite en geld besparen. Ik kreeg ook 5 mg finasteride van de huisarts en het is zelfs verzekerd. Je deelt die pil dan in 4 stukken (dit stond zelfs op het doosje dat ik van de apotheek kreeg).


ps: wie zegt er nou dat je gek bent om Propecia te nemen? Toch niet je apotheek.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 12 februari 2016 om 23:10
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 01:03   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Onbekend maakt onbemind

Veel mensen horen enkel horror-verhalen. Finasteride? Dat is toch dat middel waar je impotent van raakt en zelfmoord nijgingen van krijgt? En dat gebruiken ze voor haar, toch?

Zulke mensen.....


Aan elk medicijn kleven bijwerkingen, je moest eens weten wat er in elke bijsluiter staat. Als je dat letterlijk neemt, schrikt elke pil je wel af. Maar omdat finasteride wereldwijd wordt aangeboden, en omdat wereldwijd mensen met AGA te maken hebben is er zoveel om te doen. Er wordt veel over geschreven.

Nee; het is geen snoepje. En je moet er een OK gevoel bij hebben. Maar vaak zit het tussen de oren. Als je op voorhand horror-verhalen leest zal je dat tijdens je gebruik altijd bijdragen.

Daarnaast, er zijn genoeg mensen die ook allerlei andere lichamelijk/geestelijke klachten bezitten en hier medicatie voor hebben. Hierdoor reageren die personen sowieso al anders/gevoeliger. Elke ding wat ze dan hebben; krijgt fina de schuld van. Per definitie.

Kortom; je kunt het proberen. Voel je jezelf er a-relaxt onder? Kap je. Merk je iets? Kap je. Merk je niks? Door gaan.

Ik heb het eens 10 maanden gebruikt. Ik begon me meer druk te maken over ellende dan over mijn haar, wat mijn doen heeft besluiten er mee te stoppen.

Nu probeer ik het weer....0,62mg om de dag. Ook een stuk psychologie. 0,62 is bijna de helft van voorgeschreven 1mg. En om de dag is minder dan elke dag.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 09:57   #5
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Dank voor de reacties.

Eigenlijk had ik mijn besluit al genomen om het te proberen, dus ben er vanochtend aan begonnen. Ik ga het zelf maar gewoon ervaren. Besloten om een soort van dagboeje bij te houden voor mezelf, zodat ik over tijdje kan teruglezen in welke mate ik bijwerkingen ervaar.

Ik heb slechts 30 pillen Propecia. Zijn er goede internetadressen waar je Proscar (zonder recept) kunt bestellen? Als ik na een maand geen bijwerkingen ervaar, zou ik het liefst Proscar in 4 stukken willen delen met een pillensnijder. Is dit te doen, of teveel gehannes? Kan iemand een fijne pillensnijder aanraden?

Graag zou ik toch nog van gebruikers willen horen die tijdens en na gebruik geen enkele bijwerking hebben ervaren. Bestaan ze überhaupt? ;-)

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over mijn vraag over de switch tussen minixidil en Propecia en wat dit doet met minoxidilharen?

Themen: had je voorheen last van bijwerkingen? En hoe is dat nu, met de aangepaste hoeveelheid?

Nemen jullie Finasteride onder begeleiding van een huisarts en/of dermatoloog? Zelf heb ik geen goede ervaring met dermatoloog, dus ik heb geen zin om daar opnieuw naartoe te gaan. Hoe zit dit bij jullie?

Laatst gewijzigd door Flap; 13 februari 2016 om 10:02
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 10:06   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flap Bekijk bericht
Dank voor de reacties.

Eigenlijk had ik mijn besluit al genomen om het te proberen, dus ben er vanochtend aan begonnen. Ik ga het zelf maar gewoon ervaren. Besloten om een soort van dagboeje bij te houden voor mezelf, zodat ik over tijdje kan teruglezen in welke mate ik bijwerkingen ervaar.

Ik heb slechts 30 pillen Propecia. Zijn er goede internetadressen waar je Proscar (zonder recept) kunt bestellen? Als ik na een maand geen bijwerkingen ervaar, zou ik het liefst Proscar in 4 stukken willen delen met een pillensnijder. Is dit te doen, of teveel gehannes? Kan iemand een fijne pillensnijder aanraden?

Graag zou ik toch nog van gebruikers willen horen die tijdens en na gebruik geen enkele bijwerking hebben ervaren. Bestaan ze überhaupt? ;-)

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over mijn vraag over de switch tussen minixidil en Propecia en wat dit doet met minoxidilharen?

Themen: had je voorheen last van bijwerkingen? En hoe is dat nu, met de aangepaste hoeveelheid?

Nemen jullie Finasteride onder begeleiding van een huisarts en/of dermatoloog? Zelf heb ik geen goede ervaring met dermatoloog, dus ik heb geen zin om daar opnieuw naartoe te gaan. Hoe zit dit bij jullie?

Voor de goede orde: begin nou juist NIET aan zo'n dagboek. Waarom zou je dat doen? Dan ga je elke dag even aan dat dagboek zitten en ga je bewust letten op je lichaam of je iets "voelt" en dat schrijf je dan op? Ja dan ga je SOWIESO iets voelen en op schrijven. Resultaat: fina krijgt de schuld als je iets voelt.

Gewoon niet doen!! Slikken. Niet bij stilstaan en doorgaan.

Fina heeft effect na 3-6 maanden. Nou. Als jij dan elke dag een boekje bijhoudt heb je na een half jaar al een heeeeel boek en nog niet eens echt resultaat.

Je mag er af en toe best bij stilstaan, zo van; hoe gaat het?

Maar niet ELKE dag dmv dagboekkie is even gaan zoeken of alles oke is.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 10:24   #7
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Ok, ok, ik maak er een weekboekje van

Denk dat je wel een punt hebt namelijk.
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 15:18   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Flan, bij een slechte ervaring met de dokter of dermatoloog kun je makkelijk overstappen naar een ander. Er zijn zovelen dokters en dermatologen maar goed, het is je eigen keus natuurlijk.

Ik heb trouwens geen last van vervelende bijwerkingen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 17:44   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nee, ik had geen bijwerkingen enkel af en toe last van steek in bal en wat verminderde libido.


Op dit moment ervaar ik nog niets. Gebruik het nu 1 maand. 0,62mg om de dag.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 23:30   #10
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Verminderd libido en steek in je teelbal zijn anders wel bijwerkingen hoor

Misschien dat ik toch nog een bezoekje aan mijn huisarts breng. Wellicht kan hij me Proscar voorschrijven. Scheelt toch veel centen!

Is er iemand zonder enige vorm van bijwerkingen bij het gebruik van Finasteride?
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 23:58   #11
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flap Bekijk bericht
Verminderd libido en steek in je teelbal zijn anders wel bijwerkingen hoor

Misschien dat ik toch nog een bezoekje aan mijn huisarts breng. Wellicht kan hij me Proscar voorschrijven. Scheelt toch veel centen!

Is er iemand zonder enige vorm van bijwerkingen bij het gebruik van Finasteride?
Ongeveer 95% van de personen volgens de klinische studies. Gebruik het zelf ook, nooit iets gemerkt dat op de bijwerkingen lijkt..
__________________
_____________________
Regime:
-Finasteride 1 mg ED 01/2015
-Minoxidil 1 ml ED 01/2017
-Regenpure DR ED 01/2017
_____________________
Behandelingen:
MHP bij BCN 06/2016
FUE 2900 grafts Esteworld 01/12/2016
___________________________________________
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 11:34   #12
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Ik gebruik het nu 4 dagen en merk nog geen enkel verschil. Uiteraard begrijp ik dat de (eventuele) werking nog wel even op zich zal laten wachten

Als men last heeft van bijwerkingen, spelen die dan meestal meteen op? Of kan dit even duren.

Ik lees hier veel verhalen van mensen die "meteen" last en bijwerkingen ervaren. Dat kan ik gelukkig niet zeggen.
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 11:53   #13
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flap Bekijk bericht
Ik gebruik het nu 4 dagen en merk nog geen enkel verschil. Uiteraard begrijp ik dat de (eventuele) werking nog wel even op zich zal laten wachten

Als men last heeft van bijwerkingen, spelen die dan meestal meteen op? Of kan dit even duren.

Ik lees hier veel verhalen van mensen die "meteen" last en bijwerkingen ervaren. Dat kan ik gelukkig niet zeggen.
Hoi Flap,

Als je eraan begint, weet dan dat evt. bijwerkingen ook heel subtiel/sluipend kunnen beginnen. Dit omdat je hormonen beinvloedt worden door de medicijnen. Wat minder gemotiveerd, minder inspiratie, drang om zaken vooruit te schuiven enz. En het argument 99% tussen de oren is al vele malen ontkracht.

Wees hier in ieder geval alert op

Succes!
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 13:22   #14
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Als ik die symptomen lees, begin ik te twijfelen of ik niet al heel mijn leven Finasteride toegediend krijg

Dank voor de waarschuwing; ik kijk het effe aan.
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 22:16   #15
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Gebruik zowel fina als minox voor optimale resultaat flap!

Test fina, als het niets voor jou is, dan is het niets voor jou. Geef het wel een kans, laat je niet gek maken door verhalen en ga niet met spookverhalen in je kop slikken want dan ga je dingen zien die er niet zijn. good luck!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.