Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 maart 2004, 02:31   #1
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Roaccutane en haaruitval

Hoi,

Ik ben 27 nu en heb al een tijd last van haaruitval, hoewel ik mijn hoofd nog ongeveer bedekt kan houden met veel uitgekiend kamwerk 's ochtends . Het verdict is genadeloos... de gewone mannelijke kaalheid dus. Hoewel ik niet enorm ijdel van inborst ben, vind ik het idee van kaal worden haast ondraaglijk misschien omdat ik sowieso al mocht brillen van mijn 8e of zo. Bovendien is dat kalen tot nu toe een vrij traag proces geweest (nu weer op topsnelheid maar dat lijkt me wel vaker voor te komen in de lente) maar dat laat ook veel ruimte voor een constant slecht gevoel en de jeuk(en steken) en vettige huid zijn er de hele dag door om je ook zonder spiegel er constant aan te herinneren wat er gebeurt... en krabben betekent dat je even later beteuterd zit te staren naar weer wat haartjes in je handen

Ik ben naar een huidarts geweest enkele jaren terug en die gaf me Roaccutane, een middel tegen acné dat ook verdienste zou hebben tegen de jeukerige huidziekte (waarvan de naam me ff ontgaat) die de uiteindelijk haaruitval veroorzaakt. Ik heb zelf de indruk gehad dat dit wel werkte. Is dat daadwerkelijk zo en zo ja of zo nee, is dit nog steeds een afdoend middel of ondertussen hopeloos achterhaald en is er veel beters verkrijgbaar ?

Ikzelf ben met het middel gestopt omdat het :
1. je huid te sterk uitdroogt waardoor je haast doorgaans met (weliswaar droge) schilfertjes op je gezicht, aan je ogen... etc. zit.
2. winter of zomer ALTIJD kapotte winterlippen
3. de ogen te droog maakte.

Laters heb ik nog gehoord dat het ook depressies kan veroorzaken maar als mijn haar eens een paar maandjes minder uitvalt dan maakt dat voor mij heel wat goed aan medisch geinduceerde depressie

Alvast bedankt voor meer info over zowel roaccutane als andere middelen.

PS : verkopers van middeltjes : gelieve niet te antwoorden ... enkel gebruikers.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2004, 09:36   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Begon je haar uit te vallen bij gebruik van ro-accutane/tretenoine? Of pas een paar jaar later?
ro-accutane heeft als mogelijke bijwerking haaruitval , maar ik denk niet haaruitval na een paar jaar door ro-accutane kan optreden.

Je hebt AA symptomen, koop een DHT blokker (finasteride, saw palmetto).
Vervolgens iets voor hergroei (minoxidil, innovate).
En ook nog wat extra vitamines. Multi vit. en Biotine.
Een goede shampoo is ook belangrijk, een milde shampoo of een nizoral/rooscure product.
R-accutane zorgt voor Biotine deficientie.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2004, 16:04   #3
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
(Ro)Accutane is een behoorlijk zwaar medicijn in het algemeen. Voor acne zou het als laatste oplossing gebruikt moeten worden. Ervoor zouden dus diverse andere middelen getest moeten zijn.
Ik weet niet of er andere middelen voor jeuk zijn, en hoe erg je jeuk is, maar ik vind het wel erg raar dat de huidarts meteen accutane voorschrijft gezien de mogelijke bewerkingen. (Dacht in de top-10 of zelfs top-5 van zwaarste medicijnen.)

Depressie kan idd een mogelijke bijwerking zijn. Er zijn gevallen bekend waarbij zelfs zelfmoord is uitgevoerd.
Haarproblemen komen ook regelmatig voor. Het lijkt volgens sommigen erop dat het AGA als het ware start/triggered.

Sommige beweren dat Accutane biotine (biotin/Vit H/Vit B7, B8) deficientie kan veroorzaken. Daarom is het aan te raden extra biotine te nemen. Bijv. 2mg.
Had ook ergens gelezen dat Accutane DHT zou verlagen, wat juist weer positief tegen haaruitval zou zijn. Maar buiten DHT om, kan accutane misschien juist een negatief effect veroorzaken. Zoals dus bijv. Biotine.

De daadwerkelijke oorzaak is zover ik weet onbekend. Er zijn wel verschillende theorieen. Misschien dat een hoge dosis vit B5 voor acne wat bij sommige haarproblemen veroorzaakt, op dezelfde manier haarproblemen zou kunnen veroorzaken als Accutane.
Een aantal theorieen van B5 zijn hier opgesomd:
http://pub106.ezboard.com/fabsolutea...tart=1&stop=20

Het effect van Accutane werkt meestal op een lang termijn. Soms zijn de veranderingen/bijwerkingen zelfs permanent. Het werkt vaak op een lang termijn, wat misschien ook voor haarproblemen het geval zou kunnen zijn.
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 23 juli 2005 om 16:14
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2004, 23:09   #4
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Alvast bedankt voor deze antwoorden. Ik wil even verduidelijken dat mijn haaruitval wel degelijk door AA wordt veroorzaakt en niet door de Acuttane - die ik overigens niet meer neem omwille van de bijwerkingen vermeld in mijn eerste post. De Accutane was wel degelijk bedoeld om de haaruitval op langere termijn (op korte termijn doet het idd wat haar uitvallen) te minderen en overigens met redelijk succes.

Is het mogelijk om in het kort even te schetsen wat pro en contra is van de middelen die jullie tot nog toe noemden ? Voor details zoek ik dan laters wel eens de complete threads in dit forum op.

Tot slot :
Ik ben heel blij dat ik dit forum ontdekte. Ik stond redelijk alleen met de problemen die ik heb met die eeuwigdurende afdaling naar een kaalkop op een leeftijd dat ik liever jong ben. Ik heb andere threads al eens doorgenomen en een schat aan info opgedaan. Mijn bevindingen tot nu toe :
1. Intussen zijn er nog geen wondermiddelen maar er lijken toch medicijnen te zijn die al redelijk wat vermogen om het kalen tegen te werken.
2. Als het toch te ver vordert, probeer toch eens te kijken of je met millimeterkopje of compleet kaal (Fortuyn-kaal bedoel ik ) er niet leuk zou uitzien, want :
3. HT lijkt voor velen een tocht naar de hel zonder retourtje. Ik wist er niet veel van en dacht dat men zomaar alles kon inplanten zoveel men wou, etc etc... De verhalen van lidtekens die je voelt als je slaapt en de onmogelijkheid om daarna toch maar alles af te scheren hebben mijn ogen enorm geopend. Als ik merk dat ik met kale kop niet kan leven dan zal ik nog 10 keer nadenken voor ik me daaraan zou wagen... en tegen dan zijn er misschien betere technieken maar ook dat zal ik checken, dubbelchecken en triplechecken.

Bedankt voor jullie online aanwezigheid... het is een echte opsteker
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2004, 23:41   #5
Jack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 167
ten eerste probeer eens een vril met dik zwart montuur dan merk je dat dat brillen best leuk uitvalt als je je kaal scheert...

ten tweede heb ik het gevoel dat er over een paar jaar niemand meer rond loopt met een kale kop, klonen van haar wordt het wel(zegt een leek als ik op dat gebied, maar goed) lijkt mij dat dat zoiets wordt als je borsten laten vergroten, dus mocht je je kaal scheren, bewaar een haar in een zakje
__________________
"Humor is all it takes"

suffers from itchy and scratchy discease....

Multivit
af en toe B-complex (b3,b5,b6,b2,b1,foliumzuur,b12)
1,25mg finasteride proscar 23-2-04
Jack is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2004, 23:50   #6
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Hehehe... ik denk dat ik tegen dan nog haartjes van mijn autozetel kan plukken
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2005, 08:51   #7
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
roaccutane en haaruitval

Ik ben een aardig tijdje bezig nu met roaccutane. (een medicijn tegen acné). Ik gebruik een hele lage dosis (1x 10mg per dag). Ik merk dat mijn haar steeds dunner is geworden de laatste tijd. Ook heb ik 2 aardig grote inhammen gekregen. Bij de inhammen zit nog een soort klein heel licht "donshaar" waar ik ooit haar heb gehad. Mijn vraag is, of dit tijdelijk is en of er mischien iets aan te doen is? Ik ben nu 17 en ik vind het best wel erg eigenlijk
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2005, 10:55   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman
Ik ben een aardig tijdje bezig nu met roaccutane. (een medicijn tegen acné). Ik gebruik een hele lage dosis (1x 10mg per dag). Ik merk dat mijn haar steeds dunner is geworden de laatste tijd. Ook heb ik 2 aardig grote inhammen gekregen. Bij de inhammen zit nog een soort klein heel licht "donshaar" waar ik ooit haar heb gehad. Mijn vraag is, of dit tijdelijk is en of er mischien iets aan te doen is? Ik ben nu 17 en ik vind het best wel erg eigenlijk
Roaccutane zorgt voor een deficientie in je haar. Je moet biotine slikken.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2005, 15:53   #9
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Roaccutane zorgt voor een deficientie in je haar. Je moet biotine slikken.
Waar kan ik Biotine krijgen? (gewoon bij de supermarkt, of op recept van de dokter?) en hoe vaak per dag moet ik het slikken?

ps, het heeft geen vervelende bijwerkingen in combinatie met Roaccutane toch?

Alvast bedankt voor de informatie!
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2005, 11:24   #10
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Ik heb stad en land afgezocht, maar geen biotine kunnen vinden Ik wil het nu dus op het internet gaan bestellen. dit heb ik nog nooit eerder gedaan, dus zou iemand mij mischien een link kunnen geven van een site waar ik het kan krijgen?

Alvast heel erg bedankt!
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2005, 11:29   #11
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman
Ik heb stad en land afgezocht, maar geen biotine kunnen vinden Ik wil het nu dus op het internet gaan bestellen. dit heb ik nog nooit eerder gedaan, dus zou iemand mij mischien een link kunnen geven van een site waar ik het kan krijgen?

Alvast heel erg bedankt!
nova-vitae.nl
vitadvice.nl
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 08:57   #12
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Ik ben gister bij de Dermatoloog geweest. Ik heb verteld dat ik nu Biotine slikte voor m'n inhammen/dun haar. Hij keek me aan alsof ik gek was en lachte een beetje. Volgens hem had de kaalheid ten eerste niets met Roaccutane te maken en ten tweede zou Biotine toch niets helpen. Hij zei dat ik Propecia moet gaan gebruiken. Mijn vraag is of dit een verstandig idee is? En kan dit kwaad in combinatie met Roaccutane?
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2005, 21:08   #13
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman
Ik ben gister bij de Dermatoloog geweest. Ik heb verteld dat ik nu Biotine slikte voor m'n inhammen/dun haar. Hij keek me aan alsof ik gek was en lachte een beetje. Volgens hem had de kaalheid ten eerste niets met Roaccutane te maken en ten tweede zou Biotine toch niets helpen. Hij zei dat ik Propecia moet gaan gebruiken. Mijn vraag is of dit een verstandig idee is? En kan dit kwaad in combinatie met Roaccutane?
Als een mens geen biotine krijgt, zal deze waarschijnlijk in de problemen raken. Biotine is geowon een vitamine die ook in je voeding terug te vinden is.

Studies tonen aan dat isotretinoine (roaccutane) een negatieve invloed heeft op de biotine opname. Een gevolg kan haarproblemen zijn.

Propecia hoor je normaal gesproken pas te gaan gebruiken als je mannelijke erfelijke haaruitval hebt. Dat is wat anders dan de haaruitval veroorzaakt door isotretinoine.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2005, 21:14   #14
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman
Ik ben gister bij de Dermatoloog geweest. Ik heb verteld dat ik nu Biotine slikte voor m'n inhammen/dun haar. Hij keek me aan alsof ik gek was en lachte een beetje. Volgens hem had de kaalheid ten eerste niets met Roaccutane te maken en ten tweede zou Biotine toch niets helpen. Hij zei dat ik Propecia moet gaan gebruiken. Mijn vraag is of dit een verstandig idee is? En kan dit kwaad in combinatie met Roaccutane?
Ik word de laatste tijd een beetje kotsmisselijk van die onwetende dermatologen.
Zoals Ugh al zegt zorgt het voor een deficientie van keratine toch? Ik las onlangs dat keratine aangemaakt word door de aminozuren. Dus wanneer je haaruitval krijgt door gebruik van tretenoine kun je het best biotine + aminozuren slikken.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2005, 21:20   #15
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik word de laatste tijd een beetje kotsmisselijk van die onwetende dermatologen.
Zoals Ugh al zegt zorgt het voor een deficientie van keratine toch? Ik las onlangs dat keratine aangemaakt word door de aminozuren. Dus wanneer je haaruitval krijgt door gebruik van tretenoine kun je het best biotine + aminozuren slikken.
Biotine wordt dacht ik idd gebruikt bij de synthese van keratine. Keratine is een eiwit; en elk eiwit bestaan uit aminozuren. Als je een tekort aan aminozuren zou hebben, dan zouden er ook andere lichamelijke problemen moeten zijn denk ik.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 15:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 02:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 20:22
Verloopt kaalheid altijd symmetrisch? David AGA - Algemeen 47 15 juni 2005 20:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.