Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 november 2011, 19:05   #16
geisha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 125
succes en probeer wa te rusten deze nacht
geisha is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2011, 19:41   #17
crespo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2006
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht
Bedankt voor de bemoedigende woorden crespo!
Ik houd ook zeker rekening met een lastige week, die ik voornamelijk binnenshuis zal doorbrengen.

Hoe is de status bij jou nu na 9 weken?
Ik heb nog redelijke roodheid. Dit moet ik nog altijd camoufleren. De roodheid heeft vooral te maken met de dichte inplant (1921 grafts op +/- 33cm2). Hier hadden ze al voor gewaarschuwd. Toch denk ik dat ik zonder camouflage onder de kerstboom kan zitten. Je kunt het iedere week een klein beetje zien afnemen. Het doffe gevoel wordt ook minder en de laatste 10 dagen heb ik 3 puistjes gehad in het ontvangsgebied. Als ik het goed heb dan zijn dat de eerste tekenen dat er wat aan het opkomen is. Mijn eigen haar groeit ook lekker door. Op advies van Geisha slik ik ter ondersteuning al een paar maanden MSM tabletten.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen!!

Voor philemonia151, ik ben na vier weken weer onder de 'bekenden' mensen gekomen. Op mijn werk heeft niemand iets gezegd, tot mijn eigen stomme verbazing! Ik had altijd een normale coupe. Ongeveer 8-10 cm lang aan de voorkant. Ik verwachtte dus wel eea. Mijn vrienden maakten wel opmerkingen, maar die counterde ik snel weg door ergens ander over te beginnen! Wonderbaarlijk misschien, maar ze zijn er niet meer over begonnen. De fase dat de haren gaan doorkomen is natuurlijk een ander verhaal want dan kan het wel meer gaan opvallen ivm lengte verschil. Maar wie dan leeft.......
crespo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2011, 21:54   #18
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door philemonia151 Bekijk bericht
Succes, ik ben over ruim 2 weken aan de beurt. Ik begin hem stiekem al te knijpen. Niet voor de behandeling, maar voor de reacties uit mijn omgeving. Sonico had jij trouwens al een hotel kunnen vinden in de buurt van PHC?
Dankje!
Ik typ dit bericht nu vanuit de geboekte accommodatie (B&B), en ik moet zeggen, erg prettig; eigen keuken, mooie badkamer en een aardige gastheer en -vrouw en wifi natuurlijk. Met de auto ca. 6 minuten van de kliniek. Mocht je interesse hebben, dan pm ik het wel ff.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2011, 22:42   #19
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Hallo ook hier al een beetje een gespannen iemand ik ben 12dec bij Prohair aan de beurt
Precies zoals gezegd wordt ergens wel bang dat de omgeving of op school mensen opmerkingen gaan maken, maarja dat is even door de zure appel heen bijten, daarna komt er een mooie tijd hopelijk!
Sterkte iedergeval philemonia.
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2011, 23:40   #20
philemonia151
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 98
Klopt, even door de zure appel heen bijten Jord-Y. Komt uiteindelijk wel goed en het wordt toch winter, dus hoef niet zo nodig de deur uit.

Sonico ik heb het volgens mij al gevonden (B&B), dus dat gaat goed komen. Veel succes.
philemonia151 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 09:05   #21
slotzang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 94
Sonico, veel succes!!
slotzang is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 17:46   #22
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Inmiddels de eerste sessie achter de rug! Viel heel erg mee, wat mij betreft ook vrijwel pijnloos. De kliniek, de mensen, ze komen allemaal heel professioneel over en ze handelen er ook naar.

Uiteindelijk worden het 2900 grafts in totaal, aangezien ik een specifieke haarlijn wilde aanhouden. Beetje langer liggen/zitten, maar dat heb ik er wel voor over!
Nu heel voorzichtig doen.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 18:26   #23
philemonia151
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 98
Beter hoor dat het is meegevallen. Maar van 2500 naar 2900 is toch iets meer. Zal wel een mooi resultaat worden. Morgen nog 1 dag en dan zit het erweer op, kan je gaan hestellen. Succes morgen.
philemonia151 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 20:25   #24
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ja dat worden er zeker meer, de haarlijn is iets minder conservatief dan bij het consult. Desondanks is het geen hele lage haarlijn, maar ik heb al van nature een vrij hoog voorhoofd, dus helemaal goed. Morgen inderdaad de laatste sessie en dan herstellen. Hopelijk vallen de zwellingen mee. Vanavond maar eerst eens proberen te slapen op een vaste positie.

Voor iedereeen die nog moet, sterkte en succes!!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 00:34   #25
joey1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2011
Berichten: 11
Hey Sonico,

Fijn dat je eindelijk aan de beurt bent! De tweede dag is meestal wat zwaarder, maar als het eenmaal achter de rug is, wordt het alleen maar beter.
Voor mij is de behandeling bij ProHair net twee weken achter de rug. Ik begin mn haartjes weer te verliezen helaas, maar heb verder geen klachten meer.

Ik had ook twee weken vrij genomen van werk, maar na tien dagen waren al mn korstjes verdwenen, viel de roodheid reuze mee, en voelde ik me hartstikke zelfverzekerd. Ik ben toen ook lekker naar een borrel gegaan van allemaal vrienden en bekenden en niemand die iets gemerkt had.. (kreeg zelfs wat complimentjes over mn "strakke" kapsel, omdat het natuurlijk erg kort was en de nieuwe haarlijn toen heel mooi zichtbaar was) Maar niemand die ook maar dacht aan een HT.

Voor mij was echt het moment van de korstjes eraf wassen een soort van bevrijding.. Heerlijk!!!

Nou, succes met je 2de behandeldag en je revalidatie. Die zwellingen zijn trouwens vooral lachwekkend. Alleen vervelend als je wakker wordt en je ogen gaan niet meer open... Maar is ook maar van korte duur.
joey1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 15:09   #26
tjinta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Locatie: Brabant
Berichten: 8
ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat, ik heb 10 dagen geleden een ht gedaan maar niet bij prohair. Vreemd genoeg voel ik me ook juist erg goed en vol zelfvertrouwen. Dat is denk ik omdat je de stap hebt durven zetten en je weet dat je op een dag meer haar hebt. Tis zoooooo jammer dat het een tijd duurt voor de haren op je bolleke staan. Maar goed, geduld is een schone zaak.

Bij mij ziet ook niemand het....... maar de eerste dagen ben ik wel binnen gebleven, maar dan vanwege het vocht dat over mijn gezicht weg zakte! Dat kon je echt niet missen, ik leek wel mishandeld, en toen moest ik ook nog met mijn kleinste naar de spoedeisende hulp vanwege (wist ik toen niet) arm uit de kom. Nou ze dachten dat ik voor mezelf kwam!

Ik heb wel het geluk dat mijn haar over het getransplanteerde stuk heen valt, dat scheelt.
tjinta is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 17:38   #27
Tekkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 32
HT en medicijn

Hallo allemaal,

Al enige tijd overweeg ik om een volgende stap te nemen om mijn haar te beschermen. Nu was ik altijd huiverig om Fina of Minoxidil te gebruiken en dacht dat een HT beter zou zijn.

Maar is het eigenlijk zo dat je na een HT toch fina of minoxidil moet gebruiken of is dat dan niet meer nodig?

En welke kliniek zouden jullie me aanraden en welke ook zeker niet?

Alvast heel erg bedankt!
__________________
------------------
3x 210 mg Saw Palmetto
1 beker sojamelk
Rooscure
groene thee
ijzer + zink
ietsje minder vlees
ietsje minder alcohol
****
Denk over: Propecia

Tekkel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 22:34   #28
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tekkel Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Al enige tijd overweeg ik om een volgende stap te nemen om mijn haar te beschermen. Nu was ik altijd huiverig om Fina of Minoxidil te gebruiken en dacht dat een HT beter zou zijn.

Maar is het eigenlijk zo dat je na een HT toch fina of minoxidil moet gebruiken of is dat dan niet meer nodig?
Dat hoeft niet, maar je wilt natuurlijk wel graag de vruchten plukken van je transplantatie. In de meeste gevallen kaal je toch verder, dat kan je natuurlijk nog wel opvangen met nog wat transplantaties maar eens houdt het op. Daarom is fina en/of minox een mooie buffer. Maar als je een beetje op leeftijd bent of niet echt een agressieve vorm van haaruitval hebt, dan zou je best zonder kunnen en dat geldt zeker voor tekkels.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 08:15   #29
slotzang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 94
Hallo Tekkel,

Ook ik ben niet zo voor fina. Ik vraag me even hardop af op minox ook bijwerkingen heeft? Ten aanzien van de kliniek die je wilt, moet je volgens mij een aantal afwegingen maken. Als je de tijd neemt en je op dit forum door de verschillende verhalen heen worstelt, heb je al een goed beeld, denk ik. Succes met je zoektocht!
slotzang is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 08:17   #30
slotzang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 94
PS. Probeer je eigen beeld zo objectief mogelijk te vormen. Een HT is prijzig en er wordt geld mee verdiend. Nogmaals succes!
slotzang is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.