Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2002, 16:28   #1
notsosmooth
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Locatie: den haag
Berichten: 22
kliniek den haag - ellipse

Hallo allemaal,

Ik was eigenlijk op zoek naar een kliniek in Den Haag waar ik terecht kan voor laserbehandeling toen ik deze site tegenkwam:

http://www.newfill.nl/index.php?rubriek=ellipse Zij (Vanessa...?) heeft het hier over het Ellipse systeem wat dus een andere techniek is dan laser. Kan iemand mij zeggen in welk opzicht het anders is dan laser en of het slechter/beter en goedkoper/duurder is?

Ik heb met de zoekfunctie van dit forum geprobeerd te zoeken, maar daarbij moet je minimaal 4 zoekwoorden typen...? Lijkt me persoonlijk wat veel.

Mocht iemand een andere kliniek in Den Haag of omgeving weten dan hoor ik het heel graag!

Groeten,

Rik.
notsosmooth is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2002, 20:24   #2
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Beste Rik,

Ellipse versus laser
Beide methodes ontharen middels licht.
Doelstructuur voor het licht is het melanine (pigment) in het haar.
Het geabsorbeerde licht wordt omgezet in warmte.
Deze warmte wordt naar de haarfollikel geleid.
De haarfolilikel is definitief kapot indien gedurende 1ms (miliseconde) een temperatuur van 70C > wordt bereikt.

Een laser is monochromatisch (je weet wel, zo'n rood straaltje). De flitslamp is dit niet ( het flitst, net als een fotocamera). Hierdoor kan het behandeloppervlak van de Ellipse groter zijn, 1 x 5 cm. De laser is maximaal 1 x 1 cm. Zoals je begrijpt kun je dus met de Ellipse sneller behandelen en is de kans op het overslaan van oppervlaktes kleiner. En zo zijn er nog wel meer verschillen, maar het gaat wat te ver dit hier allemaal te vermelden.

Slechter/beter
Dit is afhankelijk van het type laser waarmee je de Ellipse vergelijkt. Vergeleken met bijvoorbeeld de Lightsheer Diode laser doen beide apparaten niet voor elkaar onder. De Ellipse bevat gepatenteerde filters die de kans op bijwerkingen sterk verkleinen.

Goedkoper/duurder
Tsja, dit is een kwestie van zoek en vergelijk. Vaste prijzen zijn moeilijk te verstrekken aangezien de prijs afhankelijk is van de groote van het te behandelen oppervlak. Jouw rug is misschien wel twee keer zo breed als de mijne. Dus zijn er bij jou meer flitsen nodig, dus duurder. Meestal wordt de prijs vastgesteld tijdens een intake gesprek. Wel zie je hier en daar richtprijzen op diverse websites vermeld.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Ceez

Laatst gewijzigd door JohnH; 7 juni 2006 om 12:49
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2002, 00:55   #3
notsosmooth
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Locatie: den haag
Berichten: 22
Ceez,

Hartelijk bedankt voor je reaktie.

Groeten,

Rik.
notsosmooth is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.