Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 22 oktober 2017, 15:13   #1
010hairman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2017
Berichten: 14
Geslacht:
Mijn ervaring esteworld

Ik ben enkele maanden geleden met Esteworld in aanraking gekomen. Na een gesprek met Hidde in IJsselstein gekozen voor Esteworld. De professionele begeleiding was een belangrijke reden om de dure behandeling niet rechtstreeks bij een turkse kliniek te doen. Ook de mogelijkheid om de Acellbehandeling te nemen was voor mij heel belangrijk. Ik was hier voor het gesprek enigzins sceptisch over, maar Hidde overtuigde mij dat deze behandeling zeer succesvol is. Ik heb de haartransplantatie gekozen en de Acell-behandeling (totaalprijs €3800 excl vlucht). In Istanbul werd ik om 07:00 opgehaald bij ons hotel en naar de kliniek gebracht. We waren met een groep van 8 (plus een aantal vrienden en familie) samen in de wachtruimte bij Esteworld. Er was een andere nederlander, 2 engelsen, een amerikaan en een aantal arabieren. Allereerst moest er door vrijwel iedereen nog betaald worden. Na de betaling moesten we korte tijd wachten. Tijdens het wachten informeerden we bij elkaar hoeveel de kosten waren. Waar Hidde in een eerder stadium sprak over de duidelijke prijzen bij Esteworld bleek hier in de praktijk weinig van te kloppen. De Nederlander die exact dezelfde behandeling kreeg betaalde een aantal honderden euro's meer dan ik. De prijzen varieerden gigantisch, zeker tussen de Amerikaan (die het meest betaalde) en de Arabieren (het minst). Tip die een van de arabieren aan ons gaf: ga niet akkoord met de prijs en probeer deze lager te krijgen. Overigens betwijfel ik of dit bij Esteworld NL ook zo werkt, maar bij andere vestigingen in ieder geval wel.
Vervolgens moesten we als groep om de beurt bloed prikken. In gebrekkig Engels werd er gecomunniceerd. Het bloed prikken verliep verder goed. Het aansluitpunt van het infuus bleef zitten, waarom was mij op dat moment onduidelijk. De vrouw die het bloed afnam kon geen Engels. Vervolgens kreeg iedereen door de dokter de haarlijn getekend, waarna iedereen kaal werd geschoren en een operatieschort aan kreeg. Hierna werd iedereen naar een eigen behandelkamer gebracht. Ik kreeg sterk het idee dat Esteworld massaproductie is, in tegenstelling tot de persoonlijke begeleiding waarover gesproken wordt.
De behandeling begon met het verdoven van het hoofd. Op de site van Esteworld staan een aantal ervaringen, waarbij er soms gesproken wordt over kleine spuitjes die je bijna niet voelt. In de praktijk blijken deze spuitjes weldegelijk erg pijnlijk te kunnen zijn. Wees hier dus op voorbereid. Het personeel bij Esteworld kwam vriendelijk over. De artsen die de behandeling deden spraken echter geen woord engels. In het turks werd er regelmatig met stemverheffing gediscussierd. Dit maakte mij erg onzeker. Tijdens de behandeling was het een aantal keer noodzakelijk om op je buik te liggen. Met het voorhoofd op een opgerolde handdoek, je ogen en neus recht naar beneden op de stoel. Ademhalen was niet fijn. In combinatie met de sfeer in de behandelkamer werd ik paniekerig. Naar het schijnt is Esteworld met nieuwe stoelen bezig, waar je makkelijker op kan liggen. Gelukkig kwam er na verloop van tijd een vrouw binnen die engels sprak. Zij vroeg hoe het met me ging en probeerde wat kleine dingen uit te leggen. Ze probeerde me enigzins gerust te stellen en vertelde hoelang het ongeveer nog ging duren. Al met al vond ik dat de engelse begeleiding tijdens de behandeling gigantisch tekort schoot. Dit neem ik Hidde kwalijk. Hij garandeerde mij een persoonlijke behandeling met goede en duidelijke communicatie. Gezien het feit je in Istanbul voor €1000 dezelfde haartransplantatie kan krijgen, verwacht ik meer en betere begeleiding. Deze andere klinieken bieden echter niet de Acell behandeling (zij zeggen dat het een onzin behandeling is).
De nazorg in Nederland is overigens prima. Hidde staat je altijd netjes en vriendelijk te woord en helpt je waar nodig.

Mijn advies aan mensen die nog twijfelen: vraag voor je de behandeling doet om een persoonlijk begeleider bij de kliniek. Bereid je er ook op voor dat de turkse mentaliteit heel anders is
010hairman is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.