Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2020, 14:13   #61
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Ziet er al goed uit, en dat al na 7 dagen.
Ik heb aardig wat blogs gelezen inmiddels en de kern is dat de meeste korsten er wel af zijn na 9-10 dagen.
Vaak wassen en dan masseer je het gebied ook min of meer.
De angst is vooral dat je “wat” meeneemt als het korstje loskomt.
Na een paar dagen zit het haarzakje goed vast.
Je hoeft niet bang te zijn dat je je nieuwe haren meetrekt.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 15:07   #62
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Ziet er al goed uit, en dat al na 7 dagen.
Ik heb aardig wat blogs gelezen inmiddels en de kern is dat de meeste korsten er wel af zijn na 9-10 dagen.
Vaak wassen en dan masseer je het gebied ook min of meer.
De angst is vooral dat je “wat” meeneemt als het korstje loskomt.
Na een paar dagen zit het haarzakje goed vast.
Je hoeft niet bang te zijn dat je je nieuwe haren meetrekt.
Thanks voor de goede moed, altijd fijn om te horen!

Ik moet inderdaad veel meer geduld hebben met het loslaten van de korstjes.

Overigens kwam ik erachter dat ik de telling van de dagen eigenlijk moet tellen vanaf de dag na de HT i.p.v. de dag van de HT. Dus waar ik DAG 7 zeg is het eigenlijk DAG 6.

En wat je ook zegt inderdaad, pas na 9-10 dagen laten de korstjes pas los. Dus moet echt nog even rustig afwachten.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 15:25   #63
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
DAG 8 (7e dag na HT)

Heb weinig tot eigenlijk bijna geen last meer van zwellingen. Voor de zekerheid doe ik mijn hoofdband vandaag nog even om.

Korstjes
Voordat ik aan mijn wasbeurt begon besloot ik toch nog even de kliniek te bellen wat betreft de korstjes.
Ik kreeg te horen dat ik echt moet afblijven van de korstjes op het getransplanteerde gebied en dat de korstjes vanzelf zullen loslaten rond tien dagen na de HT. Pas als het na 13-14 dagen niet loslaat, dan mag er wel ietsjes harder gemasseerd worden, maar voor nu vooral nog niet.
Wat betreft de korstjes in het donor gebied mag het opzicht nu al wel.

Tijdens de wasbeurt leek her er overigens op dat de korstjes toch wel al aardig begonnen los te laten. Het ziet er ook wel een beetje zo naar uit.
Tijdens het droog föhnen van mijn haar (met koude lucht) heb ik even een foto gemaakt om een indruk te delen. Ook nog een foto van mijn donor toegevoegd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200801_141103.jpg‎ (109,3 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200801_132632.jpg‎ (147,3 KB, 309x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 18:57   #64
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Ziet er echt al rustig uit zo te zien.
Donor vind ik er nu al best goed uitzien zo kort na je HT.
Als dit zo doorzet dan zal het wel goedkomen.
Hoe is het met de haartjes die tussen bestaande haar zijn geplaatst?
Is dit was lastiger met wassen?
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 19:19   #65
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Ziet er echt al rustig uit zo te zien.
Donor vind ik er nu al best goed uitzien zo kort na je HT.
Als dit zo doorzet dan zal het wel goedkomen.
Hoe is het met de haartjes die tussen bestaande haar zijn geplaatst?
Is dit was lastiger met wassen?
Als ik heel lichtjes probeer te voelen op het getransplanteerde gebied tussen bestaande haar voelt het al stoppelig aan. Ik kan niet goed zien hoe het ermee is, maar zo te voelen lijkt het goed te gaan.
Met het wassen is het niet per se lastiger, aangezien de spray en shampoo makkelijk komt op die plekken.

Hopelijk blijft het idd in deze lijn doorgaan wat betreft herstel en ontwikkeling, zodat het idd spoedig mag goedkomen.
Daarom probeer ik vooral door te gaan met veel water drinken, slapen, eiwitten eten voor een goed herstel. Ook probeer ik zoveel mogelijk te zorgen voor een goede doorbloeding. Alle beetjes die helpen zijn van harte welkom.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 19:31   #66
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Bedankt voor je snelle reactie.
Als het mogelijk is en je bent ertoe bereid dan zou ik een scherpe foto enorm waarderen. Ik ben zo benieuwd hoe dit eruit ziet. Ik bedoel dus de voorzijde/bovenop.
Mag ook via DM.

Laatst gewijzigd door Harryhak; 1 augustus 2020 om 20:35
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 01:12   #67
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Mijn camera kan helaas niet hele scherpe foto's maken. Mrt een föhn in de hand is dat nog extra moeilijk.

Dit is het scherpste wat ik heb kunnen maken voor nu. Hoop dat dit een beter beeld is waar je wat mee kunt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200802_000250.jpg‎ (46,6 KB, 278x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 11:15   #68
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Thnx voor je moeite, wordt zeker gewaardeerd.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 18:16   #69
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
DAG 9 (8e dag na HT)

Vandaag niet veel bijzonderheden. Weer iets meer gevoel in mijn donor gebied en niet echt jeuk over het algemeen. Eindelijk geen zwellingen meer en ik hoef ook eindelijk geen hoofdband meer te dragen.
Mijn donor ziet er naar mijn idee net zo uit als gisteren. Korstjes laten wel weer meer los dan gisteren.

Hieronder een laatste foto van mijn donor. Ook nog weer even een foto van hoe het getransplanteerde gebied voor op mijn hoofd er uitziet met behulp van een föhn (koude lucht). Hoop dat de korstjes er snel helemaal af zijn, zodat het echte wachten echt kan gaan beginnen.

Denk dat ik vanaf nu geen dagelijkse updates ga geven, zolang er zich geen bijzondere ontwikkelingen plaatsvinden.

Een maand na de HT heb ik weer een controle afspraak en mijn eerste XL Hair behandeling gepland staan. Kijk er al erg naar uit!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200802_141417.jpg‎ (122,7 KB, 221x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200802_152449.jpg‎ (143,5 KB, 181x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2020, 00:01   #70
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Succes met het verdere herstel.
Heb net zelf een kuur van 6 behandelingen gehad(xl hair).
Met bijbehorende shampoo en hair spray(om wortels te versterken).
Eerlijk gezegd vind ik het zwaar tegenvallen tot eigenlijk weggegooid geld.
Bedoeling was om bestaand haar sterker/dikker te maken etc maar ik merk er echt helemaal niks van.
Beter spenderen aan andere zaken of evt tweede HT.
Biotine van de Kruidvat en minox zijn goedkoper en werken waarschijnlijk beter.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 00:46   #71
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Succes met het verdere herstel.
Heb net zelf een kuur van 6 behandelingen gehad(xl hair).
Met bijbehorende shampoo en hair spray(om wortels te versterken).
Eerlijk gezegd vind ik het zwaar tegenvallen tot eigenlijk weggegooid geld.
Bedoeling was om bestaand haar sterker/dikker te maken etc maar ik merk er echt helemaal niks van.
Beter spenderen aan andere zaken of evt tweede HT.
Biotine van de Kruidvat en minox zijn goedkoper en werken waarschijnlijk beter.
Thanks!!

Wat betreft de XL Hair lijkt het mij ook dat er te hoge verwachtingen mee worden gecreëerd.

Als die behandeling er werkelijk voor kan zorgen dat dunne haren weer dikker worden, dan vroeg ik mij al af waarom men dan alsnog gaan voor een HT.

Ik ga er ook niet per se van uit dat deze behandeling een "must" is voor een beter herstel, net als dat ik de supplementen die ik slik per se noodzakelijk vind.
Wel denk ik dat deze behandeling die extra stoffen bieden waar de hoofdhuid misschien te weinig van krijgt.
(Net zoiets als dat men niet direct gezond wordt door te gaan eten, maar men kan wel ongezond worden door niet te eten).

Daarnaast denk ik ook dat andere factoren ook heel erg meespelen, zoals geen alcohol, geen nicotine, gezonde voeding en voldoende rust.

Hopelijk en wie weet kunnen deze factoren elkaar aanvullen/stimuleren en ten goede zijn van een goed herstel en haargroei?
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 10:38   #72
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Ha Mjds,

Leuk om je posts te lezen en te zien dat je zo actief bent op dit forum en vastberaden om een mooie bos haar te krijgen!
Ik heb zelf de laatste tijd veel afleveringen gekeken van The Hairloss show op youtube. Misschien is dat ook wat voor jou, omdat je graag alles wil weten over wat nut heeft of niet en vragen hebt over t proces. Ik vind dit programma erg leuk en informatief.
Ik zou vooral op bewezen effectieve behandelingen blijven en niet teveel gaan 'shoppen'. Heb ik zelf wel gedaan met supplementen en shampoos en zooi maar volgens mij is t effect minimaal.
VISUS biedt wel een Low Lever Laser Therapie behandeling, dit is wel effectief bewezen, XL hair met supplementen niet In the hairloss show wordt dit ook goed uitgelegd wat wel en geen bewezen therapieën zijn en waar op gelet moet worden, hoe t gaat na een HT etc etc.

Ben benieuwd hoe je de show vind, verder succes met je herstel!
Groetjes Klaas
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 17:04   #73
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarklaas Bekijk bericht
Ha Mjds,

Leuk om je posts te lezen en te zien dat je zo actief bent op dit forum en vastberaden om een mooie bos haar te krijgen!
Ik heb zelf de laatste tijd veel afleveringen gekeken van The Hairloss show op youtube. Misschien is dat ook wat voor jou, omdat je graag alles wil weten over wat nut heeft of niet en vragen hebt over t proces. Ik vind dit programma erg leuk en informatief.
Ik zou vooral op bewezen effectieve behandelingen blijven en niet teveel gaan 'shoppen'. Heb ik zelf wel gedaan met supplementen en shampoos en zooi maar volgens mij is t effect minimaal.
VISUS biedt wel een Low Lever Laser Therapie behandeling, dit is wel effectief bewezen, XL hair met supplementen niet In the hairloss show wordt dit ook goed uitgelegd wat wel en geen bewezen therapieën zijn en waar op gelet moet worden, hoe t gaat na een HT etc etc.

Ben benieuwd hoe je de show vind, verder succes met je herstel!
Groetjes Klaas
Hoi @Haarklaas,

Bedankt voor je post!

Ik heb de Hairloss Show op Youtube gezien. Inderdaad onwijs interessant. Ze delen veel verschillende filmpjes over haarverlies, -behoud, -stimulering en -transplantatie. Bedankt voor de tip! Ik ga het zeker vaker volgen.

Ook hun filmpje over LLLT heb ik gezien en zet wel idd aan het denken.
Wat die arts op het einde (tijdcode 12:30) benadrukt is ook belangrijk om niet over het hoofd te zien. Daar zegt hij namelijk dat alle stimuleringstherapiën geen effect hebben op haar dat al minder dan 50% in ongezonde staat is. Dus ook de LLLT kan ongezondhaar niet meer gezond krijgen.

Zoals ik ook al dacht met bijvoorbeeld XL Hair of andere supplementen en een algemeen gezonde leefstijl, zal ook LLLT kunnen vertragen (of voorkomen) dat haar ongezonder wordt. Dat deze middelen en/of therapieën het haar weer gezonder maakt, heeft dus ook vooral te maken met de gezonde staat waarin het haar zich nog bevindt.

Ik kon alleen niet het filmpje vinden waar ze de werking van XL Hair weerleggen. In hoeverre zou je die link misschien kunnen delen?
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 18:44   #74
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
DAG 13 (12e dag na HT)

Vandaag toch weer even een update, aangezien een groot deel van de korstjes er dan eindelijk zijn afgevallen. De korstjes begonnen eerst wel los te komen, maar echt eraf vallen begon echt vanaf gisteren te gebeuren.

In eerste instantie durfde ik er echt absoluut niet aan te komen, maar het begon letterlijk en figuurlijk zo erg te jeuken. Vond het ook klein beetje spannend worden, omdat de korstjes er niet "vanzelf" afgingen vallen.
Als ik er heel voorzichtig en zachtjes met mijn uiterste topjes van mijn vinger er lichtjes tegen aan ging proberen te zitten, viel het korstje er wel gelijk af.
Toch durfde ik er niet verder aan te zitten, dus belde ik eerst de kliniek voor advies.

Bij de kliniek gaf de medewerker aan dat het getransplanteerde gebied vanaf DAG 10 tijdens het wassen wel lichtjes gemasseerd kan worden met de vingertopjes, zodat de korstjes wel een extra zetje krijgen om los te komen.
Gelukkig mocht dit en het zorgde ook voor een heerlijke opluchting.

Hieronder een foto van hoe het er boven aan de voorkant uitziet zonder korstjes. Wel onwijs tof om gewoon haar te voelen, alsof het daar gemillimeterd is (ookal zal het naar alle waarschijnlijkheid eerst weer even uitvallen, voordat het echte groeien gaat gebeuren).
Ook nogmaals een foto de achterkant, puur voor een indruk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200806_133733.jpg‎ (121,7 KB, 254x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200806_130346.jpg‎ (140,4 KB, 213x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 21:11   #75
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Korstvrij, eindelijk.
Het ziet er totaal niet rood uit moet ik zeggen.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.