Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juli 2020, 20:33   #1
algomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2020
Berichten: 36
Geslacht:
Hergroei

Wie hier heeft significante hergroei gerealiseerd?
Wat was je strategie en wat was het resultaat?
algomas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 01:26   #2
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Absurd veel hergroei in de eerste 3-4 jaar met combi 1,25mg fina en 2x 1ml minox. Inmiddels 8 jaar verder sinds de start en bijna terug bij af, kleine verbetering t.o.v. van toen. Ontzettend balen, want dacht dat mijn probleem opgelost was. Positieve is dat hergroei dus wel degelijk mogelijk is. Wie weet voor jou wel langer
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 01:52   #3
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Absurd veel hergroei in de eerste 3-4 jaar met combi 1,25mg fina en 2x 1ml minox. Inmiddels 8 jaar verder sinds de start en bijna terug bij af, kleine verbetering t.o.v. van toen. Ontzettend balen, want dacht dat mijn probleem opgelost was. Positieve is dat hergroei dus wel degelijk mogelijk is. Wie weet voor jou wel langer
Hoe oud was je toen je begon? En hoe oud bent u nu?
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 03:38   #4
algomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2020
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Absurd veel hergroei in de eerste 3-4 jaar met combi 1,25mg fina en 2x 1ml minox. Inmiddels 8 jaar verder sinds de start en bijna terug bij af, kleine verbetering t.o.v. van toen. Ontzettend balen, want dacht dat mijn probleem opgelost was. Positieve is dat hergroei dus wel degelijk mogelijk is. Wie weet voor jou wel langer
Apart zeg..hoe zou dit komen? Word je door gebrek aan dht steeds gevoeliger voor dht misschien? Dat zou suggereren dat je het beste met lage dosis kan beginnen en die tzt ophogen.
algomas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 10:59   #5
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Ik ben begonnen op m’n 23e, ben nu net 32. En er zijn meerdere theorieën mogelijk. De meest logische is dat mijn aga gewoon te sterk/agressief is om Nog langer door fina (en inmiddels al een aantal jaren duta) geblokt te worden. Een andere theorie is dat je lichaam gewend raakt aan de inname van het medicijn, waardoor het z’n werking op termijn verliest. Dit heb ik getest door een jaar terug te gaan van duta naar fina, en na een jaar weer terug op duta. Weinig verschil.

Belangrijk om te weten is dat fina sws vaak maar voor een aantal jaren optimaal werkt. Het vertragen van het proces met 5-10 jaar is wat ik vaak ben tegengekomen. Dit klopt bij mij dus ook. Het is alleen wel gek dat het bij mij de eerste jaren extreem goed aansloeg, en daarna bijna net zo hard weer achteruitging. Daardoor hoopte ik stiekem dat ik veel langer had kunnen genieten van mijn flinke bos haar. Helaas helaas
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 11:42   #6
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Ik ben begonnen op m’n 23e, ben nu net 32. En er zijn meerdere theorieën mogelijk. De meest logische is dat mijn aga gewoon te sterk/agressief is om Nog langer door fina (en inmiddels al een aantal jaren duta) geblokt te worden. Een andere theorie is dat je lichaam gewend raakt aan de inname van het medicijn, waardoor het z’n werking op termijn verliest. Dit heb ik getest door een jaar terug te gaan van duta naar fina, en na een jaar weer terug op duta. Weinig verschil.

Belangrijk om te weten is dat fina sws vaak maar voor een aantal jaren optimaal werkt. Het vertragen van het proces met 5-10 jaar is wat ik vaak ben tegengekomen. Dit klopt bij mij dus ook. Het is alleen wel gek dat het bij mij de eerste jaren extreem goed aansloeg, en daarna bijna net zo hard weer achteruitging. Daardoor hoopte ik stiekem dat ik veel langer had kunnen genieten van mijn flinke bos haar. Helaas helaas
Dat lijkt mij echt frustrerend. En heeft het ook niet geholpen dat u een tijdje bent gestopt zodat uw lichaam weer een herstart kreeg? En daarna weer terug op de fina of duta?

Is het ook niet wat om bv 3 maanden te slikken een paar weken er af en dan weer terug drie maanden enz enz
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 10:29   #7
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Heb van alles geprobeerd. Vooralsnog zonder effect. Ik wacht nu tot de uitval enigszins gestabiliseerd is en dan ga ik voor een HT voor de haarlijn. Paar jaar later nog een keer voor het midden (en/of kruin indien nodig). Verder de dichtheid cosmetisch aanvullen met SMP. En dan ben ik wel klaar. Blijf medicatie wel gebruiken. Ervaar geen bijwerkingen, en ik verwacht binnen een jaar NW7 te zijn als ik zou stoppen. Twijfel overigens ook nog om RU toe te voegen als laatste poging voor m’n HT, maar lijkt me best veel gedoe met dagelijks zelf mixen etc, dat houdt me wat tegen
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 10:30   #8
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Fina werkt overigens voor iedereen verschillend, dus wat voor mij niet heeft gewerkt zou voor jou heel goed kunnen werken en andersom. Probeer en kom erachter zou ik zeggen
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 11:19   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Heb van alles geprobeerd. Vooralsnog zonder effect. Ik wacht nu tot de uitval enigszins gestabiliseerd is en dan ga ik voor een HT voor de haarlijn. Paar jaar later nog een keer voor het midden (en/of kruin indien nodig). Verder de dichtheid cosmetisch aanvullen met SMP. En dan ben ik wel klaar. Blijf medicatie wel gebruiken. Ervaar geen bijwerkingen, en ik verwacht binnen een jaar NW7 te zijn als ik zou stoppen. Twijfel overigens ook nog om RU toe te voegen als laatste poging voor m’n HT, maar lijkt me best veel gedoe met dagelijks zelf mixen etc, dat houdt me wat tegen
Ik mix RU voor een paar dagen, gewoon in mijn Minoxidil. Om de paar dagen een minuut of 5 van je tijd is toch goed te doen? En omdat je Minoxidil als vehicle gebruikt hoef je ook niet met verschillende topicals te klooien. Gewoon 2x per dag.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 20:17   #10
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik mix RU voor een paar dagen, gewoon in mijn Minoxidil. Om de paar dagen een minuut of 5 van je tijd is toch goed te doen? En omdat je Minoxidil als vehicle gebruikt hoef je ook niet met verschillende topicals te klooien. Gewoon 2x per dag.
Dat klinkt inderdaad zo gek nog niet. Hoeveel ml minox en hoeveel mg RU mix je dan per keer? En praktische vraag, in wat voor flesje/flacon mix je dit? Pas je dit één- of tweemaal daags toe?
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2020, 14:12   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Dat klinkt inderdaad zo gek nog niet. Hoeveel ml minox en hoeveel mg RU mix je dan per keer? En praktische vraag, in wat voor flesje/flacon mix je dit? Pas je dit één- of tweemaal daags toe?
Ik heb 'eeuwen geleden' eens een Aminexil kuurtje gedaan. In die doos zaten ampullen (glazen mini potjes van 6 ml met afsluitbaar dopje) na gebruik heb ik die niet weggegooid want dacht dat ik daar gewoon mn Minoxidil in kon doen als ik een weekendje weg ging. Mn zakje RU ligt constant in de vriezer en om de 3 dagen haal ik die eruit om 210 mg eruit te lepelen met een zelfgemaakt staafje van aluminiumfolie die ik net zo vaak heb gevouwen tot die stevig is. Laatste vouw is in V-vorm zodat je wat poeder kunt oplepelen ermee. RU lepel ik op een klein stukje bakpapier en met de juiste hoeveelheid mg giet ik het van het bakpapier over in het potje. Minoxidil erbij tot haast aan het randje, even schudden en je hebt 6 ml RU oplossing van 3.5%. Precies genoeg voor 3 dagen smeren, 2x per dag 1 ml. Enige is alleen dat je wel een precisie weegschaaltje in Mg nodig hebt. Heb ik zelf ooit op eBay gekocht voor €13 incl. verzendkosten. Wat het nu zal kosten weet ik niet? Maar met eBay of AliExpress enz. zul je die ook voor een prikkie kunnen kopen. Dan alleen nog de kosten van RU en Minoxidil. Ik gebruik zelf de niet vettige vloeistof omdat ik daar niet tegen kan. RU lost lekker snel en volledig op en trekt snel in de hoofdhuid.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2020, 17:22   #12
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Stabilisatie is toch ook wel wat waard..? Je zegt dat je ongeveer op hetzelfde punt zit als 8 jaar geleden? Dat is toch ook mooi, want je zei ook als je stopt met fina dat je op NW 7 zit op een jaar tijd haha

Als je een HT doet kun je een mooie haardos hebben, micropigmentatie erbij en denk dat het heel mooi uit ziet!

Had je trouwens inhammen of dunner wordend haar?
Eens, echter is het nog niet stabiel. Ik ga ervan uit dat ik nu in max 5 jaar een flink diffuse NW7 zal zijn. Helemaal glad zal ik niet snel worden. Maar met in het achterhoofd het absurd goede resultaat dat ik heb mogen ervaren, is dat vooruitzicht niet bevredigend. Ben overigens wel dankbaar dat ik enigszins ongeschonden door m’n twintiger jaren ben heengekomen hoor.

Toen ik startte was ik NW2,5 met licht diffuus in NW6. Ging terug naar NW1,5 en superdik en vol en nu dus weer ongeveer terug op startpunt.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2020, 17:26   #13
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik heb 'eeuwen geleden' eens een Aminexil kuurtje gedaan. In die doos zaten ampullen (glazen mini potjes van 6 ml met afsluitbaar dopje) na gebruik heb ik die niet weggegooid want dacht dat ik daar gewoon mn Minoxidil in kon doen als ik een weekendje weg ging. Mn zakje RU ligt constant in de vriezer en om de 3 dagen haal ik die eruit om 210 mg eruit te lepelen met een zelfgemaakt staafje van aluminiumfolie die ik net zo vaak heb gevouwen tot die stevig is. Laatste vouw is in V-vorm zodat je wat poeder kunt oplepelen ermee. RU lepel ik op een klein stukje bakpapier en met de juiste hoeveelheid mg giet ik het van het bakpapier over in het potje. Minoxidil erbij tot haast aan het randje, even schudden en je hebt 6 ml RU oplossing van 3.5%. Precies genoeg voor 3 dagen smeren, 2x per dag 1 ml. Enige is alleen dat je wel een precisie weegschaaltje in Mg nodig hebt. Heb ik zelf ooit op eBay gekocht voor €13 incl. verzendkosten. Wat het nu zal kosten weet ik niet? Maar met eBay of AliExpress enz. zul je die ook voor een prikkie kunnen kopen. Dan alleen nog de kosten van RU en Minoxidil. Ik gebruik zelf de niet vettige vloeistof omdat ik daar niet tegen kan. RU lost lekker snel en volledig op en trekt snel in de hoofdhuid.
Klinkt goed! Denk dat ik dat ook maar ga proberen dan. Laatste vragen: waar haal jij je RU vandaan? Welk resultaat heeft het jou opgeleverd? Gebruik je het apart, of ook als aanvulling op fina/duta? Alvast bedankt voor de nuttige info!
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2020, 21:03   #14
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
En is het goedkoper dan bijv. de pre-made RU van Actifolic? -> https://actifolic.com/product/actifo...8841-solution/
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 11:33   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Klinkt goed! Denk dat ik dat ook maar ga proberen dan. Laatste vragen: waar haal jij je RU vandaan? Welk resultaat heeft het jou opgeleverd? Gebruik je het apart, of ook als aanvulling op fina/duta? Alvast bedankt voor de nuttige info!
Laatste keer RU gehaald bij Actifolic, bevalt eigenlijk gewoon prima. Ik ben echt een long time user van Dutasteride en zag helaas de werking ervan verminderen. Jaren geleden RU ernaast gaan gebruiken en zag zelfs een beetje hergroei. Maar stabilisatie heeft het me wel gegeven hoor. Nooit gedurfd om afscheid te nemen van Dutasteride, maar dat RU me wel heeft geholpen staat vast voor mij.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
hergroei

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.