Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2016, 22:19   #1
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Exclamation Haartransplantatie op 25 jarige leeftijd

Beste forumleden,

Al een tijdje lees ik hier mee op het forum met zeer af en toe een post. Hierbij mijn verhaal:

Haarsituatie
Al sinds mijn 18de heb ik last van haaruitval. Dit startte in de kruin en werd vanaf mijn 20ste hier merkbaar. De inhammen volgde al snel. Deze begonnen merkbaar vanaf mijn 21-22ste uit te dunnen. Merkbaar in de zin van merkbaar voor mezelf. Ik heb nog steeds geen opmerking van kennissen, vrienden of familieleden gekregen omdat ik tot nu toe alles nog vrij goed kan verbergen (met behulp van Toppik). De middenzone tussen de kruin en voorzijde met inhammen is vrij sterk met geen tekenen van haaruitval.
Nu ben ik 24 en wordt het moeilijk en moeilijker om de haaruitval te verbergen. Kruin en inhammen blijven uitbreiden.

In bijlage kunnen jullie foto's van mijn haarsituatie vinden. Donorhaar is hier nog vrij kort (ca. 0,50 cm). Kruin is in vlak zonlicht getrokken dus lijkt nog iets dunner.

Familie
  • Grootvader aan vaderszijde: sinds 45ste start van kalende kruin. Sinds zijn 65ste volledig kale kruin. Overig haar is diffuus maar nog vrij dekkend.
  • Grootvader aan moederszijde: volledig kaal sinds 40ste.
  • Vader: sinds 45ste zeer lichte start van kaling in kruin. Overig haar begint zeer traag diffuus kaal te worden (eigenlijk niet merkbaar als je er niet op let). Ik schat dat hij het kalingsproces van zijn vader gaat volgen.
  • Van vaderszijde heb ik een zéér volle haarstructuur geërfd.

Het kalingsproces begon bij niemand van hen al zo vroeg als bij mij. Waarschijnlijk ben ik er zo vroeg bij door de combinatie van de 'slechte' genen.

Medicatie
Sinds 19de minoxidil en ca. 21ste finasteride. Dutasteride heb ik een maand geprobeerd maar dit is véél te heavy op de hormonen. Sinds 3 maanden gebruik ik ook Regenepure DR en Biotin Conditioner.
Van stabilisatie kan ik niet spreken. Haaruitval blijft doorzetten. De medicatie zal wel voor een vertragingseffect zorgen vandaar dat ik deze gewoon blijf gebruiken. Baat het niet, schaadt het niet.

Persoonlijk verhaal
Aangezien de haaruitval in de kruin begon merkte ik dit zelf niet snel op. Op mijn 19de merkte mijn moeder een kale plek in de kruin op en ben ik meteen naar de dermatoloog gegaan. Hij stelde meteen AGA vast. Dit kwam voor mij als een mokerslag aan. Mijn haar is sinds kinds af aan namelijk altijd 'heilig' geweest. Op mijn 7de liep ik al dagelijks mijn haar te stylen met gel.

Meteen gestart met minoxidil maar dit bleek weinig effect te hebben. Op mijn 20-21ste was mijn kruin al duidelijk kaal en ging ik op gesprek bij een andere dermatoloog. Hij schreef mij finasteride voor. Ook met de finasteride zette de haaruitval door.

Op mijn 21ste begon ik mentaal zo sterk onder de haaruitval te leiden dat mijn ouders in paniek de dermatoloog vroegen om dutasteride voor te schrijven (ik had hen hierover gesproken). Zoals eerder aangehaald had deze medicatie een veel te grote invloed op mijn hormonen dat ik hier als snel mee moest stoppen.

Op dat moment was mijn zelfvertrouwen enorm diep gekelderd en probeerde ik mij constant zo te positioneren dat mijn kruin richting een muur of dergelijke gericht was. Ik werd hier echt gek van. Gelukkig ontdekte ik al snel Toppik. Dit was perfect geschikt voor mijn kruin en mijn zelfvertrouwen nam weer toe.

Nu op mijn 24ste wordt het moeilijker en moeilijker voor mij om de haaruitval te verbergen met Toppik. Het volume neemt namelijk af in de kalende regio's. Dit zorgt meer en meer voor een contrast met mijn enorm volle, dikke donor. Ik heb het er ook een beetje mee gehad. Toppik is een goed hulpmiddel maar naar mijn mening geen geweldige oplossing. Je moet opletten met regen, harde wind, zwemmen niet mogelijk, ga je liggen dan vallen er wat vezels uit, ... .

Op dit ogenblik heeft de haaruitval op zo veel zaken in mijn leven invloed dat ik tot het besluit ben gekomen dat ik een oplossing moet gaan zoeken. De haaruitval beheerst eigenlijk bijna mijn volledig leven. Dit gaat van hobby's, sporten, niet meer reizen, carrièrekeuzes tot relaties. Er gaat geen uur voorbij dat ik aan mijn uitval denk. Ik ben het gewoon beu dat iets als haaruitval gewoon heel mijn leven beheerst op mijn jonge leeftijd. Ik ben nog zo jong en dit zorgt er gewoon voor dat ik blijf stilstaan in mijn leven, van niets meer kan genieten, nog moeilijk plezier kan maken of eens een moment mij gelukkig kan voelen.

Doordat ik altijd uiterlijk zeer belangrijk gevonden heb is acceptatie bij mij (nog) niet mogelijk. Ik heb een poging gedaan maar kwam hier net ver in. Daarom zie ik op dit moment nog maar één optie, een haartransplantatie.

Haartransplantatie
Momenteel ben ik verschillende klinieken aan het contacteren:
  • Bij Veldhoven heb ik een goed persoonlijk gesprek gehad en zij willen mij volledig behandelen. De prijs is aanvaardbaar.
  • Van Esteworld heb ik online een offerte mogen ontvangen voor een volledige behandeling. Prijs is zeer laag. Zij vallen waarschijnlijk al af doordat ik liever op zeker speel (inplanning toekomstige haaruitval) en ik over voldoende spaargeld beschik voor een transplantatie binnen België of Nederland.
  • Feriduni wil alleen de voorkant behandelen (online offerte), zij noemen de kruin namelijk 'The black hole' en behandelen deze enkel boven de 35 jaar. Ik begrijp deels het standpunt van Feriduni wel. De kruin is een vrij grote oppervlakte waar zeer veel donor in kruipt. Verder is de prijs wel enorm hoog.
  • Graag wil ik nog een persoonlijk gesprek of online consultatie bij Prohair, Transhair en Eberson.

Mijn standpunt over een haartransplantatie is als volgt: Ik ben inderdaad nog zeer jong en mijn haaruitval is nog moeilijk te voorspellen. Echter is mijn donor zéér vol. Zo vol zelfs dat ik hier graag wat van 'verlies'. Mijn onaangetaste haren zijn namelijk zeer moeilijk onder controle te houden zonder haarproducten als gel te gebruiken (en dan nog). Eens de haren ongeveer 1 cm lang zijn 'ploffen' ze naar buiten door de grote dichtheid. Dit is beperkt te zien op de foto's in mijn tweede post. Ik moet minimaal om de 3-4 weken mijn haren laten opscheren om het 'plof'-effect te beperken.

Vandaar dat ik dus meer en meer een haartransplantatie overweeg. Wat win ik met nog 10 jaar te wachten om dan te kijken hoe mijn haaruitval evolueert? Ik begrijp heel goed dat vervolgbehandelingen nodig zullen zijn. Ik kom hier ook maar heel weinig leden tegen die maar één behandeling hebben ondergaan doorheen hun leven. Afwachten weegt echter voor mij niet op ten opzichte van mij nog jaren lang ongelukkig te voelen en mijn leven te laten bepalen door de AGA. Jaren wachten en toekijken om dan uiteindelijk een behandeling te ondergaan voor ongeveer hetzelfde eindresultaat of te horen te krijgen dat een volledige dekking niet meer mogelijk is, vind ik persoonlijk een rare redenering. Ik leef niet graag met een 'we zien wel'-instelling, ik neem liever snel actie.

Door de sterke donor kan ik waarschijnlijk nog een lange tijd (met vervolgbehandelingen) verder of zelfs alles uiteindelijk nog bedekken als het zo ver komt. Kliniek Veldhoven beaamde dit ook. Misschien kom ik inderdaad ooit op een punt dat mijn donor opgebruikt is, op dat punt heb ik gewoon geen optie meer, scheer ik alles af en laat ik MHP uitvoeren in de overige zones.

Moest ik voor een transplantatie kiezen, dan zou ik deze willen laten uitvoeren binnen ongeveer een jaar (als ik 25 jaar ben).

Graag had ik jullie mening gehoord.

Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0950 2.jpg‎ (111,8 KB, 435x gelezen)
Bestandstype: jpg FullSizeRender[1]2.jpg‎ (128,1 KB, 353x gelezen)
Bestandstype: jpg FullSizeRender2.jpg‎ (132,5 KB, 319x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0934.jpg‎ (143,3 KB, 445x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1011.jpg‎ (136,4 KB, 313x gelezen)

Laatst gewijzigd door Crocky; 5 september 2016 om 13:27
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:20   #2
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Vervolg foto's inhammen en donor op iets langere lengte. Nu zie je duidelijk dat het donorhaar echt naar buiten 'ploft' ten opzichte van voorgaande foto's op iets korte lengte.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0940 2.jpg‎ (135,3 KB, 261x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0941 2.jpg‎ (126,4 KB, 236x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0661.JPG‎ (55,7 KB, 168x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0663.JPG‎ (74,7 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0650.JPG‎ (40,3 KB, 179x gelezen)

Laatst gewijzigd door Crocky; 4 september 2016 om 22:28
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:26   #3
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
En nog een foto van de bovenzijde met minder focus op de kruin.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0938.jpg‎ (144,7 KB, 244x gelezen)
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:33   #4
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Jeetje wat een heftig verhaal en herken wel veel.

Als ik in jouw situatie zou verkeren had ik niks gedaan aan de voorkant maar enkel je kruin. Het is inderdaad zo dat het lastig te voorspellen is hoe het zich daar gaat uitbreiden. Feriduni heeft wel een punt maar deed voorheen nooit moeilijk over een kruin. Wellicht heeft je eigen verhaal (uitval zet zich voort) hierbij aan bij gedragen.

Je hebt mooi dik donker haar (je doet me denken aan Jan Kooijman). Welliswaar kalend vooraan maar (nog) niet storend. Het is jammer dat je ouders erin meegaan. Dat draagt niet bij aan je eigen zelfbeeld.

Laatst gewijzigd door NoToBald; 4 september 2016 om 22:36
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:41   #5
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoToBald Bekijk bericht
Jeetje wat een heftig verhaal en herken wel veel.

Als ik in jouw situatie zou verkeren had ik niks gedaan aan de voorkant maar enkel je kruin. Het is inderdaad zo dat het lastig te voorspellen is hoe het zich daar gaat uitbreiden. Feriduni heeft wel een punt maar deed voorheen nooit moeilijk over een kruin. Wellicht heeft je eigen verhaal (uitval zet zich voort) hierbij aan bij gedragen.

Je hebt mooi dik donker haar (je doet me denken aan Jan Kooijman). Welliswaar kalend vooraan maar (nog) niet storend. Het is jammer dat je ouders erin meegaan. Dat draagt niet bij aan je eigen zelfbeeld.
Ik heb het misschien fout verwoord maar mijn ouders proberen zo veel mogelijk mijn zelfbeeld omhoog te krikken hoor. Zelf spreken ze ook nooit over mijn haaruitval, enkel als ik het zelf aanhaal. Ze hadden toen enkel de dermatoloog gecontacteerd omdat ik mentaal enorm diep zat en hoopte dat duta de oplossing was (ik had hen verteld dat dit een laatste oplossing was wat betreft medicatie).

Laatst gewijzigd door Crocky; 4 september 2016 om 22:48
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:56   #6
homesweethome
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Ik zou ook voor de kruin gaan, ik vind dat een kale kruin meer ouder maakt dan de inhammen (die bij jou nog redelijk meevallen itt kruin).
homesweethome is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 23:17   #7
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Nog vergeten te vermelden: aan de inhammen zou ik zeker niet voor rechte haarlijn kiezen zoals toen ik 16 was. Ik zou ze beperkt laten aanvullen zodat ik terug een dichtere ronde haarlijn heb. Dus de haarlijn die ik nu nog kan 'faken'. Iedereen kent mij namelijk al jaren met deze rondere haarlijn en hierdoor neem ik ook meteen wat extra risico weg.

Laatst gewijzigd door Crocky; 4 september 2016 om 23:53
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 09:12   #8
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
jammer om te horen. gebruik je nu nog medicatie?
Ik heb ook last van een dunnere kruin. kreeg ooit een reactie op mijn 24e die dit merkte, ook had ik op dat gebied veel last van inflamation (tintelend gevoel, vooral bij het slapen gaan). sindsdien gestart met minox. de inflamation ging iets beter maar niet echt super. merkte wel beterschap maar dit was enkel het eerste jaar waarna ik het idee had dat het niet echt hielp.
Nu gebruik ik enkele jaren keratene retard + nanoxidil op mijn kruin. met deze 2 producten heb ik de indruk dat het redelijk stabiel is. ik ben er ondertussen bijna 30 dus ben blij dat ik het die jaren nog redelijk stabiel heb kunnen houden. heb sinds het gebruik van beide producten amper nog inflamation op mn kruin. Mijn vader was al helemaal kaal op mijn leeftijd. heb dus echt de indruk dat ik door dergelijke medicatie het geheel heb kunnen afremmen.
Door ook de 'slechte' genen had ik vorig jaar al een HT om de voorkant op te vullen welke goed gelukt is naar mijn normen.
Wie weet doe ik binnen x aantal jaar wel een volgende HT op de kruin.
veel succes met je verdere beslissingen.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 10:53   #9
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
jammer om te horen. gebruik je nu nog medicatie?
Ik heb ook last van een dunnere kruin. kreeg ooit een reactie op mijn 24e die dit merkte, ook had ik op dat gebied veel last van inflamation (tintelend gevoel, vooral bij het slapen gaan). sindsdien gestart met minox. de inflamation ging iets beter maar niet echt super. merkte wel beterschap maar dit was enkel het eerste jaar waarna ik het idee had dat het niet echt hielp.
Nu gebruik ik enkele jaren keratene retard + nanoxidil op mijn kruin. met deze 2 producten heb ik de indruk dat het redelijk stabiel is. ik ben er ondertussen bijna 30 dus ben blij dat ik het die jaren nog redelijk stabiel heb kunnen houden. heb sinds het gebruik van beide producten amper nog inflamation op mn kruin. Mijn vader was al helemaal kaal op mijn leeftijd. heb dus echt de indruk dat ik door dergelijke medicatie het geheel heb kunnen afremmen.
Door ook de 'slechte' genen had ik vorig jaar al een HT om de voorkant op te vullen welke goed gelukt is naar mijn normen.
Wie weet doe ik binnen x aantal jaar wel een volgende HT op de kruin.
veel succes met je verdere beslissingen.
Ik gebruik nog steeds fina en minox. Waar koop jij de keratene retard en nanoxidil?
Net je foto's eens bekeken, zeer mooi resultaat. Waar ben je behandeld, tevreden van de kliniek? Hoeveel grafts en welke dichtheid?

Edit: ik zie net dat keratene zeker niet mag gecombineerd worden met fina. Ik veronderstel dat fina iets efficiënter is dus dat is al geen optie voor mij dan.

Laatst gewijzigd door Crocky; 5 september 2016 om 13:04
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 20:28   #10
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Ik zou het gewoon doen, en zo snel mogelijk. Als ik lees hoe erg je ermee zit wat ik heel goed begrijp is het zonde nu je er het meest profijt van hebt in je jongere jaren er mee te wachten. Al is je situatie wel iets gecompliceerder dan ik destijds omdat ik al een stuk verder kalend was dus meer resultaat kon krijgen. Verder is de kruin altijd wel moeilijker resultaat te krijgen dan inhammen volgens mij. Veel succes met je keuze waar je het laat doen, en succes bij de behandeling, het is een dagje flink doorzetten (en daarna een paar maanden wachten op het resultaat) maar daarna heb je er nog jaren plezier van.
Overigens zeg je gebruik te maken van medicatie maar dat het onvoldoende helpt, houdt dan dus rekening dat je over een aantal jaren nog eens terug zal moeten.
Dat zeiden ze vanwege de leeftijd ook tegen mij, maar bij mij is de situatie redelijk stabiel gebleven, met medicatie van eerst curegen procapil en daarna minox van lipogaine. Als ik echter lees hoe zeer je er onder lijdt zou ik het hoe dan ook doen, met dus een grote kans over een jaar of 4 weer te moeten, maar hoeft niet per se als je geluk hebt.
__________________
Haartransplantatie 22 juni 2013 bij Esteworld in Istanbul.
(2400 grafts)
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 20:34   #11
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Ik zou het gewoon doen, en zo snel mogelijk. Als ik lees hoe erg je ermee zit wat ik heel goed begrijp is het zonde nu je er het meest profijt van hebt in je jongere jaren er mee te wachten. Al is je situatie wel iets gecompliceerder dan ik destijds omdat ik al een stuk verder kalend was dus meer resultaat kon krijgen. Verder is de kruin altijd wel moeilijker resultaat te krijgen dan inhammen volgens mij. Veel succes met je keuze waar je het laat doen, en succes bij de behandeling, het is een dagje flink doorzetten (en daarna een paar maanden wachten op het resultaat) maar daarna heb je er nog jaren plezier van.
Overigens zeg je gebruik te maken van medicatie maar dat het onvoldoende helpt, houdt dan dus rekening dat je over een aantal jaren nog eens terug zal moeten.
Dat zeiden ze vanwege de leeftijd ook tegen mij, maar bij mij is de situatie redelijk stabiel gebleven, met medicatie van eerst curegen procapil en daarna minox van lipogaine. Als ik echter lees hoe zeer je er onder lijdt zou ik het hoe dan ook doen, met dus een grote kans over een jaar of 4 weer te moeten, maar hoeft niet per se als je geluk hebt.

De dichtheid bij Esteworld lag toen ik het een paar jaar geledne liet doen rond de 40 uit mijn hoofd, misschien is dat inmiddels wat hoger.
Maar wel voor jezelf opkomen bij Esteworld, als de haarlijn je niet bevalt of er te weinig grafts gaan wordne geplaatst gewoon duidelijk wat van zeggen anders doen ze wat hun het beste uitkomt.
__________________
Haartransplantatie 22 juni 2013 bij Esteworld in Istanbul.
(2400 grafts)

Laatst gewijzigd door 3000grafts; 6 september 2016 om 20:37
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 22:12   #12
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Ik zou er ook zeker voor gaan, ik herken me zeker in jouw situatie! Op deze leeftijd kan een kale plek je zelfvertrouwen erg omlaag halen.

Wellicht dat je inderdaad een tweede HT moet laten uitvoeren over een paar, er zijn mensen op dit forum die er wel 5 hebben gedaan. Belangrijkste is dat je goed in je vel komt te zitten en dat je voor je gevoel weer de normale dingen kunt doen waar je nu tegen op ziet.

Succes!
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 12:30   #13
kimsmons2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2016
Berichten: 20
Geslacht:
25 jaar is wel jong, maar goed.
Ben ook benieuwd naar de bevindingen van Prohair.
kimsmons2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2016, 19:39   #14
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Vandaag bij Prohair op consultatie geweest. Eigenlijk een heel andere consultatie dan bij kliniek Veldhoven gehad. Het ging vooral over wat technisch haalbaar is, wat zij aanraden op mijn jonge leeftijd, welke dichtheid volgens hen mogelijk en het veiligste is, heel toekomstgericht eigenlijk. Wat voor mij wel blijk geeft van een minder commerciële instelling en vooral eerlijkheid naar de klant toe. Bij Veldhoven kon ik zelf de dichtheid kiezen (op basis van prijs dus) en over toekomst werd niet gesproken.

Prohair raadt mij aan om, als ik toch de stap wil zetten, enkel de kruin te doen. De inhammen vinden ze te vroeg en nog te miniem. In de kruin zou technisch maar een dichtheid van 30 grafts per cm² haalbaar zijn. Aangezien met deze dichtheid mijn kruin nog steeds doorzichtig zal zijn, twijfel ik wel enorm om de stap te zetten. Mezelf kennende wil ik steeds het beste en perfecte resultaat. Met Toppik zal ik steeds een veel voller resultaat verkrijgen dan met een HT. Zonder Toppik zal ik dan nog steeds een kalende kruin hebben. Persoonlijk zie ik daarom momenteel weinig mogelijke verbetering door een HT.

Momenteel zit ik dus met een hoop dilemma's... Feriduni wilt enkel de voorkant behandelen (online consult via formulier), Esteworld volledig (online consult via formulier), Veldhoven volledig (persoonlijk consult) en Prohair enkel kruin (persoonlijk consult). Hier zit dus geen lijn in die ik kan volgen en wat mijn keuze eenvoudiger zou maken. Ik krijg overal andere raad.
Daarnaast vrees ik dus ook dat ik nooit een mooi resultaat (voldoende dichtheid) in de kruin zal verkrijgen zodat ik de Toppik nooit vaarwel kan zeggen...

Laatst gewijzigd door Crocky; 28 september 2016 om 20:02
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2016, 20:39   #15
BadHairDay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2008
Berichten: 24
Waarom is er technisch gezien niet meer dan 30 grafts/cm2 op de kruin mogelijk? En welke dichtheid was volgens de andere klinieken haalbaar?
BadHairDay is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
25 jaar, haartransplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.