Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2004, 13:04   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies!

Hallo iedereen, na 10 dagen heerlijke vakantie in finland ben ik weer BACK!
en wel met een hele vreemde post.

Namelijk dat het flossen van je tanden kan voorkomen dat je haar uit gaat vallen!!

Het moet niet veel gekker worden denk je nu.

Jajaja het is echt waar, luister maar. Door het slecht of niet flossen van je tanden kan een chronische bacteriele infectie ontstaan, namelijk "gum disease". Dit is een infectie in de mond aan het verhemelte die bij zeer veel mensen voorkomt.

We zijn er nu met z'n allen achter dat AGA wordt veroorzaakt door INFLAMMATION, ofwel een misplaatste ontstekingsreactie door aanvallen van het eigen immuunsysteem op haarzakjescellen met DHT aan de androgeenreceptoren. Inflammation is een proces dat bij iedereen voorkomt en is ook broodnodig om ons te beschermen tegen vreemde en schadelijke bacterien, maar bij mensen met AGA is de inflammation CHRONISCH geworden. Dat wil zeggen dat het lichaam de cellen maar blijft aanvallen, ook al is er niets mee aan de hand.

Er wordt op de fora wereldwijd nu druk geexperimenteerd met medicijnen die deze op hol geslagen ontstekingsreacties tegen zouden kunnen gaan of zouden kunnen remmen. Antihistamine (bijv. zyrtec) of anticytokine (bijv. aspirine) kunnen de misplaatste afweerreacties remmen door de zogenaamde "sentimel cells" (waarvan twee types vooral zorgen voor inflammation: de mast cells en de macrophages) te vertellen dat het immuunsysteem zich koest moet houden. Ik geloof er dan ook heilig in dat deze medicijnen goede zaken kunnen doen tegen haarverlies. En niet alleen tegen haarverlies trouwens, maar ook tegen een hoop (de meeste!) andere aandoeningen, zoals hartaanvallen, astma, alzheimer en zelfs kanker (er zijn steeds meer aanwijzingen dat al deze ziektes door verschillende soorten inflammation worden veroorzaakt).

Optimisten in de medische wereld voorspellen dat binnen afzienbare tijd er EEN middel ontwikkeld kan worden die alle inflammation-based ziektes kan bestrijden. Dit zou voor veel mensen natuurlijk bijzonder goed nieuws zijn, maar tot die tijd moeten we het met wat anders doen.

Tanden flossen is in ieder geval een idee. Wetenschappers denken dat langlopende bacteriele infecties, zoals Gum Disease, ervoor kan zorgen dat de vuurhaarden in het lichaam maar aanblijven, waardoor de inflammation in het lichaam niet van voorbijgaande aard is maar chronisch wordt.

Ik heb nog nooit geflost maar daar ga ik vanaf nu mee beginnen

Bron: Time Magazine, zie dit artikel (moet iedereen sowieso eens lezen): http://www.lef.org/magazine/mag2004/...rt_time_01.htm (blader door naar alledrie de pagina's!)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 13:52   #2
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
haha, een vriend van mij flost al zijn hele leven geloof ik, maar die wordt nu ook wel wat dunnetjes bovenop! Maar vooruit, zou wel mooie oplossing zijn, zeker het proberen waard!
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 14:25   #3
John00
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 43
Ik flos mijn hele leven er op los. Mijn tandvlees vliegt er bijna van af. Ook mijn haren (bovenop mijn hoofd) komen er niet zonder kleerscheuren van af. Ik overweeg zelfs om hiermee te stoppen. Mischien dat mijn haren er spontaan van terugkomen.
John00 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 14:57   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Allereerst: welkom terug Laurens . Hoe was de vakantie?

Over het onderwerp:
Nu vallen de puzzelstukjes steeds meer op hun plaatst. Toevallig had ik laatst met mijn tandarts over nalatigheid bij gebidsverzorging. Ik zelf dacht altijd dat dat alleen slecht is voor de tanden, maar mijn tandarts wees mij erop dat het wel degelijk veel meer schadelijke gevolgen kan hebben, waaronder hart- en vaatziekten als gevolg van de bacteriëen die in het bloed komen. Aangezien ontstekingsreacties ook worden gezien als oorzaak van hartfalen enzovoort (aspirine wordt door sommige mensen gebruikt voor hun slechte hart) en Laurens nu wijst op de bacteriëen kan het geen toeval zijn.

Natuurlijk, John000 en Mcsnip, kun je niet verwachten dat je door het flossen je haar opeens terugkrijgt of behoudt, maar het is één van de schakels. Alle kleine beetjes helpen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 22:05   #5
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Interessante shit Laurensj,

Nu is het zo dat mijn tandarts tanderosie op mijn tanden ontdekt heeft die niet van overmatig alcohol of cola gebruik komt, maa gevolg is van een lichaamseigen bacterie (waarschijnlijk gewoon een vorm van inflammation) in de mond. Het is een soort zure aanslag op het glazuur. Flossen was een optie, maar daar was ik niet fanatiek mee, vanaf nu wel uiteraard.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 22:15   #6
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Straks vallen mijn tanden ook al uit...

Flossen? Deze flos-conspiracy-theory klinkt leuk en aardig, maar lijkt mij onmogelijk om te bewijzen...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 00:37   #7
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het zou een van de vele zetjes in de goede richting zijn, niet 'de' oplossing.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 10:28   #8
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
En laurens hoe staat het met je flostheorie? Net bij de kiezenpeuter geweest en die zei: je hebt een ontsteking in je mond, want heel je tandvlees is ontstoken. Dus uiteindelijk moet ik er ook aan geloven
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2005, 19:16   #9
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Pas hoorde ik op tv (bij een geloofwaardig programma) dat inderdaad het schoonhouden van het gebit goed is voor meer dingen dan alleen de tanden. O.a schijnt een goede gebitsverzorging de kans op een beroerte iets tegen te gaan en meer dingen die je liever niet wil krijgen/ hebben.

Ik geloof hier zeker in! Je moet je voorstellen dat er bepaalde bacterien in de mond zitten die je dus ook telkens doorslikt (dan wil je toch ook even niet aan zoenen denken??
Er wordt geadviseerd om niet langer dan drie maanden met je tandenborstel te doen.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2005, 23:14   #10
Justagirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 64
Hey

Ik heb tot vorig jaar veel last gehad van keelONTSTEKING ( dit heet MINSTENS eens in de maand ).... niet altijd heftig ofzo, maar altijd irritant genoeg.
zowiezo was elk weekend mijn keel ge-irriteerd.
Toen mn amandelen verwijdert waren in oktober nog een week ernstige ontsteking gehad, daarna nooit meer ( klop klop klop)

betekent dit dat er DAAROM nu naar n paar maanden herstel weer HAAR aan t groeien is?!?!?!

( hihi )

laten we het hopen, eindelijk een verklaring .....YOEPPIE YOEPPIE!!!!!


Liefs mij
Justagirl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 10:10   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Flossen blijft sowieso goed om te doen, maar ik denk nu niet meer dat het effect heeft op AGA, omdat wat mij betreft die hele inflammation-theorie op losse schroeven staat.

Maar voor mensen met AA, waarbij de haaruitval dus wel komt door het immuunsysteem, is dit wel wijs om te doen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwoordenboekje - Feedback en suggesties Tiuri Suggesties en feedback 107 1 februari 2013 14:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.