Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 september 2015, 10:48   #1
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Seborroïsch Eczeem

Beste iedereen,

de dermatoloog heeft me elocom voorgeschreven om de lichte eczeem te behandelen. Er zijn wel wat schilfers, maar nergens korsten voor zover ik weer.
Nu heb ik wel wat langer haar dus het aanbrengen van elocom is niet bepaald gemakkelijk. Hoe ik dit het best kan doen kan ik misschien nog eens vragen aan de derma.
Nu is mijn vraag: zijn er nog producten zoals shampoos die helpen tegen deze vorm van eczeem. Jeuk heb ik eigenlijk nooit gehad, nu wel vanwege de producten die ik op mijn hoofd moet smeren. Schilfers krijg ik alleen als ik op m'n hoofd krab.

Mvg
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2015, 18:58   #2
Bas05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Hallo, ik ben pas weer naar de dermatoloog geweest en ik heb nu Topicorte gekregen. Ik heb al een jaar of 30 s.e. in m'n gezicht en hoofdhuid. Die Topicorte is wel op hormoon basis , maar ik heb het 3 x op m'n hoofd gesmeerd en een nachtje laten intrekken en het is echt weg!! Ik was nu m'n haar met gewone head and shoulders en doe 1 x per week m'n hoofdhuid met Topicorte insmeren. Perfect. Ik weet niet of je het ook in je gezicht hebt, maar daar heb ik Elidel voor gekregen. Dat is zonder hormoon. En ook dit werkt goed. Ik smeer het 's avonds op en als er soms een plekje komt doe ik het 's ochtends er ook op en tot nu toe (2 maanden) ziet het er goed uit. Helemaal blij. Misschien kan je het aan je dermatoloog voorleggen. Succes
Bas05 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2015, 12:23   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas05 Bekijk bericht
Hallo, ik ben pas weer naar de dermatoloog geweest en ik heb nu Topicorte gekregen. Ik heb al een jaar of 30 s.e. in m'n gezicht en hoofdhuid. Die Topicorte is wel op hormoon basis , maar ik heb het 3 x op m'n hoofd gesmeerd en een nachtje laten intrekken en het is echt weg!! Ik was nu m'n haar met gewone head and shoulders en doe 1 x per week m'n hoofdhuid met Topicorte insmeren. Perfect. Ik weet niet of je het ook in je gezicht hebt, maar daar heb ik Elidel voor gekregen. Dat is zonder hormoon. En ook dit werkt goed. Ik smeer het 's avonds op en als er soms een plekje komt doe ik het 's ochtends er ook op en tot nu toe (2 maanden) ziet het er goed uit. Helemaal blij. Misschien kan je het aan je dermatoloog voorleggen. Succes
Ondertussen heb ik bijna geen last meer van de SE. Ik was nu elke dag nog met H&G en nergens nog last van.

Mag ik je wel wijzen op het feit dat Topicorte een middel met corticosteroïden is en dus nooit langer dan 1 maand gebruikt mag worden. Langer gebruik van corticosteroïden kan chronische huidproblemen geven.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2016, 18:01   #4
Bas05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Ondertussen heb ik bijna geen last meer van de SE. Ik was nu elke dag nog met H&G en nergens nog last van.

Mag ik je wel wijzen op het feit dat Topicorte een middel met corticosteroïden is en dus nooit langer dan 1 maand gebruikt mag worden. Langer gebruik van corticosteroïden kan chronische huidproblemen geven.
Ja weet ik, maar sinds die paar keer dat ik het heb gebruikt komt het hooguit nog 1x per maand terug. Dan doe ik het er 's avonds op en 's ochtends uitwassen en dan is het weer weg. Dus volgens mij is het gebruik ervan te verwaarlozen.
Bas05 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.